زهره مختاری
برگزاری ۶۲ جلسه تخصصی در مسیر توسعه انرژیهای تجدیدپذیر
در جلسه میز انرژی استان، دکتر کریمی دبیر میز انرژی استان اصفهان، از برگزاری ۶۲ جلسه تخصصی میز انرژی استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از شعارها و رویکردهای محوری استاندار اصفهان، توسعه انرژیهای تجدیدپذیر است
میز انرژی استان با برگزاری منظم جلسات به ریاست استانداری اصفهان، نقش مؤثری در سیاستگذاری، تصویب و پیگیری اجرایی شدن مصوبات این حوزه ایفا کرده است.
وی با تأکید بر اهمیت استمرار و انسجام در تصمیمگیریها افزود: مصوبات میز انرژی استان پس از تصویب، بهصورت جدی در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گرفته و فرآیند اجرای آنها بهطور مستمر رصد و پیگیری شده است؛ موضوعی که زمینهساز تسریع در توسعه و پیشرفت پروژههای انرژیهای تجدیدپذیر در استان شده است.
دبیر میز انرژی استان اصفهان، حمایت از بخش خصوصی و تسهیل در روند واگذاری زمین و تأمین مالی پروژهها را از دیگر محورهای مهم فعالیت این میز برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای حضور سرمایهگذاران، رفع موانع اداری و تسهیل فرآیندهای اجرایی، از اولویتهای اصلی میز انرژی استان بوده که نقش بسزایی در جذب سرمایه و تحقق اهداف توسعهای استان در حوزه انرژیهای پاک داشته است.
گفتنی است میز انرژی استان اصفهان بهعنوان یکی از ساختارهای راهبردی تصمیمسازی در حوزه انرژی، با هدف همافزایی بین دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی، بهصورت منظم در حال فعالیت است.
میز خدمت ثبتی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسجد بلال اصفهان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابط عمومی و رسانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در ادامه سفر استانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان اصفهان، میز خدمت ثبتی با حضور حسن بابایی در مسجد بلال شهرستان اصفهان برگزار شد.
این برنامه با هدف پاسخگویی مستقیم به مردم، بررسی مسائل و مشکلات ثبتی و ارائه مشاورههای تخصصی، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور معاون راهبردی، توسعه مدیدیت و منابع سازمان ثبت و جمعی از شهروندان، مسئولان محلی و مدیران ثبتی استان برگزار شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این میز خدمت، به صورت چهرهبهچهره با مراجعان دیدار و دستورات لازم برای پیگیری و تسریع در حل مشکلات مطروحه را صادر کرد.
حسن بابایی در حاشیه این مراسم، ارتباط نزدیک و بیواسطه با مردم را از اولویتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و تأکید کرد: برگزاری میزهای خدمت نقش مؤثری در صیانت از حقوق شهروندی، افزایش رضایتمندی عمومی و ارتقای کیفیت خدمات ثبتی دارد.
گفتنی است این برنامه، سیاُمین میز خدمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری به شمار میرود که در چارچوب سفرهای استانی و با رویکرد مردمی برگزار شده است.
روایت یک همصدایی ملی در بزنگاه تاریخ
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایرنا، اصفهان، این شهر ریشهدار در تاریخ و پیشگام در حماسه، بار دیگر صحنه تجلی اراده مردمی شد که آمده بودند تا پیام روشنی به دوست و دشمن مخابره کنند؛ پیامی از جنس وحدت، اقتدار و وفاداری به ایران و انقلاب.
حضور گسترده اقشار مختلف مردم، از جوانان و دانشجویان تا پیشکسوتان دفاع مقدس، نشان داد که گفتمان مقاومت و استقلال، همچنان زنده و پویا در متن جامعه جریان دارد و محدود به نسل یا قشر خاصی نیست.
این گردهمایی، صرفاً یک تجمع احساسی نبود، بلکه کنشی آگاهانه و معنادار در پاسخ به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در راستای صیانت از امنیت، عزت و تمامیت ارضی کشور تلقی میشود.
میدان امام حسین(ع) اصفهان، در این روز به آوردگاهی برای نمایش سرمایه اجتماعی نظام بدل شد؛ سرمایهای که در مقاطع حساس، به مهمترین پشتوانه حاکمیت و عامل بازدارنده در برابر فشارهای بیرونی و جنگهای ترکیبی دشمن تبدیل میشود.
اصفهان؛ از قلب تاریخ تا خط مقدم بصیرت
اصفهان بهعنوان مهد لشکر مقدس امام حسین(ع) و زادگاه فرماندهان نامآوری چون شهید حاج حسین خرازی، همواره نقشی تعیینکننده در بزنگاههای انقلاب اسلامی ایفا کرده و پیشینه درخشان آن، امروز نیز در رفتار اجتماعی مردم این استان متجلی است.
سخنان سردار محمد احمدیان، راوی دفاع مقدس، یادآور این حقیقت بود که روح ایثار، فداکاری و وفاداری به وطن، همچنان در کالبد اجتماعی این استان زنده است و نسل امروز، وارث شایسته آن میراث گرانسنگ به شمار میرود.
بازخوانی خاطرات دفاع مقدس در چنین تجمعهایی، نه از سر نوستالژی، بلکه برای تقویت حافظه تاریخی جامعه ضروری است؛ حافظهای که مانع تحریف واقعیتها و فراموشی هزینههای استقلال و امنیت میشود.
تأکید بر اینکه همه جناحها و سلایق سیاسی، آنجا که پای ایران در میان است، در یک سنگر قرار میگیرند، پیام روشنی به جریانهای تفرقهافکن داخلی و طراحان جنگ شناختی مخابره کرد.
اصفهان بار دیگر ثابت کرد که اعتراض، مطالبهگری و نقد، زمانی که در چارچوب منافع ملی و عقلانیت اجتماعی تعریف شود، نه تهدید بلکه فرصتی برای تقویت انسجام و همگرایی ملی است.
مرزبندی ملت؛ اعتراض آگاهانه در برابر اغتشاش هدفمند
حضور مردم در این تجمع، پاسخی مستقیم به تلاش دشمن برای سوءاستفاده از مطالبات اقتصادی و معیشتی جامعه بود؛ پاسخی که نشان داد ملت ایران اجازه مصادره خواستههای مشروع خود را به جریانهای آشوبطلب و هدایتشده نمیدهد.
شعارهای ضد استکباری و ضدآمریکایی، بیش از آنکه واکنشی هیجانی باشد، بیانگر تجربه تاریخی ملتی است که بارها طعم مداخله، تحریم و دشمنی قدرتهای سلطهگر را چشیده و نسبت به نقشههای آنان آگاهی دارد.
همزمانی این تجمع با حرکتهای مشابه در دیگر نقاط کشور، نشاندهنده همافزایی اجتماعی و همصدایی ملی بود؛ همافزاییای که قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در برابر عملیات روانی و رسانهای دشمن تقویت میکند.
در شرایطی که رسانههای معاند میکوشند تصویری ناپایدار و متزلزل از جامعه ایران ارائه دهند، چنین صحنههایی روایت واقعی از میدان را به نمایش میگذارد و معادلات ذهنی دشمن را بر هم میزند.
تجمع «تا پای جان برای ایران» نه یک رویداد مقطعی، بلکه نماد پویایی جامعهای است که در لحظات حساس، با حضور میدانی، بصیرت جمعی و همصدایی ملی، از ایران، انقلاب و آینده خود صیانت میکند.
افزایش تولید و فروش محصولات راهبردی
شرکت پالایش نفت اصفهان که سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «شپنا» معامله میشود، گزارش عملکرد ماهانه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۴ خود را در سامانه کدال منتشر کرد.
بررسی این گزارش نشان میدهد که این شرکت در سال جاری توانسته است سطح تولید خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش دهد و عملکرد عملیاتی باثباتی را به ثبت برساند.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، شرکت پالایش نفت اصفهان در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۴ موفق به تولید ۱۷ هزار و ۲۵۷ متر مکعب انواع فرآوردههای نفتی شده است. از این میزان، ۲ هزار و ۱۲۳ متر مکعب مربوط به تولید آذرماه بوده که نشاندهنده سهم قابل توجه این ماه در مجموع تولید سال جاری است.
این در حالی است که شپنا در ۹ ماهه سال گذشته مجموعاً ۱۶ هزار و ۸۴۹ متر مکعب تولید داشت که ۱ هزار و ۸۸۵ متر مکعب آن به آذرماه سال گذشته اختصاص یافته بود. مقایسه این ارقام بیانگر افزایش تولید شرکت در سال ۱۴۰۴ و بهویژه بهبود عملکرد تولیدی در آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
طبق گزارش ماهانه، بیشترین حجم فروش در آذرماه ۱۴۰۴ مربوط به نفت گاز با گوگرد ۱۰ الی ۵۰ بوده که به مقدار ۷۶ متر مکعب به فروش رسیده است. این محصول به دلیل استانداردهای کیفی و زیستمحیطی بالاتر، از اهمیت ویژهای در سبد فروش پالایشگاهها برخوردار است.
پس از آن، بنزین موتور اکتان ۹۱ یورو ۵ با حجم فروش ۴۲ متر مکعب در رتبه دوم محصولات پرفروش آذرماه شپنا قرار گرفته است؛ موضوعی که نشاندهنده تمرکز شرکت بر تولید و عرضه فرآوردههای با کیفیت بالاتر و مطابق با استانداردهای روز است.
شرکت پالایش نفت اصفهان با سرمایه ثبتشده حدود ۵۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان یکی از بزرگترین شرکتهای پالایشی حاضر در بازار سرمایه به شمار میرود. حفظ روند افزایشی تولید در کنار تمرکز بر محصولات استراتژیک، میتواند نقش مؤثری در تداوم ثبات عملیاتی و درآمدزایی شرکت در ادامه سال مالی ایفا کند.
گزارش فعالیت ماهانه شپنا نشان میدهد که این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۴ توانسته است با افزایش مقدار تولید نسبت به دوره مشابه سال گذشته و تمرکز بر فروش فرآوردههای با ارزش افزوده بالاتر نظیر نفت گاز کمگوگرد و بنزین یورو ۵، عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند. استمرار این روند میتواند چشمانداز مثبتی برای عملکرد آتی پالایش نفت اصفهان ترسیم کند.
بزرگترین کارفرمای تولیدی صنعت پالایش در نیمۀ نخست ۱۴۰۴
بررسی آمار شرکتهای پالایشی کشور در ششماهه اول سال ۱۴۰۴ نشان میدهد که «پالایش نفت اصفهان» با بیشترین تعداد پرسنل تولیدی در صدر جدول قرار گرفته است.
پس از آن، شرکتهای «پالایش نفت بندرعباس» و «پالایش نفت تهران» بیشترین نیروهای تولیدی را در اختیار دارند.
تکمیل واحد کیفی سازی بنزین (CCR) تا سال آینده
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این فراکسیون با حضور در شرکت پالایش نفت تهران، در نشستی تخصصی با محمدصادق عظیمی فر، معاون وزير و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بیژن سلیمان پور فرماندار شهرستان ری، حسن عباس نژاد مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران و عباس محسنی نیکوگفتار، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات، پروژه ها و برنامه های زیست محیطی این پالایشگاه قرار گرفتند.
این بازدید با هدف بررسی میدانی نقش پالایشگاه نفت تهران در کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی جنوب پایتخت، به ویژه در حوزه آلودگی هوا و همچنین ارزیابی اقدامات انجام شده در مسیر ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی برگزار شد و بخشهای مختلف پالایشگاه، به ویژه واحدهای مرتبط با پروژه های کیفی سازی، مورد بازدید نمایندگان مجلس قرار گرفت.
در جریان این نشست، عباس محسنی نیکوگفتار ضمن ارائه گزارشی جامع از عملکرد زیست محیطی پالایشگاه تهران، به تشریح اقدامات شاخص این شرکت در حوزه کاهش آلایندگی و حفاظت از محیط زیست پرداخت و اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تهران با اجرای پروژه های گسترده کیفی سازی بنزین، کاهش بنزن، ارتقای فرآیندهای پالایشی و بهبود سیستمهای پایش آلاینده ها، گامهای مؤثری در جهت کاهش اثرات زیست محیطی فعالیت های صنعتی برداشته است.
وی با اشاره به اجرای پروژه های مرتبط با تولید بنزین مطابق با استاندارد یورو ۵ افزود: با تکمیل این طرحها، علاوه بر افزایش کیفیت سوخت تولیدی،میزان تولید بنزين پالايشگاه تهران ۱.۵ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل پالایش نفت تهران از حذف کامل نفت کوره از فرآيند سوخت پالايشگاه، نوسازی و بهینه سازی واحدهای عملیاتی، توسعه سیستمهای کنترل و پایش آنلاین آلاینده ها، مدیریت پسماندهای صنعتی، کاهش مشعل سوزی و ارتقای بهره وری انرژی به عنوان دیگر اقدامات مهم زیست محیطی این پالایشگاه نام برد و تأکید کرد: صیانت از محیط زیست و سلامت شهروندان، در کنار تولید پایدار، از اولویتهای اصلی این مجموعه است که کسب رتبه اول (پنج ستاره) عملکرد زیست محیطی شرکت پالایش نفت تهران در صنعت پالایش نفت کشور گواه این مدعاست.
در ادامه محمدصادق عظیمی فر با اشاره به سیاستهای کلان شرکت ملی پالایش و پخش، بر ضرورت هم افزایی میان صنعت پالایش و نهادهای قانونگذار در مسیر توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت سوخت و کاهش اثرات زیست محیطی پالایشگاهها، یکی از محورهای اصلی برنامه های راهبردی این شرکت است و شرکت پالایش نفت تهران در این مسیر، پروژه های مؤثر و قابل توجهی را در دست اجرا دارد.
وی بیان داشت: از ابتدای استقرار دولت جدید، کشور درگیر ناترازی سوخت و حامل های انرژی بوده که تلاش شد ضمن تامین پایدار سوخت، افزایش کیفیت محصولات نفتی نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر نفت با اشاره به تکمیل و بهره برداری از 3 طرح کیفی سازی در پالایشگاه های شیراز و آبادان اظهار داشت: واحد کیفی سازی بنزین (CCR) شرکت پالایش نفت تهران و RHU پالایشگاه نفت اصفهان در صورت رفع چالش های موجود در سال آینده تكميل خواهند شد.
رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، شرکت پالایش نفت تهران را یکی از مجموعه های پیشرو در اجرای پروژه های زیست محیطی صنعت پالایش ارزیابی کردند و بر ضرورت تداوم این مسیر، تسریع در بهره برداری از طرحهای کیفی سازی، رفع موانع و حمایتهای قانونی لازم برای توسعه فناوریهای پاک تأکید داشتند.
رفیعی خاطرنشان کرد که بهبود کیفیت سوخت و کاهش آلایندههای ناشی از آن، یکی از مؤثرترین راهکارها در مدیریت آلودگی هوا است و نقش پالایشگاهها در این زمینه، نقشی تعیین کننده و راهبردی محسوب میشود.
این بازدید در فضایی تخصصی و تعاملی برگزار و بر تقویت همکاری میان مجلس شورای اسلامی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پالایشگاه تهران در مسیر تحقق اهداف زیست محیطی، سلامت عمومی و توسعه پایدار صنعت پالایش نفت کشور تأکید شد. و در ادامه از فرآيند توليد و پروژه هاي در دست اجرا بازديد بعمل آمد.
درخشش نفت پارس در نخستین حضور خود در جایزه ملی کیفیت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی، این شرکت در نخستین تجربه حضور خود در این رویداد و در سالی که مزین به نام "سرمایه گذاری برای تولید" است، توانست پس از ارزیابیهای دقیق گروه داوری و تصویب شورای سیاستگذاری، امتیاز لازم را در گروه محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی (انواع روانکارها) جهت دریافت تندیس برنزی کسب کند.
در این مراسم، تندیس برنزین به پاس تلاشهای ارزنده به مهندس پرتوی، مدیرعامل شرکت نفت پارس اهدا شد تا سندی باشد بر تعهد این مجموعه به ارتقای مستمر کیفیت و تقویت تولید ملی.
شایان ذکر است در این دوره، ۱۶۱ واحد صنعتی و خدماتی بر اساس مدل جهانی EFQM2025 مورد ارزیابی قرار گرفتند و برگزیدگان به عنوان الگوهای برتر کیفیت معرفی شدند. جایزه ملی کیفیت با هدف ترویج فرهنگ کیفیت، شفافیت و افزایش رقابتپذیری در صنایع کشور برگزار میشود.
مدیرعامل شرکت نفت پارس در این خصوص اظهار داشتند:
"کسب تندیس برنزین در نوزدهمین جایزه ملی کیفیت ایران برای شرکت نفت پارس، تأییدی است بر حرکت سازمان در مسیر مدل تعالی سازمانی EFQM و تحقق چشمانداز بلندمدت ما. چشمانداز شرکت، دستیابی به سازمانی پایدار و برندی پیشرو در صنعت روانکارها است و این موفقیت نشان میدهد که راهبردهای ما در حوزه کیفیت، نوآوری و رضایت ذینفعان بهدرستی اجرا شده است. این دستاورد حاصل تعهد و همدلی کارکنان و مدیران شرکت است که با نهادینهسازی فرهنگ کیفیت، توانستهاند شاخصهای کلیدی عملکرد را ارتقا دهند و سازمان را در مسیر پایداری و رقابتپذیری جهانی قرار دهند. ما کیفیت را نه یک پروژه مقطعی، بلکه یک فرآیند مستمر و نظاممند میدانیم که در چارچوب مدلهای بینالمللی تعالی، آینده سازمان را تضمین میکند. شرکت نفت پارس با تکیه بر این تجربه، برنامههای خود را برای ارتقای بهرهوری، توسعه پایدار، و حضور مؤثرتر در بازارهای منطقهای و جهانی ادامه خواهد داد.
این تندیس، نماد اعتماد ملی به رویکردهای ما در حوزه کیفیت و انگیزهای تازه برای حرکت در مسیر تعالی سازمانی و تحقق چشمانداز آینده است.
عملیات اصلاح شبکه فاضلاب بلوار امام خمینی شاهین شهر
در این عملیات که به دلیل فرسودگی شدید شبکه فاضلاب این بلوار در دستور کار آبفای شاهینشهر قرار گرفته است ۸۰۰ متر لوله پلی اتلین به قطر ۵۰۰ میلیمتر جایگزین لوله بتونی فرسوده خواهد شد.
در فاز نخست این عملیات و با توجه به شرایط فوق بحرانی و ریزش چندین باره شبکه، 120 متر لوله گذاری در عمق ۵ متری با اتصال دو خط فرعی ۵۰۰ میلیمتر در خیابانهای حافظ جنوبی و شمالی انجام شد.
گفتنی است این عملیات بدون وقفه در سرمای شدید با وجود بار ترافیکی بسیار سنگین با تلاش گروه حوادث منطقه شاهینشهر انجام شد.
افزایش دریافت مالیات از مردم راهحل مشکلات اقتصادی کشور نیست
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجتالاسلام منوچهر مهرویپور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوعات اقتصادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف از جمله نوزدهم دی ۱۴۰۱ تأکید کردند که باید کارهای بزرگ و تحولی در کشور انجام دهیم؛ یکی از مهمترین این کارها میتواند در عرصه اقتصاد به معنای حفظ سفره معیشت مردم، بهویژه طبقات پایین جامعه رقم بخورد.
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع مالیاتها در بحث بررسی بودجه سال آتی مطرح است، یکی از کارهای بزرگ تحولی در این راستا باید رقم بخورد به طوری که در موضوع مالیات، عدالت نظام مالیاتی مورد بررسی قرار بدهند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت پرداخت مالیات در کشور بهدرستی مورد بررسی قرار گیرد، و بهجای مالیات بر مصرف، مطالبه مالیات بر ثروت را داشته باشیم.
مهرویپور اظهار داشت: در حال حاضر ظاهراً شرکتهای که سودها و ثروت کلانی را دارند مالیات را آنگونه که باید بدهند، پرداخت نمیکنند، این روند با عدالت همخوانی ندارد، بنابراین باید مطالبه مالیات اصلی از همان گروه برخوردار صورت گیرد، نه اینکه فشار مالیاتی به عموم مردم و دهکهای پایین جامعه وارد شود.
وی ادامه داد: بهجای افزایش فشار مالیاتی بر مردم، باید به سراغ شرکتهای سوده رفت که مالیات واقعی خود را پرداخت نمیکنند، همچنین معافیتهای مالیاتی که در نظر گرفته شده است، باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد، چراکه شنیده میشود حجم این معافیتها به حدود ۲۰۰۰ همت، یعنی نزدیک به یکسوم کل بودجه سال آینده کشور میرسد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید بررسی شود این معافیتهای مالیاتی به چه کسانی تعلق گرفته و آیا واقعاً همه آنها بهحق هستند یا خیر، زیرا منطقی نیست که افرادی یا مجموعههایی از معافیتها بهرهمند شوند، سودهای کلان داشته باشند، اما سهمی در پرداخت مالیات نداشته باشند، در حالی که فشار به دهکهای پایین وارد شود.
وی با تأکید بر شرایط معیشتی مردم تصریح کرد: وقتی به خط فقر و واقعیتهای اقتصادی جامعه نگاه میکنیم، میبینیم که ارزش پول ملی روزبهروز کاهش پیدا میکند و توان خرید مردم کمتر میشود، بنابراین سیاستهای مالیاتی باید بهگونهای باشد که از مردم حمایت کند، نه اینکه فشار بیشتری به آنها وارد کند.
وی ادامه داد: برخی پایههای مالیاتی در دنیا مرسوم است، در کشور ما نیز قوانین خوبی وجود دارد، اما باید به درستی اجرا شود و دریافت مالیات بهجا باشد، از جمله مالیات بر معاملات سوداگرانه همچون خرید و فروشهای مکرر سکه، مالیات بر رانتهای ارزی و مالیات بر خانههای خالی و لوکس که آمار آنها نیز بهصورت مشخص در دسترس نیست.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این سوال مطرح است که چقدر در کشور خانههای لوکس و خالی در کشور شناسایی شده است و در سالیان بعد از تصویب قانون مالیات خانههای خالی چه مقدار مالیات دریافت شده است؟؛ یکی از راهکارها در خصوص شناسایی خانههای خالی این است که از شهرداریها بخواهیم خانههای خالی را شناسایی کنند و از مزایای ماده ۲۱۷ مالیات بهره گیرد و یک درصد سهم خود را از این مسیر به عنوان درآمد دریافت کند.
مهرویپور خاطرنشان کرد: ماده ۲۱۷ قانون مالیاتهای مستقیم به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده است که یک درصد از وجوهی که بابت مالیات و جرایم وصول میشوند را از جمله برای تشویق کارکنان و کسانی که در امر وصول مالیات فعالیت مؤثری میکنند هزینه کند، مشخص است که یک درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مبلغ هنگفت و قابل توجهی است.
آغاز پویش ملی "سلام محله" از 14 بهمن
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پویش ملی "سلام محله" همزمان با ایام دهه فجر در سراسر کشور اجرا میشود، پویشی که هدف آن تقویت مشارکت مردمی و توسعه فعالیتهای محلهمحور در حوزههای اجتماعی، حمایتی و توانمندسازی است.
جلسه هماهنگی پویش "سلام محله" روز سه شنبه ۱۶ دی با حضور سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد،
نشستی که مدیران کل استانها و کارشناسان مراکز مثبت زندگی بهصورت ویدیوکنفرانس در آن حضور داشتند. در ابتدای این نشست، آرزو ذکاییفر رئیس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی، گفت: به مناسبت دهه فجر، پویش سلام محله را در قالب طرح سلام اجرا میکنیم.
هدف این پویش، مشارکت مردم محلی و جذب داوطلبانی است که تمایل به خدمت در محله خود دارند یا میخواهند به گروههایی بپیوندند که از قبل شکل گرفتهاند از جمله همیاران سلامت روان، همیاران زنان سرپرست خانوار و سایر گروههای اجتماعمحور که بیش از ۲۰ سال است در سازمان بهزیستی از دل محلات فعالیت میکنند.
