زهره مختاری
خط و نشان توانیر برای برهمزنندگانِ عدالت انرژی
مدیرعامل توانیر ضمن تذکر جدی به مشترکان پرمصرف و باغویلاهای حاشیهنشین که خارج از الگوی مصرف، برق یارانهای دریافت میکنند، تأکید کرد:با بهرهگیری از کنتورهای هوشمند، مصرف این مشترکان محدود و صورتحساب آنها با تعرفههای غیر یارانهای (بالاتر) صادر خواهد شد و همچنین قطعی برق در دستور کار قرار دارد تا بیعدالتی در مصرف، به سایر مشترکان تحمیل نشود.
وی در عین حال از مشوقهای جدید برای مشترکان «خوشمصرف» خبر داد و گفت: مشترکانی که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد صرفهجویی کنند، از ۲۰ درصد تخفیف در صورتحساب بهرهمند خواهند شد.
الهداد از بخشهای اداری، صنفی و تجاری خواست با مدیریت ساعت فعالیت (بهویژه ۱۲ تا ۱۷) در کاهش بار سرمایشی همکاری کنند تا تابستان امسال با کمترین تنش سپری شود.
محمد اله داد؛ با عبور از مدارِ تعارف با مشترکان پرمصرف، از جراحیِ ساختار توزیع برق در تابستان پیش رو خبر داد و افزود: در حالی که برای ۸۵ میلیون نفر «کسریِ تولیدانرژی» نداریم، مصارف غیرقانونی در مناطق خوشنشین به چالش اصلی تبدیل شده است؛ چالشی که امسال با ترکیبی از قطعِ برق، تعرفههای تصاعدی و مشوقهای ۱۰ درصدی، رنگوبوی متفاوتی به خود خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه توانیر «بیعدالتیِ مصرف» را تحمل نمیکند؛ گفت: برخی مشترکان غیرمولد با مصرف بیرویه، پایداری شبکه را تهدید میکنند، که از این پس، «کنتورهای هوشمند» قاضیِ عادلانه توزیع برق خواهند بود که با هدفِ حفاظت از شبکه سراسری و کاهش فشار بر مشترکان قانونمدار اتخاذ شده اند.
مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام برنامههای این شرکت برای مدیریت مصرف برق در تابستان پیش رو، از اعمال محدودیتهای جدی، افزایش قیمت تعرفهها برای مشترکان پرمصرف و اولویتبخشی به تأمین انرژی بخشهای مولد خبر داد. در همین حال، استاندار اصفهان هم با انتقاد از فشارهای مضاعف بر صنایع این استان،خواستار شفافیت و عدالت در تصمیمگیریهای کلان حوزه انرژی شد.
در این نشست، مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان با تأکید بر جایگاه ویژه این استان به عنوان تکیهگاه اصلی اقتصاد ایران، از خسارات سنگین قطعیهای برق به صنایع استراتژیک استان انتقاد کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: در حالی که اصفهان بار سنگین شبکه سراسری برق را به دوش میکشد و صنایع آن متحمل میلیاردها دلار خسارت شدهاند، این استان در حل بحرانهای خود تنها مانده است.
جمالینژاد با تأکید بر لزوم شفافیت در تصمیمگیریهای فرادستگاهی، خاطرنشان کرد: مدیریت استان اجازه هیچگونه برداشت غیرقانونی از منابع یا تصمیمگیریهای بدون ضابطه را نخواهد داد اما نجابت مردم اصفهان نباید ابزاری برای تضییع حقوق آنان قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به لزوم حفظ پایداری صنایع استراتژیک و محیطزیست استان، بر ضرورت نگاه عادلانه و فارغ از تبعیضهای ساختاری به اصفهان برای تداوم نقشآفرینی این استان در توسعه ملی تأکید کرد.
پایش بیوقفه کیفی آب شرب با بیش از۵میلیون آزمون درایام جنگ
شهرضا در مسیر جذب سرمایهگذاری انرژیهای نوین
در این نشست بر استفاده از ظرفیت سرمایهگذاران بومی و فراهمسازی زمینه حضور آنها توسط دستگاههای اجرایی تأکید و به آمادگی سرمایهگذاران خارج از کشور برای ورود به پروژههای شهرضا اشاره شد.
عبدالرضا جهاننما، مدیر امور برق شهرضا، با تشریح اقدامات انجامشده در حوزه انرژیهای نو، اعلام کرد این امور آمادگی همکاری با سرمایهگذاران بومی و غیربومی را دارد و از طرحهای توسعهای حمایت میکند.
وی با اشاره به ساخت و نصب ده نیروگاه در مقیاس بزرگ در سطح شهرستان، ابراز امیدواری کرد با ورود سرمایهگذاران جدید، پروژههای بیشتری در آینده نزدیک راهاندازی شود.
فوتبالمحور شدن ذوبآهن صحت ندارد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایسنا جواد محمدی در رابطه با حضور ذوبآهن در لیگ دستهاول هندبال مردان باشگاههای ایران که به کسب مقام پنجمی و ناکامی در صعود به لیگ برتر انجامید، اظهار کرد: هندبال یکی از رشتههای باسابقه و قدیمی در باشگاه ذوبآهن است که سالهای سال سابقه قهرمانی در لیگ را در کارنامه خود داشته و حضور پررنگ، فعال و موفقی در این رشته داشته است.
متأسفانه چند سالی بود که هندبال تعطیل شده بود، اما امسال با توجه به شرایط موجود در باشگاه و همچنین درخواست هیئت هندبال استان، این موضوع در هیئتمدیره باشگاه مطرح شد و با توجه به مجموع شرایط، تصمیم بر این شد که بستر احیای رشتههای قدیمی و ریشهدار هندبال فراهم شود.
وی افزود: در همین راستا، تیم هندبال مجدداً تشکیل شد و در مسابقات دستهاول حضور پیدا کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم علاوهبر هندبال، سایر رشتههای قدیمی، باسابقه و پرافتخار باشگاه را نیز دوباره احیا کنیم.
▫️مدیرعامل باشگاه ذوبآهن درباره احتمال اضافه شدن رشتههایی که منحل شده بودند، بیان کرد: این موضوع بستگی به بررسیهای هیئتمدیره باشگاه و سیاستهایی دارد که از سوی شرکت ذوبآهن ابلاغ میشود.
تلاش ما این است که این روند ادامهدار باشد و بتوانیم رشتههای دیگری را که سابقه و قدمت خوبی در باشگاه دارند نیز دوباره فعال کنیم. البته همه این مسائل به شرایط پیشرو و وضعیت موجود بستگی خواهد داشت.
▫️محمدی در واکنش به برخی شایعات درباره احتمال محدود شدن فعالیت باشگاه به فوتبال و در نهایت حذف فوتبال ذوبآهن گفت: من این موضوع را قویاً تکذیب میکنم. ذوبآهن باشگاهی با قدمتی نزدیک به ۶۰ سال است که افتخارات بسیار زیادی در رشتههای مختلف کسب کرده.
از نایبقهرمانی آسیا گرفته تا قهرمانی جهان در والیبالنشسته و قهرمانی آسیا در رشتههایی مانند واترپلو و همچنین سالها در والیبال و سایر رشتهها افتخارات داخلی و بینالمللی متعددی بهدست آورده است.
بنابراین اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و چنین تفکری هم وجود ندارد.
▫️وی یادآور شد: تمام تلاش و برنامهریزی ما این است که تیمهای موجود با کیفیت مطلوب و بهرهوری بالا فعالیت کنند و اگر شرایط فراهم شود، رشتههای جدیدی هم اضافه شوند.
نگاه ما مبتنی بر جوانگرایی، بومیگرایی و توجه به استعدادهای داخلی مجموعه شرکت ذوبآهن، شهرستان لنجان و استان اصفهان است تا بتوانیم از این ظرفیتها استفاده کنیم و فضایی برای رشد استعدادها و نخبگان ورزشی فراهم شود.
▫️مدیرعامل باشگاه ذوبآهن درباره وضعیت بدهیهای باشگاه توضیح داد: میزان زیان انباشته باشگاه در سامانه کدال مشخص است.
علاوه بر آن، تعهداتی نیز در فصل جاری وجود دارد، ازجمله مسائل مالیاتی، بیمه، مطالبات بازیکنان از فصول گذشته و بدهی به پیمانکاران و همچنین پروندههایی در مراجع قضایی، کمیته وضعیت و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال داشتیم که خوشبختانه با تلاشهای انجامشده، بسیاری از این موانع برطرف شده است.
برای مثال، پنجره نقلوانتقالاتی باشگاه که مدت زیادی با مشکل مواجه بود، به طور کامل باز شد و حسابهای مربوط به افرادی که شکایت کرده بودند تسویه شد.
بخش عمده بدهیهای مالیاتی تعیین تکلیف شده و موضوع جرایم مالیاتی را نیز پیگیری میکنیم. در حوزه بیمه، مطالبات بازیکنان و چکهای برگشتی هم اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از مشکلات برطرف شده است.
▫️محمدی خاطرنشان کرد: در برخی رشتهها مانند بسکتبال نیز بدهیهای قابل توجهی وجود داشت که حتی به مرحله اجرایی رسیده بود، اما آنها را نیز حلوفصل کردیم.
همچنین مطالبات آکادمی و سایر رشتهها پرداخت شده و با حمایت شرکت ذوبآهن و برنامهریزی مناسب، باشگاه به شرایط بهتری رسیده است.
هدف ما ایجاد انضباط مالی، شفافیت مالی و رفع مشکلات حقوقی و بدهیهاست و امیدواریم با برنامهریزی زمانبندیشده، همه این مسائل به طور کامل حل شود.
▫️وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی اکنون برای آخرین اردوی خود پیش از جام جهانی آماده میشود.
زمانی که در تمرین تیم ملی حضور داشتم، چند نکته برایم بسیار خوشحالکننده بود، نخست اینکه کادر فنی کاملاً بومی است. من اعتقاد دارم توانمندی مربیان داخلی ما بسیار بالا است و مربیان اصلی تیمهای ملی باید از میان مربیان ایرانی باشند.
البته برای بهروز شدن در مباحث فنی و آموزشی، میتوان از دانش مربیان طراز اول دنیا در قالب مشاوره استفاده کرد.
▫️مدیرعامل باشگاه ذوبآهن ادامه داد: موضوع مثبت دیگر، روحیه بسیار خوب بازیکنان بود.
بازیکنان از نظر روحی و جسمی در شرایط مطلوبی قرار داشتند و تمرینات فشرده و منظم را پشت سر میگذاشتند.
همچنین روند جوانگرایی در تیم ملی بسیار امیدوارکننده است و برخی بازیکنان جوان میتوانند در آیندهای نزدیک، چه در جام جهانی و چه در جام ملتهای آسیا، به مهرههای اصلی تیم ملی تبدیل شوند.
▫️محمدی در پایان گفت: یکی از نمونههای خوب این روند، دانیال ایری است. بازیکنی که محصول آکادمی ذوبآهن اصفهان محسوب میشود و خوشبختانه در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفت و اکنون در اردوی نهایی تیم ملی در ترکیه حضور دارد.
امیدواریم ایری و سایر بازیکنان جوان بتوانند برای فوتبال کشورمان افتخارآفرینی کنند.
ضرورت بازنگری در اصلاح سبک زندگی
زهره مختاری به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل نشست خبری هفته سلامت با حضور معاونان و مدیران حوزه سلامت و اصحاب رسانه در معاونت بهداشت استان اصفهان برگزار شد.
در ابتدای این دیدار پرشور و صمیمی گزارشی از عملکرد مدیران و معاونین ارائه شد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان توضیح داد: تولید محتوا توسط افراد ناآگاه یا سازمان یافته حاکی از ایجاد مباحث خرافانه میباشد که بطور قطع مباحثی مانند زایمان در منزل و عدم استقبال خانواده از واکسن زدن رواج یافته اند.
وی نقش بی بدیل رسانه ها برای آگاه کردن افراد جامعه برای روی آوردن به روشهای استاندارد بهبود سلامت جامعه را تاثیرگذار دانست.
در ادامه مرجان مشکاتیان به کاهش مرگ مادری و مرگ نوزاد اشاره نمود و توضیح داد: تعداد 8 مراقبت بارداری و 3 مراقبت پس از زایمان در واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام میپذیرد.
وی به تعداد 23 مراکز نفس در شهر اصفهان اشاره نمود.
مرجان مشکاتیان توضیح داد: استان اصفهان از نظر درصد سالمندی 4 امین استان با خدمات دریافتی پایین میباشد.
آصفی کارشناس گروه بلایا و حوادث و پدافند غیرعامل از سه سناریو قبل از جنگ، شرایط آماده باش و جنگ خارجی و اغتشاش داخلی که برای آنها پیش بینی لازم نموده بودند یاد کرد.
وی همچنین از شیوه نامه حذف یا اصلاح نقاط حادثه خیز روستایی و شناسایی دو هزار و 200 نقطه حادثه خیز و برنامه ریزی جهت پیگیری و رفع آنها در سال جاری خبر داد.
آصفی با تاکید بر این نکته افزود: از طریق پیگیریهای تیم سلامت طرح جامع پیشگیری از غرق شدگی در کانالهای آب استخرهای کشاورزی و ایمن سازی 300 استخر کشاورزی در استان انجام داده اند.
دکتر شیری در ادامه واحد سلامت در سمیرم و نجف آباد و خمینی شهر و دو واحد سلامت در اصفهان را برشمرد.
میترا رضائی به انجام 860 هزار معاینات با 4 پایه تحصیلی خبر داد و در این باره ادامه داد: تعداد 287 هزار و 482 نفر که 77 درصد را شامل می شوند مورد مراقبت قرار گرفته اند.
وی تعداد دانش آموزان غربالگری شده آلودگی به پدیکلوزیس را 515 هزار و 84 نفر نام برد که شامل 64 و نیم درصد میباشند.
رئیس سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس توضیح داد: فعالیتهای آزمایشگاههای مرجع معاونت بهداشت شامل آزمایشگاه بیماریهای منتقله از آب و غذا 77 مورد، آزمایشگاه سالک 998 مورد، آزمایشات مالاریا 11 هزار و 721 مورد، آزمایشات سل 5 هزار و 317 مورد و مادران باردار 22 هزار و یکصد و سی و یک مورد بوده اند.
وی تعداد خطرسنجی را 88 هزار و 787 مورد برشمرد.
در حاشیه این نشست مدیر جوانی جمعیت و سلامت خانواده فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری و سلامت گروه سنی را از جمله اولویتهای آن مجموعه برشمرد.
وی به پنجره جمعیتی اشاره نمود و توضیح داد: 50 درصد پنجره جمعیتی را پشت سر نهاده ایم.
مدیر جوانی جمعیت و سلامت خانواده استان اصفهان را از نظر طبقه بندی عدم رشد جمعیت بعد از گیلان و البرز و مازندران دارنده رتبه سوم با نرخ پایین باروری در کشور نام برد.
در ادامه دکتر گله داری توضیح داد: تعداد 14 واحد فنی در ساختمان معاونت بهداشت استان اصفهان با قرارگاه مستقل ذیل سلامت خانواده فعالیت میکنند.
لازم به ذکر است هدف از برپایی این نشست ارائه موضوعاتی مانند ارائه گزارش فعالیتهای مدیران و معاونین هر واحد بهداشت استان اصفهان و تاکید بر آگاه سازی افراد جامعه برای هشدار به افراد جامعه برای استفاده از خدمات صحیح سلامت برای بهبود سبک زندگی بود.
مزایای کنتورهای هوشمند برای مشترکان چیست؟
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، حامد احمدی در گفتوگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نصب و راهاندازی کنتورهای هوشمند در کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۷ میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب شده که حدود ۶۲ درصد آن مربوط به مشترکان خانگی، ۲۲ درصد مربوط به مشترکان تجاری و مابقی مربوط به مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و مولدهاست. برنامه ما برای سال جاری این است که تا پایان سال تعداد کنتورهای منصوبه به ۱۲ میلیون برسد.
وی درباره فناوریها و قابلیتهای نسل جدید کنتورها اظهار داشت: همانطور که از نام آن مشخص است، کنتورهای هوشمند بر لبه فناوری حرکت میکنند؛ بنابراین هر تغییری در حوزه فناوریهای مخابراتی و الکترونیکی بر این کنتورها نیز اثرگذار است. در نسل جدید به دنبال ارتقای ماژولهای مخابراتی و نحوه ارتباطات، همچنین بهبود پردازشگرها و ساختار پردازشی کنتورها هستیم.
مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شرکت توانیر در پاسخ به سوالی درباره میزان بومیسازی تجهیزات و نرمافزارهای مورد استفاده در کنتورهای هوشمند تصریح کرد: باید بین تولید آیسیها و تولید سایر بخشها تفکیک قائل شویم. آیسیها و برخی کامپوننتهای الکترونیکی، مانند بسیاری از کشورهای دنیا، در ایران تولید نمیشوند و از چند کشور محدود تأمین میشوند، زیرا تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد. اما نرمافزارها، تستافزارها، طراحی، مشخصات فنی و تولید کنتورها در داخل کشور انجام میشود و تنها مواد اولیه در سطح آیسی و برخی قطعات الکترونیکی از خارج از کشور تأمین میشود.
احمدی مهمترین چالش توسعه کنتورهای هوشمند را ماهیت «ابرپروژه» بودن آن دانست و گفت: این پروژه هزینههای قابل توجهی دارد و تأمین منابع مالی، چه ارزی و چه ریالی، بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر، این پروژه در سراسر کشور و برای همه مشترکان اجرا میشود و با یک پروژه متمرکز در یک سایت مشخص متفاوت است؛ بنابراین چالشهای فنی و اجتماعی خاص خود را دارد. با این حال، با همکاری مردم و حمایت دولت، وزیر نیرو و رئیسجمهور، روند اجرا ادامه دارد و امیدواریم سرعت نصب بهصورت تصاعدی افزایش یابد.
وی درباره نقش کنتورهای هوشمند در مدیریت بار تابستان گفت: کنتورهای هوشمند یکی از اجزای اصلی کنترل ناترازی مصرف هستند در حال حاضر از ظرفیت این کنتورها در تعرفههای مختلف برای مدیریت مصرف و جابهجایی بار از ساعات اوج به ساعات غیر اوج استفاده میشود و نقش اساسی در مدیریت اوج بار تابستان دارند.
احمدی افزود: امسال برنامهای که از سال گذشته بهصورت آزمایشی آغاز شده بود، با دقت بیشتری اجرا خواهد شد. یکی از محورهای اصلی، محدودسازی مشترکان پرمصرف با استفاده از ظرفیتهای هوشمندسازی شبکه است تا در صورت بروز ناترازی، بدون اعمال خاموشیهای گسترده، امکان تأمین برق سایر مشترکان فراهم شود.
مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شرکت توانیر درباره افزایش همراهی مشترکان نیز گفت: کنتورهای هوشمند بیشترین منفعت را برای خود مردم دارند از جمله مزایای آن میتوان به حذف مراجعه مأمور قرائت، انجام قرائت از راه دور، بهبود خدمات، رصد افت ولتاژ و اختلالات شبکه پیش از آسیب به تجهیزات مشترکان و اطلاعرسانی خودکار اختلالات به مراکز مربوطه اشاره کرد.
وی خاطرنشان ساخت: این کنتورها امکان اجرای طرحهای متنوع مدیریت مصرف را فراهم میکنند تا مردم ضمن کمک به صنعت برق، به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند و حتی از برخی طرحهای پیشبینیشده برای کسب درآمد بهرهمند شوند. این فرآیند یک مدل برد-برد است که هم به مردم و هم به صنعت برق در مدیریت اوج بار و ارتقای خدمترسانی کمک میکند.
سیاست جدید در مقابل مشترکان بدمصرف برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که شبکه برق کشور همچنان با فشار تقاضا در فصلهای اوج مصرف روبهرو است، مدیریت مصرف و رعایت عدالت در نحوه اعمال محدودیتها به یکی از مهمترین مطالبات کارشناسان و مشترکان تبدیل شده است. بسیاری معتقدند اگر قرار است محدودیتی در مصرف اعمال شود، این محدودیت باید بهگونهای باشد که مشترکان خوشمصرف متضرر نشوند و بار اصلی مدیریت مصرف بر دوش مشترکان پرمصرف قرار گیرد.
به تازگی بود که عباس علیآبادی وزیر نیرو در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد در ابتدای دولت حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار مگاوات ناترازی در شبکه برق کشور وجود داشت، اما این میزان اکنون به حدود ۵ تا ۶ هزار مگاوات کاهش یافته است.
وزیر نیرو همچنین تاکید کرد سیاست وزارت نیرو برای امسال تغییر کرده است. بر اساس این سیاست، به جای قطع برق عمومی که ممکن است مشترکان خوشمصرف را نیز تحت تاثیر قرار دهد، تمرکز بر مدیریت مصرف مشترکان پرمصرف خواهد بود تا الگوی مصرف آنها اصلاح شود.
در همین زمینه نیز محمد الهداد مدیرعامل توانیر در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به تازگی گفته است: در حال حاضر بیش از ۷ میلیون کنتور هوشمند در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، اداری، عمومی و خانگی نصب شده است که امکان مدیریت بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور را فراهم میکند.
او افزود: بررسیها نشان میدهد حدود ۲ درصد از مشترکان خانگی نزدیک به ۱۰ درصد از مصرف برق خانگی را به خود اختصاص دادهاند و عملاً سهم بیشتری از برق یارانهای مصرف میکنند؛ کنتورهای هوشمند نصبشده حدود ۸۰ درصد از مشترکانی را که بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف برق مصرف میکنند پوشش میدهد و بر اساس برنامهریزی انجام شده، از هفته آینده محدودیتهایی برای مصرف برق این مشترکان اعمال خواهد شد.
شایان ذکر است، بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی معتقدند تمرکز بر مدیریت مصرف مشترکان پرمصرف یکی از منطقیترین راهکارها برای عبور از دورههای اوج مصرف برق است. در بسیاری از کشورها نیز تعرفههای پلکانی و محدودیتهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف اجرا میشود تا ضمن حفظ پایداری شبکه، عدالت در استفاده از منابع یارانهای رعایت شود؛ توسعه کنتورهای هوشمند و امکان پایش لحظهای مصرف میتواند ابزار مؤثری برای اجرای دقیق این سیاست باشد.
با این حال بسیاری از کارشناسان تاکید میکنند موفقیت این سیاست علاوه بر ابزارهای فنی، نیازمند شفافیت در اطلاعرسانی و فرهنگسازی عمومی است.
در نهایت گفتنی است، مدیریت مصرف برق در شرایط افزایش تقاضا به یک ضرورت اجتنابناپذیر تبدیل شده است؛ تمرکز بر مشترکان پرمصرف میتواند از اعمال خاموشیهای گسترده برای همه مشترکان جلوگیری کند؛ توسعه کنتورهای هوشمند ابزار مهمی برای کنترل دقیق مصرف و اجرای عدالت در توزیع برق است و باید اشاره داشت که در کنار اقدامات فنی، اطلاعرسانی شفاف و فرهنگسازی نقش مهمی در همراهی مردم دارد و باید تاکید کرد اگر این سیاستها بهدرستی اجرا شود، کاهش ناترازی و تشویق مشترکان بدمصرف جهت اصلاح دور از دسترس نخواهد بود.
مستندسازی تجربیات جنگ برای ماندگاری و استفاده در شرایط آینده
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون) هشتمین جلسه پویش ملی «خیزش ملی برای ایران» با حضور فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان رئیسجمهور، عباس علیآبادی، وزیر نیرو، و جمعی از مدیران ارشد برگزار شد. غلامحسین مقیمی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو، در این جلسه به تشریح تجربیات روابطعمومی صنعت آب و برق در سال ۱۴۰۴ و نقش آن در مدیریت بحرانهای متعدد پرداخت.
تأکید بر تداوم تعامل برای ارتقای صنعت برق اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در این دیدار مدیران عامل اسبق ضمن تبریک انتصاب امین مقدس به سمت سرپرست شرکت برق منطقهای اصفهان، برای وی در انجام مسئولیتهای پیشرو آرزوی موفقیت کردند.
همچنین در این نشست حاضران با تأکید بر اهمیت جایگاه صنعت برق در توسعه و پیشرفت استان، به بیان دیدگاهها، تجربیات و نکات راهبردی خود در حوزه مدیریت و توسعه زیرساختهای برق پرداختند.
امین مقدس نیز در این دیدار، با قدردانی از حضور و حمایت مدیران عامل اسبق، از تجربیات ارزشمند آنان به عنوان سرمایهای گرانبها برای صنعت برق استان یاد کرد و بر بهرهگیری از این ظرفیت در مسیر تحقق اهداف و برنامههای شرکت تأکید کرد.
این دیدار در فضایی صمیمی و همدلانه برگزار شد و بر ضرورت تداوم تعامل، همفکری و استفاده از تجارب مدیران پیشکسوت در مسیر ارتقای صنعت برق اصفهان تأکید شد.
تعویض ۵۰ پایه فرسوده شبکه برق در شهرستان برخوار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا به نقل از امور برق شهرستان برخوار: به گفته محمدرضا معینی، مدیر امور برق شهرستان، این عملیات با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش خاموشیها با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.
