زهره مختاری
کسب «لوح ویژه ستاره ارتباطی مدیران ارشد»
جناب آقای دکتر سید جواد حسینی
معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور
کسب «لوح ویژه ستاره ارتباطی مدیران ارشد» و همچنین «نشان ستاره ملی روابطعمومی» در سیزدهمین جشنواره ستارگان روابطعمومی ایران را که بیانگر نگاه راهبردی و اهتمام ویژه جنابعالی به تقویت نظام ارتباطات سازمانی، تعامل سازنده با ذینفعان و ارتقای جایگاه روابطعمومی در تحقق اهداف سازمانی است، صمیمانه تبریک عرض مینمایم.
بدون شک این موفقیت ارزشمند حاصل رویکرد مدیریتی مبتنی بر تعامل، شفافیت و توجه به نقش مؤثر ارتباطات در ارتقای اعتماد عمومی و توسعه خدمات اجتماعی است و میتواند زمینهساز تقویت هرچه بیشتر سرمایه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور باشد.
همچنین کسب «لوح ویژه ستاره مدیریت روابطعمومی» توسط جناب آقای دکتر خادمی، مشاور محترم رئیس و راهبر روابطعمومی و امور بینالملل سازمان، و نیز دریافت «ستاره ملی روابطعمومی» توسط سازمان بهزیستی کشور را تبریک عرض نموده و این دستاوردها را نتیجه تلاشهای حرفهای مجموعه روابطعمومی سازمان و همراهی مدیران و کارشناسان این حوزه در سراسر کشور میدانم.
اینجانب،این موفقیت ارزشمند را به جنابعالی، جناب آقای دکتر خادمی و خانواده بزرگ بهزیستی کشور تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون شما را در مسیر خدمت به جامعه هدف و ارتقای خدمات اجتماعی از درگاه خداوند متعال مسئلت مینمایم.
با احترام
دکتر سمیه کریمی
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان
۱۴مگاپروژه (۲) بمنظور عبور موفق از اوج بار ۱۴۰۵
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع برق استان اصفهان، محمد مرادی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از اجرای پروژه تعویض ۵۰۰۰۰ چراغ پرمصرف معابر با لامپهای کممصرف و باکیفیت از نوع LED در سطح این استان خبر داد.
با توجه به اهمیت بهینهسازی مصرف انرژی در بخش روشنایی عمومی، این طرح با هدف کاهش قابل توجه مصرف برق، افزایش طول عمر چراغهای معابر، بهبود کیفیت روشنایی و در نهایت ارتقای ایمنی و امنیت شبانه در سطح اَستان اجرا میشود.
مرادی اعلام کرد، لامپهای LED نسبت به چراغهای پرمصرف قبلی، تا ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارند و ضمن کاهش هزینههای برق شهری، به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی میکنند.
نصب لوازم کاهنده 30 درصد مصرف آب تهران را کم میکند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، آخرین آمار و ارقام مرتبط با وضعیت منابع آب حکایت از آن دارد که سدهای تأمین کننده آب شهر تهران یعنی امیرکبیر، لار، طالقان، لتیان و ماملو نسبت به متوسط 10 ساله به ترتیب 33 درصد، 46 درصد، 48 درصد و 15 درصد کسری دارند و باوجود افزایش 34 درصدی ذخیره سد امیر کبیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، لار و طالقان به عنوان دو سد مهم دیگر تأمین کننده آب تهران همچنان با30 درصد کسری مواجه هستند.
آغاز طرح «ارسال پستی دانشنامهها»
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر نظیف، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه، با اعلام این خبر اظهار داشت: ارتقای سطح خدمات علمی و رفاهی به دانشآموختگان همواره از اولویتهای اصلی این ادارهکل بوده است و با راهاندازی سامانه جدید، زین پس فارغالتحصیلان عزیز میتوانند بدون نیاز به سفر و مراجعه حضوری، مدرک نهایی خود را در محل سکونت دریافت کنند.
جدول زمانبندی و اولویتهای استانی
دکتر نظیف با تشریح جزئیات اجرایی این طرح افزود: فاز عملیاتی این پروژه از تاریخ ۲۰ اردیبهشتماه در استان تهران با موفقیت آغاز شد و در ادامه این مسیر،از دوم خردادماه، دانشآموختگان استانهای اصفهان، البرز و همدان نیز به این سامانه دسترسی خواهند یافت.
وی افزود طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، این فرآیند به سرعت در سایر استانهای کشور گسترش مییابد تا فرآیند دریافت مدرک برای تمامی مخاطبان کوتاه و امنتر شود. الزام مطالعه راهنما و ثبت درخواست سیستمی مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تأکید کرد: برای بهرهمندی از این خدمت نوین، دانشآموختگان موظفند با مراجعه به سامانه مربوطه، ابتدا فایل راهنمای منتشر شده را دقیق مطالعه کنند و سپس نسبت به ثبت درخواست ارسال پستی اقدام نمایند تا از بروز هرگونه نقص در ارسال مدرک جلوگیری شود.
استثنائات طرح؛ وامهای دانشجویی و نظام وظیفه
دکتر نظیف در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیتهای قانونی برخی پروندهها اشاره کرد و گفت: این طرح فعلا شامل مشمولین و دانش آموختگانی که دارای وام های دانشجویی تسویه نشده و تعهد خدمت هستند، نمی شود.
این دسته از فارغ التحصیلان کماکان باید طبق ضوابط و روال گذشته درخواست گواهینامه موقت بدهند. لازم به ذکر است دانش آموختگان مقطع دکتری نیز ابتدا بایستی درخواست گواهینامه موقت بدهند و اگر قبلا گواهینامه موقت خود را دریافت کرده اند، می توانند درخواست ارسال پستی دانشنامه را بدهند.
تأکید بر عدم مراجعه حضوری
مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور در پایان، ضمن درخواست از کلیه دانشآموختگان برای پرهیز از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی و واحدهای استانی، خاطرنشان کرد: تمامی فرآیندهای لازم صرفاً از طریق سامانه و مطابق با دستورالعملهای منتشر شده قابل پیگیری است.
امید است با این اقدام، ضمن صرفهجویی در وقت و هزینه اساتید و دانشجویان، گامی نو در جهت هوشمندسازی خدمات آموزشی برداریم.
از سکوی ملی تا دروازه های جهانی
تیم بسکتبال ۳×۳ دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور، قهرمان مسابقات قهرمانی دانشگاههای کشور و موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات آسیا شد.
روز ملی صنعت و معدن 1405
مهلت تکمیل و تحویل «فرمهای خوداظهاری» متقاضیان تمدید شد.
🔸به اطلاع کلیه فعالان محترم بخش صنعت و معدن کشور میرسد که فرآیند انتخاب:
- واحدهای صنعتی برتر
- بهرهبرداران نمونه معدنی
- مکتشفان نمونه معدنی
- پیشکسوتان نمونه صنعتی و معدنی
- زنان کارآفرین ملی
- جوان کارآفرین ملی سال ۱۴۰۵ مطابق روال سالهای گذشته در حال اجرا است.
🔸با توجه به استقبال متقاضیان، مهلت نامنویسی و تحویل مدارک تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ تمدید شده است.
🔸متقاضیان میتوانند «فرمهای خوداظهاری» را از طریق تارنمای وزارت صمت، خانه صمت ایران، اتاق بازرگانی، خانه معدن، خانه صمت جوانان و انجمنهای تخصصی دریافت کرده و پس از تکمیل، به همراه مدارک لازم، حداکثر تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ به دفاتر «خانه صنعت، معدن و تجارت استانها» تحویل دهند.
🔸در استانهایی که خانه صنعت، معدن و تجارت فعال نیست، مدارک باید در همین مهلت به «ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانی» ارائه شود.
🔸دریافت فرم خوداظهاری:
https://www.iranhim.ir/?p=46321
مدیریت هوشمند منابع، چالشهای حوزه آب و تولید را برطرف میکند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایرنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد در نشست با مسوولان اداره کل صنعت و معدن استان اصفهان بر ضرورت مشارکت عمومی در حفظ زیرساختهای حیاتی و اولویتبندی مسائل در شرایط جنگی تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی توان پوشش همه هزینههای ناشی از بحرانها را ندارد، بر لزوم مشارکت گستردهتر برای حفظ زیرساختهایی مانند جادهها و شبکه برق تأکید کرد.
طباطبایی نژاد همچنین مدیریت متمرکز و مجزای مجموعه صنعت و معدن را برای حفظ پایداری اقتصاد ضروری دانست.
در ادامه این دیدار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی، از تشکیل کارگروه ویژه و ارزیابی سریع مناطق آسیبدیده از روزهای نخست جنگ گفت.
صادق کرمی با تشریح الگوریتم پرداخت خسارتها افزود: در تعیین اولویتهای جبران خسارت، میزان اثرگذاری واحدها بر اقتصاد استان و کشور ملاک قرار میگیرد و تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی مردم در اولویت اصلی قرار دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین با اشاره به اقدامات دولت در حمایت از اشتغال افزود: برای مدیریت وضعیت تولید، فرمهای ویژهای جهت بررسی تابآوری تولید تهیه شده است تا روند بازگشت واحدها به چرخه تولید با دقت مدیریت شود و نگرانی برای تولیدکنندگان وجود نداشته باشد.
کرمی تأکید کرد: تمام تلاش و اولویت دولت در شرایط کنونی، رفع مشکلات تولیدگران و تسهیل امور برای بازگشت به شرایط پایدار است.
جشنواره گل غلتان؛ این بار در مرکز اصفهان
زهره مختاری به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهر اصیل روشن زاده مدیر مجموعه گلاب زرین در ابتدا با تشکر و قدردانی از حضور ارزشمند اصحاب رسانه درباره چگونگی فعالیتهای این حرفه با پیشکسوتان و فعالان رسانه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
وی با بیان این مطلب توضیح داد: این مجموعه فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نمود.
روشن زاده هدف از تاسین این مجموعه را دسترسی بهتر شهروندان مرکز اصفهان به این طلای باارزش معطر برشمرد که با استقبال چشمگیر شهروندان اصفهان مواجه شد.
وی به روش گلاب گیری سنتی اشاره نمود و توضیح داد: تفاوت روش سنتی و صنعتی در این است که در روش سنتی در تولید گلاب و عرقیجات از دیگ مسی، پارچ مسی و فضای سنتی استفاده می کند.
مدیر مجموعه گلاب ناب زرین فرآیند تولید گلاب را تقریبا 4 ساعت ذکر نمود.
وی محصولات تولید شده در این مجموعه را شامل حدود 89 نوع عرقیجات و 4 نوع گلاب عنوان نمود.
در ادامه وی خاطرنشان نمود: گلاب تولیدی این مجموعه گلاب عیار 24 (معمولی)، عیار 30 (درجه یک) و عیار 42 (ممتاز) میباشند.
روشن زاده تولید این مجموعه را ماهانه بین 10 تا 12 تن برشمرد.
مدیر مجموعه گلاب ناب زرین آغاز جشنواره گلاب گیری را از ابتدای اردیبهشت تا اواسط خرداد نام برد و خاطرنشان نمود: در طول سال تولید سایر عرقیجات ادامه دارد و فقط دو روز تعطیل رسمی فعالیت ندارند.
روشن زاده به تولید گلاب باکیفیت با استفاده از گلهای شهر قمصر با داشتن درجه اسانس 34 اشاره نموده توضیح داد: اولویت ما تولید محصول باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسبتر از کاشان به شهروندان میباشد.
مدیر مجموعه گلاب ناب زرین به چالشهای پیش روی این مجموعه اشاره نمود و توضیح داد: اولین چالش ما همکاری نکردن ارگانهای مربوطه مخصوصا شهرداری با ما میباشد.
وی در این باره توضیح داد: به خاطر سنتی بودن فعالیت ما اجازه تبلیغات و بازاریابی در سطح شهر ندارند.
روشن زاده دومین چالش پیش روی مجموعه را هزینه بالای انرژی دانست و توضیح داد: تلاش داریم این مرکز را به عنوان مکان معرفی بکنیم اما متاسفانه تاکنون با تمام تلاشها موفق نشده ایم.
مدیر مجموعه گلاب ناب زرین به تولید استاندارد محصولات مکان با نظارت ماهانه دانشگاه علوم پزشکی بر کمّ و کیف تولید آزمایشهایی برای محاسبه میزان کیفیت و محصول اشاره نمود.
وی هزینه های جاری را ماهیانه تقریبا حدودا بین 200 تا 250 میلیون تومان ارزیابی نمود.
روشن زاده ابراز امیدواری کرد با همراهی ارگانها و رفع موانع موجود 80 درصد مشکلات آنان رفع و رجوع بشود.
مدیر مجموعه گلاب ناب زرین در پایان توضیح داد: در این میان نقش پررنگ رسانه ها در انتقال چالشهای این مجموعه تاثیرگذار میباشد.
وی در این باره ادامه داد: با همراهی ارگانها برای رفع چالشهای پیش روی آن حرفه 80 درصد مشکلات آنان رفع میشود.
شایان ذکر است در پایان این بازدید فعالان رسانه از نزدیک در جریان مراحل گلاب گیری سنتی از ابتدای فرآیند و مراسم گلاب غلتان قرار گرفتند.
کلید تابآوری ملی در شرایط حساس کنونی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیامی به مناسبت افتتاحیه سیوچهارمین کنفرانس بینالمللی مهندسی برق، با تأکید بر جایگاه راهبردی این حوزه در تقویت زیرساختها و حفظ پایداری خدمات حیاتی کشور، آن را بازوی توانمند تابآوری ملی در شرایط حساس کنونی دانست و از نمایه شدن مقالات این کنفرانس در پایگاههای معتبر بینالمللی همچون IEEE به عنوان نشانه اعتماد جامعه علمی جهان به توانمندی پژوهشگران ایرانی یاد کرد.
در متن پیام وزیر ارتباطات آمده است:
«بسمالله الرحمن الرحیم
اساتید فرهیخته، پژوهشگران ارجمند، دانشجویان گرامی و میهمانان محترم؛
برگزاری سیوچهارمین دوره کنفرانس بینالمللی مهندسی برق را صمیمانه به جامعه علمی کشور تبریک عرض میکنم. استمرار این رویداد علمی در طول بیش از سه دهه، نشاندهنده جایگاه رفیع آن و حاصل همافزایی ارزشمند دانشگاهها، مراکز پژوهشی و متخصصان حوزههای مهندسی برق، ارتباطات و فناوریهای نوین است.
بدون تردید تداوم چنین کنفرانسهایی، گواه ظرفیت بالای علمی کشور در تولید دانش، توسعه فناوری و پاسخگویی به نیازهای راهبردی کشور است. ارتقای این کنفرانس از یک رویداد ملی به سطح بینالمللی و نمایه شدن مقالات آن در پایگاههای معتبر علمی همچون IEEE و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیانگر کیفیت علمی، پویایی پژوهشها و اعتماد جامعه علمی جهانی به دستاوردهای پژوهشگران ایرانی است.
امروز که کشور عزیزمان در شرایطی حساس و پیچیده قرار دارد، جایگاه و نقش ارتباطات، علم و فناوری در تقویت زیرساختها، افزایش تابآوری ملی و حفظ پایداری خدمات حیاتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.
مردم ایران در روزهای دشوار بهویژه در ایام جنگ تحمیلی با صبوری، همبستگی و تابآوری مثالزدنی از کشور محافظت کردند و همین سرمایه اجتماعی گرانبها پشتوانه پیشرفتهای علمی و فناورانه امروز ماست.
در چنین شرایطی، مهندسی برق و ارتباطات نقشی کلیدی در توسعه زیرساختهای پایدار، شبکههای هوشمند، خدمات دیجیتال و ارتقای کیفیت زندگی ایفا میکند. این کنفرانس بستری ارزشمند برای تبادل اندیشه، همافزایی علمی و شکلگیری همکاریهای مؤثر میان دانشگاه و صنعت کشور فراهم میآورد و میتواند زمینهساز کاربردی شدن پژوهشها و حل مسائل واقعی کشور باشد.
امیدوارم دستاوردهای علمی ارائهشده در این رویداد گامی مؤثر در مسیر توسعه فناوریهای نوین، تقویت زیرساختهای ارتباطی و دیجیتال و ارتقای جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بینالمللی باشد.
در پایان از تمامی برگزارکنندگان، استادان، پژوهشگران و دانشجویانی که با تلاش و همت خود در برگزاری شایسته این کنفرانس نقشآفرینی کردهاند صمیمانه قدردانی میکنم و برای همه شما توفیق روزافزون آرزومندم.
.افزایش ۱/۲ مترمربع سرانه آموزشی استان اصفهان طی دو سال
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی ادارهکل نوسازی مدارس استان اصفهان، ناصر فتحی، مدیرکل در جلسه شورای آموزش و پرورش و ستاد پروژه مهر شهرستان ورزنه اظهار داشت: با وجود شرایط جنگی همکاران شما در اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان کار خود را تعطیل نکردند و حتی در تعطیلات رسمی هم مشغول فعالیت بودند؛ بازدیدهای میدانی هم ادامه داشت و گاهی میشد چند دقیقه بعد در نزدیکی محل بازدید مورد اصابت قرار میگرفت، لکن ما کار خود را ادامه میدادیم.
وی افزود: اکنون مردم نیازمند افزایش نشاط اجتماعی هستند و بخشی از این نشاط در همین فضاهای آموزشی و ورزشی است.
فتحی تصریح کرد: ما در استان اصفهان از ظرفیت خوب خیرین برخوردار هستیم؛ در کل کشور نسبت پروژههای خیرساز، حدود ۴۵ تا ۵٠ درصد اما در استان اصفهان بالغ بر ۸٠ درصد مدارس با مشارکت خیرین است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان عنوان کرد: همچنین در استان اصفهان حضور بسیار خوب استاندار اصفهان در نهضت توسعه عدالت آموزشی را در کنار خود داریم که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی اشاره کرد: برای اولین بار، سال گذشته جشنواره خیرین مدرسهساز استان اصفهان با حضور رییس جمهور برگزار شد که این در نوع خودش بینظیر است.
فتحی تصریح کرد: در سال ۱۴٠۲ سرانه آموزشی استان اصفهان، ۵/۲ بوده که در سال ۱۴٠۴ با تقریبا ۱/۲ افزایش به ۶/۴۸ رسیده است؛ هر مترمربع سرانه آموزشی ۲٠ میلیون تومان اعتبار لازم دارد و افزایش این مقدار طی دو سال قابل توجه است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی دانشآموزان اتباع، تخریبی و قدیمی بودن ۲۴٪ مدارس استان، وجود مدارس با تراکم بالای ۳٠ نفر در هر کلاس و مدارس دوشیفته از مشکلات فضاهای آموزشی استان اصفهان است.
