زهره مختاری
امروز با تامین اجتماعی 13 آذر
قانون مشاغل سخت و زیانآور برای صیانت از نیروی کار تدوین شده است، اما با اجرای تمهیدات فنی، ایمنی و سلامتی می توان صفت سخت و زیانآور بودن را از گروهی از این مشاغل حذف کرد که اتفاقاً جزء تکالیف قانونی کارفرمایان است.
با اجرای این تکلیف از سوی کارفرما، ضمن پیشگیری از فرسایش جسمی و روحی کارگران، فرصت استفاده بهتر از تخصص و مهارت نیروی کار فراهم میشود.
افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد خمینیشهر
در این مراسم حجتالاسلام نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی، پدر شهید رضوان پور، مهندس جواد فخاری مدیر کل ثبت اسناد استان اصفهان، اصغر هدایت فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان خمینیشهر حضور داشتند.
مداح زینعلی در مصیبت رحلت حضرت ام البنین روضه خوانی کرد.
سپس سیدمحمدحسن مصطفوی رئیس اداره ثبت اسناد خمینیشهر گفت: این ساختمان به مساحت ۱۲۰۰مترمربع و زیربنا ۱۳۰۰ مترمربع در مدت ۱۸ماه از شروع کلنگ زنی احداث شده است.
جواد فخاری مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان گفت: من از سرعت عمل احداث این ساختمان از همه دست اندرکاران بویژه دکتر بابائی و حجتالاسلام نقدعلی تشکر میکنم.
دکتر محمدحسن بابائی معاون اول قوه قضاییه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این ساختمان بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان هزینه داشته است و اولین ساختمان در کشور است که هم ساختمان و هم تجهیزات آن جدید و نو می باشد و بنام سردار شهید میثم رضوان پور از شهدای جنگ ۱۲روزه نام گزاری می کنیم.
بابائی افزود: حجتالاسلام والمسلمین نقدعلی با پیگیری جدی باعث تکمیل این ساختمان شد و از ایشان صمیمانه تشکر می کنم.
حجتالاسلام والمسلمین نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان و عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت. معمولا در کشور ابتدا پروژه های نیمه تمام را تکمیل می کنند ولی بدلیل نیاز مبرم مردم شهرستان خمینیشهر به ساختمان آبرومند، برای نگهداری اسناد مهم و رسیدگی به مسائل شهرستان خمینیشهر، خوشبختانه این ساختمان با مساعدت رئیس محترم قوه قضاییه و کمک های جدی دکتر بابائی و پیگیری سیدمحمدحسن مصطفوی رئیس اداره ثبت اسناد بحمدلله ظرف ۱۸ ماه تکمیل و امروز همزمان با سالروز رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها افتتاح شد.
نقدعلی برای حل مشکلات مردم درچه از دکتر بابائی قول گرفت که در اسرع وقت نسبت به تخصیص نیروی انسانی جهت راه اندازی اداره ثبت اسناد شهر درچه تنها شهر شاهد نمونه کشور اقدام فرمایند. نقدعلی اعلام کرد، ساختمان و تجهیزات اداره ثبت اسناد درچه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر درچه آماده است و این سخنان با توجه به حضور سیدمحسن تجویدی شهردار درچه مطرح شد که شهردار درچه تایید کرد.
افتتاح و کلنگ زنی دو مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در ناحیه ۴ اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، امروز ۱۳ آذرماه ۱۴۹۴، آیین همزمان افتتاح مدرسه ۶ کلاسه حاج مصطفی جاودان و کلنگزنی مدرسه ۶ کلاسه مهندس بهروز حقپناه با حضور خیرین مدرسه ساز، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، رئیس مجمع خیرین مدرسهساز، فرماندار اصفهان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
مدرسه افتتاحشده حاج مصطفی جاودان با زیربنای ۷۰۰ مترمربع، شامل شش کلاس درس، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چندمنظوره می باشد.
این یادگار ارزشمند و ماندگار از نیکمردی است که نامش تا سالیان سال در تاریخ آموزش و پرورش این سرزمین به برکت علمآموزی فرزندان ایران زمین زنده خواهد ماند.
همچنین با به زمین خوردن کلنگ احداث مدرسه ای دیگر از مهندس بهروز حقپناه، صفحهای بر دفتر تعهد و انساندوستی این خیر بزرگ افزوده شد؛ اقدامی که بیتردید چراغ امید را در آینده تحصیلی دانشآموزان بسیاری روشن خواهد کرد.
کلنگ احداث مدرسه استثنایی "زنده یاد پیام راهب" در قمصر کاشان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در حرکتی خداپسندانه و انساندوستانه، آیین کلنگزنی مدرسه استثنایی "زندهیاد پیام راهب" امروز پنجشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۴ در شهر قمصر برگزار شد.
این مدرسه به همت بانوی نیکوکار، خانم مهیندخت مدنی و به یاد فرزند مرحومشان، زندهیاد پیام راهب احداث میشود.
مدرسه "زندهیاد پیام راهب" در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع در شهر قمصر بنا خواهد شد و زیربنایی حدود ۶۰۰ متر مربع دارد.
این مرکز آموزشی با هدف ارائه خدمات تخصصی به دانشآموزان با نیازهای ویژه طراحی شده و قرار است شامل بخشهای تخصصی کاردرمانی، بازیدرمانی و شنواییسنجی باشد.
احداث این مدرسه، گامی مؤثر در راستای توسعه عدالت آموزشی و تأمین فضایی استاندارد و مجهز برای آموزش و توانبخشی کودکان استثنایی در منطقه کاشان و قمصر ارزیابی میشود.
مراسم کلنگزنی این پروژه با حضور مسئولان، هنرمند محبوب، محمد معتمدی و مردم فرهنگدوست و نیکوکار شهر قمصر برگزار شد.
رایزنی مدیران آبفای استان اصفهان با تولیدکنندگان تجهیزات آب و فاضلاب
ناصر اکبری در جریان این بازدید با حضور در غرفههای مختلف از نزدیک با تولیدکنندگان تجهیزات نرمافزاری و سختافزاری صنعت به گفتوگو نشست و در خصوص توسعه همکاریها به خصوص تامین لوازم مورد نیاز به رایزنی پرداخت.
این نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۲ آذر با حضور وزیر نیرو و مدیران و مسئولان ارشد صنعت آب و فاضلاب ایران افتتاح شد.
بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با هدف معرفی راهکارهای نوآورانه، تبادل تجارب و ایجاد همافزایی در مسیر ارتقای حکمرانی آب و افزایش بهرهوری در سطح ملی برگزار شده و در آن ۱۵۰ شرکت داخلی و ۴ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، چین و ایتالیا جدیدترین دستاوردها، تجهیزات و فناوریهای خود را عرضه کردهاند.
در این نمایشگاه همچنین طیف وسیعی از صنعتگران، شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها، مشاوران و پیمانکاران به معرفی فناوریهای نوین و دستاوردهای خود در زمینههایی نظیر لوله و اتصالات فلزی، پلیمری، شیرآلات صنعتی، پمپ و ماشینآلات دوار، تصفیه آب صنعتی، سد و نیروگاههای برقآبی، آبیاری و زهکشی، خطوط انتقال آب، شیرآلات خانگی، نشتیابی، سامانههای اندازهگیری و کنتور، و سایر حوزههای مرتبط پرداختهاند.
گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران از روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه تا روز شنبه ۱۵ آذر ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.
عملیات ویژه غواصان اصفهانی
این عملیات، با هدف رفع انسداد آبگیر یکسانساز فشار برج آبگیر کشاورزی سد درودزن شیراز توسط مهرداد حیدری سوادجانی از شرکت آب و فاضلاب و مجید نصر از شرکت آب منطقهای استان اصفهان و در عمق ۱۰ متری آب انجام گرفت.
این عملیات در مدت زمان ۲۵ دقیقه و در دمای آب با ۹ درجه سانتیگراد با موفقیت صورت گرفت.
شایان ذکر است مانور منطقهای تمرینی آموزشی وزارت نیرو با مشارکت استانهای اصفهان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و با مرکزیت استان فارس در روزهای سهشنبه و چهارشنبه، ۱۱ و ۱۲ آذر ماه برگزار شد.
اصفهان؛ پایلوت هوشمند سازی
زهره مختاری به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل این مراسم با حضور دکتر بابایی ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون قوه قضاییه و با حضور معاونین سازمان، مشاورین، مدیران کل، روسای واحدهای ثبتی استان اصفهان و اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری استان اصفهان در تاریخ 13 آذرماه برگزار شد.
لازم به ذکر است آن برنامه با سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها همزمان بود.
بر اساس اظهارات معاون سازمان ثبت اسناد، در راستای اجرای برنامه تحول قوه قضاییه و قانون برنامه هفتم توسعه بند «ج» ماده 4 و ماده 107، اقدامات مهمی نظیر هوشمندسازی فرآیندها، اخذ امضای دیجیتال، حذف دفاتر تجاری شرکتها و توسعه خدمات الکترونیکی آغاز شده است.
وی استان اصفهان را بهعنوان یکی از استانهای پایلوت برای عملیاتی کردن این سامانهها نام برد.
سعادتیان توضیح داد: مزایای مهم سامانه جدید شامل ارتقاء امنیت، روانسازی فرآیندها، سادهسازی خدمات، کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات سریع و کمهزینه است.
معاون سازمان ثبت اسناد توضیح داد: با این سیستم، اشخاصی که قصد ثبت شرکت یا ایجاد شخصیت حقوقی دارند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت و میتوانند مراحل را از محل کار یا منزل خود بهصورت آنلاین انجام دهند.
وی توضیح داد: آن سامانه طراحی شده تا از ظرفیت دفاتر پیشخوان رسمی نیز بهره بگیرند.
سعادتیان یکی از نکات برجسته سیستم جدید را تعاملات میان 14 دستگاه دولتی و اجرایی نظیر بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت صمت، گمرک، وزارت راه و شهرسازی به صورت وب سرویس برشمرد.
معاون سازمان ثبت اسناد توضیح داد: با این کار تقریبا تمامی مکاتبات فیزیکی حذف شدهاند. در حال حاضر این فرآیند در استانهایی همچون اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران و سایر مناطق پایلوت اجرا شده است.
وی ادامه داد: با اجرای آن سامانه میزان درخواستهای تائید شده از 14 تا20 درصد سابق به 80 درصد افزایش یافته است.
سعادتیان خاطرنشان نمود: زمان متوسط ثبت شرکتها که پیشتر یک ماه بود، اکنون به دو روز کاهش یافته است.
معاون سازمان ثبت اسناد ادامه داد: همچنین مدت زمان تغییرات ثبت شرکتی که قبلا دو هفته طول میکشید، حالا به دو روز کاهش یافته و اعلانها نیز بهطور آنلاین منتشر میشوند.
وی خاطرنشان نمود: در گذشته، 85 درصد درخواستهای ثبت شرکتها در روش سنتی کاغذی رد میشدند، اما اکنون این عدد به 20 درصد رسیده است.
همچنین دخالت انسانی در بررسی جلسات تغییرات شرکتها کاهش یافته و تعداد اصلاحات لازم از 70 درصد به 10 درصد رسیده است.
سعادتیان با بیان آن مطلب توضیح داد: در بخشهایی نظیر تعیین نام شرکتها نیز فرآیند بهصورت هوشمند انجام میشود.
سامانه ای به نام سامانه نامیار طراحی شده که به محض وارد کردن یک نام، مشابه آن را بررسی کرده و در صورت وجود تعارض، سه گزینه جایگزین را پیشنهاد میدهد.
مرحله افتتاح حساب نیز کاملا غیرحضوری شده و بانکها با دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی فرآیند تایید اصالت انجام می دهند.
معاون سازمان ثبت اسناد ادامه داد: در هفتههای اخیر تنها در استان اصفهان بیش از هزار و چهارصد متقاضی به این سامانه مراجعه کردهاند که بیش از 200 شرکت جدید ثبت شده است.
از میان آنها 134 مورد سهامی خاص و 72 مورد با مسئولیت محدود بودهاند.
با این تلاشها فرآیند ثبت شرکتها تسریع شده است.
وی خاطرنشان نمود: این سامانه نهتنها بهرهوری اداری را بالا برده بلکه خدمترسانی به مردم و صاحبان کسبوکار را نیز آسانتر نموده است.
سعادتیان اعلام نمود: همگام با روند ثبت شرکتها، فرایند ایجاد و اعمال تغییرات در شرکتها نیز در سامانه مربوطه طراحی و عملیاتی شده است.
این سامانه امکان مدیریت تغییرات بدون نیاز به حضور فیزیکی را فراهم کرده و روند انجام امور را تسهیل نموده است.
یکی از تعهدات اساسی ما استفاده از امضای دیجیتال در صورتجلسات ثبت شده شرکتها بود که با تلاشهای مستمر، موفق شدهایم این تکلیف را به طور کامل عملی کنیم.
نمونه اساسنامهها و صورتجلسات مرتبط با تأسیس و تغییرات شرکتها، براساس هر نوع شرکت در سامانه بارگذاری شدهاند.
به محض برگزاری مجمع و تنظیم صورتجلسه تغییرات، این موارد در سامانه ثبت نهایی میشوند.
اعضای شرکتکننده باید در زمان مشخصی صورتجلسههای خود را با امضای الکترونیکی تأیید کرده و در سامانه ثبت کنند تا تمامی وظایف مرتبط به شکلی استاندارد و هماهنگ انجام شود.
معاون سازمان ثبت اسناد توضیح داد: با راهاندازی این سامانه، موفق شدهایم تمام مکاتبات و صورتجلسات فیزیکی را بهطور کامل از فرآیند ثبت شرکتها حذف کنیم.
در جهت ارتقای خدمات و تسهیل امور، مأموریت جدیدی در اصفهان آغاز خواهد شد؛ اجرای اسناد رسمی در هفتههای آتی به عنوان پایلوت عملیاتی میشود.
در این سامانه بازطراحی شده که مطابق ماده 114 قانون برنامه پیشرفت هفتم کشور طراحی شده است، متقاضیان میتوانند درخواست صدور اجرائیه و مکاتبات مربوطه را به صورت خودکار انجام دهند.
همچنین، مزایدهها نیز به شکل الکترونیکی از طریق سامانه ستاد برگزار شده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نخواهد بود.
در این پروژه موفقیتآمیز که هفته گذشته سختترین نقاط تهران بهعنوان پایلوت اجرایی شدند، توانستیم سیستم جدید را در چهار اداره اجرای اسناد رسمی عملیاتی کنیم و قصد داریم این خدمت نوین را به سایر استانها گسترش تا دهیم.
سعادتمند مزایای این سامانه را اینگونه برشمرد:
ارائه نرمافزارهایی با قابلیت خودکاربری کامل که امکان دسترسی شبانهروزی برای بدهکاران و بستانکاران فراهم میکند تا وضعیت عملیات اجرایی خود را مشاهده و پیگیری نمایند.
ارجاع خودکار پروندهها به کارشناسان مربوطه بدون نیاز به دخالت مستقیم یا اطلاع از جزئیات پرونده.
دریافت گزارشها به طور کامل به صورت الکترونیکی و بینیاز از روشهای سنتی.
برگزاری مزایدهها به شکل کشوری از طریق سیستم الکترونیکی که امکان فروش با قیمت مناسبتر و در مقیاس ملی را فراهم کرده است.
با اجرای این سیستم، موضوع فروش املاک در شهرستانها را نیز از حالت منطقهای خارج کرده و امکان توسعه آن به سراسر کشور را فراهم نمودهایم.
سند انتقال اجرایی نیز به طور هوشمند برای اجرا و امضا به دفاتر اسناد رسمی ارسال میشود.
بر اساس شیوهنامه تنظیم اسناد الکترونیکی که توسط دکتر بابایی ابلاغ شده است، اسناد انتقال اجرایی اولین نمونههای تماماً الکترونیکی خواهند بود که نمایندگان اجرا بدون نیاز به حضور در دفاتر اسناد رسمی، امضای دیجیتال خود را ثبت کرده و سند انتقال را نهایی میکنند.
حتی برای برندگان مزایده نیز امکان امضای غیرحضوری فراهم شده تا تمامی مراحل فرآیند با حداقل نیاز به تردد یا حضور فیزیکی افراد انجام بشوند.
در پایان سعادتمند خاطرنشان نمود: با امید به لطف الهی و حمایت مستمر، راهاندازی این سامانهها بر آن است که زمان مورد نیاز برای تأسیس یا اعمال تغییرات در شرکتها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند؛ چرا که با اطمینان اعلام میکنیم این سامانهها زمینهساز ارتقای خدمات ثبت شرکتها و بسترهای مرتبط خواهند بود تا دستیابی به اهداف بزرگتر آسان گردد.
عملیات پیگرانی خط ۱۲ اینچ تقویتی دهق-داران
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران،اسدالله مهری، مدیر منطقه، از انجام موفقیتآمیز عملیات پیگرانی (پاکسازی) خط لوله ۱۲ اینچ تقویتی دهق-داران خبر داد.
وی اظهار داشت: این عملیات به درخواست شرکت گاز استان اصفهان و در راستای برنامههای بهبود خدمات رسانی و ارتقای کیفیت گاز تحویلی به مشترکین انجام شد.
مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: عملیات پیگرانی بر روی ۵۰ کیلومتر از این خط لوله، با محوریت و برنامهریزی مرکز بهرهبرداری خطوط لوله گاز بویین و میاندشت اجرا گردید.
این اقدام نقش موثری در پاکسازی خط، افزایش ظرفیت انتقال و در نتیجه، بهبود کمیت و کیفیت گاز دریافتی مصرفکنندگان نهایی خواهد داشت.
مهری در پایان، آمادگی منطقه دو برای همکاری و اجرای چنین پروژههایی در جهت تداوم و ارتقای کیفیت انتقال گاز در شبکه سراسری را اعلام کرد.
برای تامین آب شرب پایدار در بحرانها و مخاطرات طبیعی
ناصر اکبری در نشست تخصصی این همایش با عنوان «تحلیل تابآوری و درسآموختههای مدیریت و توزیع آب در تابستان 1404» به تهدیدها و مخاطرات طبیعی در تامین و توزیع آب شرب اشاره کرد و گفت: یکی از اصلیترین بحرانها در تامین آب شرب، موضوع جنگ است که میتواند تخریب زیرساختها، آلودگی عمدی و حمله سایبری را به همراه داشته باشد.
وی افزود: برای خنثیسازی این موارد باید راهکارهای مختلفی همچون ایجاد سیستم دستی کلرزنی، ایجاد نقشه جامع نقاط حیاتی شبکه و اولویتبندی حفاظت، سنجش سریع آلودگی میکروبی و شیمیایی توسط آزمایشگاههای سیار و تشکیل و تجهیز گروههای واکنش سریع اندیشیده شود.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان به بحث سیل به عنوان یکی از مخاطرات طبیعی برای تامین آب شرب اشاره کرد و گفت: سیلابهای شدید میتواند علاوه بر ورود گل و لای به چاهها و تصفیهخانهها و افزایش میزان کدورت، مشکلات دیگری همچون شکستگی لوله در بستر رودخانه، ایجاد آلودگی ثانویه، ورود سیلاب به منهولها و کلکتورهای جمعآوری فاضلاب و پسزدگی در منازل را به وجود آورد.
وی به اقدامات پیشبینی شده در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پس از وقوع سیل اشاره و گفت: سنجش لحظهای کدورت و کلرزنی تقویتی در نقاط پر ریسک، استفاده از دستگاههای پرتابل تصفیه آب، استفاده از ظرفیت تانکرهای آبرسانی و بستهبندی آب از اقدامات فوری پیشبینی شده پس از وقوع سیل به منظور تامین آب شرب بهشمار میرود.
اکبری به موضوع مهم خشکسالی و تامین آب شرب اشاره کرد و افزود: کاهش کیفیت آب در اثر افزایش غلظت آلایندهها، کاهش ورودی سدها و افت شدید سفرههای زیر زمینی، بروز اختلال در تامین و توزیع آب شرب و یا نیتراته شدن چاههای آب از چالشهای اصلی تامین آب در زمان خشکسالی است که میتوان اقدامات مختلفی همچون ایجاد منابع جایگزین و طراحی به صورت منطقهای، مدیریت فشار برای کاهش مصرف، پایش مداوم کیفیت آب شرب و استفاده از ظرفیت تانکرهای آبرسانی سیار برای عبور از این بحران انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تجربه موفق آبفای استان اصفهان در گذر از تابستان 1404 اشاره کرد و گفت: مدیریت فشار با 200 ایستگاه پایش فشار در سطح استان، توزیع آب با استفاده از کمربند خطوط انتقال آبرسانی اصفهان بزرگ بر اساس پهنهبندی انجام شده، شناسایی و اصلاح شبکههای آب با بررسی نقاط پرحادثه و فرسوده شبکه آب، توزیع عادلانه آب با ارزیابی کاهش فشار آب بر اساس گزارشهای مردمی و پایش فشارسنجها، مدیریت توزیع با استفاده از سامانههای تلهمتری و تلهکنترل و تهیه نقشههای همتراز به منظور مدیریت تامین و توزیع آب شرب، از اقدامات مهم و موثر آبفای استان اصفهان در توزیع عادلانه آب در سراسر نقاط استان در تابستان گذشته بود.
گفتنی است، سومین همایش ملی مدیریت کیفیت آب و پنجمین همایش ملی مدیریت مصرف آب با رویکرد کاهش هدررفت و بازیافت به همت انجمن آب و فاضلاب ایران از صبح سهشنبه 11 آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز شده و تا 13 آذرماه ادامه خواهد داشت.
در گرو قوانین شفاف و روشهای نوین وصول درآمد
آسیه سادات ملاباشی در سخنرانی خود با اشاره به چالشهای پیش روی صنعت آبفا اظهار داشت: شرکتهای آب و فاضلاب بهعنوان بنگاههای اقتصادی، برای ارائه خدمات پایدار به مشترکان ناگزیرند با خلاقیت و نوآوری بر مشکلات درآمدی غلبه کنند.
وی با تأکید بر نقش محوری بخش مشترکین و درآمد در پایداری مالی این صنعت افزود: تا زمانی که فرآیندهای وصول مطالبات، قوانین حاکم و شیوههای اجرایی از حالت سنتی و غیرشفاف خارج نشود، غلبه بر چالشهای درآمدی امکانپذیر نخواهد بود.
وی در پایان خواستار یک جراحی اساسی در اقتصاد شرکتهای آب و فاضلاب شد و تصریح کرد: صنعت آب و فاضلاب کشور نیازمند بازنگری عمیق در ساختارهای قانونی، اقتصادی و عملیاتی است.
ملاباشی افزود: تنها با شفافیت کامل قوانین، بهرهگیری از فناوریهای نوین و تقویت زیرساختهای درآمدی میتوان به شکوفایی اقتصادی پایدار این صنعت امیدوار بود.
