زهره مختاری
اصفهان بانگاهی فراتراز مالیات،بدنبال تأمین مالی نوین پروژههای دولتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ناصر یارمحمدیان، در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان با اشاره به برگزاری نشستهای کارشناسی مشترک با واحدهای مالیاتی گفت: رویکرد استان این است که موضوع تأمین مالی را فراتر از بحث مالیات و در قالب یک نگاه جامع به پروژههای دولتی دنبال کند.
وی افزود: در این چارچوب، پیشنهادهایی در حوزه مولدسازی، جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی، استفاده از ابزارهای نوین مالی، بهرهگیری از ظرفیت بازار سرمایه، مشارکت بانکها و نیز واگذاری پروژههای نیمهتمام عمرانی به بخش خصوصی آماده شده و در حال بررسی است.
یارمحمدیان با تأکید بر ضرورت ارائه برآوردی دقیق از ظرفیتهای مالیاتی استان اظهار کرد: پس از نهایی شدن تعدیلات مالیاتی در سطح کشور، پیشبینی دقیقتری از میزان درآمدهای مالیاتی استان انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورتگرفته در حوزه مولدسازی گفت: در دو سال اخیر، مجوزهای متعددی برای شناسایی و فروش املاک مازاد اخذ شده و اکنون علاوه بر فروش، موضوع تهاتر و استفاده از ظرفیت این املاک برای تأمین مالی نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، جذب سرمایهگذاران خارجی، تبدیل پروژههای نیمهتمام به طرحهای قابل واگذاری، استفاده از ابزار «شرکت پروژه» برای طرحهای بزرگ و پیشران، مشارکت بانکها در پروژههای زیربنایی، بهرهگیری از اعتبار مالیاتی شرکتهای بزرگ و توسعه بستههای سرمایهگذاری بینام را از دیگر محورهای مهم این بسته پیشنهادی عنوان کرد و گفت: هدف نهایی، فعالسازی همه ظرفیتهای ممکن برای تسریع در اجرای پروژههای اولویتدار استان است؛ چون توسعه، با نگاه محدود و تکراری جلو نمیرود، هرچند گاهی بعضی سازوکارهای قدیمی هنوز اصرار دارند خلافش را ثابت کنند.
نوسازی مدارس
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در آستانه عید سعید غدیر خم ازعطر ماندگارخدمت، فضای روستای نیک آباد جرقویه سفلی آکنده شد و در اقدامی ارزشمند و امیدآفرین، تفاهمنامه توسعه مدرسه فاطمیه با مشارکت خیر نیک اندیش عباس و طاهره رضائی به امضا رسید.
این مدرسه با دو باب کلاس درس و زیر بنای ۱۱۲متر مربع در روستای نیک آباد جرقویه سفلی در مقطع متوسطه برای دانش آموزان دختر توسعه می یابد.
این فضای آموزشی در مدرسه فاطمیه نیک آباد، به نام «بانو صدیقه ملکیان » نامگذاری خواهد شد. امید که این خیرین نیک اندیش به برکت عدالت امام اول علی بن ابی طالب علیه السلام در توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گامهای طلایی بیشتری برداشته وبرای ارتقای زیرساختهای آموزشی، افزایش ظرفیت مدارس و بهبود کیفیت محیطهای یادگیری ایران سرافراز همت گمارند.
نشست پربرکت این روز با حضور عباس و طاهره رضایی، خیرین نیک اندیش، فتحی، مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان، ذاکران، معاون مشارکت های مردمی این اداره کل و کیانی، مدیر آموزش و پرورش جرقویه سفلی در دفتر مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان برگزار شد.
ظرفیت نیروگاههای خورشیدی استان به ۶۵۰ مگاوات رسید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا؛ در راستای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و تقویت پایداری شبکه برق کشور، نیروگاه خورشیدی مجموعه صنعت متانول کاوه با حضور وزیر نیرو به بهرهبرداری رسید.
این پروژه بزرگ نهتنها تحولی شگرف در پایداری انرژی منطقه اردستان و استان اصفهان ایجاد میکند، بلکه جهشی بیسابقه و ۱۰ برابری را در رشد تولید برق خورشیدی استان نسبت به سال گذشته رقم زده است.
قدردانی وزیر نیرو از سیمبانان برق استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا وزیر نیرو در این دیدار صمیمانه که در حاشیه مراسم افتتاحیه برگزار شد، ضمن خوشوبش با کارکنان عملیاتی شبکه توزیع برق، با اشاره به نقش کلیدی سیمبانان در حفظ پایداری برق کشور گفت: «تلاشهای میدانی نیروهای عملیاتی صنعت برق، بهویژه در شرایط سخت آبوهوایی و اوج مصرف، ستون اصلی استمرار خدمترسانی به مردم است.»
گامی موثر در مسیر آرامش بازار و ثبات اقتصادی
وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر سازمان امور مالیاتی در مسیر هوشمندسازی، از گام موثر این سازمان در مسیر تحقق سیاستهای راهبردی برنامه هفتم پیشرفت برای جایگزینی مالیات به جای درآمدهای نفتی در بودجه جاری کشور خبر داد.
برگزاری پانزدهمین جلسه کمیته پایش شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان
عیدانه غدیر در کهن دیار گز برخوار
ما امتداد جاده سبز غديريم
نسل حضور ساده سبز غديريم
ايمان ما آبى ، نگاه دين ما سبز
آيينه سجّاده سبز غديريم.
در آستانه عید سعید غدیرخم با حضور کودکان و نوجوانان و همراهی خانواده ها مقارن با آغاز برنامه های تابستانی و جشن حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون در دهه ولایت و امامت با شعار (برای ایران؛ می مانیم، می خوانیم، می سازیم)، مرکز گز برخوار به عنوان شاهدی بر همدلی و اتحاد، میزبان برنامه « آسمانی ترین عهد» بود.
نمایشگاه گل وگیاه، گیاهان دارویی، سوغات اقوام، هدایا ومشاغل خانگی
این نمایشگاه با حضور پرشور و چشمگیر شهروندان، در فضایی سرشار از طراوت، نشاط و رنگهای بهاری در حال برگزاری میباشد.
🔹 استقبال گسترده و ارزشمند بازدیدکنندگان از بخشهای مختلف نمایشگاه
🌿 این نمایشگاه تا ۱۶ خردادماه ادامه دارد
🕓 ساعت بازدید: ۱۶ تا ۲۲
📍 کمربندی شرق، بزرگراه استاد پرورش، شهر نمایشگاهی اصفهان.
تفاهمنامه شهرداری و شرکت توزیع برق اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در نشستی با حضور مدیران شهری و مسئولان حوزه انرژی اصفهان، تفاهمنامه همکاری میان شهرداری اصفهان و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در حوزه توسعه انرژیهای پاک و مدیریت مصرف انرژی به امضا رسید.
🔸در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه انرژی گفت: شهرداری اصفهان از جمله شهرداریهای پیشرو کشور در توسعه نیروگاههای خورشیدی و اجرای طرحهای مدیریت مصرف برق است.
🔸مهندس دادخواه با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار چراغ LED در سطح شهر نصب شده است، افزود: این اقدام نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و افزایش بهرهوری روشنایی شهری داشته است.
🔸مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان همچنین از وجود حدود یکهزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی در محدوده این شرکت خبر داد و گفت: ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در این محدوده به حدود ۵۸ مگاوات رسیده و پیشبینی میشود تا پایان خردادماه به ۸۵ مگاوات افزایش یابد.
🔸ایشان با اشاره به ناترازی موجود در تولید و مصرف برق کشور، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف و همراهی شهروندان در پویش ۲۵ درجه؛ قرار همدلی تأکید کرد.
🔸در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری میان شهرداری اصفهان و شرکت توزیع برق با هدف توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، حمایت از نیروگاههای خورشیدی پشتبامی و ارتقای پایداری شبکه برق شهری امضا شد.
شهردار اصفهان به پویش ۲۵ درجه پیوست
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، مدیران ارشد اصفهان با یک اقدام نمادین و تأثیرگذار، رسماً به «پویش دمای ۲۵ درجه» پیوستند تا الگویی برای مدیریت مصرف انرژی در تابستان پیش رو باشند.
🔸در این مراسم که با هدف بررسی راهکارهای عبور از ناترازی انرژی برگزار شد، دکتر علی قاسمزاده، شهردار اصفهان، مهندس شیشهفروش و سایر مسئولان حاضر، با اعلام پیوستن خود به «پویش ۲۵ درجه»، از تمامی شهروندان و دستگاههای اجرایی دعوت کردند تا با تنظیم دمای سیستمهای سرمایشی روی عدد ۲۵، در حفظ پایداری شبکه برق کشور مشارکت کنند. این اقدام مدیران اصفهان به عنوان حرکتی پیشگامانه برای تبدیل یک راهکار فنی به یک فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گرفت.
🔸در بخشی دیگر از این نشست، شهردار اصفهان با تأکید بر اهمیت مدیریت جهادی در صنعت برق، با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تعامل سازنده مهندس دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، تجلیل کرد.
🔸**مهندس دادخواه** نیز در سخنانی کوتاه، ضمن قدردانی از این حمایت، خاطرنشان کرد: «اصلاح رفتار مصرفی، کلید اصلی عبور از ناترازیهاست. اگر هر یک از ما در جایگاه خود به پویش ۲۵ درجه بپیوندیم، با حداقل فشار، از دشوارترین روزهای اوج مصرف عبور خواهیم کرد.»
🔸این مراسم که با پوشش اصحاب رسانه همراه بود، پیامی روشن داشت: مدیریت انرژی در اصفهان دیگر تنها یک وظیفه اداری نیست، بلکه به یک مأموریت همگانی برای عبور موفق از فصل گرما تبدیل شده است.
