زهره مختاری
میز خدمت شرکت توزیع برق در میدان نماز کوهپایه برپا شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتباط مستقیم با شهروندان و تسریع در روند پیگیری مطالبات مردمی، شامگاه مورخ ۲۶ اردیبهشتماه ۱۴۰۵، میز خدمت امور برق شهرستان کوهپایه در قلب این شهر و در میدان نماز برپا شد.
🔸در این اقدام مردمی که همزمان با حضور و تجمع شبانه شهروندان صورت گرفت، جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان مجرب شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان در میان مردم حضور یافتند تا از نزدیک شنونده مسائل، انتقادات و درخواستهای آنان باشند.
🔸برپایی این میز خدمت در ساعات غیر اداری، فرصتی مغتنم برای شهروندان فراهم کرد تا بدون واسطه و در فضایی صمیمی، دغدغههای خود را در حوزههای مختلفی همچون روشنایی معابر، وضعیت ولتاژ، توسعه شبکه برقرسانی و سایر خدمات امور مشترکین مطرح نمایند. کارشناسان حاضر نیز ضمن ثبت دقیق درخواستها، راهنماییهای لازم را ارائه داده و دستورات مقتضی جهت پیگیری و رفع سریع مشکلات را در دستور کار قرار دادند.
🔸این حضور میدانی نشان از اهتمام ویژه شرکت توزیع برق به ارتقای سطح کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مشترکین در شهرستان کوهپایه دارد.
۸۲۴ انشعاب کشاورزی زیر ذرهبین بازرسان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، اجرای طرح مهتاب با برنامهریزیهای مدون و اولویتبندی اهداف تبیینشده در این شهرستان با جدیت در حال پیگیری است. در همین راستا، تیمهای تخصصی این شرکت در یک اقدام گسترده، پایش و بازرسی میدانی بیش از ۸۰۰ انشعاب کشاورزی را به انجام رساندند.
🔸در این عملیات میدانی، سلامت و استاندارد شبکه توزیع در بخش کشاورزی از ابعاد گوناگون مورد ارزیابی قرار گرفت. بررسی وضعیت کارکرد لوازم اندازهگیری، پایش مصارف جانبی مشترکان و همچنین تطبیق دقیق قدرت قراردادی با آمپراژ مصرفی مشترک، از جمله مهمترین محورهای این بازرسیها بوده است.
🔸علاوه بر این، بازرسان شرکت توزیع برق اصفهان به منظور صیانت از حقوق بیتالمال و پایداری شبکه، تخلفات احتمالی را به طور ویژه رصد کردند. شناسایی مواردی نظیر استفاده غیرمجاز از انشعاب کشاورزی برای استخراج رمز ارز (ماینر)، برقراری انشعابهای فرعی، استفاده از برق غیرمجاز و همچنین سوءاستفاده از تعرفه یارانهای کشاورزی برای سایر مصارف، در دستور کار این تیمهای تخصصی قرار داشت.
🔸اجرای مستمر طرح مهتاب، نقش بسزایی در کاهش تلفات شبکه، مدیریت بهینه بار و توزیع عادلانه انرژی الکتریکی در سطح شهرستان اصفهان ایفا خواهد کرد.
کشف ۱۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در اصفهان با تکیه بر نرمافزارهای بومی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در راستای تحقق اهداف کلان طرح «مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق» که به اختصار «مهتاب» نامیده میشود، گامهای موثر و فناورانهای در جهت مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها و پایداری شبکه برداشته شده است.
🔸بر اساس این گزارش، از زمان آغاز اجرای طرح مهتاب، کارشناسان دفتر لوازم اندازهگیری این شرکت با رویکردی علمی و با استفاده از نرمافزارها و سامانههای بومی توسعهیافته در داخل شرکت، پایش شبکه را آغاز کردند. این کارشناسان با تحلیل دقیق دادههای مصرفی موجود در سامانهها، اقدام به شناسایی رفتارهای غیرمتعارف بار شبکه نموده و تستهای هدفمندی را روی انشعابات مشترکین مشکوک انجام دادند.
🔸دستاورد این پایش هوشمند و تحلیل دادهمحور، کشف و شناسایی ۱۵ دستگاه استخراج رمزارز (ماینر) بوده است. فعالیت غیرمجاز این دستگاهها بار مضاعفی را بر شبکه توزیع تحمیل میکرد که با توقف کار آنها، میزان ۵۰ کیلووات از بار شبکه کاهش یافت. همچنین این عملیات موجب احصای ۴۵۰ هزار و ۶۳۹ کیلووات ساعت انرژی برق گردید که گامی مهم در جلوگیری از هدررفت سرمایههای ملی به شمار میرود.
🔸موفقیت به دست آمده نشاندهنده کارآمدی سامانههای بومی و هوشمندی متخصصان شرکت توزیع برق اصفهان در صیانت از انرژی و مدیریت اصولی بار شبکه است.
هر کودک ایرانی، سفیری با ارزش برای طرح ملی سبا
اتصال بیش از ۱.۴ میلیون مشترک به شبکه پرسرعت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران، مهندس جعفر پور مدیرعامل و عضور هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه توسعه زیرساختهای ارتباطی گفت: در سال گذشته حدود ۹ هزار و ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری شهری و بینشهری و همچنین فیبر نوری در بخش دسترسی مشترکان برای جایگزینی کابلهای مسی اجرا شده است که رقم قابل توجهی در توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور محسوب میشود.
وی افزود: تا ابتدای فعالیت دولت چهاردهم حدود ۴۲۰ هزار مشترک به شبکه فیبر نوری منازل و کسبوکارها متصل بودند، اما این عدد اکنون به حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک رسیده است. از این تعداد حدود ۸۵۰ هزار مشترک از سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری استفاده میکنند و حدود ۵۰۰ هزار مشترک نیز از خدمات تلفن مبتنی بر این بستر بهره میبرند. همچنین حدود ۱۲۰ هزار مشترک در صف اتصال قرار دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پروژه توسعه فیبر نوری با قدرت در سراسر کشور در حال اجراست، گفت: برای منطقیتر شدن سرمایهگذاریها، تمرکز اجرای پروژه در مراکز استانها بیشتر بوده است، هرچند توسعه در سایر مناطق نیز ادامه دارد.
وی همچنین به تأثیر برخی شرایط و چالشها بر روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات ناشی از شرایط خاص کشور، اهداف تعیینشده برای سال ۱۴۰۴ محقق شد و وعده اتصال یک میلیون مشترک که در آبان ۱۴۰۳ داده شده بود، تا پایان سال عملیاتی شد.
به گفته وی، در سال ۱۴۰۴ پوشش اتصال فیبر نوری برای حدود دو و نیم میلیون نفر در کشور ایجاد شد و مجموع پوشش قابل استفاده این شبکه در شرکت مخابرات ایران به بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره برنامههای آینده نیز اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۵ نیز برنامه توسعه تهاجمی در نظر گرفته شده و هدفگذاری برای اتصال یک میلیون مشترک جدید انجام شده است. این برنامه در راستای مهاجرت تدریجی از شبکه کابل مسی به فیبر نوری اجرا میشود؛ طرحی که میتواند تأثیر قابل توجهی بر شاخصهای اقتصادی کشور داشته باشد.
وی درباره مزایای فیبر نوری گفت: این فناوری بستری بسیار پایدار و پرسرعت برای انتقال داده است و علاوه بر خدمات اینترنتی خانگی، امکانات گستردهای برای کسبوکارها فراهم میکند. شرکتها و سازمانهایی که شعب مختلف دارند میتوانند ارتباطات داخلی خود را نیز از طریق این بستر برقرار کنند و تمامی خدمات صوت و داده نیز به تدریج روی فیبر نوری منتقل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از امکان ارائه سرعتهای بسیار بالا در این بستر خبر داد و گفت: در برخی موارد سرعتهایی نزدیک به ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم شده و حتی امکان دستیابی به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه نیز وجود دارد.
وی درباره تابآوری شبکه ارتباطی کشور نیز اظهار کرد: توسعه شبکه فیبر نوری، استفاده از مسیرهای ارتباطی موازی و بهرهگیری از منابع برق پشتیبان مانند ژنراتورها از جمله اقداماتی است که برای افزایش پایداری شبکه انجام شده است.
به گفته وی، شبکه ارتباطی کشور به دلیل گستردگی زیرساختها از تابآوری مناسبی برخوردار است و بیش از ۱۱ هزار مرکز مخابراتی در سطح کشور فعال هستند که این توزیع گسترده، احتمال اختلال گسترده در شبکه را کاهش میدهد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان با قدردانی از تلاش کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: توسعه شبکه ارتباطی و اجرای پروژه فیبر نوری حاصل تلاش شبانهروزی کارکنان وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات ایران و فعالان حوزه ICT است که نقش مهمی در پیشرفت زیرساختهای ارتباطی کشور ایفا کردهاند.
عملیات اجرایی مساکن نهضت ملی شرکت ایمن سازان رو به پایان است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی شرکت عمران شهرجدید فولادشهر، پروژه ایمن سازان از طرح نهضت ملی مسکن شامل ۶۶۰ واحد مسکونی در قالب ۳۲ بلوک ساختمانی در محله فرهنگ ۶ واقع شده است.
بر اساس آخرین پایشهای انجام شده، پروژه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و روند اجرای کار با سرعت مطلوبی ادامه دارد.
🔹 این پروژه در مرحلهی انتخاب واحد متقاضیان می باشد و تا کنون ۴۴۰ خانواده در ۱۶ نوبت واحد خود را انتخاب نموده و تعیین تکلیف کرده اند.
🔹 در این مرحله عملیات نما و نازککاری داخلی واحدها به اتمام رسیده و هماکنون عملیات پایانی پروژه شامل:
وصل انشعابات (آب، برق، گاز و فاضلاب) محوطهسازی (جدولگذاری، آسفالت، پیادهروسازی و فضای سبز)
در بلوکهای مختلف پروژه در حال انجام میباشد.
🔹 شایان ذکر است، واریز بهموقع آورده نقدی از سوی متقاضیان، نقش کلیدی در تکمیل نهایی پروژه، تعیین اولویت و رتبهبندی آنان برای انتخاب واحد دارد و مبنای ترتیب فراخوانها خواهد بود.
سنت ولیمه حج به حرکت اجتماعی حمایتی تبدیل میشود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سمیه کریمی، ضمن تأکید بر اهمیت فریضه حج در ارتقای باورهای دینی و تقویت پیوندهای اجتماعی، اجرای پویش «ولیمه مهربانی حجاج» را فرصتی کمنظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و کمک به نیازمندان دانست.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به این پویش گفت: هدف ما تبدیل بخش سنت ولیمه حج به اقدامی مؤثر در حمایت از مددجویان و خانوادههای محروم استان است. اختصاص بخشی از هزینههای این مراسم باارزش به زمینههایی چون تأمین جهیزیه، مسکن و درمان، گامی ملموس در راستای کاهش مشکلات اجتماعی است.
کریمی افزود: این پویش علاوه بر ارزشهای دینی و معنوی، واجد اهمیت اجتماعی چشمگیری است و میتواند الگوی موفقی برای سایر طرحهای خیرخواهانه و مردمنهاد باشد.
وی یادآور شد: تعمیق فرهنگ همدلی و مسئولیتپذیری اجتماعی، محور اصلی این حرکت است و امیدواریم با همکاری خیرین و حجاج محترم، گامهای مؤثری در حمایت از نیازمندان شهر و استان برداریم.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین از تمام فعالان اجتماعی، نیکوکاران و مردم عزیز دعوت کرد تا با مشارکت در پویش «ولیمه مهربانی حجاج»، سهمی مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی و کاهش دغدغههای خانوادههای نیازمند داشته باشند.
کریمی در پایان تأکید کرد: حج، درس شایستهای برای بازگشت به جامعه با نگاهی نو و حس مسئولیت اجتماعی است. ما بر این باوریم که وقتی سنتهای دینی در مسیر خدمت به همنوعان قرار گیرد، برکات آن در فرد، خانواده و جامعه دوچندان خواهد شد.
تابآوری زیرساختهای ارتباطی از مؤلفههای اصلی اقتدار ملی است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، متن بیانیه سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مناسبت روز جهانی ارتباطات، صبح امروز (یکشنبه 27 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه در رویداد « ️گرامیداشت روز جهانی ارتباطات، شریانهای ارتباطی پایدار ایران؛ حماسه تابآوری در جنگ تحمیلی سوم» توسط دبیر اجرایی رویداد قرائت شد.
متن کامل بیانیه وزیر ارتباطات به این شرح است:
«روز جهانی ارتباطات، یادآور نقش بنیادین ارتباطات در شکلگیری تمدن انسانی و توسعه جوامع معاصر است؛ امسال که با شعار «تاب آوری شریان های حیاتی دیجیتال» گرامی داشته است؛ شعاری که بیش از هر زمان دیگری اهمیت زیرساختهای ارتباطی و شبکههای دیجیتال را در حفظ پایداری کشورها و امنیت جوامع آشکار میسازد.
امروز ارتباطات نهتنها یک خدمت فناورانه؛ بلکه ستون فقرات حکمرانی، اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت و زندگی روزمره ملتهاست. شبکههای ارتباطی، مراکز داده، فیبرهای نوری، ماهوارهها و سامانههای ابری، همان «خطوط حیاتی دیجیتال» هستند که استمرار حیات اجتماعی و اقتصادی کشورها به آنها وابسته است. در جهان متصل امروز، اختلال در ارتباطات میتواند زنجیرهای از اختلالات در خدمات حیاتی، تجارت، امدادرسانی و انسجام اجتماعی ایجاد کند؛ از همین رو، تابآوری زیرساختهای ارتباطی به یکی از مؤلفههای اصلی اقتدار ملی تبدیل شده است.
تجربه دو جنگ تحمیلی دوم و سوم و روزهای دشوار و پیچیدهای که ایران زمین، پشت سر گذاشت، بار دیگر نشان داد که پایداری شبکههای ارتباطی تا چه اندازه در حفظ اعتماد عمومی، آرامش جامعه، مدیریت بحران، استمرار خدمات و تقویت پیوند مردم و حاکمیت حیاتی است.
در روزهای سپریشده جنگ تحمیلی دوم و سوم، متخصصان، مدیران و کارکنان خدوم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، با روحیهای جهادی در حفظ پایداری و استمرار جریان حیاتی ارتباطات کشور تلاشی مثال زدنی داشتند. آنان در سختترین شرایط، با حضور میدانی، بازسازی سریع زیرساختهای شبکه، تداوم مدیریت هوشمند ترافیک ارتباطی، از استمرار خدمترسانی مطمئن و امن به مردم صیانت کردند.
در این میان، با نهایت احترام و افتخار، یاد و خاطره شهدای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیستبوم اقتصاد دیجیتال کشور را گرامی میداریم؛ عزیزانی که در مسیر حفظ پایداری زیرساختهای حیاتی و صیانت از ارتباطات مردم، جان خویش را فدای امنیت، آرامش و پیشرفت ایران اسلامی کردند. بیتردید، نام و فداکاری این مجاهدان گمنام این عرصه، در حافظه تاریخی ایران ماندگار خواهد ماند و سرمایهای معنوی برای آینده این سرزمین خواهد بود.
امروز رسالت ما تنها توسعه فناوری نیست؛ بلکه ایجاد زیرساختهایی امن، تابآور و فراگیر برای همه مردم ایران است. آینده کشور در گرو گسترش شبکه ملی ارتباطی قدرتمند، توسعه اقتصاد دیجیتال، ارتقای امنیت سایبری، سرمایهگذاری در فناوریهای نوظهور و تضمین دسترسی عادلانه مردم به اینترنت باکیفیت و پایدار است. فناوریهایی همچون هوش مصنوعی، رایانش ابری، کلانداده، اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی، ارتباطات ماهوارهای و پردازش کوانتومی، نهتنها ابزار تحول اقتصادی، بلکه بنیانهای شکلدهنده قدرت دیجیتالی آینده خواهند بود.
جمهوری اسلامی ایران مصمم است با تکیه بر توان متخصصان داخلی، ظرفیت دانشگاهها، بخش خصوصی و شرکتهای دانشبنیان، مسیر ارتقای تابآوری دیجیتال و توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور را با قدرت ادامه دهد؛ چرا که دسترسی پایدار، امن و باکیفیت به فناوریهای نوین، امروز حقی اساسی برای همه شهروندان و ضرورتی انکارناپذیر برای پیشرفت ملی است.
در پایان، ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات به همه فعالان، متخصصان، کارآفرینان، دانشگاهیان، مدیران و کارکنان پرتلاش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، از مجاهدتها و خدمات ارزشمند آنان صمیمانه قدردانی میکنم و امیدوارم با همدلی، نوآوری و تلاش مستمر، آیندهای روشنتر، هوشمندتر و تابآورتر برای ایران عزیز رقم بخورد. با این مقدمه آغاز مراسم روز جهانی ارتباطات را اعلام مینمایم.
ستار هاشمی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»
همراهی فرهنگی با کودکان و نوجوانان آسیب دیده از جنگ تحمیلی سوم
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با خدمترسانی فرهنگی و مشارکت روانشناسان و مشاوران کودک و نوجوان قوه قضاییه با هدف تقویت مهارتهای زندگی و با اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی با اجرای طرح "همنفس" ساعات شیرینی را تقدیم بچههای آسیب دیده از جنگ میکنند.
دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری با مدیرعامل مخابرات استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی ادارهکل کانون استان اصفهان، این نشست که با هدف توسعه همکاریهای راهبردی میان کانون و مخابرات برگزار شد، بر موضوعات بسیار مهمی از جمله امنیتسازی شبکهها، تقویت پدافند غیرعامل و گسترش زیرساختهای مخابراتی، بهویژه توسعه فیبر نوری، تمرکز داشت. در ادامه این گفتگو، راهکارهایی برای بهرهگیری بهینه از خدمات مشترکین نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، شهروز نادرپور، معاون اداری و مالی و منیره جعفری، مدیر حراست کانون استان اصفهان نیز حضور داشتند.
انتظار میرود نتایج این دیدار، تحولی مثبت در زیرساختهای ارتباطی کانون و ارتقای سطح امنیت اطلاعاتی در این استان رقم بزند.
