این اقدام در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت و به منظور تسهیل ارتباطات زائران در ایام معنوی اربعین صورت میگیرد و گامی دیگر در جهت ارائه خدمات ارتباطی هوشمند و پایدار از سوی شرکت مخابرات ایران به شمار میرود.

زهره مختاری
عبور از گرمای شدید با همکاری مردم
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در گفتوگوی زنده خبرنگار صداوسیما از مرکز پایش برق کشور، اعلام شد که امسال شرکت توانیر برای عبور از اوج بار تابستان، ۱۴ کلانطرح حیاتی در سراسر کشور تعریف کرده و تنها در منطقه شمال کشور (استانهای مازندران و گلستان)، ۲۶ پروژه مهم با سرمایهگذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده است.
مازیار جمشیدی، مدیر بهرهبرداری و کنترل شبکه برق کشور با بیان اینکه هنوز به رکورد ۸۰ هزار مگاوات سال گذشته نرسیدهایم، گفت: با اجرای برنامههای مدیریت مصرف و مشارکت مردم، امیدواریم اوج بار تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.
وی همچنین به معرفی استانهای پرمصرف پرداخت و افزود: استانهای تهران، خوزستان، هرمزگان، فارس، گیلان و مازندران در صدر فهرست بیشترین مصرف برق قرار دارند. در ساعات اوج مصرف بیشترین فشار بر شبکه وارد میشود.
کنترل مطلوب مصرف برق با بسیج ۱۵ هزار نفر نیروی عملیاتی شرکتهای توزیع نیروی برق و سامانههای هوشمند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به افتتاح مرکز ملی پایش و کنترل مصرف برق کشور با حضور وزیر نیرو، افزود: شبکه توزیع نیروی صنعت برق کشور با بسیج ۱۵ هزار نفر نیروی عملیاتی، اقدامات گستردهای برای کنترل مصارف مشترکین انجام داده که بخشی از نتایج آن، پایش و کنترل هوشمند ۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف، ۴ میلیون چراغ روشنایی معابر و جمعآوری دهها هزار انشعاب غیرمجاز و دستگاه ماینر غیر مجاز بوده است.
وی با اشاره به شرایط ویژه تابستان امسال، از تلاش شبانهروزی همکاران عملیاتی شرکتهای توزیع برق کشور به منظور حفظ پایداری شبکه برق کشور تقدیر کرد.
وی با اشاره به نقش محوری هماهنگی میان مرکز ملی پایش و کنترل مصرف برق و مرکز راهبری شبکه برق کشور افزود: انسجام عملیاتی بین واحدهای اجرایی و ستادی توانیر، به کنترل مطلوب مصرف برق و حفظ پایداری بیوقفه شبکه برق کشور کمک کرد.
ذبیحی افزود: تشکیل گروه ناظرین عالی پایش مصرف برق، راهاندازی گروههای بازرسی ویژه مدیریت مصرف، و راهاندازی سامانه ملی نور، مجموعه اقداماتی بود که با همراهی حوزههای ستادی و اجرایی به ثمر نشست.
در بخش پایش هوشمند مصرف، وی از فعالسازی نزدیک به ۳ میلیون لیمیتر کنتور و پایش ۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف به صورت ۱۵روزه خبر داد که پیامهای هشدار مصرف و اخطار قطع برای آنان صادر شده است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین اعلام کرد که تاکنون ۴۵ هزار اشتراک برق به دلیل مصرف غیرمتعارف قطع شدهاند و بیش از ۵۰ هزار انشعاب تجاری بدمصرف نیز با اقدام قانونی مواجه شدهاند.
در حوزه مقابله با مصارف غیرمجاز، به گفته وی، از مهر سال گذشته تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و حذف شده و بیش از ۳۲ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز (ماینر) نیز جمعآوری شده است.
ذبیحی همچنین از تعویض ۳۰۰ هزار کنتور معیوب، تبدیل ۱۸ هزار کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار (معادل پیشگیری از ۴۵ هزار انشعاب غیرمجاز) و صدور ۱۲ میلیون اخطار برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: در اقدامی بیسابقه، حدود ۴ میلیون چراغ روشنایی معابر و پارکها نیز خاموش شده که این اقدام سهم بسزایی در کاهش مصرف و مدیریت بار بهویژه در پایتخت داشته است.
به گفته وی، مصرف ادارات نیز تحت پایش قرار گرفته و تاکنون ۷۰ هزار اداره بهطور مستمر رصد و کنترل شدهاند.
*هشدار درباره استمرار موج گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی*
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از پایگاههای بینالمللی هواشناسی، چهار شهر از ایران شامل امیدیه، اهواز، مسجدسلیمان و آبادان در فهرست ۱۰ نقطه با بیشترین دمای ثبتشده در جهان قرار گرفتند.
طبق اطلاعات منتشرشده از سوی موسسه «او.جیمت»، شهر امیدیه در استان خوزستان با دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد در صدر گرمترین شهرهای جهان ایستاده است.
در ادامه این فهرست، اهواز، مسجدسلیمان و آبادان نیز با ثبت بالاترین میانگین دما، در جایگاههای هفتم تا نهم قرار دارند.
پیشبینیهای سازمان هواشناسی کشور حاکی از آن است که با ورود موج جدید گرما از نواحی جنوبی، احتمال افزایش دمای ۲ تا ۳ درجهای در هفتههای آینده وجود دارد.
این شرایط، زنگ خطری جدی برای سلامت عمومی، پایداری زیرساختها و منابع حیاتی کشور بهشمار میآید.
با توجه به تداوم شرایط بیسابقه گرمای هوا، ضرورت مدیریت مصرف انرژی بیش از گذشته احساس میشود.
آغاز دوره ای تازه در مدیریت مشتریان، روابط عمومی و املاک
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، در این مراسم، دکتر زارعیان بهعنوان معاون ارتباطات و روابط عمومی و مهندس مسعود احمدپور بهعنوان معاون مشتریان خانگی و مهندس محمدی نیز بهعنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت املاک مخابرات ایران،منصوب شدند.
گردش مدیریتی، زمینهساز خلق ایدههای نو است
مهندس محمد جعفرپور در این مراسم ضمن تبریک به مدیران جدید، با تأکید بر ضرورت تغییر و گردش شغلی در سطوح مختلف سازمان گفت: هر تغییر مدیریتی میتواند فرصت تازهای برای تزریق انرژی، ایدههای نو و آغاز دورهای تازه از پیشرفت در شرکت باشد. امروز با حضور افراد با تجربه، توانمند و متعهد، گام مهمی در این مسیر برداشته شده است.»
تأکید مدیرعامل بر تحرک مدیریتی و نوآوری سازمانی
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در این مراسم با اشاره به اهمیت پویایی در ساختار مدیریتی اظهار کرد:«گردش نیروی انسانی، زمینهساز خلق ایدههای نو و ارتقای کیفیت خدمات است. امروز نیز با احترام به خدمات مدیران پیشین، شاهد ورود نیروهای تازهنفس و خوشفکر هستیم که میتوانند تحولات مثبتی را رقم بزنند.»
باید هر شهروند ایرانی مخابرات را در زندگی روزمره حس کند
وی با اشاره به عملکرد موفق دکتر زارعیان در حوزه روابط عمومی افزود: «دکتر زارعیان با کمترین هزینه و با تکیه بر ارتباط مؤثر با رسانهها، خدمات و چالشهای شرکت را بهخوبی در معرض دید عموم قرار داد. حالا این حوزه به معاونت ارتقا می یابد و انتظار داریم در رسانهها، شبکههای اجتماعی و تبلیغات محیطی به گونهای عمل شود که هر شهروند ایرانی هنگام خروج از خانه، با خدمات مخابرات آشنا شود.»
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، با قدردانی از خدمات دکتر زارعیان در حوزه مشتریان خانگی و اعتماد دوباره به ایشان در سمت معاونت در شرف تاسیس ارتباطات، خاطرنشان کرد: «انتظار میرود روابط عمومی شرکت در فضای رسانهای، اجتماعی و تبلیغات محیطی به گونهای عمل کند که چهره واقعی و ملی مخابرات در ذهن مردم تداعی شود.»
وی در ادامه با معرفی مهندس احمدپور بهعنوان معاون جدید مشتریان خانگی افزود: «توسعه اعتماد عمومی، تقویت پشتیبانی پس از فروش، و بهبود شبکه فروش از اولویتهای این حوزه است. امیدواریم با نگاه جدید، این حوزه تعامل مؤثرتری با مشتریان خانگی برقرار کند.»
مهندس جعفرپور گفت :«مهندس احمدپور با روحیه تحولگرایی، برای توسعه اعتماد عمومی وارد این حوزه شدهاند. خدمات ما باید از ذهن مشتریان عبور کند و در زندگی روزمره آنان قابل لمس باشد.»
در مخابرات کار شده، ولی خوب روایت نشدهایم
در ادامه مراسم، مهندس جُند، عضو هیأتمدیره شرکت مخابرات ایران، نیز طی سخنانی با اشاره به تغییرات مدیریتی اخیر گفت:«تغییر و جابهجایی نه تنها موضوع منفیای نیست، بلکه میتواند خون تازهای در مجموعه جاری کند. امروز با حضور چهرههایی همچون دکتر زارعیان در روابط عمومی و مهندس احمدپور در حوزه مشتریان خانگی، چشمانداز روشنی پیش روی مخابرات است.»
وی با نگاهی نقادانه اما واقعگرایانه به عملکرد شرکت افزود:«ما در بسیاری از حوزهها پیشرفتهای واقعی داشتهایم؛ از بهبود ساختارها گرفته تا عبور از زیان عملیاتی، از تصویب تعرفه پس از سالها تا طراحی ایدههای نو در مصرف، دیجیتال، منابع انسانی و حتی ارائه سرویسهای جدید. اما واقعیت این است که نتوانستیم این خدمات و زحمات را به درستی روایت و عرضه کنیم. مردم بعضاً ذهنیت درستی از کیفیت خدمات ندارند و اینجا همانجایی است که نقش روابط عمومی بسیار پررنگ میشود.»
عضو هیأتمدیره شرکت مخابرات ایران گفت:«سالها در حوزههای مختلف مخابرات فعالیت کردم و از نزدیک تلاشها و فداکاریهای دکتر زارعیان را دیدم. زمانی که ایشان مسئولیت حوزه مشتریان را پذیرفتند، در یکی از سختترین شرایط سازمانی بودیم، ولی با نجابت و مسئولیتپذیری کار کردند. امروز هم بازگشت ایشان به حوزه تخصصی خودشان، یعنی روابط عمومی، مایه دلگرمی است.»
وی با قدردانی از خدمات دکتر زارعیان در حوزه مشتریان خانگی و اعتماد دوباره به ایشان در سمت معاونت روابط عمومی، خاطرنشان کرد:«روابط عمومی باید به سطحی از کارآمدی برسد که چهره واقعی و مؤثر شرکت را در ذهن مردم نهادینه کند. همچنین در حوزه مشتریان خانگی، توسعه اعتماد عمومی و اصلاح فرآیندهای پشتیبانی و فروش در اولویت است.»
مهندس جند در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مهندس احمدپور و سایر مدیران جدید، تأکید کرد:همه ما در چارچوب ساختار سازمانی و با هماهنگی کامل با مدیریت اجرایی باید دست در
دست هم بدهیم تا تصویر مخابرات را نزد مردم اصلاح کنیم. چیزی که امروز در اختیار داریم حاصل زحمات شبانهروزی همکارانی است که حتی با وجود محدودیتهای جدی، نگذاشتند چرخ توسعه در شرکت متوقف شود.»
تصویر واقعی مخابرات را بازنمایی میکنیم
دکتر زارعیان در سخنانی ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل گفت:«مخابرات در بسیاری از حوزهها موفقیتهای بزرگی بهدست آورده، اما در بازنمایی آنها ضعف داشتهایم. امیدوارم با نگاهی تازه در حوزه روابط عمومی، بتوانیم تصویر روشنتری از دستاوردها و ارزشآفرینیهای شرکت ارائه دهیم.»
وی با بیان اینکه «روابط عمومی خانه اول من است»، گفت:روابط عمومی اگر درست عمل کند، تصویر واقعی از عملکرد شرکت به جامعه منتقل خواهد شد. ما در ارائه خدمات موفق بودهایم اما در روایت آن ضعف داشتهایم. تلاش میکنیم با استفاده از ظرفیتهای مدرن رسانهای، تصویر صحیح و مثبت از مخابرات ایران را به جامعه ارائه دهیم.»
دکتر زارعیان اظهار داشت: متأسفانه در برخی موارد، زحمات و دستاوردهای بزرگ شرکت نتوانسته بهدرستی در افکار عمومی بازتاب یابد. امیدوارم با کمک تیم روابط عمومی و حمایت مدیرعامل، این تصویر اصلاح شود.»
توسعه اعتماد عمومی، هدف اصلی ماست
مهندس مسعود احمدپور، معاون جدید مشتریان خانگی،نیز در سخنانی گفت:«مردم، اصلیترین دارایی شرکت هستند و کیفیت خدمات باید با ذهنیت عمومی همراستا شود. برنامه ما توسعه اعتماد عمومی، تقویت خدمات پس از فروش و افزایش سطح رضایت مشتریان است.»
پنج گام برای تحول در مدیریت املاک
در این مراسم، دکتر محمدی نیز بهعنوان مدیرعامل شرکت مدیریت املاک مخابرات ایران معرفی شد. وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه املاک در سازمانهای مختلف داشته است، از آغاز برنامهای جامع در پنج محور برای تحول در حوزه املاک شرکت خبر داد و گفت:«ما باید ابتدا تمام آمار و اطلاعات املاک شرکت را بهصورت کامل و دقیق در سامانه ثبت کنیم تا امکان تدوین راهبرد، پایش و نظارت فراهم شود. اگر دارایی در سامانه نباشد، بهراحتی در اثر تغییرات مدیریتی یا عوامل دیگر دچار سردرگمی و حتی فراموشی میشود.»
وی افزود:«گام دوم ما تثبیت مالکیت است؛ در گام سوم نیز وارد فاز مولدسازی داراییها میشویم، یعنی املاکی که دیگر کاربرد عملیاتی ندارند را به پروژههایی ارزشآفرین تبدیل میکنیم. همچنین در گام چهارم، ایجاد سامانههای نوین برای فرآیند فروش و مزایده املاک را دنبال میکنیم تا شفافیت و سرعت در واگذاریها افزایش یابد، درست مانند الگویی که بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی انجام میدهند.»
دکتر محمدی در پایان گفت:«ما میخواهیم املاک را بهعنوان داراییهای پویا و در خدمت مأموریت شرکت ببینیم، نه داراییهای ایستا. از اعتماد مدیریت تشکر میکنم و امیدوارم با اتکا به حمایت شما و همکاری همه همکاران، خدمت مؤثری در این حوزه ارائه کنیم.»
پروژههای عمرانی نیمه تمام فعال شدهاند
در این مراسم همچنین مهندس قربانی در سخنانی با تأکید بر شفافسازی عملکرد بخش عمرانی گفت: زمانی که مسئولیت این حوزه را بر عهده گرفتم، حتی یک پروژه عمرانی نیمهتمام فعال نبود. اما به لطف خدا و تلاش همکاران در مناطق، امروز تمام پروژههای عمرانی که راکد مانده بودند فعال شدهاند و بسیاری از آنها تا پایان سال به بهرهبرداری خواهند رسید. این یعنی ثروتهای معطل مانده به جریان خواهند افتاد و بسیاری از ساختمانها که به دلایل مختلف اشغال بودند، آزاد شده و به چرخه بهرهبرداری بازمیگردند.»
مهندس قربانی در پایان از همراهی تمامی همکاران قدردانی کرد و گفت: «من از بدنه خارج از مخابرات به این مجموعه آمدم، اما کوچکترین بیگانگی احساس نکردم. فضای کاری بسیار صمیمی و حرفهای است و ادامه این مسیر را با امید و تعهد به توسعه کشور دنبال خواهیم کرد.
گفتنی است؛ دکتر قربانی به عنوان مشاور مدیرعامل در امور مولد سازی و عضو هیات مدیره شرکت سامان سازه غدیر و آقایان دکتر احدی معادن حقوقی و مهندس کریمی معاون شبکه نیز به عضویت هیات مدیره شرکت دریا ساحل منصوب شدند.
اعضای جدید حقوقی هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران انتخاب شدند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، در این جلسه که با دستور تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره و بررسی سایر موضوعات در صلاحیت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده تشکیل شد، پنج عضو حقوقی جدید هیأت مدیره مشخص شدند.
بر اساس مصوبات این مجمع، اعضای حقوقی هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران عبارت اند از:
۱. شرکت توسعه اعتماد مبین
۲. دولت جمهوری اسلامی ایران
۳. شرکت سرمایه گذاری استان تهران
۴. شرکت فرازفرود اقتصاد آینده
۵. شرکت امین اعتماد پیشرو
این جلسه در چارچوب الزامات قانونی و با هدف ارتقاء شفافیت، تقویت پاسخگویی و استمرار حُسن اداره شرکت برگزار شد.
اینترنت رایگان برای زائران اربعین از طریق بستر Public-WiFi فراهم شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، این طرح از یکشنبه ۱۲ مردادماه تا روز شنبه اول شهریورماه ۱۴۰۴، در مناطق منتخب شامل مراکز مرزی تحت پوشش برای زائران اربعین اجرایی خواهد شد. زائران می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hotspot.tci.ir و طی مراحل ثبت نام موقت، از این خدمت بهره مند شوند.
در این طرح، مراکز تحت پوشش در مناطق مختلف آماده ارائه این خدمت هستند و هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی، معرفی بسته های ویژه و پشتیبانی فنی در کلیه سطوح فنی و تجاری صورت میگیرد.
تداوم روزهای داغ تابستان و دورنمای تامین آب آشامیدنی اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایرنا، افزایش میانگین دمای هوای کشور نسبت به سالهای گذشته، کاهش بارشها در مقایسه با قبل و افت شدید منابع آبی، وضعیت به مراتب سختتری را بوجود آورده است.
بررسی وضعیت پرشدگی سدهای کشور در اوایل ماه جاری نشان می دهد که درصد پرشدگی سدها به ۴۴ درصد رسیده و این به معنای آن است که ۵۶ درصد مخازن سدها خالی است و این وضعیت ضرورت مدیریت مصرف آب را دوچندان می کند.
بررسی آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۳) تا هفته قبل میزان آورد به سدهای کشور از جمله سد زاینده رود نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته (ابتدای مهر۱۴۰۲ تا آخر شهریور۱۴۰۳) با کاهش ۴۲ درصدی همراه شده است.
همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز بهطور تقریبی ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای مهم و بزرگ شده و این درحالی است که سال گذشته این میزان ۳۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون متر مکعب بود.
و اما در استان اصفهان نیز شاهد چنین شرایط نامطلوبی هستیم، آنطور که مسئولان هواشناسی این دیار گفتهاند بیشتر مناطق استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است، همچنین دوره های خشکسالی طولانی تر و شدت آن هم بیشتر شده است.
اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کمسابقه ای را در دهههای اخیر سپری میکند، افزایش جمعیت و تغییر الگوی مصرف، طرحهای انتقال آب، افزایش صنایع و برداشتهای بالادست، شرایطی ایجاد کرده که آب رودخانه زایندهرود در ۲ دهه اخیر از سد «چم آسمان» در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی به دفعات خشکانده شده و همین امر توقف متناوب کشت و کار در مناطق مختلف استان و خشکی کامل تالاب گاوخونی را در پی داشته است.
در این اوضاع، بی تردید تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای تمام نقاط شهری و روستایی، اقدامی سخت و نیازمند برنامه ریزی و پایش متداوم است.
کمبود ۲.۵ تا ۳ متر مکعبی آب آشامیدنی در اصفهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان در این باره گفت: بالغ بر ۶۰ شهر و ۳۸۰ روستا از سامانه آبرسانی «اصفهان بزرگ» و از سد زایندهرود استفاده میکنند که بر مبنای گزارشها حداکثر ظرفیت تولید آب آشامیدنی در آن متشکل از تصفیه خانهها و چاههای آب ۱۴.۵ متر مکعب بر ثانیه است اما نیاز اصفهان در ساعات اوج مصرف به ۱۷ متر مکعب بر ثانیه میرسد به این معنا که ۲.۵ متر مکعب یا ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کمبود داریم.
ناصر اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تامین آب و توزیع عادلانه آن اقداماتی انجام دادیم از جمله اینکه از طریق مدیریت فشار با استفاده از ایستگاههای فشار شکن و همچنین با اصلاح شبکه در نقاط مختلف، زمینه بهبود توزیع آب را فراهم کرده ایم.
وی افزود: در ماههای گذشته قطع آب چندانی نداشتیم اما افت فشار در برخی ساعات رخ داد و پیشنهاد شد که شهروندان همچون سالهای قبل از مخزن ذخیره و پمپ آب برای رساندن آن به طبقات بالا بهره گیرند.
مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین آبرسانی با تانکر و به صورت سیار در برخی از روستاهای استان انجام میشود به طوری که در فروردین بیش از ۱۴ هزار، اردیبهشت ۱۷ هزار و ۵۳۸، خرداد افزون بر ۲۳ هزار و ۶۰۰ و تیر ۳۶ هزار و ۲۲۳ متر مکعب آبرسانی سیار انجام شد.
افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در روزهای داغ
در همین ارتباط مدیر دفتر بهرهبرداری از تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شرب اصفهانیها در روزهای گرم سال به مرز یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون لیتر در شبانه روز میرسد.
مجتبی اورنگی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف در روزهای داغ تابستان افزود: نیاز آبی مردم در ساعات اوج مصرف که کولرهای آبی روشن است به ۲۰ هزار لیتر در ثانیه میرسد و همین کمبود ۳ هزار لیتر در ثانیهای، موجب ناترازی در تولید، توزیع و مصرف آب شرب میشود، از طرف دیگر در روزهای گذشته به دلیل افزایش کمینه دما، میزان ساعات استفاده مردم از کولرهای آبی بیشتر شد و همین موضوع افزایش مصرف آب را در پی داشت.
وی گفت: با وجود این به دلیل مدیریت فشار شبکه و پایش لحظهای مخازن، موفق شدهایم با کمترین چالش، آب شرب و بهداشت مردم را به صورت شبانه روزی در ۱۰۲ شهر و نزدیک به یک هزار روستای تحت پوشش تامین کنیم.
اورنگی خاطرنشان کرد: وقتی کمینه دمای هوا از ۲۵ درجه سانتی گراد کمتر نشود، میزان ساعات استفاده از کولرهای آبی افزایش یافته و گاهی به صورت ۲۴ ساعته درمیآید و بررسیها نشان میدهد استفاده مداوم از کولرهای آبی و نصب مستقیم پمپ روی شبکه توزیع، فشار مضاعفی بر شبکه آبرسانی تحمیل میکند که موجب کاهش فشار و اختلال در توزیع عادلانه آب میشود.
وی گفت: از مردم انتظار داریم در ساعاتی که هوا خنکتر است نسبت به خاموش کردن کولرهای آبی اقدام کرده و از تهویه طبیعی استفاده کنند.
تامین آب شرب با رعایت استانداردهای بهداشتی
اما نکته اساسی در تامین و توزیع آب آشامیدنی، بهداشت و سالم بودن کامل آن است که به گفته مسئولان شرکت آبفا این موضوع با حساسیت و دقت بالایی پیگیری میشود تا تندرستی مردم به هیچ وجه با چالش رو به رو نشود.
سلامت و کیفیت آب شرب از لحاظ پارامترهای میکروبی، فیزیکو شیمیایی و میزان کلر باقیمانده، همه روزه در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان مورد ارزیابی قرار میگیرد.
بر همین مبنا مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: گروههای پایش و نظارت بر کیفیت آب آبفای استان اصفهان براساس استانداردهای ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ سازمان ملی استاندارد، به طور روزانه پارامترهای کیفی آب شرب را در شهرها و روستاها بررسی میکنند و روزانه بیش از ۲ هزار آزمایش کلر سنجی از آب موجود در شبکههای آبرسانی و مخازن موجود در سطح استان انجام میشود.
فهمیه امیری با بیان اینکه کنترل و نظارت بر سلامت و کیفیت آب شرب جز وظایف ذاتی و اساسی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان محسوب میشود، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ۸۵ هزار و ۴۳۵ آزمون کلر سنجی، چهار هزار و ۵۶۲ آزمون میکروبی، ۸۰۰ مورد آزمون فیزیکو شیمیایی، ۳۰۰ آزمون بیولوژی آب و ۲۱۵ مورد آزمون فلزات سنگین انجام شد که این بررسیها مطلوبیت ۹۹.۸ درصدی آزمونهای میکروبی و مطلوبیت ۹۹.۸ درصدی آزمونهای کلر سنجی را نشان میدهد.
وی با تاکید بر سلامت آب شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: کنترل و ارزیابی مستمر بررسی پارامترهای میکروبی، فیزیکو شیمیایی و میزان کلر باقی مانده آب شرب در سه حوزه تأمین، ذخیره و توزیع انجام میگیرد و پس از اطمینان از صحت، سلامت و کیفیت مطلوبِ تمامی نمونهگیریهای انجام شده، اجازه مصرف در شبکه توزیع آب داده خواهد شد.
امیری افزود: آزمایشگاه مرکزی آبفای استان با کسب گواهینامه استاندارد «ایزو ۱۷۰۲۵» نقش موثری در تایید دقت و صحت نتایج آزمایشهای آب دارد.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفا تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی آبفای استان اصفهان دارای تجهیزات برخط اندازهگیری پارامترهای کیفی آب از مخازن و شبکه آب شهر اصفهان است.
وی با اشاره به پایش کیفیت آب در روستاها نیز گفت: به طور مستمر کلر سنجی و آزمونهای میکروبی، فیزیکو شیمیایی و فلزات سنگین از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب در سطح روستاهای استان انجام و نتایج این آزمایشها پس از جمعآوری، در اختیار مرکز بهداشت استان قرار میگیرد.
امیری بیان کرد: وجود املاح در آب برای سلامت مردم ضروری است و املاح معدنی باید در آن موجود باشد و در صورتی که این مواد حذف شود، آب باقی مانده یعنی آب مقطر، برای سلامتی مضر است.
کاهش مصرف ۲۰ لیتر اصفهانیها برای گذران از گرمای طاقت فرسا
به گفته مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای اصفهان پویش مردمی «اصفهان منهای ۲۰ با شعارهای «ایست – آب نیست» و « ۲۰ لیتر کمتر – تابستان بهتر» از خرداد کار خود را آغاز کرده و در این مدت از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی استان و سازمانهای مردم نهاد برای جلب مشارکت و همراهی عموم مردم جهت حمایت از آن استفاده می شود.
مهرداد خورسندی خاطرنشان کرد: پویش یاد شده تا ۲۰ مهر سالجاری ادامه دارد و بر مبنای آن از مردم دعوت میشود میزان مصرف آب خود در شبانه روز را ۲۰ لیتر کاهش داده تا بتوان تابستانی با کمترین چالش را سپری کرد.
وی اظهار داشت: اکنون سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان اصفهان به طور میانگین ۱۶۹ لیتر در شبانه روز است که در این پویش از مردم دعوت میشود تا در روزهای گرم پیش رو این میزان را تا ۱۴۹ لیتر کاهش دهند.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای اصفهان گفت: چنانچه موارد ذکر شده به درستی رعایت شود در نتیجه مصرف آب در دوره چهار ماهه به میزان ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر و در یک سال بیش از ۴۰ میلیارد لیتر کاهش خواهد یافت.
خورسندی تصریح کرد: این امر بیش از هر عامل دیگر به مشارکت و همکاری مردم نیاز دارد و بی تردید بدون مساعدت همگانی ممکن است در روزهایی از ماههای پیش رو با چالش کمبود آب روبه رو شویم.
گام به گام با «پویش اصفهان منهای 20»در شهرها و محلههای استان اصفهان
در این روزهای داغ تابستان که با وجود افزایش مصرف آب، با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، آب شرب و بهداشتی به صورت پایدار و عادلانه در نقاط مختلف استان توزیع میشود، کارشناسان خانه فرهنگ آب هم در فرهنگسراهای شهرداری، سمن ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حتی باشگاههای ورزشی در حال ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب هستند.
در نیمه نخست مردادماه 200 نفر از شهروندان خمینیشهری و محله رهنان در کارگاههای آموزشی با راهکارهای صرفهجویی و مصرف بهینه آب آشنا شده و در جریان ارزش این مایه گرانبهاء قرار گرفتند.
همچنین بیش از 200 کودک و نوجوان در قالب «جشنواره دانشآموزی حامیان آب» در کانون اندیشه محله رهنان و اعضای سازمان مردمنهاد همیاران آب و محیط زیست خمینیشهر، روشهای صرفهجویی در مصرف آب را فرا گرفتند.
این کارگاهها در قالب «پویش مردمی اصفهان منهای 20» برنامهریزی شده و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با سفر به شهرستانهای مختلف و حضور در ادارات، ارگانها، بیمارستانها، پادگانها و فرهنگسراها، قشرهای مختلف مردم را با روشهای مصرف بهینه آب آشنا میکنند.
گفتنی است روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان، اجرای برنامهها و کارگاههای آموزشی در خصوص مصرف درست آب را تا 20 مهرماه امسال در قالب «پویش مردمی اصفهان منهای 20» ادامه خواهد داد. این پویش از 20 خردادماه آغاز شده و در آن از مردم دعوت میشود میزان مصرف آب خود را 20 لیتر در شبانهروز کاهش داده تا بتوان تابستانی بدون چالش را سپری کرد.
برگزاری جلسه بررسی مسائل مالیاتی با حضور خیرین و مسئولین سازمانهای مردمنهاد در فرمانداری شهرستان برخوار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، جلسهای با حضور خیرین، بنیانگذاران مؤسسات خیریه، مسئولین سازمانهای مردمنهاد، نمایندگان سمنها و جمعی از مسئولین در محل فرمانداری شهرستان برخوار برگزار شد.
این جلسه با هدف بررسی مسائل و تکالیف مالیاتی مرتبط با فعالیتهای خیرین و مؤسسات مردمنهاد تشکیل گردید. در این نشست، آقای معصومی، فرماندار شهرستان برخوار، ضمن تقدیر از فعالیتهای مطلوب صندوقهای قرضالحسنه و مؤسسات مردمنهاد در سطح شهرستان، بر اهمیت همراهی سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای تکالیف قانونی تأکید کرد. وی اظهار داشت: لازم است سازمان امور مالیاتی با ارائه آموزشهای لازم، زمینه آشنایی بیشتر مؤسسات مردمنهاد با تکالیف مالیاتی را فراهم سازد تا این مجموعهها بتوانند در چارچوب قانون به فعالیتهای ارزشمند خود ادامه دهند.
آقاي مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، در این جلسه به تشریح عملکرد و سیاستهای سازمان و اداره كل امور مالياتي استان پرداخت و اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۵/۹ همت به حساب شهرداریها، دهیاریها و فرمانداریهای استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۳۵ درصدی بودهایم. همچنین، رشد درآمدهای مالیاتی در این بازه زمانی ٢٠ درصد بوده که نشاندهنده تلاش سازمان برای تحقق عدالت مالیاتی و ارتقای رفاه اجتماعی است.
وی با تأکید بر اهمیت رعایت تکالیف قانونی توسط سمنها و مؤسسات خیریه، افزود: سپردههای افراد در صندوقهای قرضالحسنه به هیچ عنوان مشمول مالیات نیست. همچنین، ایجاد حساب جاری و مراودات مالی فعالان اقتصادی، در صورت اعلام در اظهارنامه مالیاتی، مورد تأیید سازمان است. اما در صورت کتمان درآمد، این درآمدها بر اساس رسیدگیهای قانونی مشمول مالیات خواهند شد.
آقاي مدبرنیا با اشاره به اینکه تراکنشهای بانکی تنها در صورتی مشمول مالیات میشوند که منشأ درآمدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی آماده ارائه آموزشهای لازم به مؤسسات و فعالان اقتصادی است تا با شفافیت بیشتری به تکالیف خود عمل کنند. مدیرکل امور مالیاتی استان با تأکید بر اهمیت سنت پسندیده قرضالحسنه، رعایت قوانین توسط صندوقهای قرضالحسنه را ضروری دانست و گفت: نظام مالیاتی کشور به سمت دادهمحوری حرکت کرده و رسیدگیها بر اساس اسناد، مدارک و اطلاعات واقعی انجام میشود. از روشهای تشخیص علیالرأس فاصله گرفتهایم و مطالبه مالیات صرفاً بر اساس مستندات قانونی صورت میگیرد. وی همچنین به مواد قانونی مرتبط با هزینههای قابل قبول اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۱۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم و مواد ۱۴۷ و ۱۴۸، کمکهزینهها و هزینههای قابل قبول بهصورت شفاف تعریف شدهاند. وي تصريح كرد: اهداف اداره کل امور مالیاتی استان، تکریم اربابرجوع، تحقق عدالت مالیاتی بر پایه دادهمحوری و مقابله با فرار مالیاتی است.
آقاي مدبرنیا در پایان به طرح نشاندار کردن مالیات و بند «خ» ماده ۲۰ برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرحها در راستای شفافیت و عدالت مالیاتی بوده و سازمان امور مالیاتی با جدیت در این مسیر گام برمیدارد. شايان ذكر أست در راستاي ضرورت همکاری بین سازمان امور مالیاتی، خیرین و مؤسسات مردمنهاد اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان آمادگی خود را برای ارائه آموزشهای لازم و حمایت از فعالیتهای خیرخواهانه در چارچوب قوانین اعلام کرد.
طرح نشان دار کردن مالیات
گزارش خبری طرح نشان دار کردن مالیات (سیمای مرکز اصفهان) برروی سامانه اطلاع رسانی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به آدرس www.isf_maliat.ir قرار گرفت.