زهره مختاری

زهره مختاری

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو در مراسم افتتاح نیروگاه متانول کاوه با اشاره به آخرین وضعیت صنعت برق کشور، اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف و همچنین ضرورت همراهی مردم برای عبور موفق از تابستان را تشریح کرد.

وزیر نیرو با اشاره به آسیب‌های ناشی از جنگ ۱۲ روزه گفت: در شرایطی که روند تأمین برق کشور در تابستان به‌خوبی پیش می‌رفت، بخشی از زیرساخت‌های صنعت برق در جریان حملات دشمن آسیب دید. در این میان، حدود ۴۲۰۰ مگاوات از ظرفیت صنایع تحت تأثیر قرار گرفت. همچنین بخش‌هایی از شبکه توزیع، دکل‌های برق، پست‌ها، ترانسفورماتورها و نیروگاه‌های فولاد مبارکه، فجر و بندرعباس نیز آسیب‌هایی را متحمل شدند. با وجود این خسارت‌ها، تاکنون شرایط به‌خوبی مدیریت شده و بدون اعمال محدودیت گسترده از این شرایط عبور کرده‌ایم.
علی‌آبادی در خصوص تأمین برق چاه‌های کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی، وزارت نیرو متعهد به تأمین میزان برداشت مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری است و موضوعی تحت عنوان کسری مطرح نیست. محدودیت‌ها عمدتاً در چارچوب مفاد پروانه‌های صادرشده تعریف می‌شود و از نظر تأمین برق، محدودیتی وجود ندارد.
وزیر نیرو با اشاره به روند توسعه نیروگاه‌ها تصریح کرد: روند احداث نیروگاه‌ها در کشور مطلوب بوده و تاکنون در دولت چهاردهم ۹ هزار مگاوات ظرفیت جدید از محل نیروگاه‌های خورشیدی و حرارتی به شبکه برق کشور افزوده شده است. همچنین سامانه‌های ذخیره‌ساز انرژی وارد مدار شده‌اند و اصلاحات و تنظیمات جدیدی نیز در پست‌ها و خطوط انتقال و توزیع برق در حال اجراست.
علی‌آبادی با تأکید بر نقش مردم در مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: در مدیریت مصرف، همکاری و همراهی مردم بسیار حائز اهمیت است. همان‌گونه که مردم در قالب پویش «جان فدا» با خاموش کردن یک لامپ به پایداری شبکه برق کمک کردند، اکنون نیز با مدیریت استفاده از وسایل سرمایشی و خاموش کردن کولرهای اضافی می‌توانند نقش مؤثری در کاهش بار شبکه ایفا کنند. وسایل سرمایشی تنها در چند روز گذشته حدود ۱۰ هزار مگاوات به بار شبکه برق کشور افزوده‌اند. امیدواریم مردم همچنان با این پویش همراه باشند و در حد امکان مصرف وسایل سرمایشی خود را مدیریت کنند.
وزیر نیرو درباره نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: تلاش کرده‌ایم با ایجاد مشوق‌ها و جذاب‌سازی فضای کسب‌وکار، زمینه افزایش سرمایه‌گذاری و مدیریت مصرف را فراهم کنیم. همچنین با راه‌اندازی بازارهای ثانویه، امکان هدایت مشترکان پرمصرف به سمت الگوهای بهینه مصرف فراهم شده است. با این حال، در مواردی که علی‌رغم هشدارها و مشوق‌ها، اصلاحی در الگوی مصرف صورت نگیرد، مطابق قوانین و مقررات با استفاده از ابزارهای قانونی اقدام خواهد شد و در صورت لزوم، محدودیت‌هایی در تأمین آب و برق این دسته از مشترکان اعمال می‌شود.
علی‌آبادی با اشاره به مفهوم حکمرانی آب تأکید کرد: حکمرانی آب صرفاً بر عهده دولت نیست و مشارکت مردم در این حوزه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. مردم بخشی از ساختار حکمرانی محسوب می‌شوند و در این میان، استانداران و مجموعه وزارت نیرو وظیفه سیاست‌گذاری، هماهنگی و تنظیم‌گری در حوزه مدیریت منابع آب را بر عهده دارند.
وزیر نیرو با اشاره به تحولات جهانی در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: روندهای جهانی نشان می‌دهد که جهان وارد مرحله انقلاب صنعتی چهارم شده و به سمت برقی‌سازی گسترده حرکت می‌کند. این روند به افزایش تقاضای برق منجر خواهد شد و در عین حال ضرورت توجه به الزامات زیست‌محیطی را دوچندان می‌کند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر امروز به یک تعهد جهانی تبدیل شده و کشورهای مختلف با سرعت در این مسیر گام برمی‌دارند. بی‌توجهی به ملاحظات محیط زیستی در فرآیند توسعه می‌تواند پیامدهایی از جمله تشدید تغییرات اقلیمی را به همراه داشته باشد.
علی‌آبادی با اشاره به دستاوردهای صنعت برق کشور گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات صنعت برق ایران، حفظ پایداری شبکه در شرایط دشوار و بحران‌های مختلف بوده است. در حالی که بسیاری از کشورها با چالش‌های جدی در تأمین برق مواجه شده‌اند، شبکه برق ایران طی بیش از دو دهه گذشته از پایداری قابل توجهی برخوردار بوده است.
وزیر نیرو در پایان تأکید کرد: امروز در سطح جهان، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به یک اولویت راهبردی تبدیل شده است. اقدامات انجام‌شده در کشور نیز در همین راستا قرار دارد و توسعه این بخش باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله سامانه‌های ذخیره‌ساز انرژی همراه باشد تا بتوان پاسخگوی نیازهای آینده کشور در حوزه انرژی بود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در آیین افتتاح این نیروگاه، معاون سرمایه‌گذاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) از عبور ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از مرز ۵۲۰۰ مگاوات خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در مسیر توسعه انرژی‌های پاک عنوان کرد.

جعفر محمدنژاد با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: کشور با هدایت و برنامه‌ریزی وزارت نیرو در مسیر کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت بهره‌گیری از منابع پاک و پایدار انرژی قرار گرفته است. نیروگاه‌های تجدیدپذیر علاوه بر مزیت‌های اقتصادی، کمترین اثرات زیست‌محیطی و مصرف آب را دارند و می‌توانند نقش مؤثری در تأمین برق پایدار کشور ایفا کنند.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از نیروگاه متانول کاوه و سایر طرح‌های استان اصفهان ظرفیت جدیدی را به شبکه برق کشور افزوده است، افزود: امروز ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از ۵۲۰۰ مگاوات فراتر رفته که این میزان توسعه، بیش از چهار برابر کل ظرفیت ایجادشده در سال‌های گذشته صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور است.
معاون سرمایه‌گذاری ساتبا همچنین از برنامه‌ریزی برای دستیابی به ظرفیت ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان دولت چهاردهم خبر داد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تأمین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز و تسهیل فرآیندهای اجرایی از مهم‌ترین اقدامات وزارت نیرو برای تحقق این هدف است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای همزمان حدود ۹۰۰ پروژه تجدیدپذیر در سراسر کشور تصریح کرد: این پروژه‌ها طیف گسترده‌ای از نیروگاه‌های کوچک خانگی و روستایی تا نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی را شامل می‌شوند و امکان تولید برق در محل مصرف را فراهم می‌کنند؛ موضوعی که به افزایش پایداری شبکه و کاهش تلفات انرژی کمک خواهد کرد.
محمدنژاد ابراز امیدواری کرد با تداوم روند توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، اهداف تعیین‌شده در این بخش محقق شده و سهم انرژی‌های پاک در سبد تولید برق کشور به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه متانول کاوه در جمع خبرنگاران، به تشریح آخرین وضعیت صنعت آب و برق کشور، اقدامات انجام شده در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین سیاست‌های جدید برای مدیریت مصرف و برخورد با پرمصرف‌ها پرداخت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه عبور موفق از اوج بار تابستان نیازمند مشارکت مردم است، گفت: از منظر تابستان پیش‌رو در شرایطی قرار داریم که باید به هم کمک کنیم. اما افرادی هستند که با وجود شرایط سخت، به دنبال منافع خود هستند و با مصرف بی رویه آب و برق حق دیگر افراد جامعه را تضیع می‌کنند. از طرفی در بدنه وزارت نیرو در تلاش هستیم که برق و آب را به همه مردم برسانیم، البته با اهداف راهبردی کشور که هدف اصلی ماست.
علی‌آبادی با اشاره به وضعیت بارش‌ها افزود: به لطف بارش‌های صورت گرفته، در سال آبی جاری برخی استان‌ها در شرایط بهتری قرار دارند. البته استان اصفهان، تهران، قم و برخی دیگر از استان‌ها همچنان در تنش آبی قرار دارند، ولی نسبت به سال گذشته وضعیت کمی بهتر است.
وزیر نیرو در خصوص نحوه برخورد با پرمصرف‌ها تصریح کرد: برای پرمصرف‌ها چه در آب و چه در برق، قواعدی تعیین شده است که در چارچوب آن حرکت خواهیم کرد. هر کسی که بیش از الگوی مصرف، خارج شود، در مرحله اول جرایمی برای این افراد در نظر گرفته شده است و در مرحله بعد، برق یا آب این دسته از مشترکان قطع خواهد شد. این اقدامات همه در چارچوب قانون و مقررات کشور است.
علی‌آبادی با اشاره به تحولات جهانی در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: در مقیاس جهانی، تحولات حاکی از آن است که در مرحله انقلاب صنعتی چهارم هستیم و به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کنیم. در نتیجه، مصرف برق افزایش می‌یابد. در این شرایط باید حفاظت از محیط زیست را نیز مد نظر قرار داد که استفاده از سوخت‌های فسیلی آسیبی به محیط زیست وارد نکند. پس استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یک تعهد جهانی است و موضوعی است که دنیا نیز بدون درنگ به سمت آن حرکت می‌کند.
وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در ایران گفت: در کشور نیز اقدامات خوبی در این حوزه رخ داده است، به طوری که از ابتدای دولت چهاردهم تا کنون، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور حدود ۴ برابر شده است. در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از 5 هزار مگاوات عبور کرده است.
علی‌آبادی در پایان تأکید کرد: شرایط کشور جنگی است و با تمام این شرایط تلاش می‌کنیم بر اوضاع غلبه کنیم. امروز هم شاهد ورود 117 مگاوات ظرفیت جدید به مدار بودیم که نوید تحقق اهداف را می‌دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان،جعفر محمد‌نژاد، معاون سرمایه‌گذاری سازمان ساتبا با گرامی‌داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و ابلاغ سلام و قدردانی رئیس این سازمان، به تشریح راهبردهای کلان وزارت نیرو در حوزه انرژی‌های نو پرداخت و گفت:تحت راهبری و رهنمودهای وزیر محترم نیرو، کشور در حال گذار از وابستگی صرف به انرژی‌های فسیلی به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. امروز توسعه این نیروگاه‌ها به لحاظ اقتصادی ارزان‌تر، از نظر زیست‌محیطی سازگارتر و از نظر مصرف آب دارای کمترین ردپا است؛ مزیتی که در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، ظرفیت قابل‌توجهی را به سبد تامین برق کشور اضافه خواهد کرد.
📌​ثبت رکورد ۵۲۰۰ مگاواتی علیرغم محدودیت‌ها
وی با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه ۱۱۷ مگاواتی متانول کاوه و سایر ظرفیت‌های استان اصفهان که مجموعاً ظرفیت بهره‌برداری شده در این منطقه را به حدود ۱۴۰ مگاوات می‌رساند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از مرز ۵۲۰۰ مگاوات عبور کرده است و تحقق این عدد ارزشمند علیرغم همه مشقات، محدودیت‌ها و شرایط خاص یک سال گذشته، نشان‌دهنده اراده جدی سازمان و وزارت نیرو است.
​وی افزود: این حجم از اقدام و تولید، بیش از ۴ برابر تمام دورانی است که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور فعالیت صورت گرفته است.
📌​هدف‌گذاری ۱۱ هزار مگاواتی و اجرای ۹۰۰ پروژه همزمان در کشور
معاون سازمان ساتبا با تاکید بر حمایت قاطع دولت از بخش خصوصی اظهار داشت: ما دست همه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را به گرمی می‌فشاریم و با تاکید شخص وزیر نیرو، تمامی مساعدت‌ها و تسهیلات لازم در حوزه صنعت برق برای این عزیزان فراهم است. با برنامه‌ریزی کلان انجام‌شده در حوزه تامین مالی و تجهیزات، هدف‌گذاری ما رسیدن به ظرفیت ۱۱ هزار مگاوات است.
​وی در پایان با اشاره به تنوع و گستردگی پروژه‌های در دست اجرا گفت: هم‌اکنون ۹۰۰ ساختار و پروژه همزمان در تمام استان‌های کشور در حال اجراست؛ این پروژه‌ها از نیروگاه‌های کوچک ۵ کیلو واتی بر پشت‌بام منازل روستایی و نیروگاه‌های چند ده کیلوواتی بخش صنعتی گرفته تا نیروگاه‌های بزرگ مگاواتی در مزارع خورشیدی را شامل می‌شود. این ویژگی منحصربه‌فرد نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که امکان تولید برق را درست در محل مصرف فراهم می‌کند و امیدواریم با تداوم این مسیر، تا پایان دولت چهاردهم به تمامی تعهدات خود به مردم و مدیران کلان کشور دست یابیم.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۱۷ مگاواتی متانول کاوه، با تشریح نیازهای اعتباری استان در حوزه زیرساخت‌های انرژی اظهار داشت:

برای پایداری خدمات و توسعه استان، نیازمند تخصیص فوری اعتبارات جهشی هستیم. در همین راستا، تأمین برق مجموعه‌های گلخانه‌ای، چاه‌های آب کشاورزی و دامداری‌های استان به ۲ همت اعتبار نیاز دارد. همچنین پروژه مهم طرح مسکن ملی نیز به ۳ همت اعتبار نیازمند است. از سوی دیگر، جبران خسارت‌های واردشده به شبکه برق استان نیز در مجموع ۴.۵ همت برآورد می‌شود و از مطالبات اصلی ما در دیدار با وزیر نیروست تا پایداری شبکه با اختلال مواجه نشود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، عباس علی‌آبادی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۱۷ مگاواتی متانول کاوه، با اشاره به تعهدات دولت به مردم برای حل مشکلات حوزه انرژی گفت: اگر شرایط خاص و جنگ نبود، با اطمینان می‌گفتم که تابستان امسال وضعیت بسیار خوبی داریم؛ اما با کمال تاسف تعداد زیادی از دکل‌ها، ترانس‌ها و ظرفیت‌های نیروگاهی ما از جمله در نیروگاه فتح و نیروگاه بندرعباس آسیب دیده‌اند.
*​پایداری شبکه برق در ۹ ماه گذشته و ایستادگی مردم
​وزیر نیرو با تمجید از مقاومت مردم در برابر سختی‌ها و حملات دشمنان اظهار داشت: دشمنان در حین مذاکره به ما حمله کردند، فرماندهان و فرزندان این کشور را به خاک و خون کشیدند و امام ما را شهید کردند، مردم ما سختی‌های زیادی را تحمل کردند اما ایستادگی کردند و این ایستادگی در تاریخ ثبت خواهد شد و در حدود ۹ ماه گذشته، با وجود محدودیت‌ها در هیچ بخشی از جمله بخش کشاورزی با بحران جدی مواجه نبودیم و محدودیت‌های فروردین‌ماه نیز بیشتر مربوط به تنظیمات برداشت آب بود.
*​برنامه توسعه ۹ هزار مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی و ذخیره‌سازها
​علی‌آبادی با تاکید بر لزوم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: تا پیک تابستان آینده، برنامه توسعه بیش از ۹ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را در دستور کار داریم. با توجه به عدم تولید برق خورشیدی در شب، باید سیستم‌های ذخیره‌ساز (باتری) را هم در مقیاس خانگی و هم در مقیاس بزرگ اضافه کنیم که با تعدیل قیمت‌ها، این امر خود به خود محقق خواهد شد.
​وی افزود: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر باعث تغییر در تنظیمات شبکه می‌شود و ما با پدیده‌های فنی تازه‌ای مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: محدودیت‌های اعلام شده به مردم نیز ناشی از همین مسائل فنی است؛ چرا که مدار تولید و پست‌ها باید دقیقاً تنظیم باشند تا خروج ناگهانی یک نیروگاه خورشیدی باعث نوسانات شدید ولتاژ در شبکه نشود.
*​برخورد قاطع و قطع برق مصرف‌کنندگان پرمصرف
​وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی بازارهای ثانویه برای تنظیم مصرف برق کشور گفت: به دنبال این هستیم که ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق کشور بازنگری و تجدید شود تا بتوانیم از این انرژی در بخش‌های دیگر استفاده کنیم.
وی گفت: مصرف‌کنندگان پرمصرف باید خود را تنظیم کنند؛ در غیر این صورت با ابزارهای مادی، ابزارهای قهری و قطع برق با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و ما از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.
*​نقش حاکمیتی بخش خصوصی و مردم در حکمرانی انرژی
​علی‌آبادی خطاب به فعالان بخش خصوصی در پروژه نیروگاه متانول کاوه گفت: امروز شما تنها بخش خصوصی نیستید، بلکه بخشی از حاکمیت هستید که در پروژه‌های مهم کشور مشارکت دارید و نقش شما و تک‌تک آحاد ملت ایران در حکمرانی انرژی بسیار تأثیرگذار است و وزارت نیرو نیز در این میان نقش تنظیم‌گر (رگولاتور) را ایفا می‌کند.
*​ورود ایران به عصر «برقی‌سازی» و انقلاب صنعتی سوم
​وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به عقب‌ماندگی‌های تاریخی کشور در انقلاب‌های صنعتی اول و دوم اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف ما در انقلاب صنعتی اول حضور نداشتیم و فاصله زیادی ایجاد شد و در انقلاب صنعتی دوم که پایه آن بخار و الکتریکیشن (برق‌رسانی) بود نیز هنوز به طور کامل و با تحرک لازم وارد نشده‌ایم و تازه در حال ورود به حوزه ماشین‌های برقی هستیم.
​وی تاکید کرد:انقلاب صنعتی سوم، انقلاب فیزیک و برقی‌سازی است و در این عصر جدید، برقی‌سازی یک اصل پایه و بنیادین است و ما ناگزیر به ورود مقتدرانه به این حوزه و توسعه زیرساخت‌های آن هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به استان اصفهان، عملیات احداث نیروگاه خورشیدی جدید با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در شهرک صنعتی اردستان با حضور وزیر نیرو، استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان ارشد استانی و کشوری آغاز شد.

این ابرپروژه که در زمره بزرگ‌ترین طرح‌های تولید انرژی‌های پاک در کشور قرار می‌گیرد، با هدف تأمین برق پایدار صنایع منطقه و کاهش ناترازی شبکه سراسری برق کلید خورده است. با بهره‌برداری از این نیروگاه، ضمن تقویت زیرساخت‌های انرژی استان اصفهان، گام موثری در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت‌های فسیلی و حفاظت از محیط زیست برداشته خواهد شد.

شایان ذکر است اجرای این پروژه در کنار سایر طرح‌های توسعه‌ای، شهرستان اردستان را به یکی از قطب‌های اصلی تولید برق خورشیدی در سطح ایران تبدیل کرده و نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های پایداری شبکه برق ایفا خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در آستانه عید سعید غدیر خم نوای دلنواز توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در ناحیه چهار شهر اصفهان طنین انداز شد و در اقدامی آینده ساز، تفاهم‌نامه احداث یک باب مدرسه ۹ کلاسه به مشارکت خانواده هلدینگ ساختمانی عقیق به امضا رسید.
احداث این مدرسه با زیر بنای ۱۲۰۰ مترمربع و ۹ کلاس در ناحیه چهار برای دانش آموزان دختر ساخته می شود.
این فضای آموزشی، به نام «مدرسه فرشتگان میناب» نامگذاری خواهد شد. امید که با تاسی به امام عدالت این خیرین نیک اندیش درمسیر نهضت توسعه عدالت در فضاهای اموزشی حضوری مستمر داشته باشندو برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، افزایش ظرفیت مدارس و بهبود کیفیت محیط‌های یادگیری ایران سرافراز همتی مضاعف بگمارند.

این نشست آتیه ساز با حضور فتحی، مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان، برادران شیخ سجادیه، نماینده خیرین نیک اندیش، عبد یزدان، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و ذاکران، معاون مشارکت های مردمی این اداره کل در دفتر مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان همزمان با عید بزرگ غدیر با حضور استاندار و دیگر مسئولین ۵ طرح آموزشی و ورزشی در خمینی شهر افتتاح و کلنگ زنی شد.
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: «اولین پروژه بهره‌برداری شده، مدرسه ۶ کلاسه خدیجه داورپناه با زیربنای ۴۵۰ مترمربع، ۱۳۰۰ مترمربع محوطه‌سازی و ۱۶۰ متر طول دیوارکشی است که با مشارکت خیر مدرسه‌ساز، محمدتقی داورپناه احداث شده است.»

وی افزود: «در ادامه، سالن ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا و ۷۸۰ مترمربع محوطه‌سازی، توسط اداره کل نوسازی مدارس استان افتتاح شد.»

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان همچنین از کلنگ‌زنی سه پروژه جدید در این روز خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی سه طرح دیگر شامل مدرسه ۱۲ کلاسه نیک اندیش پروفسور سید ریحان ظهیر میردامادی با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع، مدرسه ۱۲ کلاسه امام حسن مجتبی (ع) با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع با مشارکت مهدی مجیری و سالن ورزشی آرمان منظریه با مشارکت شرکت تعاونی مسکن فرمانداری خمینی‌شهر در این روز پربرکت آغاز شد.
این مراسم با حضور استاندار اصفهان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

 

در راستای تحقق اهداف طرح کاهش تلفات برق (مهتاب)، همزمان با اجرای مانور سراسری، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با مشارکت 43 اکیپ به صورت عملیات میدانی گسترده‌ در سطح حوزه خدماتی به اجرا درآمد که خلاصه گزارش عملکرد آن به شرح زیر می باشد:

🔴 نصب کنتور مشترکین جدید: 111 دستگاه

🔵 تعویض کنتورهای معیوب : 188 دستگاه

🟣 تست چاه و پمپاژ آب کشاورزی : 438 مورد

🟡 جمع آوری برق غیر مجاز : 12 مورد

🟢 کابل جمع آوری شده : 200 متر

🟠 رفع دستکاری کنتور : 2 مورد

⚫️ انرژی احصاء شده : بالغ بر 42 مگاوات ساعت

🔴 کشف ماینر: 8 دستگاه.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
یکشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
یکشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مرتضی طلایی، عضو شورای مشورتی کمیته راهبری بازسازی و نوسازی نواحی آسیب‌دیده فولاد مبارکه با تشریح ابعاد فنی و استراتژیک بازگشت کوره شماره ۸ به مدار تولید پس از حملات اخیر، این دستاورد را نتیجه مستقیم ‌‌نگرش ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اقتصاد بازار او در ادامه خطاب به استاندار اصفهان گفت: حضرت‌عالی بنده را می‌شناسید؛ نه اهل اغراق هستم و نه اهل تملق، اما بر اساس تجربه شخصی خود و فعالیت در استان‌های دیگر از جمله تهران، با رسانه‌هایی مواجه شده‌ام که در ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
یکشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت مخابرات ایران و بانک مسکن با هدف توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی، خدمات فناوری اطلاعات و ارتقای تعاملات بانکی و ارتباطی به امضا ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب