زهره مختاری
ظرفیتهای مردمی دفاع رمضان در قالب شبکهای منسجم سازماندهی شد
احمد میدری، وزیر کار و رفاه اجتماعی در نشست اعضای ستاد پشتیبانی مردمی دفاع رمضان:
🔹انرژی خودجوشی در جامعه به واسطه روحیه ملی ایرانیان است. این انرژی موجب حل بسیاری از مسائل، مشکلات و همدلی شده است. این روحیه ملی منجر به ایستادن مردم در کنار هم حتی در شرایط بحرانی و جنگ شده است.
🔹در وزارت کار هم یک چنین برنامهای برای ایجاد همدلی میان کارکنان وجود دارد. برای نمونه در روزهای جنگ رمضان، هیئتمدیره شرکت ملی نفتکش که از شرکتهای تابعه وزارت کار و صندوق بازنشستگی نفت است، به خارک رفت تا با کارکنان همدلی کنند.
🔹سازمان فنی و حرفهای در زمینه مشارکت اجتماعی امداد محور گام برداشته است. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور طرح «امداد ایران ماهر» را راهاندازی کرده است که کار بازسازی منازل را انجام دهند. این تجربه را از سیل استان گلستان داشتند. بر همین اساس، با بنیاد مسکن قرارداد بسته شده است تا مصالح را تأمین کنند.
🔹محلهمحوری یکی از مهمترین عوامل انگیزش اجتماعی است. در همین راستا و با تأکید رئیسجمهور بر محلهمحوری، اجرای بانک زمان بر اساس الزامات قانونی برنامه هفتم توسعه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت.
🔹بانک زمان امکان مبادله خدمات در قالب رفع نیازهای فردی را میان آحاد جامعه فراهم میکند. در دنیا ۳ هزار بانک خدماتمحور وجود دارد که هر فردی میتواند، در آن خدمات عرضه کند و در ازای خدماتش، خدمات دریافت کند.
تعداد بستریهای ناشی از جنگ به کمتر از ۴۰ نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، حسین کرمانپور، رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، در نشست خبری هفته ملی سلامت، با اشاره به تغییر زمان برگزاری هفته سلامت اظهار کرد: هفته سلامت معمولاً در فروردین برگزار میشود، اما وزارت بهداشت هر سال این مناسبت را متناسب با شرایط کشور برگزار میکند و امسال نیز به دلیل همزمانی با جنگ، برگزاری آن تا امروز به تعویق افتاد.
وی افزود: شعار پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت برای امسال به زبان انگلیسی مطرح شده بود و نیاز داشت متناسب با شرایط کشور بومیسازی شود. به همین دلیل، پس از برگزاری چندین جلسه و باتوجهبه فضای ایستادگی و مقاومت شکلگرفته در کشور، شعار «سلامت پایدار با علم و اقتدار، ایران ماندگار» انتخاب شد تا با روحیه مردم و تلاشهای انجامشده در دوران جنگ هماهنگ باشد.
کرمانپور با تأکید بر اینکه موضوع سلامت همتراز امنیت است، گفت: اگر امنیت سلامت مردم به خطر بیفتد، امنیت کشور نیز آسیب میبیند. در این مدت همه بخشها تلاش کردند و رسانهها نیز نقش مؤثری در حفظ آرامش جامعه داشتند. وزیر بهداشت نیز بارها از همراهی رسانهها، چه در حوزه نقد و چه اطلاعرسانی، ابراز رضایت کرده است.
رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت در آستانه سفر به ژنو و حضور در نشست جهانی سلامت با همکاری سازمان جهانی بهداشت است و شعار انتخابشده نیز در این نشست مطرح خواهد شد. همچنین مستندات و تصاویری که رسانهها از آسیبهای واردشده به حوزه سلامت تهیه کردند، در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و بر همین اساس، این سازمان کمک مالی برای جبران بخشی از خسارتهای واردشده به زیرساختهای سلامت را تصویب کرد.
وی با اشاره به حجم خدمات درمانی ارائهشده در دوران جنگ گفت: در حدود 40 تا 50 روز گذشته، نزدیک به 40 هزار مجروح و مصدوم توسط کادر سلامت ویزیت، بستری و درمان شدند و هیچ هزینهای از آنان دریافت نشد. در حال حاضر تعداد بستریهای ناشی از جنگ به کمتر از 40 نفر رسیده و اگر شرایط جدیدی ایجاد نشود، احتمالاً تا یکی دو هفته آینده دیگر بستری مرتبط با مجروحان جنگی نخواهیم داشت.
کرمانپور افزود: بر اساس آمار ثبتشده، 3 هزار 483 شهید در حوزه تحت پوشش وزارت بهداشت ثبت شدهاند. همچنین حدود 2 هزار و 515 نفر در همان محل حادثه درمان شدند و به بیمارستان منتقل نشدند. در این مدت نیز حدود هزار و 300 عمل جراحی انجام شد؛ آن هم در ایام نوروز که بسیاری از همکاران درمانی در محل خدمت حاضر بودند.
وی با بیان اینکه تقریباً همه استانهای کشور از جنگ تأثیر پذیرفتند، اظهار کرد: تنها استانی که دانشگاه علوم پزشکی آن مستقیماً درگیر جنگ نشد، خراسان شمالی بود، اما همان استان نیز به دلیل حضور مسافران و افزایش مراجعات تحتتأثیر قرار گرفت.
رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت با اشاره به حضور کادر درمان در مناطق حساس کشور گفت: در جزایری مانند خارک، ابوموسی، هرمز و دیگر مناطق جنوبی کشور، نیروهای درمانی و بهداشتی در تمام مدت جنگ در محل مأموریت خود ماندند و خدمات ارائه کردند.
وی در ادامه به روایت حادثهای در میناب پرداخت و گفت: در جریان سفر به هرمزگان و میناب، از کادر درمان خواسته شد مستندی درباره مجروحان این حادثه تهیه کنند. در یکی از بیمارستانها، دهها کودک مجروح و خونآلود از زیر آوار به بیمارستان منتقل شدند؛ کودکانی که از شدت شوک و ترس، توان درک اتفاق رخداده را نداشتند.
کرمانپور افزود: یکی از پرستاران بیمارستان که دو فرزندش نیز در همان مدرسه حضور داشتند، میان رفتن به مدرسه و ماندن در بیمارستان برای کمک به مجروحان مردد شد، اما در نهایت در بیمارستان ماند تا به کودکان مجروح رسیدگی کند و منتظر بماند تا ببیند آیا فرزندان خودش نیز به بیمارستان منتقل میشوند یا نه.
وی ادامه داد: نزدیک به هشت نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان در همین حادثه، فرزندان خود را از دست دادند، اما همچنان در محل خدمت ماندند و به مردم خدمت کردند. این ایثارها باید بیشتر روایت و ثبت شود.
ارائه بسته اصلاحی صنعت برق در کمیسیون حمایت از تولید
معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به اهم محورهای مطرحشده در این نشست افزود: یکی از موضوعات اساسی، *افزایش ظرفیت نیروگاههای حرارتی، بهبود راندمان و ارتقای ظرفیت تولید نیروگاههای فرسوده و نیز بهبود سیستمهای خنککننده نیروگاهها* بود که بهصورت تخصصی بررسی شد.
🔷 رجبی مشهدی افزود: در حوزه تأمین تجهیزات مورد نیاز صنعت برق ، تسهیلات گمرکی، ثبت سفارش و سایر الزامات تأمین، مواد جدیدی به قانون اضافه و برخی احکام قبلی نیز اصلاح شد تا روند تأمین تجهیزات و اجرای طرحها تسهیل شود. علاوه بر این، *موضوعات اقتصادی صنعت برق از جمله مالیات و مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار قرار گرفت و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط مالی و اقتصادی این بخش ارائه شد.
🔷 وی به یکی از مباحث مهم ابتدای جلسه اشاره کرد و گفت: *معاونت منابع انسانی وزارت نیرو طرحی را برای بهبود ساختار وزارت نیرو با هدف چابکسازی سازمانی و حفظ کرامت انسانی همکاران در صنعت آب و برق* مطرح کرد که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد این موضوع نیز در چارچوب اصلاحات ساختاری پیگیری شود.
پیام قدردانی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی
در بخشی از این پیام تقدیر آمده است:
جناب آقای امیر کرمزاده
مدیرکل محترم میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان
اینجانب ضمن قدرشناسی از زحمات جنابعالی و همکاران عزیز استان، پیام قدردانی صمیمانه خود را ابلاغ میدارم. شما که ثابت کردید خدمات فرهنگی، بیصدا اما بیمرز است. پیروزی غرورآفرین ایران در جنگ نابرابر رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، این حقیقت ازلی را دوباره نقش زد که هرگاه سه ضلع قدرت ملی – عزم پولادین نیروهای مسلح، وفاداری مردم و نقشآفرینی دولت – در دمیل رهنمونهای فرماندهی کل قوا همآوا شوند، دشوارترین میدانها به صحنه حماسه بدل میشود، در این جلوه از عزت ملی، تلاش بیدریغ شما در پاسداری از میراث و فرهنگی ایران در برابر یورش دشمن، خود جلوای از همین حماسه بود.
تعهد ساخت «مهربانو شماره یک» در روستای پیکان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، نخستین نشست شورای بانوان خیر مدرسهساز استان اصفهان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل نوسازی مدارس، معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس، رئیس و دبیر شورای بانوان و جمعی از بانوان خیر مدرسهساز استان برگزار شد.
در این نشست، رئیس و دبیر این شورا معرفی شدند.
ابطحی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این نشست با اشاره به جایگاه بانوان خیر گفت: «بانوان خیر همواره نشان دادهاند که در صحنه حضور دارند و پررنگ و پرقدرت کمک میکنند تا فرزندان این سرزمین در کلاسهای درس حاضر شوند.
امروز نیز در این شورا، بانوان عهد و میثاقی دوباره بستند تا در کنار هم، کانون مدارس را گرم نگه دارند و تحصیل، چراغ راه زندگی دانشآموزان عزیز شود.»
وی با تأکید بر نقش پررنگ بانوان در تمام عرصههای اجتماعی، بهویژه در شرایط دشوار و در بیش از ۷۰ روز پس از آغاز جنگ تحمیلی سوم، برای این بانوان آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون کرد.
فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز با اشاره به سابقه فعالیت مجمع خیرین مدرسهساز گفت: «در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نزدیک به ۲۸ سال از تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع خیرین استان میگذرد که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، برای جمعآوری کمکهای خیرین در ساخت فضاهای آموزشی تشکیل شد و شیوهنامه آن ابلاغ گردید.
نزدیک به ۵۰ درصد از ظرفیت این جامعه را بانوان تشکیل میدهند و تجربه نشان داده هرکجا بانوان وارد عرصه شوند، موفقیتهای چشمگیری به دست میآید.
به همین منظور، سازمان نوسازی مدارس کشور شورای بانوان را در سطح ملی تشکیل داد و شیوهنامه آن را به استانها ابلاغ کرد. ما نیز در استان اصفهان با ابلاغ این شیوهنامه، شورای بانوان خیر مدرسهساز را تشکیل دادیم.»
وی افزود: «باور داریم بانوان در سراسر استان ظرفیت بالایی برای هدایت کمکهای خیرین دارند و امروز با تشکیل این شورا، بانوان جدیدی به جمع خیرین پیوستند.
هزینهای که برای ساخت فضاهای آموزشی میشود، هزینهای صرف نیست، بلکه سرمایهگذاری برای ساخت آینده این کشور است.»
پروین کرباسی، رئیس شورای بانوان خیر مدرسهساز استان اصفهان نیز در این نشست از اهمیت کار خیر مدرسهسازی سخن گفت و با اشاره به مشکلات پیش روی دانشآموزان، بر ضرورت مدرسهسازی با توجه به کمبود فضاهای فیزیکی و آسیبهای ناشی از جنگ تحمیلی سوم تأکید کرد.
در نخستین نشست شورای بانوان در سال ۱۴۰۵، تکمیل یک فضای آموزشی در روستای پیکان جرقویه سفلی با عنوان «مهربانو شماره یک» بهعنوان تعهد بانوان خیر مدرسهساز به تصویب رسید.
امید میرود شمار مدارسی که با نام «مهربانو» از سوی بانوان خیر ساخته میشود، افزایش یابد.
عملکرد افضلی در ذوب آهن؛ اثباتی بر شایستگی او در شرایط بحرانی
اینجاست که مدیران توانمند، ارزش واقعی خود را نشان میدهند؛ آنها ناچارند تصمیمات غیرمعمول اتخاذ کنند، اقدامات خاص انجام دهند، انسجام سازمانی را افزایش دهند و روحیه و انگیزه کارکنان را حفظ کنند. چنین عملکردی بدون هنر و مهارت مدیریتی ممکن نیست.
حال و روز شرکت ذوبآهن اصفهان، حتی پیش از بحران و این شرایط خاص نیز مطلوب نبود. در همان شرایط و با وجودی که مدیر توانمندی چون سید اردشیر افضلی سکان ذوب آهن را به دست گرفت باز هم تردیدهایی درباره ادامه روند تولید و پایداری آن وجود داشت و هنگامیکه شرایط به نقطه بحرانی رسید، بسیاری از کارشناسان دیگر اطمینان داشتند که حفظ پایداری در این مجتمع امکانپذیر نیست.
اما تیم مدیریتی موجود ، به رهبری این مدیر باسابقه صنعت فولاد کشور با همراهی و تلاش بیوقفه کارکنان، موفق شد پایداری مطلوب را حفظ کند.
مهندس افضلی، با تکیه بر سالها تجربه در صنعت فولاد و درک عمیق از پیچیدگیهای تولید، توانست با اتخاذ تصمیمات فنی و بهموقع، مسیر را برای عبور از این بحران هموار سازد. او با ایجاد انسجام میان بخشهای مختلف و اعتمادسازی در میان کارکنان، بار دیگر ثابت کرد که هدایت و راهبری توانمند در زمان بحران، تفاوت را رقم میزند.
این موفقیت نشان داد که در انتخاب مدیران، باید همواره به فکر روزهای بحرانی بود؛ روزهایی که تنها مدیران بحراناندیش میتوانند مسیر پایداری را ادامه دهند.
نقشآفرینی کارکنان در جهش بهرهوری پالایش نفت اصفهان
علیرضا ساسانفر با اشاره به نقش کلیدی نظام مشارکت در ارتقای بهرهوری و کاهش هزینهها اظهار کرد: بخش قابل توجهی از پیشنهادهای ارائهشده توسط کارکنان، در حوزههای عملیاتی، فنی، انرژی، نگهداشت و بهینهسازی فرآیندها بوده که پس از بررسی کارشناسی، وارد مرحله اجرا شدهاند.
🔹وی افزود: جلوگیری از بسته شدن واحد CRU در بخش تبدیل جهت شستوشوی ظرف V-256، استفاده از COC بخش جنوبی بهعنوان آب جبرانی شبکه کولینگ، برقراری مسیر از بعد از FR-210 به Fuel Gas خروجی واحدهای CRU و استفاده از CCR GAS به جای محصول واحد هیدروژن در واحد دیزل، از مهمترین پیشنهادهای اجرا شده در سال هاي اخير بوده است.
🔹ساسانفر ادامه داد: همچنین استفاده از رلههای SCHNEIDER خارج از سرویس و حذف نیاز به خرید رله حفاظتی GE در واحد شفاب، MultiCompany کردن ماژول اتوماسیون اداری نیما، استفاده از خمیر آبیاب جهت تشخیص آب از MTBE در تانکرهای حامل مواد و تغییر کیفیت دیزل تولیدی واحدهای تصفیه دیزل، از دیگر طرحهای اثرگذار اجرا شده به شمار میرود.
نظام حقوقی چاههای غیرمجاز محور نشست تخصصی شرکت آب منطقهای اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، در این نشست، حسین صادقزاده، وکیل پایه یک دادگستری و تحلیلگر مسائل حقوقی، به تبیین ابعاد حقوقی موضوع پرداخت و محسن فدایی، مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقهای اصفهان، دیدگاهها، چالشها و راهکارهای این شرکت را در زمینه مقابله با چاههای غیرمجاز تشریح کرد.
مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقهای اصفهان، محسن فدایی در این نشست با اشاره به پروژههای تحقیقاتی مشترک این شرکت با دانشگاهها و شرکتهای دانشبنیان درباره راهکارهای حقوقی برای پر و مسلوبالمنفعه کردن چاههای غیرمجاز، اظهار کرد: روند مقابله با این چاهها با چالشهای متعددی مواجه است و در صورت پر شدن سالانه هزار حلقه چاه، تکمیل این فرآیند برای چاههای غیرمجاز موجود، حدود ۱۰ سال زمان خواهد برد.
وی با بیان اینکه این حوزه با مسائل پیچیده و چندلایه روبهروست، افزود: چالشهای موجود تنها محدود به بعد حقوقی نیست، بلکه ابعاد سیاسی، اجتماعی و امنیتی نیز دارد. به گفته او، مقاومتهای شدید در برابر اجرای احکام قضایی، نبود معیشت جایگزین برای بهرهبرداران، عدم تخصیص کامل اعتبارات طرح احیا و تعادلبخشی، چالشهای قانونی بهویژه در بندها و مفاد مرتبط با ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، مشکلات ناشی از اجرای احکام و نیز کمبود نیروی انسانی در بخش حقوقی از جمله مهمترین موانع موجود در این مسیر به شمار میرود.
مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقهای اصفهان در ادامه، مجموعهای از راهکارهای پیشنهادی برای عبور از این چالشها را برشمرد و گفت: فرهنگسازی عمومی، مطالبهگری آحاد جامعه، اقناع کشاورزان، تبیین اهمیت بحران آب برای مسئولان، استفاده از ظرفیت جلسات تخصصی، بهرهگیری از مصوبات شورای حفظ حقوق بیتالمال در سال ۱۴۰۵ و نیز استفاده از ظرفیتهای قانونی برنامه پنجساله هفتم پیشرفت، بهویژه آییننامه اجرایی بند «ث» ماده ۴۰ قانون، از جمله راهکارهایی است که میتواند به تسریع و اثربخشی اقدامات در این حوزه کمک کند.
فدایی تصریح کرد: در نظر است نشست هایی در همین راستا با مسؤلین قضایی، سیاسی استان و کشاورزان و اصناف کشاورزی برای تببین اهمیت اجرایی شدن بند ث ماده ۴۰ قانون برنامه هفتم پیشرفت برگزار گردد.
این نشست با هدف بررسی و روشنسازی جنبههای حقوقی و پیامدهای استفاده از چاههای غیرمجاز به صورت گفتوگوی سریع روز سهشنبه بیست و دوم اردیبهشتماه از ساعت ۱۳ در محل شرکت آب منطقهای اصفهان برگزار برگزار شد و حاضران بر ضرورت همافزایی نهادهای اجرایی، حقوقی، علمی و اجتماعی برای ساماندهی چاههای غیرمجاز و صیانت از منابع آب زیرزمینی تأکید کردند.
برگزاری نشست کمیسیون کشاورزی مجلس در وزارت جهاد کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی اتحادیه دامداران استان اصفهان، #جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی روز ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۵ در دفتر معاونت اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. در این نشست رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون برنامه ریزی و اقتصادی ، باغبانی و زراعت وزارت جهاد کشاورزی معاونان تولیدات دامی، باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و همچنین نمایندگان تشکلهای بخش دام، طیور، زراعت و باغبانی استان اصفهان نیز حضور داشتند.
✅ #طرح_مطالبات_شهرستان_سمیرم
🔸️در ابتدای جلسه، دکتر کریمی نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی به بیان مهمترین مشکلات این شهرستان در حوزه کشاورزی از جمله ایجاد زیرساخت #دامگاه ، #شهرک_دامپروری و همچنین راهاندازی #شهرک_گلخانهای در شهرستان سمیرم پرداخت که موارد مذکور توسط کمیسیون بررسی و مصوبات پیگیری و رفع مشکلات مذکور به وزارت جهاد کشاورزی و استانداری اصفهان ابلاغ گردید .
✅ #بررسی_مشکلات_بخش_دام_و_طیور
🔸️در ادامه نشست، نمایندگان تشکلهای بخش دام و طیور به تشریح مسائل و چالشهای این حوزه پرداختند. از مهمترین موضوعات مطرحشده میتوان به تعیین و اعلام #قیمت_شیر_خام، مشکلات سامانه «#پالیز» و همچنین چالشهای مربوط به تأمین #سرمایه_در_گردش واحدهای تولیدی اشاره کرد.
در همین راستا، #رئیس_کمیسیون_کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با پیگیری اعلام قیمت فروش شیرخام از سازمان حمایت از #تولیدکننده و #مصرف_کننده ، به اعلام قیمت در روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت تأکید نمودند .
موضوع مربوط به رفع مشکلات طرح پالیز بانک کشاورزی با اعلام دستور مکتوب به معاون اقتصادی وزیر پیگیری گردید .
همچنین مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به #پرداخت_مطالبات_مرغداران_گوشتی و تخمگذار بابت گوشت مرغ تحویلی اقدام نماید.
✅ #طرح_چالشهای_صادرات_محصولات_گلخانهای
🔸️در بخش دیگری از این جلسه، مشکلات حوزه گلخانهها و صادرات محصولات گلخانهای مورد بررسی قرار گرفت. از جمله مسائل مطرحشده، صدور #بخشنامههای_خلق_الساعه در زمینه محدودیتهای صادراتی برخی محصولات از جمله فلفل دلمهای بود که از سوی فعالان این حوزه مورد انتقاد قرار گرفت.
در این خصوص، نماینده بانک مرکزی نیز توضیحاتی درباره روند رفع تعهد ارزی صادرات محصولات کشاورزی ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز دیدگاههای خود را در این زمینه مطرح کردند.
✅ #تصمیمات_برای_رفع_مشکلات_بخش_زراعت_و_گلخانهها
🔸️در پایان این نشست، با جمعبندی نظرات اعضای کمیسیون و نمایندگان تشکلهای بخش کشاورزی، تصمیماتی با #هدف_تسهیل فعالیتهای تولیدی و رفع بخشی از مشکلات حوزه زراعت و گلخانهها اتخاذ شد.
دومین نشست تخصصی میز انرژی اصفهان مدیران ارشد و سرمایهگذاران نیروگاههای خورشیدی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای ؛ در این نشست، مهمترین دغدغهها و چالشهای سرمایهگذاران در زمینه اخذ زمین، دریافت تسهیلات، اتصال به شبکه برق و ضرورت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی برای تسریع در روند اجرای پروژهها بر اساس برنامه زمانبندی بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع مطرح شد.
استاندار اصفهان هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت توسعه نیروگاههای خورشیدی، تسریع در اجرای پروژهها پیش از آغاز پیک مصرف برق را ضروری دانست و بر حمایت مدیریت استان از سرمایهگذاران این حوزه تأکید کرد.
همچنین دکتر فاطمی مشاور و دستیار ویژه استاندار اصفهان، با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر پروژهها، از سرمایهگذاران خواست هرگونه مانع، اخلال یا مشکل در روند اجرای طرحهای خورشیدی را در سریعترین زمان ممکن به مسئولان ارشد استان اعلام کنند تا روند تصمیمگیری و رفع موانع با سرعت بیشتری انجام شود.
در پایان این نشست، بر تقویت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و تسهیل فرآیندهای مرتبط با سرمایهگذاری در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر بهویژه نیروگاههای خورشیدی تأکید شد.
دومین نشست تخصصی میز انرژی استان اصفهان با حضور مهندس جمالینژاد استاندار اصفهان، دکتر فاطمی مشاور و دستیار ویژه استاندار، معاونان استانداری، مدیران حوزه اقتصادی استان، مدیران ارشد صنعت برق و جمعی از سرمایهگذاران بخش خصوصی فعال در حوزه نیروگاههای خورشیدی برگزار شد.
