زهره مختاری
دلهایی که فقط یک هدف را دنبال می کند
دست هایی که خستگی را نمی شناسد و دلهایی که فقط یک هدف را دنبال می کند ایران باید روشن بماند.
با افتخار من یک بهره بردار شبکه برق هستم.
گزارش عملکرد ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
کارکنان نیروگاهها در صف مقدم تولید در حال انجام وظیفه هستند
افرایش ظرفیت نیروگاه نکا در دوران جنگ تحمیلی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، روحاله اسپنانی در جریان بازدید از روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه نکا با بیان این مطلب، افزود: همکاران صنعت برق حرارتی این روزها علاوه بر اجرای برنامه تعمیرات و بهینهسازی واحدهای نیروگاهی موجود، بیوقفه در تلاشند تا خللی در تکمیل پروژههای جدید افزایش ظرفيت نیروگاههای کشور ایجاد نشود.
قدردانی جمالینژاد از توانیابی هنرمندان مراکز توانبخشی بهزیستی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، استاندار اصفهان با حضور در شهرستان دهاقان ضمن افتتاح نمایشگاه صنایعدستی و نوروزی این شهرستان، از غرفه بهزیستی بازدید و از توانمندی هنرمندان مراکز توانبخشی تقدیر کرد.
شهرستان دهاقان میزبان سفر مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان بود.
در آغاز این سفر، نمایشگاه صنایعدستی و نوروزی دهاقان با حضور مقام عالی استان افتتاح شد.
استاندار اصفهان در ادامه این برنامه از غرفه بهزیستی دهاقان بازدید کرد؛ غرفهای که مجموعهای از آثار تولیدی و صنایعدستی توانخواهان مراکز توانبخشی روزانه این شهرستان را در معرض دید عموم قرار داده بود.
جمالینژاد ضمن تبریک سال نو به هنرمندان و مربیان مراکز توانبخشی، توانایی، دقت و زیبایی آثار ارائهشده را قابل توجه دانست و از تلاشهای مربیان و کارکنان بهزیستی در مسیر توانمندسازی افراد دارای معلولیت قدردانی کرد.
اصلاح روشنایی معابر اصفهان
این اقدامات با هدف تأمین ایمنی شهروندان و حفظ پایداری روشنایی معابر شهری انجام شد و نیروهای اجرایی با حضور در محل، نسبت به رفع مشکلات و ترمیم تجهیزات آسیبدیده اقدام کردند.
عملیات اصلاح روشنایی معابر در حالی انجام شد که بارش باران نیز ادامه داشت و کارکنان عملیاتی با وجود شرایط نامساعد جوی، تلاش کردند در کوتاهترین زمان ممکن روشنایی معابر را به حالت عادی بازگردانند.
گفتنی است تصاویر منتشر شده مربوط به بخشی از عملیات اصلاح و بهسازی روشنایی معابر در منطقه ۷ شهر اصفهان در شرایط بحرانی و همزمان با بارش باران است.
تامین آب و برق همچنان برقرار است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی آبادی وزیر نیرو در جریان بازدید خود از نیروگاه نیشابور اظهار داشت: نیروگاههای کشور آماده تولید برق هستند و همکاران ما شبانهروز در تلاش هستند تا خللی در تامین آب و برق به وجود نیاید.
وی با اشاره به ایام غیرپیک مصرف برق، افزود: امروز چون در ایام غیر پیک هستیم ظرفیت تولید برق به حدی هست که میتوانیم حتی برق مورد نیاز منطقه را هم تامین کنیم.
علیآبادی همچنین با هشدار نسبت به تهدیدات دشمن، گفت: تهدیدات غیرقانونی دشمن امریکایی صهیونیستی خلاف قوانین بینالملل است و حمله به تاسیسات برقی به معنای حمله به مردم تلقی می شود.
وزیر نیرو در پایان ابراز امیدواری کرد که جنگ وارد این مرحله غیرانسانی نشود و هر چه سریعتر شاهد صلح و آرامش باشیم.
تلاش بیوقفه همکاران امور برق ورزنه
این همکاران با حضور میدانی و آمادگی شبانهروزی، اقدامات لازم برای نگهداری، پایش و رفع مشکلات احتمالی شبکه برق را انجام داده و تلاش دارند تا خدمترسانی به مشترکان بدون وقفه ادامه یابد. استمرار این خدمات در شرایط خاص، نشاندهنده تعهد، مسئولیتپذیری و تلاش بیوقفه نیروهای عملیاتی برای تأمین برق پایدار و حفظ آرامش شهروندان است.
صنعت برق آماده مدیریت هرگونه اختلال است
مصطفی رجبیمشهدی با اشاره به تجربههای گذشته صنعت برق در مواجهه با شرایط سخت گفت: در دورههایی مانند جنگ دوازدهروزه و جنگ رمضان، صنعت برق کشور با خسارتهای قابل توجهی مواجه شد. در آن زمان به دلیل اصابت پرتابهها به شبکههای انتقال، فوقتوزیع و توزیع و همچنین برخی تأسیسات نیروگاهی، حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد.
وی با بیان اینکه اکنون تهدیدهایی علیه نیروگاهها مطرح شده است، افزود: بخش قابل توجهی از تولید برق کشور، بیش از ۶۵ درصد، توسط نیروگاههای بخش خصوصی انجام میشود که سرمایهگذاران و سهامداران آنها عمدتاً مردم هستند. در بخش دولتی نیز تمامی تولید برق با هدف خدمترسانی به مردم انجام میشود. از این رو، هرگونه حمله به زیرساختهای برق در واقع زندگی روزمره مردم را هدف قرار میدهد.
رجبیمشهدی تأکید کرد: بر اساس قوانین و مقررات بینالمللی که پس از سال ۱۹۴۵ در نهادهای جهانی تدوین شده است، حمله به زیرساختهای خدماترسان عمومی که زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار میدهد، مصداق جرم جنگی محسوب میشود.
جابجایی شبکه ۲۰ کیلوولت در حبیبآباد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان برخوار، عملیات جابجایی شبکه ۲۰ کیلوولت هوایی در خیابان مطهری شهر حبیبآباد، بهمنظور همکاری در طرح تعریض و بهسازی این محور، با موفقیت به اتمام رسید.
این اقدام که در فاز دوم اجرایی طرح صورت گرفت، شامل جابجایی ترانس ۲۵۰ کیلوولت آمپر، ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف بود.
اجرای این پروژه مهم، که با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال صورت پذیرفت، حاصل تلاش شبانهروزی گروههای فنی و اجرایی امور برق شهرستان برخوار بود که آن را بهصورت ایمن و برنامهریزیشده به سرانجام رساندند.
محمدرضا معینی، مدیر امور برق شهرستان برخوار، در خصوص این پروژه اظهار داشت: «در راستای اجرای طرحهای عمرانی شهری و در همکاری و تعامل با شهرداری حبیبآباد، شبکه ۲۰ کیلوولت موجود جابجا گردید تا زمینه لازم برای تعریض خیابان مطهری و ارتقای ایمنی شهروندان فراهم شود. اجرای چنین پروژههایی علاوه بر پشتیبانی از توسعه زیرساختهای شهری، به بهبود پایداری شبکه توزیع برق و کیفیت خدماترسانی به مشترکین نیز کمک شایانی مینماید.»
