زهره مختاری
ایران فقط با قلعه نویی قهرمان آسیا میشود
گفتوگویی با جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن انجام شد که مشروح آن را در ادامه میخوانید:
▫️شما هم از تعطیلی لیگ استقبال کردید؟
نه! چرا استقبال؟! ببینید من در مصاحبه قبلی با خود شما هم اشاره کردم این تصمیم با خرد جمعی اتخاذ شد و تنها چاره ممکن بود.
برای اولین بار هم بود که متولیان فوتبال نه در شعار بلکه در عمل به خرد جمعی و نظر باشگاه ها احترام گذاشتند. امروز کشور در شرایط خاصی به سر میبرد و جنگ تحمیلی آسیب هایی به زیرساخت های کشور زده است.
امروز باید یاد بگیریم فقط به خودمان فکر نکنیم.
الان اولویت کشور و حتی ورزش ما این نیست که چرا فلان تیم سهمیه بگیرد و من نگیرم یا قهرمان معرفی شود یا نشود! اولویت آرامش مردم است و بعضی صحبت ها اصلا جایز نیست.
▫️به نظرتان لیگ برترهمین 16 تیمی بماند یا 18 تیمی شود؟
از زمانی که در فوتبال بودهام و به یاد دارم موضوع چند تیمی بودن لیگ مطرح بوده و همواره موافقان و مخالفان خود را داشته است ولی آن چیزی که مهم است در نظر گرفتن تمامی جوانب و شرایط مربوط به این موضوع است.
در جایی که شرایط فعلی برای کشور بوجود آمده و لیگ تعطیل شده است بایستی تمام محاسن حفظ لیگ فعلی و یا ۱۸ تیمی شدن و آغاز فصل جدید در نظر گرفته شده و اتخاذ تصمیم منطقیتر رخ دهد.
نمیتوانم بگوییم فلان تیمها بیفتند یا پلی آف بازی کنند یا نکنند.
ما در باشگاه ذوب آهن اصفهان تابع تصمیم قانونی، فوتبالی و خرد جمعی هستیم.
اینجا باید زعمای فوتبال تصمیمی بگیرند که به سود آینده فوتبال ایران باشد نه اینکه همین فوتبال هم نابود شود.
همه جوانب امر باید سنجیده شود و باز هم بهترین راهکار مشورت گرفتن از همه باشگاه هاست.
ذوب آهن با توجه به دو بازی کمتر، شانس صعود در جدول را داشت. فکر می کنید می توانستید بالا بیایید؟ به ویژه اینکه با پرسپولیس بازی داشتید که لیگ تعطیل شد.
با همه احترامی که برای باشگاه پرسپولیس قائل هستم باید بگویم ما در خانه بازی داشتیم که متأسفانه جنگ تحمیلی و حملات ناجوانمردانه دشمن آغاز شد.
من طبق آمار حرف می زنم؛ ما با پرسپولیسی بازی داشتیم که 4 بازی بیرون از خانه خود در نیم فصل دوم برابر فجرسپاسی، فولاد خوزستان، ملوان انزلی و گلگهر به علاوه یک بازی خانگی مقابل خیبر را باخته بود.
در واقع از 7 بازی نیمفصل دوم 5 بازی را باخته بود و در اصفهان با ما بازی داشت. تک تک بچه های ما برای بازی با پرسپولیس انگیزه زیادی داشتند و مطمئن باشید با همه احترامی که برای تیم خوب و پرطرفدار پرسپولیس قائل هستم در آن بازی ما نتیجه میگرفتیم.
شک نکنید ذوب آهن بالا میآمد چون هر دو بازی ما در خانه بود.
▫️برنامه شما برای آینده ذوب آهن چیست؟
توجه داشته باشید که اول باید فدراسیون و سازمان لیگ برنامه بدهند.
تأکید می کنم سازمان لیگ برنامه قطعی و زمان شروع ادامه مسابقات را بصورت رسمی به باشگاهها اعلام کند و بعد هم ما بتوانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.
▫️منظورم این است که برنامه شما برای ادامه لیگ یا حتی فصل بعد چیست و از کی شروع میکنید؟
ببینید، باز تکرار می کنم اول باید ببینیم برنامه سازمان لیگ چیست و بعد شروع به برنامه ریزی کنیم. البته جلال امیدیان سرمربی تیم برنامه خود را جهت هر شرایطی که به وجود بیاید مدنظر دارد و ما برای هر تصمیمی از سوی فدراسیون و سازمان لیگ آمادگی داریم.
▫️با بحث سقف قرارداد بازیکنها که گفته میشود شاید برای فصل بعد در نظر گرفته شود موافق هستید؟ بحث سقف 60 میلیاردی مطرح شده.
باز باید به تجربیات گذشته رجوع کنیم و ببینیم تجربه ثابت کرده که گذاشتن سقف بودجه در فوتبال ایران نتیجه معکوس داشته است.
سقف 300 میلیونی که در دهه های گذشته در نظر گرفتند تبدیل به کف قرارداد بازیکنان شد! یا اینکه سقف بودجه که قبل از لیگ بیست و سوم تعیین شد، راه قانون گریزی و کارهایی غیرشفاف را باب کرد.
بنابراین باید مثل همه کشورهای صاحب فوتبال دنیا، بحث سقف بودجه و قرارداد را به باشگاهها واگذار کرد چون با توجه به اتفاقات اخیر مطمئن باشید خود باشگاهها بیشتر از بقیه دلشان برای بودجه خودشان می سوزد و دیگر ریخت و پاش نخواهند کرد.
به نظرم این کار چون تبعات منفی آن را به چشم دیده ایم خیلی راهگشا و عملیاتی بنظر نمیرسد.
رچند باشگاه ذوب آهن قبل از جنگ هم اهل ریخت و پاش و خرج های اضافی و گزاف نبوده است.
▫️دیروز در محل تمرین تیم ملی حاضر شدید. در این باره هم صحبت کنید؟
الان زمان اتحاد، همدلی و موسم حمایت از پیشانی فوتبال ایران یعنی تیم ملی است.
من هم وظیفه خودم دانستم که به همراه آقایان عباس دارابی عضو هیأت مدیره باشگاه، جلال امیدیان سرمربی و داوود فنایی مربی گلرهای تیم، به کمپ تیم های ملی رفته و بدین شکل حمایت کامل خود و مجموعه ذوب آهن از تیم ملی را اعلام کنیم.
اتفاقا برخورد بسیار گرم و صمیمانه ای هم با کادرفنی و ملی پوشان داشتیم.
▫️صحبتی هم با امیر قلعه نویی داشتید؟
اول اینکه خیلی خوشحالم تیم ملی با یک سرمربی ایرانی، تأکید می کنم یک سرمربی ایرانی به جام جهانی می رود. دوم اینکه امیر قلعه نویی یک سرمربی بزرگ و پرافتخارترین در ایران است که به خودش هم گفتم که اگر یک نفر بتواند پس از سال ها طلسم شکنی کرده و ایران را قهرمان جام ملت های آسیا کند امروز یقینا آن یک نفر فقط امیر قلعه نویی است.
سوم اما مرام، معرفت و انسانیت سرمربی تیم ملی است. در جواب سوال شما باید بگویم بعد از تمرین کمی گپ زدیم و برای تیم ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت کردم.
▫️شما که از نزدیک تمرین تیم ملی، کادرفنی و بازیکنان را دیدید چقدر امیدوارید این تیم در جام جهانی نتیجه بگیرد؟
ایرانی جماعت مرد کارهای غیر ممکن است. کادرفنی و ملی پوشان بسیار محکم، جدی و با انگیزه تمرین میکردند. جوری که انگار جام جهانی برای آنها آغاز شده است.
من حس می کنم این تیم برخلاف تصورات و شرایط موجود میتواند شگفتی ساز جام جهانی 2026 باشد.
البته به شرط آن که حمایت لازم و پیشبینیهای امروز که برنامه ریزی شده صورت بگیرد. تیم ملی ایران شرایط سختی را سپری می کند، بازیهای دوستانه یکی پس از دیگری به دلایل سیاسی لغو می شود و به نظر می رسد وظیفه همه ما حمایت بیشتر از این تیم برای دفاع از اعتبار فوتبال ایران در جام جهانی است.
رشد صنعت برق ایران فراتر از میانگین جهانی
معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد:
🔷 در چهار دهه اخیر ظرفیت نیروگاهی کشور ۱۳ برابر و تولید برق ۲۲ برابر افزایش یافته است؛ در حالی که میانگین جهانی به ترتیب ۴.۵ برابر و ۳.۴ برابر بوده است.
برگزاری نشست تخصصی بهداشت و تغذیه گاو شیری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی اتحادیه دامداران استان اصفهان، جلسه کمیته تخصصی بهداشت و تغذیه گاو شیری با حضور مدیرعامل اتحادیه دامداران، مدیر بخش امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مشاورین اتحادیه دامداران، استادان دانشگاه، اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، متخصصین، مدیران، کارشناسان و فعالان صنعت دامپروری استان در سالن جلسات اتحادیه برگزار شد.
👈هدف از برگزاری این جلسه، پیگیری مشکلات و چالشهای حوزه تولید در صنعت دامپروری، بررسی راهکارهای علمی و عملی برای پایداری تولید شیر با نگرش اقتصادی، توجه ویژه به واحد های کوچک پرورش دام و افزایش هماهنگی بین بخشهای مختلف مرتبط با دامپروری در استان اصفهان عنوان شد.
🔸️محورهای مطروحه در جلسه شامل بررسی وضعیت تولید شیر در استان، مشکلات واردات نهادههای دامی، کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، کاهش بیماریهای دامی، افزایش باروری گله با استفاده از علوفه باکیفیت و حذف اقتصادی دامهای مولد و استفاده از اسپرم های تعیین جنسیت شده و نژادهای گوشتی بود.
✅️ در پایان جلسه بر لزوم و اجرای موارد زیر تاکید گردید:
- حمایت ویژه از دامداریهای کوچک و ارائه راه کار های علمی و آموزشی جهت افزایش عملکرد
-تدوین روش نوین قیمت گذاری شیر
-بررسی روش های قابل اجرا جهت حل مشکلات نقدینگی در واحد های پرورش دام به ویژه واحد های کوچک
-پیگیری جایگزین نمودن برخی از اقلام خوراکی از جمله تفاله چغندر قند با توجه به افزایش قیمت بی رویه
-محاسبه و بازنگری قیمت تمام شده جیره های در حال استفاده در دامداری ها با نگرش افزایش سهم بیشتر علوفه باکیفیت.
پایداری شبکه برق بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا_ به نقل از امور برق شهرستان شهرضا، مدیر امور برق شهرستان شهرضا از بهرهبرداری فیدر دوم برق بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با سرمایهگذاری ۱۵ میلیارد ریالی و با همکاری یک خیر نیکاندیش خبر داد.
عبدالرضا جهاننما گفت: با راهاندازی این فیدر پشتیبان، در صورت بروز اختلال در مسیر اصلی، برق بخشهای حیاتی بیمارستان بدون وقفه تأمین میشود.
وی افزود: این پروژه به یاد زندهیاد علیرضا رضایی اجرا شده و گامی مؤثر در افزایش پایداری برق مراکز درمانی و تقویت زیرساختهای حیاتی شهرستان است.
400 میلیارد تومان سرمایهگذاری و بازسازی زیرساختهای کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا گل محمدی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) کل اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای این سازمان در سال گذشته را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط بخش خصوصی در حوزه زیرساختهای تحقیقاتی این سازمان سرمایهگذاری شد.
وی افزود: ما با کمک بخش خصوصی و تعاملاتی که با سایر نهادها داشتیم توانستیم رقم سرمایهگذاری در حوزه زیرساختهای تحقیقاتی را به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برسانیم.
معاون وزیر جهاد ادامه داد: این سرمایهگذاریها از جمله در زمینه ساخت انبارهای نگهداری از بذور، خرید تراکتور و کمباین برای مزارع تحقیقاتی و خودرو هزینه شده است.
گلمحمدی با بیان اینکه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سال ۱۴۰۵ نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، گفت: تلاش میکنیم از طریق منابع مختلف و کمک بخش خصوصی میزان سرمایهگذاری برای نوسازی و بازسازی زیرساختهای تحقیقاتی این سازمان را به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۵ افزایش دهیم.
وی در همین حال میزان سرمایهگذاری در بخش کشاورزی و تحقیقات را ناکافی دانست و تاکید کرد: ارقام سرمایهگذاری برای نوسازی، بازسازی و توسعه زیرساختهای بخش تحقیقات کشاورزی باید افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره جذب محققان در سازمان تات یادآور شد: پس از حدود ۳ سال توانستیم با کمک وزیر جهاد کشاورزی، معاون اول رئیسجمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز جذب ۸۵ عضو هیئت علمی را اخذ کنیم و به زودی روند مصاحبه این افراد آغاز خواهد شد.
گلمحمدی تاکید کرد: برنامه ما این است که هر سال جذب محققان و اعضای هیئت علمی را تکرار و در عین حال جذبها را بهینه کنیم.
مسابقات ترای اتلون دختران استان اصفهان (شنا دوچرخه دو )
مسابقات ترای اتلون دختران استان اصفهان (شنا دوچرخه دو) یادواره شهدای میناب روز جمعه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۵ در استخر انقلاب و پیست دوچرخه سواری آبشار برگزار شد که نتایج ذیل به دست آمد:
رده سنی نونهالان:
مقام اول کیمیا ملکوتی خواه
مقام دوم پرنیا شیروانی
مقام سوم نیایش چکشی
رده سنی نوجوانان:
مقام اول مهیسا همت کار
مقام دوم هستی عزیزی
مقام سوم مریم علیرضایی
آغاز برداشت گل محمدی دراستان اصفهان بهار1405
رئیس زاده مدیر باغبانی سازمان در این خصوص گفت: استان اصفهان با سطح زیرکشت بیش از 4300 هکتار ومیزان تولید حدود15000تن گل محمدی درحال حاضرمقام اول در میزان تولید و مقام سوم در سطح زیرکشت گل محمدی در کشور می باشد.
🔰 شایان ذکر است ،پیش بینی می گردد در سال جاری 15000 تن گل محمدی از گلستانهای باروراستان برداشت و در واحدهای صنعتی وسنتی گلاب گیری که تعداد آنها به بیش از 2000 واحد می رسد به گلاب ،اسانس وسایر فر آورده ها تبدیل گردد.
🔰محصول عمده گل محمدی گلاب است واز هرتن گل محمدی یک تا سه تن گلاب به دست می آید ،بخش کمتری از محصول نیز به تولید اسانس گل ( 3000تن گل تر یک لیتر اسانس) اختصاص داده می شود .
🔰 هر دومحصول تولید شده جایگاه ویژه ای در بخش صادرات غیر نفتی داشته وگلاب کاشان معروفیت جهانی دارد. بیشترین سطح کاشت گل محمدی وواحدهای فر آوری این محصول در شهرستان کاشان واقع گردیده و درشهرستانهای شاهین شهر وگلپایگان، فریدونشهر وبرخی شهرستانهای دیگر استان نیز با میزان کمتر، گلستانهای پرورش گل محمدی وجود داشته و رو به توسعه است.
ریگلاژ شبکه های روستای اسلام آباد شهرستان هرند
آغاز عملیات احداث نیروگاه 10مگاواتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کاشان، عملیات احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری اصفهان، فرماندار ویژه شهرستان کاشان و خیرین در محل پردیس این دانشگاه آغاز شد.
ابراهیم کوچکی صبح امروز در حاشیه این پروژه اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی این دانشگاه با هدف تأمین انرژی پاک و دستیابی به خودکفایی در مصرف برق در زمینی به مساحت 18 هکتار در حوزه پردیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان احداث میشود.
کوچکی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید انرژی این نیروگاه 10 مگاوات برآورد شده است که پس از تولید به شبکه ملی برق کشور تحویل داده خواهد شد تا علاوه بر تأمین نیاز دانشگاه، به پایداری شبکه برق کشور نیز کمک کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره منابع مالی این پروژه تصریح کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته، قسمتی از اعتبار این طرح از محل اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و همچنین درآمدهای اختصاصی دانشگاه و قسمتی نیز توسط خیّرین تأمین خواهد شد و عملیات ساخت آن طبق برنامه زمانبندی بزودی آغاز میشود.
وی تصریح کرد: احداث این نیروگاه گامی بلند در جهت تحقق اهداف «دانشگاه سبز» و کاهش هزینههای جاری است که میتواند الگویی برای سایر مراکز آموزش عالی و درمانی و حوزه سلامت کشور در استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر باشد.
راهاندازی 136 میلیاردی تجهیزات تخصصی جدید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از تسنیم ابراهیم کوچکی اظهار داشت: تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی شامل دستگاه سنگشکن داخل عروق قلبی و دستگاه آنالیز انعقاد خون و نوار مغز (EEG) ویژه نوزادان که به همت خیرین خریداری شده بود، به بهره برداری رسید.
کوچکی افزود: دستگاه پیشرفته سنگشکن داخل عروق (IVL) که به همت خیر نیکاندیش، حاج رضا ذراتی مجرد با هزینه 20 میلیارد ریال تأمین شده است در اتاق عمل بخش آنژیوگرافی قلب مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی، نصب و راهاندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تشریح این تجهیزات تصریح کرد: این دستگاه استراتژیک، رسوبات سخت کلسیمی که مانع باز شدن رگهای قلبی میشوند را درهم میشکند و امکان تعبیه استنت را برای این بیماران فراهم میکند.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه پیشرفته آنالیز انعقاد خون (PT/INR) این مرکز نیز توسط همان خیر بزرگوار حاج رضا ذراتی مجرد و با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال خریداری شده و در آزمایشگاه بیمارستان شهید بهشتی نصب و به بهرهبرداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزسکی کاشان خاطرنشان کرد: دستگاه نوار مغز نوزادان (EEG) نیز که توسط خیر نیکاندیش، هادی معصومی با هزینه 15 میلیارد ریال تأمین شده است، در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (NICU) نصب و راهاندازی شد.
کوچکی تصریح کرد: این دستگاه امکان تشخیص زودهنگام اختلالات مغزی نوزادان را فراهم میکند و پزشکان را قادر میسازد بارهای الکتریکی غیرطبیعی مغز را به سرعت شناسایی و اقدامات درمانی را آغاز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: راهاندازی این دستگاه گام مهمی در تکمیل زنجیره درمان بیماریهای مغز و اعصاب نوزادان محسوب میشود و از ارجاع بیماران به پایتخت یا سایر مراکز استانها جلوگیری میکند.
کوچکی همچنین از راهاندازی دستگاه الکتروفیزیولوژی قلب (EPS) خبر داد و تاکید کرد: این دستگاه با حمایت خیر نیکاندیش، مرتضی زارع و با هزینه 65 میلیارد ریال تأمین و در بخش قلب بیمارستان به بهره برداری رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه ابلیشن قلب نیز که با همت خیر نیکاندیش، محمد نورالدینی، با اعتبار بالغ بر 11 میلیارد ریال خریداری و به چرخه خدمات درمانی بیمارستان افزوده شد، که نقش مهمی در درمان اختلالات ریتم قلب ایفا میکند.
کوچکی با تاکید بر حمایت مستمر خیرین نیکاندیش و نقش مهم آنان در ارتقای سطح خدمات درمانی منطقه، خاطرنشان کرد: با راهاندازی این تجهیزات پیشرفته، دقت تشخیص در بخشهای فوقتخصصی آنژیوگرافی قلب و نوزادان افزایش یافته و روند درمان با کیفیت بالاتر و کمترین عارضه انجام میشود.
