زهره مختاری

زهره مختاری

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، اسفندیار تاجمیری مدیر کل سیاسی استانداری اصفهان در نشست هم اندیشی جمعی از فعالین حوزه اقوام شهرستان ویژه نجف آباد با اشاره به سوابق و مزیت های این شهرستان و حضور تعداد قابل توجهی از شهروندان دارای تبار و تعلق قومی در آن به سیاست های کلی نظام و رویکرد مثبت دولت چهاردهم در حوزه اقوام اشاره و از تاکید و اهتمام استاندار اصفهان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری در اجرایی شدن مفاد سند ملی اقوام ایرانی خبر داد.

تاجمیری با یادآوری سوابق و جمعیت پر تعداد اقوام و شهروندان دارای تبار قومی در مرکز استان و ۱۱ شهرستان تابعه بر ضرورت توجه به مسائل و انتظارت حوزه اقوام با مشارکت نخبگان و موثرین این عرصه اظهار داشت در کمسیون اقوام مدیریت استان در سال‌جاری با رویکرد ایجابی به این حوزه پرداخته خواهد شد بویژه در راستای تقویت نقاط قوت،مدیریت کاستی ها و تقویت امید و اعتماد عمومی مورد نیاز کشور،مقابله با احساس تبعیض در این حوزه و لوازم آن مورد توجه و نظارت ویژه قرار خواهد گرفت.
مدیر کل سیاسی استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت های شهرستان ویژه نجف آباد و پیشگامی و اثر گذاری آن بعنوان مهد علم و‌ ایثار و‌ فقاهت،از اهتمام فرماندار شهرستان در برقراری تعاملات اجتماعی سازنده با اقشار مختلف مردم از جمله اقوام متعدد ساکن در شهرستان تقدیر کرد.
در این نشست که امام جمعه نجف آباد و عضو مجلس خبرگان رهبری.مدیر کل سیاسی استانداری اصفهان ،فرماندار ویژه نجف آباد و جمعی از مسئولین محلی در بخشهای مختلف در تالار فانوس شهر نجف آباد حضور داشتند، انتظارات مردمی و شهروندی توسط جمعی از فعالین شرکت کننده در نشست مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است در شهرستان نجف آباد جمعیت کثیری از اقوام لر،ترک،گرجی و سایر اقوام ایرانی با تفضل جمعیتی بختیاری ها سکونت و فعالیت دارند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، به نقل از اصفهان زیبا، رسول میرباقری اظهار کرد: شورای ششم شهر اصفهان از جنبه‌های مختلفی عملکرد قابل توجهی داشته است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دوره، حضور اعضای با تجربه و متخصص است. اعضای شورا که سال‌ها در سمت‌های مختلف در شهرداری اصفهان فعالیت داشته‌اند، تجربه‌های غنی و ارزشمندی را در اختیار دارند که در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت شهری بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: این تجربه‌ها در کنار حضور جوان‌ترهایی که با انرژی و شور فراوان در کنار اعضای بزرگتر فعالیت می‌کنند، ترکیب مناسبی را به وجود آورده است که هم از خردگرایی بهره می‌برد و هم از شور و نشاط جوان‌ها. از دیگر نقاط قوت این دوره، پایبندی اعضای شورا به اصول و ارزش‌هاست.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورا از اصول محکم دفاع کرده و همواره در پی شفاف‌سازی و مبارزه با فساد بوده‌اند. این پاکدلی و شفافیت در عملکرد اعضا قابل ستایش است و از آنجا که هیچ‌کدام از اعضا به دنبال منافع مادی و شخصی خود نبوده‌اند، این مسئله در کارآمدی شورا تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: زمان‌گذاری و فداکاری اعضای شورا برای انجام وظایفشان از دیگر ویژگی‌های مثبت این دوره است. بسیاری از اعضای شورا بدون اینکه هیچ افزایشی در حقوق‌شان برای زمان اضافی بگذارد، ساعت‌های طولانی را صرف انجام امور مختلف کرده‌اند و این نشان از تعهد و مسئولیت‌پذیری آنان است.

میرباقری گفت: وجود اعضای متخصص در زمینه‌های مختلف و نمایندگان مناطق مختلف شهر نیز به امتیازات این دوره می‌افزاید. آنطور که با حضور نمایندگانی از تمامی مناطق، شورای شهر توانسته مشکلات و نیازهای هر محله را به‌طور خاص پیگیری کند و به حل مسائل مناطق کم‌برخوردار بپردازد. این نمایندگی گسترده، امکان توجه به همه ابعاد شهری را فراهم کرده است. از نکات دیگر مثبت شورا اما توجه به اصول زیربنایی و اساسی شهر است.

وی ادامه داد: در دوره ششم، اعضای شورا به‌دنبال پروژه‌هایی نبوده‌اند که تنها باعث جلب توجه رسانه‌ها و مردم شود، بلکه تمرکز آن‌ها بر روی انجام وظایف قانونی و شرعی بوده است. در خصوص اولویت‌های شورا نیز باید گفت، حمل و نقل، مشکلات ترافیک و آلودگی هوا در رأس مسائل قرار داشته و این موضوعات از ابتدای دوره به‌طور جدی پیگیری شده است. همچنین توجه ویژه به عدالت اجتماعی نیز به‌ویژه در رسیدگی به محلات مختلف شهر از دیگر نکات مثبت این دوره است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در عین حال، برخی ضعف‌ها در این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این ضعف‌ها، اطلاع‌رسانی ناکافی در خصوص فعالیت‌ها و پروژه‌هاست. در برخی موارد، شهروندان از وضعیت پروژه‌ها و اقدامات انجام شده در شهر بی‌اطلاع بوده‌اند. این ضعف در انتقال اطلاعات، باعث شده تا حتی برخی افراد شاخص از اقدامات عمرانی و زیست‌محیطی شهرداری بی‌خبر بمانند. نقطه ضعف دیگر، نبود قاطعیت در تصمیم‌گیری‌هاست.

میرباقری گفت: برخی از مسائل در شورا مدت‌ها در مرحله بحث و بررسی باقی می‌مانند و تصمیم‌گیری نهایی به تعویق می‌افتد. در این مدت، پروژه‌ها و موضوعات مختلف ممکن است آسیب‌شناسی و بررسی شوند، اما در نهایت برای اجرایی شدن آن‌ها، برخی تصمیمات قطعی و سریع اتخاذ نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع، شورای ششم شهر اصفهان با وجود برخی کاستی‌ها، توانسته است بسیاری از اهداف خود را در جهت بهبود وضعیت شهر و حل مشکلات مردم پیش ببرد. با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده، امیدواریم در دوره‌های آینده، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، به نقل از اصفهان زیبا، محمدنورصالحی اظهار کرد: نهم اردیبهشت‌ماه، به‌عنوان روز شوراها در کشور، فرصت مناسبی برای مرور جایگاه، عملکرد و ضرورت شوراهای اسلامی شهر و روستا است. نگاهی به اصول قانون اساسی، به‌ویژه هفت اصلی که به شوراها اختصاص‌یافته، و نیز تأکیدات امام خمینی (ره) در نخستین سال‌های پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که اهمیت سپردن کار مردم به خود مردم همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: حضرت امام در بیانات خود تصریح می‌کنند که مردم هر منطقه، بهتر از دیگران می‌دانند که چگونه باید محل زندگی خود را اداره کنند. همین نگاه موجب شد که در تدوین قانون اساسی، جایگاه شایسته‌ای برای شوراها در نظر گرفته شود. بااین‌وجود، تشکیل شوراها حدود ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تأخیر افتاد. در این مدت، دولت و حاکمیت، از جمله وزارت کشور و استانداری‌ها، عملاً متولی انجام اموری شدند که طبق قانون بر عهده شوراها قرار داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در نهایت، در فرایندی سیاسی در دوران دولت اصلاحات، شوراها شکل گرفتند؛ هرچند این اقدام نیز تا حدی در بستر رقابت‌های سیاسی و جناحی انجام شد. این دو عامل، یعنی تأخیر در تشکیل شوراها و سیاسی شدن فرایند ایجاد آن‌ها موجب شد که بخشی از اختیارات شوراها به نهادهای دولتی بازگردد و شوراها از ایفای کامل نقش واقعی خود بازبمانند. از سوی دیگر با توجه به ویژگی‌های انتخابات در کشور که معمولاً رنگ‌وبوی سیاسی به خود می‌گیرد، شوراها که باید نهادی محلی، مردمی و غیرسیاسی باشند، نیز به سمت رقابت‌های جناحی کشیده شدند. به‌این‌ترتیب، در بسیاری از موارد، افراد بر مبنای تعلقات سیاسی و نه لزوماً نیازهای واقعی مردم و شهرها کاندیدا می‌شدند. این موضوع، در کنار برخی ضعف‌های ساختاری و عملکردی شوراها طی شش دوره گذشته، سبب شد که شوراها هنوز به جایگاه واقعی و مطلوب خود نرسیده باشند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از چالش‌های جدی، عدم تمایل برخی نهادهای حاکمیتی، از جمله مجلس و دولت، به واگذاری اختیارات بیشتر به شوراهاست. این مقاومت باعث شده که شوراها بیشتر به نهادهای وابسته به شهرداری‌ها تبدیل شوند و نقش آن‌ها به انتخاب شهردار، تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها محدود شود؛ درحالی‌که انتظار می‌رفت شوراها بتوانند در طیف وسیع‌تری از مسائل شهری و اجتماعی و در راستای حل مشکلات و تحقق انتظارات مردم نقش‌آفرینی کنند.

نورصالحی ادامه داد: با این‌حال، نقاط قوتی نیز در عملکرد شوراها قابل مشاهده است. مهم‌ترین آن، ارتباط نزدیک، مستقیم و مستمر مردم با شوراهاست؛ به‌گونه‌ای که مردم شوراها را نهادی مردمی می‌دانند که می‌توانند انتقادات، پیشنهادها و مشکلات خود را به آن‌ها منتقل کنند.

وی گفت: این ارتباط مستمر، شوراها را به یکی از مهم‌ترین کانال‌های مردمی در ساختار اداره شهرها و روستاها تبدیل کرده است. در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، نقش شوراها و شهرداری‌ها به واسطه حجم بودجه، منابع مالی و مأموریت‌های اجرایی که برعهده دارند، اهمیت دوچندانی یافته است؛ به‌نحوی‌که در بسیاری از حوزه‌های شهری، فعالیت شوراها و شهرداری‌ها جایگزینی برای فعالیت‌های نهادهای دولتی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراها توانسته‌اند به‌ویژه در بهبود محیط‌زیست شهری، افزایش کیفیت زندگی، توسعه فضاهای عمومی، مدیریت منابع مالی و تأمین خدمات شهری نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: در خصوص شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم نیز می‌توان گفت که تمرکز جدی بر ارتقای کیفیت زیست‌محیطی، شفافیت و سلامت اداری، بهبود حمل‌ونقل عمومی و توسعه زیرساخت‌های شهری صورت گرفته است.

نورصالحی عنوان کرد: در زمینه حمل‌ونقل شهری، پروژه خط ۲ مترو اصفهان با سرعت بسیار بیشتری نسبت به خط یک پیشرفت داشته و برنامه‌ریزی شده که بهره‌برداری آزمایشی از بخشی از این خط در همین دوره آغاز شود. همچنین پروژه بزرگ رینگ چهارم حلقه حفاظتی شهر اصفهان که سال‌ها در برنامه‌ریزی‌ها قرار داشت، با پیشرفت مطلوبی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها از نظر منابع مالی و گستره اجرا به‌اندازه‌ای بزرگ هستند که گاه اعتبار آن‌ها با کل بودجه سالانه برخی شهرهای کشور برابری می‌کند. در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز، تعداد اتوبوس‌های فعال شهر که زمانی به کمتر از ۶۰۰ دستگاه رسیده بود، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به حدود ۱۰۰۰ دستگاه افزایش یافته و هدف‌گذاری شده که تا پایان این دوره به ۱۲۰۰ دستگاه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه فضای سبز نیز باتوجه‌به بحران شدید آب و خشکسالی‌های اخیر، پروژه‌های متعددی برای استفاده از پساب تصفیه شده در حال اجراست؛ از جمله احداث تصفیه‌خانه‌های محلی در اطراف شهر و ایجاد شبکه آب خاکستری در سطح شهر که مناطق مختلف اصفهان را پوشش می‌دهد. این اقدامات به طور جدی در بهبود شرایط زیست‌محیطی شهر نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی افزود: در زمینه پسماند، گام‌های مهمی برای جلوگیری از دفن زباله و توسعه بازیافت برداشته شده و پروژه‌های مختلفی به بهره‌برداری رسیده یا در آستانه بهره‌برداری قرار دارند. همچنین در حوزه فرهنگی، تعامل و هم‌افزایی میان شهرداری و نهادهای مردمی تقویت شده و تعداد قابل توجهی از برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مستقیم شهروندان اجرا شده است.

نورصالحی بیان کرد: توجه ویژه به محلات کمتر برخوردار، حفظ و بهسازی بافت‌های تاریخی شهر، و تدوین و تصویب برنامه جامع ۱۴۱۰ که مسیر سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آتی را هموار می‌کند، از دیگر اقدامات مهم شورای ششم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها بستری فراهم کرده تا نه‌تنها در این دوره، بلکه در دوره‌های بعدی شورا نیز با سرعت بیشتری پروژه‌های شهری اجرایی شوند و تحولات چشمگیری در کیفیت زندگی شهروندان اصفهانی رقم بخورد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، به نقل از اصفهان زیبا، علی صالحی اظهار کرد: ارزیابی مجموعه‌ای زنده و پویا که از عناصر انسانی تشکیل شده است، بدون شک نیازمند شاخص‌سازی و ارزیابی‌های کمی و کیفی دقیق است. اما از آنجا که بر پایه مشاهدات نیز می‌توان به جمع‌بندی‌هایی رسید، نکاتی را در این خصوص مطرح می‌کنم؛ نکاتی که حاصل تجربه‌ نزدیک و شناخت میدانی از فرایندهاست.

وی افزود: نکته‌ مهمی که باید در نظر داشت این است که ارزیابی هر مجموعه، علاوه بر مقایسه‌ی درون‌سازمانی، نیازمند نگاهی به گذشته‌ی فعالیت‌های آن مجموعه نیز هست. هرچند در ادوار گذشته تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته، اما از آنجا که ارزیابی دقیقی در همان زمان و مکان انجام نشده، شاید تحلیل کاملی در دسترس نباشد. با این حال می‌توان برخی شاخص‌های مشترک را ملاک قرار داد و به تحلیل رسید.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از جایگاه عضو هیئت‌رئیسه‌ی شورا، که بیش از دیگران در جریان تراکنش‌ها و مسائل شورا و شهرداری قرار داشتم و آگاهی نسبی از گذشته نیز داشتم، چند نکته را بیان می‌کنم؛ به این امید که این تجربه‌ها بتواند برای امروز و فردای مدیریت شهری مفید و الهام‌بخش باشد.

وی ادامه داد: شاید یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان، ترکیب خاص و تنوع تخصصی اعضای آن بود؛ ترکیبی که از یک‌سو متکی به مدیران باتجربه‌ درون شهرداری، به عنوان یکی از قوی‌ترین ادوار مدیریت شهری، و از سوی دیگر، بهره‌مند از تخصص‌های متنوع دیگر بود.

این ترکیب متوازن و مؤثر، باعث شد تلفیقی از جسارت جوانی و پختگی تجربه در کنار هم قرار گیرد؛ و این هم‌افزایی در تصمیمات کلان شورا در دوران دشوار اقتصادی کشور، خود را به خوبی نشان داد.

صالحی گفت: شورایی که توانست شهرداری را راهبری کند و همزمان نقشی مؤثر در فضای عمومی شهر و ارتباط با دیگر دستگاه‌ها ایفا کند. نکته‌ دوم که باید به آن اشاره کنم، مسئله‌ سلامت و مبارزه با فساد است. به اعتقاد من، شورای ششم در این حوزه یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌ها را از خود به جا گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: این سلامت هم در اهمیت دادن به موضوع، هم در جدیت در پیگیری، هم در تصویب مصوبات مؤثر و هم در عملکرد شخصی اعضا کاملاً مشهود بود. به‌ویژه آنکه شورا تلاش کرد با رویکردی ایجابی، نه صرفا سلبی، به ارتقای سلامت اداری بپردازد و در محیط شورا و شهرداری فضای صیانت و اخلاق‌مداری را تقویت کند. موضوع دیگری که نباید از آن غافل شد، پیگیری دقیق و مسئولانه‌ موضوعات توسط تک تک اعضای شورا بود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر عضو متعهدانه دغدغه‌های مرتبط با حوزه‌ی خود را تا حصول نتیجه دنبال می‌کرد و می‌توان با قاطعیت گفت که در اکثر موارد، اگر کار به نتیجه نرسید، دلیل آن در خارج از اراده و عملکرد شورا بود.

وی ادامه داد: شورای ششم در حوزه‌ پیگیری نظارتی و برنامه‌ریزی، عملکردی منسجم و کم‌نظیر داشت و شخصاً شاهد بودم که هر یک از اعضا تا حصول نتیجه بر مسائل مربوطه اصرار و پافشاری می‌کردند. در میان این ویژگی‌های بارز شورای ششم اسلامی شهر اصفهان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، حضور میدانی و ارتباط مستقیم اعضا با مردم بود که به‌طور واضح تفاوت‌هایی با ادوار گذشته داشت. اعضای این دوره از شورا هر یک، برآمده از یک بخش خاص از جامعه شهری یا اقشار مختلف مردم بودند. این ویژگی باعث شد که حفظ ارتباط نزدیک با مردم در محلات، مناطق مختلف و گروه‌های صنفی و اجتماعی، به یک ضرورت برای آنان تبدیل شود. چون این اعضا خود از میان مردم برخاسته بودند، تلاش می‌کردند ارتباط تنگاتنگ خود را با مردم حفظ کنند و با استفاده از نظرات و مشارکت آنان، بهترین تصمیم‌ها را برای مسائل شهری اتخاذ کنند. بنابراین، یکی از ویژگی‌های شاخص شورای ششم، مردمی بودن و حضور در میدان بود که در کنار مسئله سلامت و وقت‌گذاری که در این دوره برجسته بود، به‌طور ویژه‌ای نمایان شد.

صالحی افزود: همچنین در ارزیابی‌های دقیق‌تر از عملکرد شورا در این دوره، مشخص است که میانگین ساعات کاری و فعالیت اعضا، به‌ویژه در مقایسه با ادوار گذشته، بسیار بالاتر بوده است.

اعضای شورا در این دوره، با تخصیص وقت بیشتر به وظایف خود و تلاش برای حل مشکلات، نشان دادند که واقعاً در تلاش برای انجام وظایف خود هستند. این وقت‌گذاری، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، بسیار ارزشمند و مشهود بود و اعضا توانستند در پیشبرد امور شهری به شکلی بسیار فعال و دلسوزانه عمل کنند.

وی بیان کرد: نگاه بلندمدت شورا به مسائل شهری بود یکی دیگر از خصوصیات مهم این دوره، بود؛ شورای ششم در عین حال که به امور روزمره و مسائل کوتاه‌مدت می‌پرداخت، توانست برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای آینده شهر اصفهان را نیز در نظر بگیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شورا نه تنها در پی حل مسائل جاری بود، بلکه به اصلاح طرح‌های جامع و تفصیلی شهری و تدوین برنامه‌های کلان ۱۰ یا ۲۰ ساله نیز اهتمام داشت.

وی افزود: این رویکرد، به‌ویژه در شرایطی که بسیاری از مسائل فوری و کوتاه‌مدت ذهن را مشغول می‌کرد، یکی از ویژگی‌های متمایز به‌شمار می‌رود. در حوزه نظارت نیز، اعضای شورا توانستند جایگاه نظارتی خود را در این دوره تقویت کنند.

صالحی گفت: نظارت دقیق و مستمر بر اجرای مصوبات و پیگیری آن‌ها در کنار تخصص و وقت‌گذاری اعضا، باعث شد که شورا بتواند وظایف نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد. این تلاش‌ها موجب شد که نظارت شورا به‌ویژه در مقایسه با ادوار گذشته، احیا شده و جایگاه آن در مدیریت شهری تقویت گردد.

تمرکز بر سرعت در تصمیم‌گیری و پیشبرد امور به‌طور متوازن

وی تصریح کرد: با این حال، در کنار نقاط قوت، برخی نکات نیز برای بهبود عملکرد شورا در آینده وجود دارد. یکی از آن‌ها تعدد موضوعات مطرح‌شده در شورا بود که گاهی باعث پراکندگی و کم‌توجهی به مسائل اصلی می‌شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد که در ابتدای هر دوره باید موضوعات به‌طور دقیق‌تری دسته‌بندی و اولویت‌بندی شوند تا شورا بتواند بر روی مسائل کلیدی و اولویت‌دار متمرکز شود و درنتیجه نتایج عمیق‌تری به‌دست آورد. از دیگر نکات قابل توجه، طمأنینه و سرعت تصمیم‌گیری در برخی از موارد بود. اگرچه این رویکرد در شرایط پرتنش و پر از تغییرات، به‌طور کلی مثبت بود، اما در برخی مواقع سرعت در تصمیم‌گیری و پیشبرد امور نیاز به تسریع داشت.

وی عنوان کرد: این دو عنصر (طولانی بودن زمان تصمیم‌گیری و سرعت در اجرای آن) باید به‌طور متوازن در نظر گرفته شوند تا شورا بتواند تصمیمات جامع و به‌موقع‌تری اتخاذ کند. اولویت‌بندی و توجه به محدودیت منابع و زمان نیز از دیگر مواردی است که باید در ابتدای هر دوره مدیریت شهری به‌طور دقیق‌تری انجام شود. این اولویت‌بندی می‌تواند کمک کند تا منابع محدود به‌طور مؤثرتر در جهت مسائل اولویت‌دار تخصیص یابد و از هدررفت انرژی و منابع جلوگیری شود.

صالحی ادامه داد: در نهایت اینکه، باید به مسئله قانونی و اختیارات شورا توجه ویژه‌ای شود. آنچه که باید بیشتر به آن پرداخته شود، احیای مسئله قانونی اختیارات و وظایف شوراها است. در این راستا، باید تلاش کنیم که از ظرفیت‌های قانون‌گذار و منابع ملی به نحو بهتری بهره‌برداری کنیم. به‌ویژه ماده ۸۰ قانون شوراها که هنوز برخی از ظرفیت‌های مغفول آن برای اجرا وجود دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، برخی از بخش‌های قانون اساسی، به‌ویژه اصل ۱۰۵ و ۱۰۶ که به مسائل مدیریت واحد شهری مربوط می‌شود، نیازمند پیگیری و اصلاح هستند. این مسئله باید در سطوح عالی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم جایگاه مهم مدیریت محلی و شوراهای شهر را به درستی احیا کنیم. ما باید توجه داشته باشیم که وظایف شورا نباید صرفا محدود به شهرداری باشد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این موضوع باید گسترش یابد و شورا به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیری و نظارتی در مدیریت محلی فعالیت‌های متعددی را دنبال کند. از آنجا که شورا باید نقش اصلی را در حل مشکلات محلی ایفا کند، ضروری است که اختیارات و وظایف آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شورا بتواند به‌عنوان یک نهاد اثرگذار، در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت‌ها در سطح محلی حضور فعال‌تری داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر این اصلاحات و پیگیری‌ها در دستور کار قرار گیرد، می‌توان انتظار داشت که ثمرات یک مدیریت متمرکز و کارآمد در سطح محلی در بهره‌وری و بهینه‌سازی اقدامات نمایان شود و تأثیرات مثبت آن در درازمدت مشاهده گردد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در برگزاری آیین حج تمتع ۱۴۰۴ نیز همچون سنوات گذشته و طی توافق با اپراتورهای عربستانی، توانسته است بسته های ارتباطی و شرایط ویژه ای را برای حجاج ایرانی فراهم آورد.


بسته هدیه سازمان حج و همراه اول به حجاج ایرانی

امسال همراه اول با همکاری سازمان حج و زیارت، بسته ارتباطی رایگان ویژه حج تمتع ۱۴۰۴ را ارائه کرده تا زائران بتوانند در طول سفر به راحتی از اینترنت، مکالمه و پیامک بهره مند شوند.

این بسته «رایگان» ارتباطی، امکان استفاده آسان از اینترنت، مکالمه و پیامک را در طول سفر فراهم می کند و زائران می توانند بدون نگرانی، به خدمات ارتباطی ویژه دسترسی داشته باشند.

محتوا این بسته هدیه شامل «اینترنت همیشه متصل با مصرف منصفانه ۵ گیگابایت، ۶۰ دقیقه مکالمه و ۳۰ پیامک» برای مدت ۶۰ روز (پوشش کامل زمان سفر و حذف دغدغه محدودیت زمانی سیمکارت های خارجی برای حجاج) است. فعالسازی این بسته فقط از طریق شماره گیری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ ستاره ۵۰ مربع» و برای هر کد ملی، برای یک بار امکانپذیر است.

زائرانی که در سامانه حج و زیارت ثبت نام قطعی کرده اند، کافیست با خط همراه اول (اعتباری یا دائمی) که به نام خودشان ثبت شده و قصد استفاده از آن را در این سفر معنوی دارند، کد دستوری مذکور را شماره گیری کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

با فعالسازی این بسته، علاوه بر دریافت پیامک تأیید، زائران می توانند با مراجعه به آخرین نسخه اپلیکیشن «همراه من»، از وضعیت فعالسازی و حجم باقیمانده بسته ها مطلع شوند؛ همچنین لازم است توجه داشته باشند که این بسته فقط در کشور عربستان قابل استفاده است.

با توجه به اینکه با گذر از محدوده «مصرف منصفانه اینترنت» سقف سرعت اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه می رسد، متقاضیان سرعت بالاتر می توانند برای مدیریت بهتر و کاهش هزینه های ارتباطی خود در ایام سفر، از چهار بسته تدارک دیده شده دیگر توسط نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که امکانات و قیمت هایی به مراتب مناسب تر از سیمکارت های کشور میزبان دارد، استفاده کنند.

بسته‌های ویژه حج همراه اول

بسته های ویژه رومینگ حج ۱۴۰۴ با در نظر گرفتن نیازهای مختلف زائران طراحی شده اند و شامل گزینه های متنوعی از نظر مدت زمان و حجم مصرفی هستند.

جزییات بسته ها به شرح «۱.۵ گیگابایت اینترنت ۶۰ روزه»، «۳ گیگابایت اینترنت، ۳۰ دقیقه مکالمه و ۳۰ پیامک هدیه ۶۰ روزه»، «اینترنت همیشه متصل ۶۰ روزه، ۱۰۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰ پیامک هدیه» و سرانجام «۷۰ دقیقه مکالمه و ۷۰ پیامک هدیه ۲۱ روزه» است.

قیمت بسته های مذکور به ترتیب ۸۰۰ هزار تومان، ۲ میلیون تومان، ۶ میلیون تومان و ۱.۲ میلیون تومان است که تا انتهای سفر حج امسال قابلیت خریداری و فعالسازی دارند.

همراه اول علاوه بر اختصاص کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع» برای خریداری و فعالسازی بسته های رومینگ ویژه حج ۱۴۰۴، شرایط مراجعه رایگان به فروشگاه آنلاین همراه اول، «اپلیکیشن همراه من» و دفاتر ارتباطی اپراتور اول را هم در نظر گرفته است تا زائران بتوانند بدون دغدغه، به مدیریت ارتباطات خود بپردازند.

همراه اول از زائران خواسته است که پیش از سفر، با فعالسازی بسته های مذکور، سرویس رومینگ بین الملل خود را فعال کنند تا بتوانند از این مزایای ارتباطی بهره مند شوند.

تمامی آموزش ها و اطلاعات لازم درباره سرویس های همراه اول در این سفر معنوی به نشانی mci.ir/haj در دسترس است.

اپراتور اول تلفن همراه کشور تأکید کرده است که استفاده از سیمکارت های همراه اول در سفر حج، امکان دسترسی امن به سامانه های بانکی و درگاه های ایرانی را فراهم می کند و همچنین امکان خرید شارژ و پرداخت قبوض به صورت رایگان فراهم است.

همراه اول با ارائه این بسته ها تلاش کرده است تجربه ای روان و مقرون به صرفه را برای زائران خانه خدا فراهم کند تا بتوانند بدون نگرانی، ارتباطات خود را مدیریت کرده و از فیوضات این سفر معنوی بهره مند شوند.

دوشنبه, 15 ارديبهشت 1404 08:50

افزایش کارمزد کارت به کارت

 

با اعلام نرخ‌های به روز شده خدمات بانکی، مبلغ کارمزد کارت به کارت به حداقل ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

یکشنبه, 14 ارديبهشت 1404 22:30

راس ساعت ۸

 

با حضور هنرمندان محبوب کشوری و پیرغلامان، مداحان و پیشکسوتان هیات مذهبی

🗓️ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه

🔘مکان: میدان امام علی (ع)

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه(کارکنان وظیفه) جهت ارائه خدمات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و رفاه در مراکز استان‌ها و شهرستان های کشور اقدام کند.

🔹 در این راستا اداره‌‌کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه با همکاری ادارات‌کل اجرایی در استان‌ها در سال ۱۴۰۴ جهت اعزام (در تاریخ ۱۴٠۴/٠۵/٠۱) از تعدادی نیرو متخصص، نخبه و متعهد با مدرک تحصیلی دکتری، فوق لیسانس و لیسانس اقدام به جذب و به‌کارگیری کرده است.

🔹 گفتنی است: متقاضیان امریه سربازی جهت اطلاع از شرایط پذیرش و جذب در ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها می‌توانند به سامانه تعاون‌یار این وزارتخانه به نشانی زیر مراجعه کنند.

🌐 taavonyar.mcls.gov.ir

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
یکشنبهب ظ+0330E_مهر+0330Rمهرب ظ+0330_+0330Eمهر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور با بیان اینکه بافت فرسوده در عین آنکه می‌تواند تهدیدی برای شهر باشد، ظرفیتی بالقوه نیز به شمار می‌آید، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهق ظ+0330E_مهر+0330Rمهرق ظ+0330_+0330Eمهر+03:300ق ظ+0330E2
  ظرفیت تولید برق استان اصفهان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی به ۳۳۰ مگاوات رسید، و با افتتاح و در مدار آمدن ۳۶.۶ مگاوات جدید توسط رئیس‌جمهور، دکتر پزشکیان، استان اصفهان به عنوان پیشروترین استان در تولید برق خورشیدی در کشور شناخته شد. در مراسم افتتاحیه که با حضور برخط ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
یکشنبهب ظ+0330E_مهر+0330Rمهرب ظ+0330_+0330Eمهر+03:300ب ظ+0330E2
  شهر کتاب اردیبهشت میزبان مراسم رونمایی از کتاب هنرستانک نوشته امید بابک پور بود. امید بابک پور متولد 1356 اصفهان است مهندسی مکانیک طراحی جامدات و همین طور کارشناسی موسیقی خوانده است. مدیر آموزشگاه موسیقی سرنا است به گفته خودش از سال 1367 با تشویق و راهنمایی برادرش مهرداد ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
شنبهب ظ+0330E_مهر+0330Rمهرب ظ+0330_+0330Eمهر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان آزرم دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو در نخستین گردهمایی فصلی مدیران دفاتر فاوای شرکت های برق منطقه ای کشور که به میزبانی شرکت برق منطقه ای اصفهان در حال ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب