زهره مختاری
آغاز فرآیند برگزاری دومین اجلاس سرمایهگذاری در تولید مسکن
دبیرخانه دائمی اجلاس سرمایهگذاری در تولید مسکن مستقر در محل اتحادیه تعاونیهای مسکن استان اصفهان، از آغاز فرآیند برگزاری دومین اجلاس سرمایهگذاری در تولید مسکن خبر داد.
بر این اساس نخستین جلسه هیئت اجرایی این اجلاس در محل اتحادیه تعاونیهای مسکن استان اصفهان برگزار شد. در حاشیه این جلسه روحالامین امیری رئیس هیئت اجرایی اجلاس و مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به برگزاری موفق نخستین رویداد ملی اجلاس سرمایهگذاری در تولید مسکن در دیماه سال گذشته در محل هتل عباسی اصفهان که با حضور بیش از ۵۰۰ فعال بخش تعاونی در حوزه مسکن برگزار شد اظهار کرد: این اجلاس با هدف همافزایی ملی میان تعاونیهای مسکن و سایر صنایع وابسته به حوزه مسکن طراحی و اجرا شده است.
امیری افزود: در راستای ادامه این مسیر و تقویت همکاریها، اولین جلسه هماهنگی دومین اجلاس با حضور اعضای هیئت اجرایی برگزار شد تا برنامهریزیهای لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی این رویداد انجام گیرد.
رئیس هیئت اجرایی اجلاس تصریح کرد: در نظر است از صاحبنظران و فعالان برجسته این عرصه در سایر استانها نیز برای حضور در دومین اجلاس و ارائه ظرفیتها و توانمندیهای مرتبط دعوت به عمل آید تا زمینه همافزایی بیشتر و استفاده حداکثری از فرصتهای سرمایهگذاری در تولید مسکن فراهم شود.
از خاطره تا آینده
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، نشست پیشکسوتان و مدیران بازنشسته اداره گاز شهرستان کاشان با حضور مهندس خاتمی رئیس و جمعی از مسئولین این اداره برگزار شد.
🔻 در این دیدار، حاضران با مرور خاطرات سالهای خدمت در صنعت گاز، به بیان دیدگاهها و انتقال تجربیات ارزشمند اجرایی و مدیریتی خود پرداختند. همچنین بر ضرورت بهرهگیری از دانش و تجارب پیشکسوتان در مسیر ارتقای کیفیت خدماترسانی و تحقق اهداف سازمانی تأکید شد.
🔺️این نشست در فضایی صمیمی و همدلانه برگزار شد و فرصتی برای تقویت ارتباط میان نسلهای مختلف خدمتگزار صنعت گاز فراهم آورد.
همکاری شما، امنیت شبکه برق را تضمین میکند!
چگونه گزارش دهیم؟
کافی است مشخصات زیر را از طریق پیامک به شماره زیر ارسال کنید:
🔹 استان، شهر یا روستا
🔹 آدرس دقیق
🔹 کد پستی یا شناسه قبض (در صورت امکان)
📩 **شماره ارسال پیامک: ۳۰۰۰۶۱۲۱*
💰 *پاداش:*
همکاری و گزارشهای مفید شما با پاداش نقدی مناسب از سوی شرکت توانیر مورد قدردانی قرار میگیرد.
✨با گزارش خود، به عدالت در مصرف انرژی کمک کنید.
کانال رسمی معاونت برق و انرژی وزارت نیرو راه اندازی شد
برای اطلاع از مهمترین اخبار و رویدادهای کلان صنعت برق می توانید مارا همین جا و از طریق پیوند زیر دنبال کنید.
ble.ir/join/KqDB2ZCxCk
پاسخگویی مستقیم به مطالبات شهروندان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، میز خدمت با هدف افزایش تعامل با مشترکان و رسیدگی سریعتر به درخواستها و مشکلات حوزه برق در محدوده امور برق منطقه ۳ برگزار شد. در این برنامه، کارشناسان و مسئولان مرتبط ضمن حضور در محل، به صورت مستقیم پاسخگوی سوالات و مطالبات شهروندان بودند.
🔸در جریان برپایی این میز خدمت، مشترکان مسائل مختلفی از جمله درخواستهای مرتبط با خدمات برق، پیگیری مشکلات فنی، بررسی وضعیت انشعابات و سایر موضوعات مرتبط با حوزه توزیع برق را مطرح کردند که توسط کارشناسان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
🔸گفتنی است، برگزاری میزهای خدمت یکی از برنامههای شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برای افزایش رضایتمندی مشترکان و تسهیل دسترسی مردم به خدمات این مجموعه به شمار میرود و مسئولان شرکت تأکید دارند که این برنامهها به صورت مستمر در مناطق مختلف برگزار خواهد شد.
گزارش طرح مهتاب (مدیریت هوشمندتلفات انرژی برق)
گزارش طرح مهتاب (مدیریت هوشمندتلفات انرژی برق)شرکت توزیع برق اصفهان از ابتدای شروع طرح تا ۱۵ اردیبهشتماه
✅کشف *۴۵* مورد انشعاب غیرمجاز
✅ کشف *۳۶* مورد دستکاری کنتور
✅کنتور نصب شده جهت انشعابات غیرمجاز *۳۲* دستگاه
✅کنتور معیوب تعویض شده *۱۳۸۸* دستگاه
✅کابل جمع آوری شده *۵۴۳* متر
✅پیامک بررسی شده از گزارشات مردمی ماینر *۲۷* مورد
📟 مجموع انرژی احصا شده *۱۰۴۵۲۴۶* کیلووات ساعت.
افزایش ۹ برابری تأمین برق پتروشیمیها
وی با اشاره به آسیبدیدگی برخی نیروگاههای صنایع انرژیبر و پتروشیمی در جریان حوادث اخیر افزود: با وجود محدودیتهای پیشآمده، وزارت نیرو با برنامهریزی دقیق موفق شد برق مورد نیاز این صنایع را جبران و حتی نسبت به سال گذشته افزایش دهد.
🔷 به گفته رجبی مشهدی بر اساس توافق انجام شده، برق مورد نیاز صنایع انرژیبر و پتروشیمی تا ۲۰ اردیبهشت بهطور کامل از طریق تعرفه های مصوب تأمین خواهد شد.
همچنین *میزان برق تحویلی به صنایع پتروشیمی، نسبت به سال گذشته ۹ برابر شده است.
🔷 وی همچنین اعلام کرد: از ۲۱ اردیبهشت امکان تأمین انرژی مورد نیاز صنایع از طریق *تابلوی برق آزاد و برق سبز* فراهم خواهد شد و دارندگان نیروگاهها دارای ظرفیت عرضه میتوانند برق تولیدی خود را در این تابلوها عرضه کنند. به گفته او، این سازوکارها زمینه بازگشت سرمایه و توسعه سرمایهگذاری در حوزه تولید برق را تقویت میکند.
🔷 معاون برق و انرژی وزارت نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میزان برق تحویلی به *شهرکهای صنعتی نیز به سطح سال گذشته رسیده و نشاندهنده افزایش فعالیت واحدهای تولیدی و تداوم حمایت وزارت نیرو از بخش صنعت است*.
دادهکاوی چه منافعی برای اقتصاد ایران خلق میکند؟
اقتصاد دیجیتال برخلاف بسیاری از مدلهای رشد، الزاماً منابعمحور نیست و به سرمایه طبیعی وابستگی مستقیم ندارد. همانگونه که عصر حجر به دلیل کمبود سنگ پایان نیافت، اقتصاد امروز نیز بهتدریج به سمت جایگزینهای کارآمدتر حرکت میکند.
▫️ دادهها به مهمترین دارایی عصر جدید تبدیل شدهاند. از پزشکی و تحلیل روند درمان بیماران تا مدیریت ضایعات در کارخانهها و ارزیابی عملکرد مراکز تماس، ذخیره و تحلیل دادهها میتواند تصمیمگیری دقیقتر و خلق ارزش افزوده را ممکن کند.
▫️ تجربه جهانی نشان میدهد کشورهایی که زودتر زیرساختهای اقتصاد داده و هوش مصنوعی را توسعه میدهند، سهم بیشتری از ارزشآفرینی آینده خواهند داشت. حرکت به سمت دیجیتالیسازی کسبوکارها میتواند بسیاری از گلوگاههای رشد اقتصادی را باز کند.
تعیین حداقل ابعاد اقتصادی برای صدور پروانههای کسب کشاورزی
این نشست برای زیربخشهای کشاورزی (زراعت، باغبانی، دام، شیلات، طیور، منابع طبیعی، خدمات، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی) حداقل سطح زیر کشت یا ظرفیت تولید به عنوان «بعد اقتصادی» تشکیل شد تا پروانه کسب کشاورزی صرفاً برای طرحهایی صادر گردد که توان رقابت و سودآوری پایدار را داشته باشند.
🔸مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان در این جلسه تأکید کرد: «افزایش پروانههای کوچکمقیاس بدون پشتوانه اقتصادی، نه تنها بهرهوری را کاهش داده، بلکه فشار بر منابع آبی و خاکی استان را نیز دوچندان کرده است.» وی افزود که تعیین این ابعاد، گامی برای حمایت از کشاورزان حرفهای و تشکلها و تعاونی های بخش کشاورزی است.
🔸مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد که همکاری نهادهای ذینفع میتواند از موازیکاری جلوگیری کرده و شرایط بهتری برای ارائه خدمات بیمهای، اعتباری و بازاریابی به کشاورزان دارای مجوز فراهم آورد.
🔸جزئیات دقیق اعداد و ارقام مربوط به هر محصول متعاقباً طی یک دستورالعمل مشترک ابلاغ خواهد شد.
.رشد معاملات برق در بورس انرژی با ابلاغ آییننامه جدید سرعت میگیرد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، مصطفی رجبیمشهدی با اشاره به روند توسعه بازار برق در بورس انرژی گفت: بر اساس اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم فروش برق در بورس باید تا پایان این برنامه به ۶۰ درصد برسد.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار، سهم فروش برق از طریق بورس انرژی در سال گذشته حدود ۳۸ درصد بوده که بیانگر روندی تدریجی اما رو به رشد است.
رجبیمشهدی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای تسریع این روند تصریح کرد: آییننامه بند «ب» ماده ۴۳ به تصویب رسیده و بهزودی ابلاغ میشود. این آییننامه میتواند نقش مهمی در تقویت معاملات برق داشته باشد.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: با اجرای این آییننامه، فرآیند خرید و فروش برق در بورس تسهیل میشود و انتظار میرود حجم معاملات به شکل قابل توجهی افزایش یابد. این موضوع شفافیت بیشتر، رقابتپذیری بالاتر و بهبود کارایی در صنعت برق کشور را به دنبال خواهد داشت.
