زهره مختاری
مشترکان برای نصب کنتور هوشمند هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند
حامد احمدی مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شرکت توانیر گفت: در حال حاضر حدود 6 میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان در حوزه مصرف نصب شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده این رقم به حدود 12 میلیون کنتور هوشمند برسد که می تواند نقش موثری در کاهش ناترازی برق کشور داشته باشد.
پای حل مسائل و مشکلات مردم
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در شامگاه چهارشنبه دهم دیماه سال ۱۴۰۴، نشست بیواسطه مردم و مسئولین در قالب «نهضت پاسخگویی» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه رهنان اصفهان برگزار شد.
در این نشست، ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ضمن گفتوگوی مستقیم با اهالی منطقه رهنان، گزارشی از اقدامات، برنامهها و فعالیتهای انجامشده در حوزه مدرسه سازی ارائه کرد و به مطالبات و پرسشهای مطرحشده از سوی شهروندان پاسخ داد.
در ادامه فتحی مدیرکل نوسازی مدارس، نظریان مدیرکل آموزش و پرورش استان، عالی محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان به همراه نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی و اداری بهصورت مستقیم و چهره به چهره به درخواستها و مسائل مطرحشده از سوی مردم پاسخ دادند.
برگزاری این نشست در راستای تقویت ارتباط مستقیم مردم و مسئولین، شفافسازی عملکردها و تحقق رویکرد پاسخگویی و تعامل سازنده با شهروندان انجام شد.
بهبود زخمهای مزمن با پلاسما درمانی در اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛درمانگاه مراقبت و درمان زخم شهدای هستهای اصفهان، دوازدهمین مرکز درمانی تجهیز با فناوری پلاسمای سرد در کشور است.
این فناوری، گامی مؤثر برای ارتقاء سطح سلامت عمومی، افزایش کیفیت درمان و تقویت زیستبوم فناوری سلامت کشور محسوب میشود.
پلاسمای سرد بهعنوان روشی نوین، ایمن و غیرتهاجمی است که با تولید گونههای فعال اکسیژن و نیتروژن همچنین تابش اشعه فرا بنفش اثر درمانی روی زخمهای مزمن دارد.
درمان زخم در بیمارستان الزهرای اصفهان شامل دو بخش سرپایی و بستری است.
بخش سرپایی در طبقه همکف به وسعت حدود ۳۰۰ مترمربع شامل دو بخش بستری زنان و مردان با ظرفیت هر کدام ۳ تخت همچنین بخش دبرید است.
بخش بستری در طبقه دوم به مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع شامل ۱۴ اتاق با ظرفیت ۲۶ تخت است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین افتتاح این مرکز گفت: تاکنون ۲هزار نفر در کشور از خدمات پلاسما درمانی بهره برده اند.
محمد اسلامی افزود: سازمان انرژی اتمی پیشرو در روشهای نوین علمی برای درمان بیماریهای سخت درمان است.
بیمارستان الزهرا با ۲۷ هکتار مساحت و ۵۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی، بهعنوان قطب درمانی منطقه هفتم کشور و معین پایتخت، میزبان بیماران خاص و پیچیده اصفهان و استانهای همجوار است.
این مرکز با بیش از سه هزار نیرو و ۳۶۰ عضو هیات علمی، پس از چهار دانشگاه بزرگ کشور از نظر کادر علمی در رتبه پنجم قرار دارد و یک شهرک دانشگاهی سلامت محسوب میشود.
هشدار مصرف گاز در موج سرما
غلامرضا کوشکی با اشاره به افزایش حدود ۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از مردم خواست با مدیریت مصرف، درزگیری و عایقبندی منازل، شرکت ملی گاز ایران را در تأمین پایدار گاز و عبور ایمن از زمستان همراهی کنند.
بیانیه شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون معیشت مردم و گرانی
آغاز سال 2026 میلادی بر هموطنان مسیحی خجسته باد
پایگاه خبری شهر اصیل آغاز سال 2026 میلادی را به تمام هموطنان مسیحی در ایران و خارج از ایران تبریک گفته و آرزومند است این سال جدید برایشان شادمانیهای تازه، اهداف جدید، دستاوردهای نو و هزاران الهام تازه به زندگیشان به ارمغان بیاورد و سالی لبریز از شادمانی برای تمام هموطنان آرزومند است.
استفاده از مقاطع فولادی ذوبآهن، سرعت ساختوساز را ۲ برابر میکند
صنعتی سازی ساختمان با مقاطع فولادی استاندارد از جمله مولفه های توسعه پایدار به شمار می رود که نیاز است بیش از گذشته در کشورمان مورد توجه قرار گیرد. خبرنگار ما در گفتگوی اختصاصی با فرهنگ فرحبَد دانشیار مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی،کم و کیف اجرای این رویه در ساخت و سازها را جویا شده است.
فرهنگ فرحبَد، جایگاه ذوبآهن اصفهان را در صنعت فولاد کشور راهبردی توصیف کرد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد کشور،بزرگترین تولیدکننده مقاطع ساختمانی استاندارد، تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا و همچنین استحکامات معدنی محسوب می شود بنابراین گستره محصولات کارخانه،توان فنی و ظرفیت بالای آن نقش موثر این صنعت را در تأمین نیاز پروژه های عمرانی کشور نشان می دهد.
وی با اشاره به مزایای استفاده از مقاطع فولادی استاندارد در صنعت ساختمان افزود: بهکارگیری سازههای فولادی موجب افزایش سرعت اجرا، کاهش زمان ساخت و در نتیجه بازگشت سریعتر سرمایه میشود. این موضوع، به ویژه در پروژه های انبوهسازی و عمرانی کشور، نقش تعیینکنندهای در صرفه اقتصادی دارد. از سوی دیگر، مقاطع فولادی به دلیل شکلپذیری بالا، عملکرد لرزهای مطلوبی از خود نشان میدهند که این ویژگی، ایمنی سازهها را در برابر زلزله به طور قابل توجهی افزایش میدهد.
صنعتی سازی ساختمان از الزامات توسعه پایدار
این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات، صنعتیسازی ساختمان را یکی از الزامات توسعه پایدار در حوزه ساخت وساز دانست و اظهار کرد: صنعتیسازی به معنای استفاده از روشها و فناوریهایی است که منجر به افزایش بهرهوری،ارتقاء کیفیت، افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینهها میشود. تولید کارخانه ای اجزای ساختمان، پیشساختگی و سری سازی قطعات،از مؤلفههای اصلی این رویکرد به شمار میرود که میتواند کیفیت ساخت را به طور قابل توجهی ارتقاء دهد.
دانشیار مرکز تحقیقات با اشاره به وضعیت فعلی ساختوساز در کشور خاطرنشان کرد: بررسی نتایج زلزلههای رخ داده در سالهای اخیر نشان میدهد، کیفیت ساخت وساز در کشور تا حدی ارتقاء یافته است اما هنوز با سطح مطلوب فاصله داریم. توسعه استفاده از فناوریهای نوین، مقاطع فولادی پیشرفته، مهاربندهای ویژه، جداگرهای لرزهای و سیستم های نوین سقف، نشاندهنده حرکت تدریجی صنعت ساختمان به سمت صنعتیسازی است که این روند جای امیدواری بسیار دارد.
وی با تأکید بر لزوم تکمیل سبد محصولات فولادی کشور افزود: تولید فولادهای با مقاومت بالاتر و فولادهای ویژه شرایط لرزهای مطابق الزامات آییننامه های ملی،از نیازهای اساسی صنعت ساختمان است. استفاده از این فولادها، بهویژه در ستونها، میتواند ضمن کاهش ابعاد و وزن سازه، مصرف فولاد را نیز کاهش دهد و در نهایت به افزایش ایمنی و کاهش هزینههای ساخت منجر شود.
این صاحب نظر عرصه سازه، نظارت فنی و ارتقاء مهارت عوامل اجرایی را از چالشهای مهم صنعت ساختمان دانست و تصریح کرد: در راستای ارتقاء کیفیت ساخت، لازم است کارخانههای سازنده اسکلت فولادی رتبهبندی شوند و اجرای پروژههای با اهمیت خاص، به واحدهای دارای توان فنی بالاتر سپرده شود.
اهمیت استفاده از مقاطع نورد شده در ساخت و ساز
فرحبَد،در خصوص مقایسه استفاده از مقاطع نورد شده و مقاطع ساخته شده از تیر ورق نیز اظهار کرد: در پروژهها، استفاده از مقاطع نورد شده به دلیل حذف عملیات جوشکاری، افزایش یکنواختی کیفیت و کاهش خطای انسانی، ارجحیت دارد.در ساختمانهای بلندمرتبه و پروژههای خاص، استفاده از مقاطع ساخته شده اجتنابناپذیر است که در این موارد، رعایت دقیق ملاحظات فنی و استفاده از ظرفیت کارخانه های دارای رتبه بالا ،ضروری است.
وی در ادامه به نقش فولاد در کاهش وزن سازه و بهبود عملکرد لرزهای اشاره کرد و گفت: کاهش جرم سازه، یکی از عوامل کلیدی در کاهش نیروهای زلزله است. سازههای فولادی به دلیل وزن کمتر و شکلپذیری بالا، عملکرد مناسبی در برابر زلزله دارند و در صورت اجرای صحیح اتصالات و نظارت دقیق، میتوانند ایمنی بالایی را برای ساختمانها فراهم کنند.
این دانشیار دانشگاه در پایان با تأکید بر نقش دولت و نهادهای سیاستگذار در حمایت از تولید فولاد اظهار کرد: تشویق انبوه سازان به استفاده از اسکلت فولادی، ارائه تسهیلات مالی، تأمین پایدار مواد اولیه و حمایت از زنجیره تولید فولاد، از جمله اقداماتی است که میتواند به افزایش تولید و بهرهگیری حداکثری از ظرفیت های ذوبآهن اصفهان و سایر تولیدکنندگان فولاد کشور منجر شود و مسیر صنعتیسازی ساختمان را هموارتر کند.
برگزاری نشست مدیران راهآهن و شرکت ذوبآهن
محمد فرجزاده، معاون مالی و اقتصادی ذوبآهن اصفهان، در این جلسه با اشاره به اهمیت حملونقل ریلی در کاهش هزینهها و پایداری تولید، ابراز امیدواری کرد که نتایج این نشست به افزایش ورود مواد اولیه، روانسازی خروج محصولات و در نهایت بهبود شرایط مالی و اقتصادی این مجتمع صنعتی منجر شود.
در ادامه، سیاوش خواجوی سرپرست معاونت بهرهبرداری، مهدی بهرامی معاون بازاریابی و فروش و بابک براتی مدیر ارشد خرید ذوبآهن اصفهان، هر یک به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود در خصوص تقویت تعامل با راهآهن جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای حملونقل ریلی و تأمینکنندگان سنگآهن و زغالسنگ پرداختند و بر لزوم همکاری منسجمتر برای عبور از شرایط دشوار موجود تأکید کردند.
در پایان این جلسه، به پاس همکاری و همراهی مسئولان راهآهن جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای حملونقل ریلی و تأمینکنندگان مواد اولیه که در شرایط سخت کنونی نقش مهمی در تداوم فعالیتهای تولیدی ذوبآهن اصفهان ایفا کردهاند، با اهدای لوح تقدیر از سوی سید اردشیر افضلی، مدیرعامل شرکت، از آنان تجلیل به عمل آمد.
افزایش تولید برق به میزان ۱۵ درصد با انجام بازسازی توربین ۱۱۰ مگاواتی
مهندس محمد صالحی، مدیر تولیدوتوزیع برق با اشاره به اینکه نیروگاههای حرارتی و هاربین(۱۱۰ مگاواتی)، مرکزی و تصفیه خانه شیمیایی وظیفه تولید برق، هوای فشرده کوره بلندها، آب گرم شبکه شوفاژ، آب نرم و دمین بخشهای تولید کک و مواد شیمیایی و انرژی و کوره بلند و بویلرهای نیروگاهها و دیگهای اتیلیزاتور کنورتور فولاد سازی و دیگر بخشها و همچنین تامین و تثبیت بخار ۴۰ و ۱۶/۱۰ کارخانه و قسمت VDذوب ریل را بعهده دارد گفت: با اجرای مجموعه ای از پروژه ها در نیروگاه های کارخانه در یک سال گذشته، با برنامهریزی دقیق و مشارکت تمام مدیریتهای مرتبط، موفق شدیم سطح تولید پایدار برق و بخار و هوای فشرده کوره بلندها و آب نرم و دمین و شبکه شوفاژ را به شکل قابل توجهی ارتقا دهیم. این اقدامات علاوه بر افزایش راندمان، موجب استفاده بهتراز گازهای فرآیندی و هماهنگی بیشتر بین واحدهای نیروگاهی و بخشهای تولیدی شده است.
مهندس صالحی در ادامه بیان کرد: در نیروگاه هاربین (۱۱۰ مگاواتی)، تعمیرات اساسی واحد B (شامل توربین ۶ و بویلر شماره ۹) انجام شد که نتیجه آن،استمرار تولید حدود ۵۰ مگاوات برق در این واحد و افزایش حدود ۱۵ درصدی ظرفیت تولید برق بوده است.
این دستاورد ، نقش موثری در تقویت توان داخلی نیروگاه و تامین پایدار انرژی برق مورد نیاز خطوط تولید کارخانه دارد.
وی افزود: بهینه سازی و تنظیم مشعل های نیروگاه هاربین نیز از دیگر اقداماتی بود که موجب بهبود کیفیت احتراق و استفاده کارآمدتر از گازهای فرایندی شد و همچنین بسیاری از عدم انطباق های زیست محیطی را برطرف نموده است.
مهندس سید ابراهیم مویدی ، معاون تولید برق نیز با تاکید بر اثرات مثبت این اقدامات گفت: نیروگاه ها ستون اصلی تامین انرژی فرآیند تولید کارخانه هستند.
افزایش راندمان تولید برق و بخار ، عملاً به پایداری تولید در کوره های بلند، بخش های کک سازی، فولادسازی و سایر خطوط استراتژیک کمک کرده و تضمین تولید پایدار و حداکثری کارخانه را به همراه دارد.
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی انجام شده در نیروگاه ها و تصفیه خانه شیمیایی طی سال گذشته، بخشی از برنامه گسترده شرکت در زمینه بهینه سازی و ارتقای زیرساخت های تولید انرژی و افزایش راندمان است و نتایج آن به صورت ملموسی در عملکرد روزمره بخش های تولیدی قابل مشاهده است.
مهندس احمد جاودانی، سرپرست نیروگاه مرکزی، در تشریح اقدامات انجام شده در این نیروگاه اظهار کرد: در دیگ شماره ۴ ، تعویض کامل اکونومایزر و بازسازی بخش های فرسوده داخلی صورت گرفت که این کار موجب بهبود کیفیت تولید بخار و کاهش تلفات حرارتی شد.
همچنین تعمیرات اساسی دیگ شماره ۳ با محوریت بازسازی اکونومایزر و سوپرهیترها از تاریخ دهم آذرماه امسال آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت مطلوب در حال اجراست.
جاودانی با اشاره به قدمت و اهمیت نیروگاه مرکزی افزود: این نیروگاه که از نخستین واحدهای انرژی ذوب آهن به شمار می رود، وظیفه تامین هوای فشرده کوره های بلند، تولید بخار واحدهای مختلف و تامین انرژی بسیاری از تجهیزات پایه کارخانه را بر عهده دارد . اجرای تعمیرات جدید، باعث پایداری بیشتر عملکرد این نیروگاه و ارتقای شرایط بهره برداری شده است.
مهندس جمشید حقانی، سرپرست نیروگاه حرارتی و هاربین (۱۱۰مگاواتی)، با اشاره به ماهیت کاری تجهیزات نیروگاهی گفت: تجهیزات نیروگاه به دلیل کارکرد مداوم و قرار گرفتن در معرض حرارت و فشار بالا، جرم گرفتگی و خوردگی ، دچار استهلاک و فرسودگی می شوند و به همین دلیل به صورت دوره ای و پس از تایید کارکرد طبق دستورالعمل بهره برداری، نیازمند تعمیرات اساسی هستند.
وی درباره تعمیرات اخیر واحد B نیروگاه هاربین (۱۱۰ مگاواتی) توضیح داد: این تعمیرات با همکاری شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران انجام شد و شامل دمونتاژ، شستشو، تعویض لابیرنت و انطباق پوسته و سرویس تجهیزات، عایق بندی، بالانس، بازسازی، آماده سازی و مونتاژ بخش توربین بود.
همچنین شستشوی سطوح حرارتی و بازسازی مشعل بویلرها جهت برداشت حداکثری گازهای فرآیندی توسط گروه تعمیرات مکانیک نیروگاه ها انجام گردید و سرویس و تعمیرات ژنراتور و الکتروموتورهای مربوطه و شستشوی روتور، استاتور و تراشکاری رینگ با همکاری تعمیرگاه الکتریکی و کارگاه ۴۸ نیز انجام گرفت.
به گفته حقانی، نتیجه این تعمیرات افزایش تولید، ارتقای راندمان، کاهش مصرف گاز طبیعی و درنتیجه، افزایش بهره گیری از گازهای فرآیندی بوده است.
او افزود: همزمان با راه اندازی این واحد و با استفاده از فیلترهای تامین شده جهت دستگاه های تصفیه روغن، عملیات آب گیری از روغن توربین واحدهای A و B نیز به صورت مرتب و طبق گراف انجام می شود که این عمل باعث جلوگیری از اکسیداسیون روغن و زنگ زدگی سطوح فلزی می گردد و باعث حفظ مقاومت فیلم روغن و ادیتیوهای آن می شود.
در پایان، مهندس صالحی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری همه پرسنل گفت:
این پروژه ها حاصل تلاش شبانه روزی کلیه پرسنل مدیریت مهندسی تولید و توزیع برق و همکاران مرتبط در مدیریتهای دیگر است.
در شرایطی که تامین انرژی پایدار برای پشتیبانی از خطوط تولید کارخانه اهمیت حیاتی دارد، نقش این همکاران بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی همچنین از پشتیبانی های و حمایت های همیشگی مدیر عامل محترم کارخانه، معاونت محترم بهره برداری و مدیران محترم امور مهندسی ها و تولید کارخانه و همکاری کلیه مدیریت های مرتبط صمیمانه قدردانی و تشکر نمود.
ایجاد یک هاب منطقهای برای زغالسنگ با کیفیت
مهدی مرادی گفت: شرکت البرز شرقی با تلاش و کوشش بی وقفه کارکنان، تولید سالانه حدود ۲۲۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ در دو استان گلستان و سمنان و برخورداری از ۶ معدن و ۱ گواهی اکتشاف، هم اکنون بزرگترین بنگاه اقتصادی در استان سمنان و دومین تولید کننده زغالسنگ کشور محسوب می شود.
وی در خصوص نقش کلیدی تلاشگران در تولید زغالسنگ افزود : تولید این شرکت مرهون تلاشگرانی است که در اعماق زمین و با شرایط خاص،گوهر تولید را استخراج می کنند. مردانی سخت کوش و خستگی ناپذیر که دل در گرو رشد و شکوفایی بخش صنعت کشور دارند. این فرصت را مغتنم می شمارم و به این عزیزان خسته نباشید می گویم و سلامتی و توفیق روز افزون تک تک همکارانم را از خداوند متعال خواستارم.
ارسال ماهیانه ۱۷ هزار تن زغالسنگ کک شو و ۲ هزار تن PCI
مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ البرزشرقی در خصوص نقش این شرکت در تامین زغال مورد نیاز خط تولید ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: با توجه به شیوه تولید کوره بلند در ذوب آهن و نقش کلیدی زغالسنگ در خط تولید این مجتمع عظیم صنعتی، شرکت البرز شرقی به صورت ماهیانه مقدار ۱۷ هزار تن زغالسنگ کک شو برای استفاده در باتری های کک سازی و همچنین ۲۰۰۰ تن زغالسنگ PCI برای شارژ مستقیم در کوره بلند با کیفیت مطلوب ارسال می کند و همواره متعهد به ارسال این تناژ تولیدی به ذوب آهن اصفهان است.
تولید، در ریل توسعه/ راندمان ۵۲ درصدی زغالشویی
مرادی، در ادامه به برنامه های توسعه ای این شرکت پرداخت و اظهار کرد : توسعه معادن با هدف استفاده حداکثری از امکانات و ذخایر شرکت در راستای تکمیل ظرفیت تولید، هدف گذاری شده است همچنین افزایش راندمان کارخانه زغالشوئی در دستور کار قرار دارد.
نکته قابل توجه اینکه با تلاش و کوشش همکاران و تغییراتی فنی اعمال شده، بخش زغالشویی هم اکنون از راندمان ۵۲ درصدی برخوردار است و بهینه سازی از اهداف فوری شرکت می باشد.
وی اضافه کرد: معادن شرکت در استان گلستان، قابلیت توسعه بسیار خوبی دارند. به عنوان نمونه، تونل ۷ معدن تخت جدیداً راه اندازی شده و طی ماههای آینده حدود ۲ هزار تن زغالسنگ به ظرفیت تولید موجود اضافه می شود. همچنین پیش بینی می شود به زودی معدن جدید( ازداران ) از مجموعه پروانه بهره برداری تخت، راه اندازی شده و در سال آینده حدود سه هزار تن زغالسنگ به ظرفیت فعلی اضافه شود.
تقدم کیفیت تولید بر کمیت
وی با تأکید بر اهمیت تولید کیفی زغالسنگ در این شرکت تصریح کرد: افزایش حجم تولید زغالسنگ با لحاظ شدن کلیه پارامترهای کیفی در تولید آن همواره پایش می شود و لذا محصول کیفی، مجوز خروج از شرکت دریافت می کند.
مرادی در خصوص اقدامات ایمنی انجام گرفته در شرکت البرزشرقی نیز بیان کرد: در راستای ایمنسازی معادن، در دو بخش ساختاری و تجهیزاتی، اقدامات خوبی انجام شده است.
ایمنی سرلوحه کار در معادن است و در بخش ساختاری نگاه سختگیرانهتری به ایمنی وجود دارد. از نظر تجهیزاتی نیز با کمک ذوبآهن امکانات مناسبی تأمین و اضافه شده، بهروز رسانی ها انجام گرفته و برخی اقلام نیز در مرحله خرید قرار دارد.
آرک معدنی ذوب آهن،شاه بیت ایمن سازی معادن
وی اضافه کرد : پروفیل آرک معدنی تولیدی در ذوب آهن اصفهان، شاه بیت ایمنی در معادن سطح کشور به شمار می رود.
در این راستا شرکت البرزشرقی پروفیل این محصول را به صورت مستقیم از ذوب آهن دریافت می کند و پس از خمکاری آن در شرکت البرزشرقی، در معادن این شرکت مورد استفاده قرار میدهد و همچنین معادن اطراف هم نیاز آرک معدنی خود را از شرکت البرزشرقی، تامین می کنند.
دومین تولید کننده زغالسنگ کشور، هاب زغالی ذوب آهن اصفهان می شود
مرادی در زمینه فرصتهای موجود در شرکت البرزشرقی خاطرنشان کرد: این شرکت به دلیل اینکه بزرگترین مجموعه اقتصادی استان سمنان محسوب میشود،
ظرفیت خوبی برای پوشش دهی معادن منطقه دارد و همچنین میتواند به عنوان هاب زغالسنگ ذوبآهن اصفهان در منطقه شمال شرق کشور نقش موثری ایفا نمایند که در این زمینه با هماهنگی ذوبآهن برنامه ریزی های مناسبی انجام گرفته است.
