زهره مختاری
خروجی سد زایندهرود برای تأمین آب باغات غرب استان اصفهان افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری مهر، خلیل دادخواه گفت: این رهاسازی با هدف استفاده در باغات در شهرستانهای فلاورجان، مبارکه، خمینیشهر، زرینشهر و نجفآباد انجام میشود.
بر اساس اعلام شرکت آب منطقهای، محدوده فعلی توزیع آب تا نکوآباد است و در شرایط کنونی آب در بستر رودخانه زایندهرود در محدوده شهر اصفهان جاری نخواهد بود.
این دوره از توزیع آب با توجه به نیاز آبی باغات و مدیریت منابع محدود سد، بهصورت زمانبندیشده انجام شده و ادامه آن براساس مصوبات کارگروه سازگاری با کمآبی استان تعیین خواهد شد.
بارشهای رگباری در پیش است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری مهر منصور شیشه فروش اظهار کرد: حجم سد زاینده رود هم اینک ۵۱۰ میلیون متر مکعب است که ذخیره فعلی نسبت به دوره بلندمدت ۴۴ درصد کاهش نشان میدهد.
به گفته وی، تنها ۴۰ درصد حجم سد زاینده رود در حال حاضر پر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: هواشناسی استان برای امروز بارشهای رگباری و رعدو برق و وزش باد شدید پیش بینی کرده است که این شرایط تا شنبه در مناطق غربی و شمالی استان ادامه دارد.
شیشه فروش افزود: بارشهای رگباری از روز جاری به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درتمامی مناطق بخصوص نیمه غربی و شمالی و مرکز استان پیش بینی شده است.
وی همچنین به وضعیت بارشی استان در سال آبی کنونی اشاره کرد و گفت: میانگین بارشهای استان از ابتدای مهر سال ۱۴۰۴ تاکنون به ۱۵۳ میلیمتر رسیده که در مقایسه با میانگین بارندگی دوره بلند مدت ۱۳ درصد کاهش نشان میدهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز کرد: دستورالعملهای ایمنی به اداره راهداری، راه و شهرسازی، شهرداریها، شرکت آب منطقه ای، بخشداریها و دهیاران ابلاغ شده و ضروری است که مسیلها و رودخانه های فصلی بازگشایی و رسوب از دهانه پلها تخلیه شود.
شیشه فروش همچنین بر تقویت و بازسازی سیل بندها، آزاد سازی هر گونه تصرف در مسیلها، جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در معابر وزیر گذرها تاکید کرد و افزود: باتقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، توفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها، ادارات راهداری، شهرداریها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ، شرکتهای آزادراهی، شرکتهای امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز ، آب و برق و و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها آمادگی کامل دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لزوم تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری، توصیه کرد: طی ۲۴ ساعت پیش رو، هم وطنان از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و الزامات ایمنی را رعایت کنند.
شیشه فروش همچنین بر لزوم توجه به توصیه های ایمنی در مناطق استقرار و کوچ عشایر، خودداری از توقف و تردد در مسیلها و رودخانههای فصلی در مناطق غرب و جنوب، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر تاکید کرد.
تأمین نیازهای اساسی مردم اولویت صنعت پتروشیمی است
حسن عباسزاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در نشست با انجمنها و تشکلهای صنایع پایین دستی پتروشیمی با اشاره به دغدغههای مطرحشده، اظهار کرد: گفتوگوهای بسیار جامع و خوبی انجام شد و یکی از مهمترین محورهای مطرحشده، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پاییندستی از سوی شرکتهای پتروشیمی بود.
وی افزود: در دیدار با فعالان بخش خصوصی تلاش کردیم آخرین وضعیت بازیابی و بازسازی مجتمعهای پتروشیمی را با انجمنها و تشکلها به اشتراک بگذاریم تا در جریان باشند که تمام توان خود را به کار گرفتهایم تا هر بخشی که امکان بازگشت سریعتر به تولید را دارد، در کوتاهترین زمان ممکن به مدار بهرهبرداری بازگردد.
معاون وزیر نفت با تأکید بر مسئولیت صنعت پتروشیمی در قبال مردم افزود: هدف ما این است که اطمینان بدهیم نگرانی بابت تأمین نیازهای اساسی وجود نداشته باشد، چرا که مواد اولیهای که در صنایع پاییندستی برای تولید کالاهای مورد نیاز مردم مصرف میشود، باید بهصورت پایدار تأمین شود و ما در این زمینه همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ضرورت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی برای مدیریت بهتر شرایط ادامه داد: یکی از نکات مهمی که از سوی انجمنها و اتحادیهها مطرح شد، لزوم هماهنگی بیشتر میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بود. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که واردات برخی محصولات نیز در دورههای کمبود مواد اولیه، میتواند یکی از راهکارهای مؤثر برای عبور از شرایط موجود تا زمان بهرهبرداری کامل از ظرفیتها باشد و در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این دغدغهها شنیده شد، درباره آنها بحث کردیم و امیدواریم با هماهنگیهایی که با وزارت صمت و بانک مرکزی داریم، بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات فعالان صنایع پاییندستی بدهیم.
معاون وزیر نفت با تأکید بر جایگاه مردم در عبور کشور از شرایط حساس گفت: مردم ما صاحبان اصلی این کشور هستند و ما خود را مدیون آنها میدانیم. همه ما، از مسئولان تا بخشهای مختلف اجرایی و تولیدی، وظیفه داریم توان، دانش و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم به کار بگیریم.
وی با اشاره به نقش مهم صنایع پاییندستی در زنجیره اشتغال کشور افزود: خدمتی که در این بخش ارائه میشود بطور مستقیم برای مردم است. بخش پاییندستی پتروشیمی سهم اصلی را در اشتغال زنجیرهای این صنعت برعهده دارد و بنابراین انتظار ما این است که از تعدیل نیرو جلوگیری و با همراهی همه بخشها، اشتغال موجود حفظ شود.
عباسزاده خاطرنشان کرد: باید دراین شرایط از برخی ملاحظات و منافع کوتاهمدت عبور کنیم تا بتوانیم تولید، اشتغال و آرامش مردم را حفظ کنیم. ما نیز در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تمام ظرفیت در کنار فعالان صنایع پاییندستی هستیم و تلاش خواهیم کرد این همراهی به نتایج عملی منجر شود.
وی با تاکید بر این که نشست با تشکلها و انجمنها باید تداوم داشته باشد گفت: یکی از اهداف مهم این تعاملات، آگاهسازی تشکلها و فعالان صنعت از وضعیت واقعی پتروشیمیهاست. از انجمنها و تشکلها انتظار داریم در چارچوب تبیین واقعیتها، این اطلاعات را به همکاران و فعالان صنفی منتقل کنند تا تصویر درستتری از شرایط، اقدامات و برنامههای در دست اجرا در اختیار بدنه تولید و صنعت قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست مدیران و نمایندگان انجمنها و تشکلهای صنایع پایین دستی دغدغهها و دیدگاههای خود را مطرح کردند.
توافق جدید بر سر فرمول خوراک
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پتروشیمی ها؛ شرکت پتروشیمی اصفهان در اطلاعیهای رسمی اعلام کرد فرمول خوراک دریافتی از شرکت پالایش نفت اصفهان برای سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.
این اقدام در چارچوب اجرای مصوبه هیئت وزیران و با هدف افزایش شفافیت، استانداردسازی فرآیند تأمین خوراک و همسویی با مقررات ملی مرتبط با قیمتگذاری فرآوردههای نفتی انجام شده است.
بهگفته شرکت، نتیجه مذاکرات و پیگیریهای مستمر با پالایشگاه نفت اصفهان به توافق نهایی درباره فرمول جدید، نحوه محاسبه و بازنگری ارقام مربوطه انجامیده است.
بر اساس این اصلاحات، مبلغ ۱٬۸۴۹ میلیارد ریال بهعنوان رقم مالی محاسبات تعیین شده که در حساب شرکت پالایش نفت اصفهان منظور میشود.
در ادامه اطلاعیه آمده است که محاسبات فنی و کارشناسی توسط تیم تخصصی پالایشگاه نفت اصفهان انجام گرفته و اطلاعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده نیز در اطلاعیههای بعدی اعلام خواهد شد.
پتروشیمی اصفهان تأکید کرده این بازنگری گامی در جهت ارتقای شفافیت، کاهش اختلافنظرهای احتمالی و یکپارچهسازی فرمول قیمتگذاری خوراک است.
همچنین از سهامداران و تحلیلگران بازار خواسته شده برای دریافت گزارشهای تکمیلی و مستندات نهایی، اطلاعیههای بعدی شرکت را دنبال کنند.
.رشد معاملات برق در بورس انرژی با ابلاغ آییننامه جدید سرعت میگیرد
مصطفی رجبیمشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، با اشاره به روند توسعه بازار برق در بورس انرژی گفت: بر اساس اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم فروش برق در بورس باید تا پایان این برنامه به ۶۰ درصد برسد.
🔷 وی افزود: براساس آخرین آمار، سهم فروش برق از طریق بورس انرژی در سال گذشته حدود ۳۸ درصد بوده که بیانگر روندی تدریجی اما رو به رشد در توسعه این بازاراست.
🔷 رجبیمشهدی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای تسریع این روند تصریح کرد:*آییننامه بند «ب» ماده ۴۳ به تصویب رسیده و بهزودی ابلاغ میشود.* این آییننامه میتواند نقش مهمی در تقویت معاملات برق در بورس انرژی داشته باشد.
🔷 معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: با اجرای این آییننامه، فرآیند خرید و فروش برق در بورس تسهیل میشود و انتظار میرود حجم معاملات به شکل قابل توجهی افزایش یابد؛ موضوعی که *شفافیت بیشتر، رقابتپذیری بالاتر و بهبود کارایی در صنعت برق کشور* را به دنبال خواهد داشت.
نسخه فولاد مبارکه برای پایداری تولید صنایع
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نشست با اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط بازار ورق در روزهای پس از حمله به این مجموعه، از اقدامات پیشدستانه و برنامهریزیشده فولاد مبارکه برای تأمین نیاز صنایع پاییندستی و جلوگیری از بروز التهاب در بازار خبر داد و تأکید کرد: فولاد مبارکه با وجود شرایط خاص ایجادشده، اجازه نداد زنجیره تأمین کشور دچار اختلال جدی شود.
زرندی با اشاره به گستردگی شبکه مشتریان فولاد مبارکه اظهار کرد: نزدیک به بیش از هزار شرکت بهصورت مستقیم از فولاد مبارکه ورق دریافت میکنند؛ از واحدهای لولهسازی و پروفیل گرفته تا خودروسازان و طیف متنوعی از صنایع مصرفکننده ورق.
به همین دلیل، طبیعی بود که با انتشار خبر حمله به فولاد مبارکه، فضای روانی خاصی در بازار ایجاد شود و نگرانیهایی در میان مشتریان و مسئولان شکل بگیرد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به تدابیر این مجموعه در روزهای پایانی سال گفت: ما از ۲۳ اسفندماه با توجه به ارزیابیهایی که از شرایط داشتیم، بهصورت جدی به مشتریان بزرگ و مصرفکنندگان عمده اعلام کردیم که برای دریافت سفارشهای خود اقدام کنند.
زرندی ادامه داد: با این حال، واقعیت بازار در آن مقطع این بود که رکود بر فضای معاملات حاکم بود.
بسیاری از خریداران صراحتاً اعلام میکردند که به کالا نیاز فوری ندارند، امکان حمل ندارند یا حتی فضایی برای نگهداری محصولات در اختیارشان نیست.
برخی نیز میگفتند شرایط بازار بهگونهای نیست که اصلاً نیازی به دریافت این حجم از ورق داشته باشند، این مسئله بهخوبی نشان میدهد که تا ۲۸ اسفند نهتنها تقاضا در بازار وجود نداشت، بلکه ما در تلاش بودیم کالاهای خریداریشده را به دست مشتریان برسانیم و کسی حاضر به تحویل گرفتن آنها نبود.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به تحولات پس از حملات انجامشده گفت: پس از رخدادهای هفتم و یازدهم و سپس تا حوالی بیستم که عملاً فضای کشور تحت تأثیر شرایط جنگی قرار گرفت، در نهایت با فروکشکردن شرایط و شکلگیری آتشبس، از حدود ۲۳ تا ۲۵ فروردین ناگهان مشاهده کردیم که بازار ورق با یک موج روانی و التهابی مواجه شد.
این در حالی بود که به مسئولان مربوطه تأکید میکردیم عملاً اتفاق خاصی در حوزه مصرف واقعی رخ نداده؛ نه پروژه بزرگی در کشور اجرا شده بود و نه مصرفی در آن مقیاس ایجاد شده بود که بتواند چنین التهابی را توجیه کند.
زرندی تصریح کرد: واقعیت این است که برخی افراد با القای کمبود و ایجاد نگرانی در میان مسئولان، فضا را ملتهب کردند.
در حالی که تحلیل ما این بود که بازار به لحاظ واقعی دچار بحران تأمین نشده و آنچه شکل گرفته بیشتر ناشی از جنگ روانی و نگرانیهای القایی بوده است.
وی در تشریح اقدامات فولادمبارکه برای تنظیم بازار گفت: ما فازی را طراحی و تعریف کردیم که پایه آن بر شکل گیری مجدد زنجیره بر مبنای فعالیت بازرگانی بود و بر این اساس با ورود مجدد به بازار محصولات را به واحدهای تولیدی عرضه کردیم.
وی تأکید کرد: فولاد مبارکه در این مقطع حساس تلاش کرد با آیندهنگری، تصمیمگیری به موقع، ارتباط مستمر با مشتریان و فعالسازی ظرفیتهای جایگزین، اجازه ندهد فضای روانی ناشی از حملات به بحران واقعی در بازار تبدیل شود.
امروز نیز با جدیت، بازگرداندن ظرفیتها، تثبیت بازار و تأمین نیاز صنایع کشور را دنبال میکنیم.
رد انحصار واردات؛ تأکید بر میدان دادن به بخش خصوصی
زرندی با اشاره به همکاری با دولت و بخش خصوصی گفت: در جلسات بررسی تأمین نیاز بازار، پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه اختیار واردات مستقل ورق یا اسلب به فولاد مبارکه داده شود.
من از این موضوع تشکر کردم اما صراحتاً اعلام کردم چنین انحصاری به نفع کشور نیست. این کار ممکن است فولاد مبارکه را وارد چالش با فعالان اقتصادی کند و در آینده تبعات منفی به همراه داشته باشد.
وی افزود: علیرغم این موضوع فولادمبارکه از منظر کارشناسی توصیه اکید داشت چنانچه قصدی بر واردات است این واردات معطوف به واردات تختال باشد تا ظرفیت های تولیدی واحدهای نورد تکمیل شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: برداشت ما این است که کمبود جدی در بازار وجود ندارد.
برای اطمینان از این موضوع، نشستهای تخصصی جهت بررسی نیازهای واحدهای تولیدی با فعالان صنایع پاییندستی برگزار کردیم.
اقدام عملی برای شکست التهاب بازار
زرندی در ادامه گفت: در هفتم اردیبهشت تصمیم گرفتیم بهصورت جدی وارد عمل شویم تا «قیمتسازی روانی» بازار شکسته شود.
پیش از آن، نرخ ورق فولادی در بازار حدود ۱۴۰ هزار تومان بود. تلاش کردیم با عرضه گسترده، التهاب مصنوعی بازار از بین برود.
او افزود: در همان تاریخ، فولاد مبارکه ورق گرم خود را با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه کرد.
نتیجه آن بود که بازار بلافاصله واکنش نشان داد و قیمتها کاهش یافت. این در حالی بود که در عرضه نخست از مجموع حدود ۱۶۰ هزار تن عرضهشده، حدود ۹۲ از آن فروش رفت؛ نشانهای واضح که برخلاف تبلیغات برخی افراد، بحران واقعی تقاضا در کار نبود.
تأمین نیاز صنایع خودروسازی و لوازمخانگی
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به گفتوگوهای اخیر خود با مدیران خودروسازان بزرگ کشور گفت: در هفته گذشته با مدیران عامل سایپا و ایرانخودرو نشست داشتیم.
نگرانیهایی درباره تأمین ورق تا ماههای آینده داشتند؛ اما به آنها اطمینان دادیم که موجودی و ظرفیت کافی داریم و مشکلی برای تأمین وجود ندارد.
زرندی به وضعیت صنایع لوازمخانگی هم اشاره کرد و گفت: با بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ مذاکره کردیم و وضعیت ذخایرشان را بررسی کردیم.
تقریباً اکثر شرکتهای شاخص اعلام کردند که تا خرداد و تیرماه ورق کافی در انبار دارند. بنابراین بحران کمبود در صنایع پاییندستی وجود ندارد و شرایط کاملاً قابل مدیریت است.
مخالفت با مداخله در بازار
زرندی در پایان با اشاره به تبعات اقتصادی واردات تصریح کرد: واردات ، آخرین گزینه ماست؛ چرا که ورود به این عرصه به صورت ناخواسته منجر به افزایش ۳۰ تا ۴۰ تومانی قیمتها در بازار میشود.
اگرچه امکان واردات وجود دارد، اما باید توجه داشت که در صورت بسته بودن مسیرها و ایجاد گلوگاهها، هزینههای نهایی به مراتب بیش از ارقام کنونی افزایش خواهد یافت؛ بنابراین مدیریت هزینهها و بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی، اولویت نخست ماست.
اطلاع رسانی ماهانه تامین اجتماعی چه مزایایی برای کارگران دارد؟
در راستای تحقق حاکمیت شرکتی و شفافیت اطلاعاتی، سازمان تأمین اجتماعی اقدامی راهبردی برای توانمندسازی بیمهشدگان خود آغاز کرده است.
▪️در این طرح، بیمهشدگان هر ماه سه سرفصل کلیدی را از طریق پیامک دریافت میکنند که شامل مبلغ دستمزد مبنای کسر حق بیمه (مابهالتفاوت نرخ اعلامی با حقوق واقعی کارگر)، تعداد روزهای کارکرد (تشخیص ماههای کامل، کمکاری یا مرخصی بدون حقوق) و عناوین شغلی اعلامی (برای احراز سختی کار و طبقه بندی مشاغل) میشود.
▪️طرح اطلاعرسانی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمیناجتماعی؛ با رویکرد پیشگیری از بروز مشکلات آتی برای بیمهشدگان اجرا شد تا اگر مشکلی در این موارد وجود دارد، در ابتدا با تعامل بین کارگران و کارفرمایان حل شود و اگر از این طریق مشکلات احتمالی حل نشد، تامین اجتماعی آمادگی دارد برای کمک به حل اختلافات درباره دستمزد مبنای کسر حق بیمه، عناوین شغلی و نیز روزهای کارکرد ماهانه، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
خدمت صادقانه به مردم، محور اصلی مأموریت صنعت برق است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، مراسم تکریم و معارفه مدیر امور منطقه ۹ با حضور مدیرعامل شرکت، مسئولان شهری، نمایندگان اقشار مختلف، صنعتگران، کشاورزان و جمعی از معاونان، مدیران و همکاران این شرکت برگزار شد.
🔸در این مراسم، مهندس دادخواه مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، ضمن قدردانی از حضور میهمانان و همکاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بهویژه شهدای جنگ رمضان و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، اظهار کرد:
ادامه راه شهدا، در گرو خدمت عزتمندانه، صادقانه و امیدآفرین به مردم است.
🔸در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه خدمترسانی در نظام اسلامی افزود:**خدمت به مردم، منشأ خیر و برکت در دنیا و آخرت است** و خداوند را شاکریم که توفیق خدمت در صنعتی را به ما عطا کرده که بهطور مستقیم با آسایش، رفاه و زندگی روزمره مردم در ارتباط است.
🔸مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تأکید بر نقش کار جمعی در موفقیتهای سازمانی بیان نمود:هیچ مدیری بدون همراهی و همدلی کارکنان خود نمیتواند به موفقیت دست یابد و هر دستاوردی که در مجموعه صنعت برق حاصل شده، نتیجه لطف الهی و تلاش صادقانه همکاران در سطوح مختلف مدیریتی، کارشناسی، پشتیبانی و اجرایی است.
🔸ایشان همچنین از صبوری و همراهی مردم، صنعتگران و بهویژه کشاورزان در شرایط محدودیتهای برق و آب قدردانی کرد و اظهار کرد:در روزهایی که صنعت برق با محدودیتهایی مواجه بود، فهم، همدلی و همکاری مردم، سرمایهای ارزشمند برای عبور از شرایط دشوار به شمار میرفت و این همراهی، به همکاران ما آرامش، انگیزه و توان بیشتری برای تداوم خدمترسانی میداد.
🔸مهندس دادخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند بهبود شاخصهای خاموشی در سالهای اخیر تصریح کرد:
با تلاش همکاران صنعت برق، میزان متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در شرق اصفهان که در سال ۱۳۹۳ ارقام بسیار بالاتری را تجربه میکرد، امروز به حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ دقیقه در سال رسیده و در برخی مناطق از جمله منطقه ۹، این عدد به حدود ۹۰ دقیقه کاهش یافته است؛ شاخصی که نشاندهنده ارتقای قابلتوجه پایداری شبکه و کیفیت خدمات برقرسانی است.
🔸مهندس دادخواه این موفقیتها را حاصل برنامهریزی، تلاش شبانهروزی و تعهد نیروهای عملیاتی و مدیریتی شرکت دانست و افزود:
اگرچه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، اما همین دستاوردها نشان میدهد که با تکیه بر تخصص، همدلی و روحیه جهادی میتوان خدماتی شایستهتر به مردم ارائه داد.
🔸مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به رویکرد این شرکت در انتخاب مدیران اظهار داشت: مدیران بر اساس بررسیهای دقیق، مشورت و شناخت از توانمندیها انتخاب میشوند و اطمینان داریم که مدیریت جدید منطقه ۹ نیز با همان روحیه جهادی، صداقت، تلاش و مردممداری، مسیر خدمت را با قوت ادامه خواهد داد.
🔸مدیرعامل شرکت ضمن قدردانی از خدمات مدیر پیشین منطقه ۹، از مدیر جدید این منطقه به عنوان فردی پرتلاش، متعهد و دارای ظرفیت مناسب برای پیشبرد مأموریتهای این حوزه یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که با همراهی کارکنان و حمایت مردم، رضایتمندی بیشتری در این منطقه حاصل شود.
🔸مهندس دادخواه در پایان با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی این خدمت هستند، خاطرنشان کرد: ما خود را به مردم بدهکار میدانیم و معتقدیم باید بیش از گذشته برای رفاه، آسایش و رضایت آنان تلاش کنیم. هرجا امکان کمک و اقدام بیشتری برای بهبود خدمات وجود داشته باشد، وظیفه خود میدانیم که با تمام توان وارد عمل شویم.
«نهضت ترویج» با همکاری روابط عمومیهای استانی آغاز میشود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر ابوالفضل فرجی در آیین معارفه مهندس جاوید صحرائی به عنوان مشاور رئیس مؤسسه و سرپرست جدید مدیریت روابط عمومی، گفت: امروز بدون حضور روابط عمومی فعالیتهای دستگاههای دولتی به درون مجموعه محدود میشود و آگاهیرسانی به افکار عمومی بهویژه هدایت رفتار کشاورزان برای تولید محصولات سالم و اقتصادی امکانپذیر نیست.
وی افزود: افزایش همکاری روابطعمومیهای جهاد کشاورزی استانها، دستیابی به اهداف ترویج کشاورزی را در سطح ملی تسهیل میکند و آغازگر پویش ملی «نهضت ترویج» با هدف افزایش نفوذ دانش کشاورزی خواهد بود. این حرکت در راستای شعار سال «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» و با محوریت «ترویج و آموزش» اجرا میشود.
فرجی با اشاره به سوابق سرپرست جدید، مهندس صحرائی را از مدیران توانمند و نمونه هماهنگی ترویج در استانها دانست و ابراز امیدواری کرد با همدلی همکاران، شاهد اعتلای فعالیتهای سازمان تات و مؤسسه در راستای بهرهوری محصولات کشاورزی و امنیت غذایی باشیم.
وی در پایان، ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته آموزش، بر نقش مؤثر آموزشدهندگان در کنار معلمان و مروجان تأکید کرد و گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، استفاده از مروجان غیردولتی و مددکاران ترویج در اولویت برنامههای عملیاتی قرار دارد.
دیدار با آقای نژاداحمدی مدیر خدمات حمایتی استان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویین میاندشت، در دیداری که با حضور مدیر و معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین میاندشت در دفتر مدیریت استان برگزار شد، چالشها و نیازهای تأمین کودهای شیمیایی این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
♦️در این نشست تخصصی، طرفین ضمن تبادل نظر پیرامون وضعیت موجود، بر اهمیت تأمین بهموقع و کافی نهادههای مورد نیاز کشاورزان شهرستان بویین میاندشت تأکید کردند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در راستای حمایت از بخش تولید، اولویت این مجموعه را توزیع عادلانه و تسریع در روند تحویل نهادههای یارانهای به کشاورزان برشمرد.
♦️در پایان این دیدار، توافقات لازم جهت رفع موانع احتمالی، روند خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی تسهیل و تسریع گردد.
