زهره مختاری
روابط عمومیها سنگر دفاع از آگاهی و سرمایه اجتماعی کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، متن پیام تبریک عباس علی آبادی، وزیر نیرو به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
۲۷ اردیبهشتماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی مغتنم است تا بار دیگر بر این حقیقت تأکید کنیم که روابط عمومیها نه یک واحد حاشیهای بلکه جزو ارکان اصلی و از وظایف ذاتی و راهبردی هر سازمانی هستند؛ جایگاهی والا که باید همواره مورد ارج نهاده شود، چراکه نقش پل ارتباطی میان مردم، حاکمیت و دستگاههای خدمتگزار نقشی حیاتی و بیبدیل است.
در یک سال گذشته که یکی از پیچیدهترین و حساسترین دورههای تاریخی صنعت آب و برق یعنی سه جنگ تحمیلی و حملات گسترده دشمن به زیرساختهای کشور قرار گرفتیم، روابط عمومیهای وزارت نیرو با اطلاعرسانی سریع، دقیق و شفاف، نقشآفرینی کمنظیری در مدیریت افکار عمومی، جلوگیری از شایعات و ایجاد آرامش در جامعه داشتند.
این اقدامات ثابت کرد که روابط عمومیها نه فقط پل ارتباطی، بلکه سنگر دفاع از آگاهی و سرمایه اجتماعی کشور هستند.
مجموعه اقداماتی که سبب شد روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت های تابعه در میان تمامی دستگاه های اجرایی کشور رتبه نخست و ممتاز را کسب کنند و افتخاری بزرگ در تاریخ فعالیت های روابط عمومی این وزارتخانه به ثبت برسد.
در فصل گرم پیش رو نیز که کشور با چالش ناترازی در منابع حیاتی آب و برق مواجه است، عبور موفق از اوج بار علاوه بر اقدامات فنی، نیازمند مشارکت آگاهانه و گسترده مردم است.
از همین رو، انتظار میرود روابط عمومیهای وزارت نیرو موضوع مردمیسازی صنعت آب و برق را با هدف تحقق صرفه جویی حداکثری و عدالت در توزیع آب و برق به صورت جدی پیگیری کنند.
موضوع مهمی که با اطلاعرسانی شفاف از چالشها، تبیین راهکارها، اصلاح الگوی مصرف و ایجاد درک مشترک از واقعیتهای موجود محقق خواهد شد.
اینجانب ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت آب و برق به ویژه شهید سید ابراهیم نبوی نخستین شهید روابط عمومی آب و برق، از زحمات همه همکاران روابطعمومی در سال پرچالش گذشته صمیمانه قدردانی نموده و توفیق آنان را در ایفای مسئولیتهای خطیر اطلاعرسانی، امیدآفرینی، افزایش سرمایه اجتماعی و مردمیسازی هرچه بیشتر صنعت آب و برق، از درگاه خداوند متعال خواستارم.
دستیابی به ظرفیت ۱۵ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از مأموریتهای وزارت نیرو
حجتالاسلام مجید انصاری عملکرد وزارت نیرو در امر مستندسازی جنگ رمضان را نسبت به سایر دستگاهها قویتر ارزیابی کرده و آن را پیشرو توصیف کرد.
🔹انصاری دستیابی به ظرفیت ۱۵ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از طریق توسعه نیروگاههای خورشیدی را یکی از مأموریتهای اصلی وزارت نیرو دانست.
🔹عباس علیآبادی، وزیر نیرو نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در ایام جنگ رمضان ارائه کرد که بخشی از آن به مستندسازی این وزارتخانه از میزان خسارات وارده مربوط بود.
توزیع ۶۰ پنل خورشیدی میان عشایر سمیرم
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا_ به نقل از امور برق شهرستان سمیرم در راستای توسعه انرژیهای پاک و بهبود رفاه عشایر، ۶۰ دستگاه پنل خورشیدی به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال میان خانوارهای عشایری شهرستان سمیرم توزیع شد.
مدیر برق شهرستان سمیرم با اعلام این خبر گفت: این اقدام در پنجمین مرحله اجرای طرح تأمین انرژی خورشیدی برای عشایر انجام شده و با هدف تأمین روشنایی و برق پایدار در سکونتگاههای سیار صورت گرفته است.
محمد قنبری افزود: این طرح با اجرای شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان و با مشارکت ۱۰ درصدی خانوارهای عشایری در حال اجراست و گامی مؤثر در ارتقای رفاه و دسترسی به انرژی در مناطق عشایری به شمار میرود.
امضای میثاقنامه طرح ملی سبا توسط معاون اجرایی رئیسجمهور
محمدجعفر قائمپناه در نشست تخصصی بررسی و هماهنگی اجرای طرح ملی «سبا» با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور گفت: اگر در رودخانه خانه بسازی، بالاخره یک روز رودخانه خانه را با خودش میبرد و این پاداش طبیعت است.
🔹وی افزود: واقعیت این است که الگوی مصرف ما با کشورهای توسعهیافته تفاوت جدی دارد. چه در حوزه گرمایش و چه در روشنایی، در بسیاری از کشورها خبری از مصرفهای تجملاتی و غیرضروری نیست.
🔹معاون اجرایی رئیسجمهور با بیان اینکه مصرفگرایی در سالهای گذشته در حوزه برق، گاز، بنزین و گازوئیل افزایش یافته است، تصریح کرد: باید به سمت کاهش و بهینهسازی مصرف حرکت کنیم. یارانهها نیز باید به جای انرژی، صرف سلامت، بیمه، بازنشستگی، تغذیه و حمایت از اقشار آسیبپذیر شود.
تجلیل مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از روابط عمومی اداره کل
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این دیدار مدیرکل بهزیستی با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی در انعکاس خدمات و فعالیتهای سازمان، اظهار کرد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان سازمان و جامعه، نقش مهمی در اطلاعرسانی، آگاهیبخشی و تبیین خدمات بهزیستی برای عموم مردم دارد.
وی با قدردانی از تلاشهای مجموعه روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان افزود: فعالیتهای حرفهای و مسئولانه در حوزه اطلاعرسانی، موجب افزایش آگاهی عمومی نسبت به خدمات گسترده بهزیستی و تقویت ارتباط با جامعه هدف شده است.
در پایان این دیدار، دکتر سمیه کریمی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاشهای روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی قدردانی کرد.
روابط عمومی دادهمحور و ارتباطات تابآور با توسعه FTTX
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران، مهندس رضا خضردوست، عضو هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن تقدیر از حضور میدانی و هوشمندانه مردم، اظهار داشت: بیست و هفتم اردیبهشت، روزی که در سطح جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده و در کشور عزیزمان با تلفیقی هوشمندانه با «هنر هشتم» به نام «روز ارتباطات و روابط عمومی» مزین گشته است، صمیمانهترین تبریکهای خود را به تمامی دستاندرکاران صنعت ارتباطات، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمانها، فعالان رسانه و همه کسانی که در عرصه پیوندافزایی بین مردم و دستگاهها تلاش میکنند، تقدیم میدارم.
وی افزود: این روز فرصتی ارزشمند برای بازنگری در نقش راهبردی ارتباطات در زندگی اجتماعی و یادآوری این حقیقت است که روابط عمومی در سطح یک سازمان، «قلب تپنده» آن مجموعه و در سطح ملی، پیونددهنده مردم با حاکمیت است. امسال، این روز با تصویری ماندگار از حضور همدلانه، شریف و صبور ملت ایران در صحنه همراه شده است؛ حضوری که با هدف رساندن صدای همبستگی ملی به گوش جهانیان رقم خورد. در چنین شرایطی، روز ارتباطات معنای عمیقتری مییابد؛ چرا که یادآور تلاش شبانهروزی و تابآوری فنی همکارانم در شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و تمامی اپراتورهای مخابراتی است که توانستند این صدای ممتد و پرشور را بدون وقفه به سراسر جهان منتقل کرده و پیوند اجتماعی را مستحکم نگه دارند.
عضو هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به عزم جدی این شرکت در توسعه زیرساخت فیبر نوری در کشور، پیرامون مفهوم «ارتباطات تابآور» در مقابل بحرانها گفت: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، مقرر شده است بخش بزرگی از زیرساخت ارتباطات داخلی تا سطح منازل و دفاتر اداری و تجاری از طریق پروژه FTTX پیادهسازی شود. امروز برگ افتخار دیگری در تاریخ تابآوری فنی شرکت مخابرات ایران رقم خورده و آن تحقق این توسعه طبق برنامهریزی پیشبینی شده است؛ بهگونهای که مخاطرات ایجاد شده توسط دشمنان کشور، تاثیری بر روند این پروژه نداشته است.
خضردوست یادآور شد: با وجود تمام چالشهایی که دشمن برای ایجاد اختلال در کشور در نظر داشت، به حول و قوه الهی، زیرساخت انتقال داده در فضای داخل میهن بدون هیچ مشکلی فعال بوده و سرویسهای ضروری نظیر خدمات بانکی، پنجرههای واحد خدمات دولتی، سرویسهای اپراتوری تلفن همراه و رسانههای دیجیتال در دسترس عموم قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم «هنر مردمداری» پرداخت و تصریح کرد: در لحظات دشوار، روابط عمومی نباید تنها یک واحد اداری باشد؛ بلکه باید هنرمندانه در پی انتشار امید در جامعه عمل کند. ما معتقدیم سختافزار و نرمافزار ارتباطی باید با درک عمیق احساسات انسانی همراه شود؛ از اینرو، مخابرات ایران هم پیمانکار ارتباطات است و هم همدل مردم.
این عضو هیئتمدیره با تأکید بر رویکرد نوین روابط عمومی مدرن خاطرنشان کرد: امروز روابط عمومی دیگر فقط انتشار خبر و بیانیه نیست؛ بلکه باید گوش شنوایی باشد که صدای جامعه را میشنود و آن را به زبان داده و اطلاعات تبدیل میکند تا در نهایت خدمترسانی بهتری انجام شود. روابط عمومی در عصر حاضر، بر پایه پردازش کلاندادهها و مبتنی بر هوش مصنوعی است.
خضردوست در پایان اظهار داشت: مخابرات ایران در کنار تمام سازمانهای مسئول، بایستی به سوی توسعه پلتفرمهای ارتباطی هوشمند حرکت کند تا شهروندان زندگی توأم با آرامش بیشتری داشته باشند. روز ارتباطات، فرصتی برای تجدید پیمان با مردمی است که با اقتدار در صحنه حاضر هستند و شرکت مخابرات ایران مفتخر است که سهمی کوچک در انعکاس این اقتدار از کف خیابان تا گوشه و کنار جهان با قدرت و وضوح کامل دارد.
بهرهبرداری از ۷۰۸۵ پروژه مخابراتی همزمان با روز جهانی ارتباطات
جزئیات سرمایهگذاری و توسعه شبکه
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران، این پروژهها با هدف نوسازی زیرساختها و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان در دو بخش ثابت و سیار اجرا شده است:
* بخش زیرساخت ثابت: ۴۷۵۶ پروژه با اعتباری بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید.
* بخش شبکه سیار: ۲۳۲۹ پروژه جهت احداث سایتهای جدید و ارتقای شبکه «همراه اول» با سرمایهگذاری ۱۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومانی اجرایی شد.
توسعه متوازن زیرساختها در مناطق شهری و روستایی، پوشش مناطق کمبرخوردار و افزایش پایداری شبکه، از اولویتهای اصلی این طرحها بر شمرده شده است که گامی کلیدی در راستای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال محسوب میشود.
هر بطری و هر نی پلاستیکی، ردی طولانی در طبیعت باقی میگذارد
بیایید مسئولانهتر انتخاب کنیم. امروز کمتر پلاستیک مصرف کنیم، تا فردا زمین قابلزندگیتری داشته باشیم.
کاهش فاصله و شکاف میان دامدار و مصرفکننده
محمدی فشارکی در این جلسه با تأکید بر اهمیت جایگاه دامداران در زنجیره تأمین غذا اظهار داشت:
تعاونیها نقش ویژهای در تأمین امنیت و حکمرانی غذایی دارند و باید با تقویت این ساختارها، زمینه ساماندهی بهتر تولید و توزیع را فراهم کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهرستان، کاهش فاصله و شکاف میان دامدار و مصرفکننده است؛ چرا که کوتاه شدن این مسیر، ضمن حذف واسطههای غیرضروری، به کاهش هزینههای تمامشده و حمایت همزمان از تولیدکننده و مصرفکننده منجر خواهد شد.
نشست راهبردی توسعه مراتع در شهرستان کوهپایه
در جریان این گفتگوها، بابک حقیقی بر ضرورت تغییر رویکرد به سمت «اقتصاد مرتع» از طریق احداث ایستگاههای انتظار دام، توسعه کشت گیاهان دارویی و بهرهگیری از ظرفیتهای ماده ۳ تأکید نمود؛ همچنین علیمردانی با اشاره به لزوم رعایت سلسلهمراتب اداری، بر اهمیت مستندسازی فعالیتها و شناخت دقیق وظایف قانونی اعضا جهت تقویت تعامل با اداره منابع طبیعی پافشاری کردند.
💢همزمان با بازخوانی تعهدات گذشته توسط رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، پتانسیل بالای شهرستان کوهپایه در مدیریت عملکرد مرتع و بهبود معیشت محلی برجسته گردید.
در بخش دیگری از نشست، اعضای شرکت تعاونی مرتعداران با مطرح کردن چالشهای میدانی نظیر بهبود معیشت و ساماندهی مسیرهای انتقال آب در مراتع پرداختند.
در نهایت، آقای عباسی با تأکید بر لزوم تهیه طرح مرتعداری و ایجاد کانالهای مجازی و اطلاعرسانی مستقیم با دامداران اشاره نمود
