زهره مختاری
پایداری شبکه برق بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)
عبدالرضا جهاننما، مدیر امور برق شهرستان شهرضا از راهاندازی فیدر دوم برق بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با همکاری و حمایت خیر نیکاندیش خبر داد و گفت: این طرح با سرمایهگذاری ۱۵ میلیارد ریالی اجرا و به طور کامل وارد مدار شد.
وی بیان کرد: افزودن این فیدر پشتیبان موجب میشود در صورت بروز هرگونه اختلال در مسیر اصلی، فیدر دوم بهصورت خودکار وارد مدار شود و برق بخشهای حیاتی بیمارستان بدون وقفه تأمین گردد.
به گفته جهاننما، این پروژه به یاد زندهیاد علیرضا رضایی، فرزند خیر گرامی به اجرا درآمده و یادمانی ماندگار از نیکاندیشی و مسئولیتپذیری اجتماعی خانواده ایشان است.
آزادی ۹۵۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان: حجتالاسلام والمسلمین جعفری در اولین نشست ستاد دیه استان اصفهان در سال جدید ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: در سال گذشته با تلاش ستاد دیه ۹۵۱ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال از زندانهای استان اصفهان آزاد شدند که این مبلغ شامل اخذ گذشت از شکات، نقدینگی محکومان، پذیرش اعسار زندانیان، تسهیلات بانکی و کمکهای بلاعوض از محل ستاد دیه و خیرین بوده است.
وی با اشاره به رشد چشمگیر مجموع بدهی محکومان آزاد شده در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال قبل یادآور شد: این مبلغ در سال ۱۴۰۳ چیزی بیش از ۱۰ هزار و پانصد میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۴ بیش از سه برابر شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: از مبلغ یاد شده نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال مربوط به اخذ گذشت شکات، حدود ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی محکومان، حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال پذیرش اعسار محکومان، حدود ۵۴۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بیش از هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به کمکهای بلاعوض از محل ستاد و خیران بوده است.
حجتالاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: پذیرش اعسار محکومان و اخذ گذشت از شکات به ترتیب با ۷۵ و ۱۸ درصد افزایش، نسبت به سال ۱۴۰۳ بیشترین رشد را داشته است.
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با توجه به شرایط جنگی در ماه مبارک رمضان و عدم تشکیل جشنهای گلریزان همانند سالهای گذشته در سطح استان، مقرر شد در اولین فرصت برنامهریزی برگزاری آن صورت پذیرد.
حجتالاسلام والمسلمین جعفری ضمن تشکر از سازمانها و نهادها و بهویژه خیرین و مردم نیکوکار و نوع دوست استان تعداد زندانیان زن و مرد آزاد شده در سال گذشته را به ترتیب ۶۷ و ۸۸۴ نفر اعلام کرد.
برگزاری اولین نشست کمیسیون فنی در سال 1405
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمدرضا اکبری امروز 2 فروردینماه و در حاشیه برگزاری این نشست گفت: در این نشست که برای اولین بار در سال جدید برگزار شد، 6 طرح مطرح شد.
معاون سرمایهگذاری و امور طرحهای استان اصفهان ادامه داد: این 6 طرح با 147 نفر اشتغال و بیش از 217 میلیارد تومان حجم سرمایهگذاری مطرح و بررسی شد.
اکبری افزود: از 6 طرح مطرحشده، فقط 1 طرح با 10 نفر اشتغال و 35 میلیارد تومان حجم سرمایهگذاری موافقت شد و 5 طرح دیگر به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات به نشست بعدی این کمیسیون بهمنظور تکمیل مدارک ارجاع شد.
10 همت مالیات و عوارض ارزش افزوده
خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی جنگ رمضان به شبکه برق شهرضا
در این جنگ پنج نقطه از شبکههای برق شهرضا مورد حمله قرار گرفت که با تلاش بیوقفه سیمبانان امور برق، پایداری شبکه در کمترین زمان ممکن بازیابی شد.
تازهترین آمار نصب کنتورهای هوشمند در کشور منتشر شد
رجبی مشهدی از نصب ۶.۶ میلیون کنتور هوشمند تا ابتدای سال ۱۴۰۵ خبر داد که در بخشهای خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی، کشاورزی نصب شده است .
معاون برق وانرژی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه طی دولت چهاردهم سرعت نصب کنتورهای هوشمند افزایش یافته اظهار داشت : بخش قابلتوجهی از مشترکان به سامانههای پایش و مدیریت هوشمند مصرف برق متصل شدهاند.
رجبی مشهدی هدف از این اقدام مهم را مدیریت بار شبکه برق کشور و افزایش شفافیت مصرف انرژی عنوان کرد.
آغاز عملیات توسعه ساختمان اداری برق شهرستان هرند
مراسم کلنگزنی پروژه توسعه ساختمان اداری برق شهرستان هرند با حضور مهندس دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، قائممقام برق شرق اصفهان، فرماندار شهرستان، رئیس اداره برق شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر هرند برگزار شد.
در این مراسم، مسئولان حاضر با تأکید بر ضرورت ارتقای زیرساختهای خدماترسانی، توسعه فیزیکی برق شهرستان را گامی مؤثر در افزایش کیفیت خدمات و تسریع پاسخگویی به نیازهای شهروندان دانستند. این پروژه با هدف بهبود شرایط کاری، تقویت ظرفیتهای اداری و فراهمسازی بستری مناسب برای ارائه خدمات دقیقتر و سریعتر به مشترکان آغاز شده است.
عملکرد ایمنی پیمانکاران مثبت ارزیابی شد
بهمنظور پایش و کنترل اجرای طرحها از منظر رعایت استانداردهای ایمنی، تیم نظارتی دفتر بهام از مجموعهای از پروژههای نصب و جابجایی ترانس، کابلکشی و تعویض کوبیکل در محدوده مناطق ۴ و ۷ بازدید کرد. این پروژهها توسط شرکتهای «سپهر افروز بختیاری» و «میلاد نور جی» در حال اجرا است.
در این بازدید، نحوه فعالیت گروههای اجرایی و میزان پایبندی آنان به اصول ایمنی مورد بررسی قرار گرفت که طبق ارزیابیهای صورتگرفته، عملکرد نیروهای عملیاتی و پیمانکاران در مجموع مطلوب و قابل قبول عنوان شد.
مدیر دفتر بهام با قدردانی از تلاش مدیران امور اجرایی، کارشناسان ایمنی و شرکتهای پیمانکار، بر ضرورت توجه ویژه به رعایت کامل موارد ایمنی تأکید کرد و یادآور شد رعایت این اصول، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث احتمالی و ارتقای کیفیت اجرای فعالیتهای عملیاتی و تعمیراتی دارد.
تأکید بر رفع چالشهای شبکه برق در شهرستان کوهپایه
روابطعمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، روز دوشنبه ۳۱ فروردینماه، مهندس دادخواه مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به همراه جمعی از مدیران با شادی فضلی، فرماندار شهرستان کوهپایه دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار، فرماندار شهرستان کوهپایه با قدردانی از تلاشهای مدیرعامل و پرسنل شرکت توزیع برق در تأمین انرژی پایدار برای مشترکان، بر نقش حیاتی برق در توسعه اقتصادی، صنعتی و خدماتی منطقه تأکید کرد.
در ادامه نشست، چالشها، محدودیتها و نیازمندیهای حوزه برق در شهرستان کوهپایه از جمله ضرورت تقویت زیرساختهای شبکه، افزایش پایداری تأمین برق، پاسخگویی به رشد مصرف و بهبود کیفیت خدماترسانی به شهروندان، بهصورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
