زهره مختاری
جهش سرمایه فولاد مبارکه به ۱۹۳ همت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از حامدحسین ولیبیک، در خصوص دستور کار «مجمع عمومی فوقالعاده» اظهار داشت: مهمترین موضوع این مجمع، تصویب افزایش سرمایه شرکت بود. بر این اساس، سرمایه شرکت از مبلغ ۱۵۰ همت به مبلغ ۱۹۳ و نیم همت افزایش یافت.
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه افزود: منابع حاصل از این افزایش سرمایه عمدتاً صرف پروژههای توسعهای نظیر «نورد گرم»، «خط ورق رنگی» و همچنین افزایش سرمایه در شرکتهای گروه (زیرمجموعه) خواهد شد.
ولیبیک خاطرنشان کرد: خوشبختانه این افزایش سرمایه با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید و سهامداران از بابت افزایش سرمایه و همچنین معافیتهای مالیاتی که در ظرفیت قانونی پیشبینی شده است، منتفع خواهند شد.
عملیات آبرسانی به طرح ۴۰ واحدی
محمدعلی نریمانی افزود: با اتمام این پروژه زیرساختی، دغدغه تأمین آب شرب پایدار برای ساکنان این واحدها برطرف شد.
وی با بیان اینکه شبکه داخلی این سایت مسکونی پیشتر در سال ۱۴۰۱ اجرا شده بود، افزود: در مرحله تکمیلی، عملیات حفاری و اجرای شبکه انتقال آب به طول ۱۵۰ متر از منبع ذخیره تا مجموعه انجام شد.
مدیر بنیاد مسکن اردستان بیان کرد: این طرح با مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان، همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان، پیگیری نماینده مجلس و فرماندار و نیز همکاری دهیار روستای ونین به بهرهبرداری رسید.
نریمانی اعتبار هزینهشده برای این پروژه را ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن شهرستان ذکر کرد و گفت: اکنون متقاضیان میتوانند برای نصب کنتور و دریافت انشعاب آب به ادارات مربوطه مراجعه کنند.
راهاندازی اولین نیروگاه خورشیدی 100کیلواتی غیر انشعابی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان اردستان، اولین نیروگاه خورشیدی 100کیلوواتی غیرانشعابی شهرستان اردستان به بهرهبرداری رسید.
فتوحی کارشناس مدیریت مصرف برق شهرستان از نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی آقای حسن دهقانی بازدید کرد در این بازدید که با هدف بررسی عملکرد و بهینهسازی مصرف انرژی انجام شد، از بخشهای مختلف نیروگاه شامل پنل ها، تابلوهای اندازه گیری برق، سیستم های ایمنی و حفاظتی بازدید کرد در حاشیه این بازدید.
فتوحی گفت: این پروژها گامی مؤثر در جهت کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی و افزایش سهم انرژیهای تجدیدپذیر در کشور است.
همچنین وی گفت: با توجه به صدور مجوز وزارت نیرو در خصوص نیروگاههای غیر انشعابی، متقاضیان وسرمایه گزاران بیشتری تمایل خود را جهت احداث این نوع نیروگاه ها در شهرستان از خود نشان دادهاند.
کارشناس مدیریت مصرف برق اردستان. ادامه داد در این طرح هیچ یک از سرمایه گذاران ملزم به خرید انشعاب نخواهند بود.
لازم به ذکر است این نیروگاه با سرمایهگذاری خصوصی بامبلغ 30 میلیارد ریال در شهرک صنعتی اردستان امروز برق دار شد و در مدار قرار گرفت.
چشم ها به روشنایی مسير آشجرد به داران بالاخره روشن شد
مرتضاییپور مدیر امور برق شهرستان فریدن در گفتگو با رسانه های محلی شهرستان از احداث روشنایی بلوار امام علی(ع) محله آشجرد،حدفاصل شهر داران تا آشجرد با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.
وی افزود: پیگیری های مستمر چندین ساله مردمی و مساعدت های مسئولین و تلاش پرسنل امور برق شهرستان بالاخره این خواسته به حق مردمی را محقق کرد.
وی در تشریح جزئیات پروژه مذکور گفت: طی اجرای پروژه یادشده دو کیلومتر شبکه احداث،تعداد ۵۵ پایه و ۱۱۰چراغ ال ای دی نصب شد.
وی اجرای این پروژه را برگ سبزی تقدیمی به مردم شهرستان در آستانه سال نو و شرایط فعلی کشور عنوان کرد و از صبوری شهروندان جهت تحقق این هدف تشکر کرد و خاطر نشان کرد خادمان مردم در صنعت برق از هیچ تلاشی حتی در شرایط جنگی، برای روشن نگه داشتن چراغ دلها و خانه های هموطنان دریغ نمی کنند.
رکورد شکنی ذخیره خون استان اصفهان در آخرین روز سال
کیان دهراب پور بیان کرد روز جمعه ۲۹ اسفند، ذخیره خون استان ۶۸۷۸ واحد معادل هفده و يک دهم (۱۷/۱) روز می باشد که این آمار تاکنون بی نظیر بوده و به عنوان رکورد جدیدی در ذخیره خون استان اصفهان در تاریخ حماسه آفرینی های مردم استان ۲۴ هزار شهید، به یادگار خواهد ماند.
وی گفت در سال ۱۴۰۴ اتفاقات خاصی در کشور و استان عزیزمان بوقوع پیوست و در موارد زیادی نیاز به همراهی مردم برای اهدای خون بود که مردم شهیدپرور استان اصفهان در این بین سنگ تمام گذاشته و با حضور به موقع خود در مراکز اهدای خون، تمام نیازهای مراکز درمانی استان به خون و فرآوردههای خونی در سال ۱۴۰۴ پاسخ داده شد و هیچ بیمار یا مصدومی نبود که بخاطر عدم وجود فرآورده خونی با مشکل روبرو شود و حتی قسمتی از نیازهای مردم کشور سربلندمان را هم برطرف نمودند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان ضمن تشکر ویژه از مردم استان ادامه داد امید می رود این روند همدلی در سال جدید ادامه پیدا کند و بخصوص در تعطیلات اول سال، یاریگر بیماران نیازمند به فرآورده های خونی باشند.
تأکید فرماندار بر مردمداری و همافزایی بینبخشی
سیدمحمود شجاعالدینی مدیر مخابرات شهرستان کاشان و محمود دهقانی پیشکسوت و رئیس اسبق مخابرات این شهرستان نیز از مهمانان ویژه این جلسه بودند.
فرماندار آرانوبیدگل در این مراسم ضمن تبریک به رئیس جدید و تجلیل از زحمات بذرافشانی، مردمداری را محور اصلی مدیریت دانست و گفت: «مردمداری و جلب رضایت شهروندان از بنیادیترین اصول مدیریت در شرایط امروز است و ارائه خدمت صادقانه و مؤثر به مردم باید در اولویت کار همه مدیران شهرستان قرار گیرد.»
یوسفیان در ادامه با تأکید بر ضرورت هماهنگی و همافزایی در سطوح مختلف افزود: «هماهنگی درونی میان نیروهای مخابرات و انسجام بیرونی در تعامل با سایر نهادها و دستگاههای شهرستان، از مهمترین انتظارات فرمانداری است.
گفتنی است این مراسم که با حضور کارکنان این اداره برگزارشد با تقدیر از رئیس پیشین، آرزوی موفقیت برای رئیس جدید و تأکید بر ادامه مسیر خدمتگزاری صادقانه در حوزه ارتباطات شهرستان آرانوبیدگل به پایان رسید.
آیین تکریم رئیس اداره مخابرات شهرستان بویینمیاندشت
در این مراسم که در فضایی صمیمی و در عین حال رسمی برگزار شد، مهدی یوسفی معاون تجاری وامور مشتریان، قاسم محمدی رئیس اداره بازرسی، محمود درویشی فرماندار شهرستان بویینمیاندشت و جمعی از کارشناسان و کارکنان این اداره حضور داشتند.
در بخش نخست جلسه، از خدمات ارزشمند و تلاشهای صادقانه محمدعلی فرخی رییس پیشین اداره مخابرات بویینمیاندشت در طول دوران خدمتش تقدیر شد. حاضران در مراسم با ذکر یاد و تلاشهای ایشان، از روحیهی جهادی و مدیریت مسئولانه وی در پیشبرد اهداف سازمانی و توسعهی زیرساختهای ارتباطی شهرستان تجلیل کردند و برای وی در دوران بازنشستگی، آرزوی سلامت و موفقیت نمودند.
سپس، بنا بر حکم صادره از سوی مدیر مخابرات منطقه اصفهان، حمیدرضا عطایی رییس اداره مخابرات شهرستان فریدونشهر، با حفظ سمت، بهعنوان مسئول امور مخابرات شهرستان بویینمیاندشت معرفی شد. وی ضمن قدردانی از اعتماد مدیریت منطقه و حمایت همکاران، بر اهمیت توسعهی خدمات ارتباطی در مناطق غربی استان و ارائهی سرویسهای باکیفیت به شهروندان با همراهی و مساعدت سایر کارکنان این مجموعه تأکید کرد.
در پایان، فرماندار بویینمیاندشت نیز ضمن تشکر از مجموعهی مخابرات منطقه اصفهان، نقش حیاتی شبکههای ارتباطی را در رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه یادآور شد و همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان را لازم و مؤثر دانست.
این مراسم با تجلیل از زحمات مدیران پیشین و تأکید بر تداوم مسیر خدمترسانی شایسته به مردم، بهعنوان یکی از جلوههای همدلی و انسجام در مجموعه مخابرات استان اصفهان به پایان رسید.
تمدید تمامی مهلت های قانونی مالیاتی منقضی
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:
با توجه به شرایط اخیر، مهلت های قانونی شامل:
۱) اعتراض به تشخیص اوراق مالیاتی،
۲) اعتراض به آرای هیئت های حل اختلاف،
۳) مهلت ارسال صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان،
۴) مهلت بارگذاری لیست حقوق،
۵) مهلت بارگذاری دفاتر الکترونیک
و نظایر این خواهد بود.
هلت ارسال دفاتر تجاری الکترونیکی نیز که قبلاً تا ۲۰ اسفند ماه بود با توجه به شرایط کشور تمدید شدهاست.
همه این موارد تا زمان عادی شدن شرایط کشور برای مودیان مالیاتی سراسر کشور تمدید می شود.
وی افزود تعیین وضعیت مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۴ مودیان که در خرداد ۱۴۰۵ است اما این مهلت تا نیمه اول سال، شهریور ماه سال آینده تمدید خواهد شد.
ارتقای خدمات ستادی و تقویت منابع انسانی
پایداری برق اصفهان در چهارشنبهسوری
در شب چهارشنبه آخر سال، سیمبانان امور برق منطقه ۹ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با حضور میدانی و آمادهباش کامل، پایداری شبکه برق و روشنایی معابر را تأمین کردند.تلاش این نیروهای عملیاتی در یکی از پرتنشترین شبهای سال، مانع بروز اختلال در برقرسانی شد و خدمات به مشترکان بدون وقفه ادامه یافت.
