زهره مختاری
صرفهجویی ۱۳۷ میلیارد ریالی در مصرف سوخت
سید محمد موسوی با اشاره به نتایج حاصل از تحلیل عملکرد سامانه خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان 1522 اظهار کرد: در بازه زمانی آذرماه سال گذشته تاکنون، تعداد ۷۶۴ هزار و ۴۱ تماس ورودی از سوی مشترکین ثبت شده که پاسخگویی غیرحضوری به این درخواستها، از انجام ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۰۵ سفر شهری جلوگیری کرده است.
وی افزود: بر اساس محاسبات انجامشده، حذف این مراجعات حضوری موجب کاهش بیش از ۴۵ میلیون و ۸۴۲ هزار کیلومتر تردد غیر ضروری شده که در نتیجه 4 میلیون و ۵۸۴ هزار و ۲۴۶ لیتر بنزین به ارزش ریالی ۱۳۷ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال صرفهجویی شده است.
موسوی افزود: با ارائه خدمات غیر حضوری به متقاضیان و مشترکین، بالغ بر ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۰۸ ساعت از زمان شهروندان صرفهجویی شده است که معادل ۹۶ درصد زمان مراجعه حضوری و ارائه خدمت به روشهای سنتی است.
مدیر دفتر سامانه خدمات غیر حضوری آبفای استان، این دستاوردها را حاصل توسعه هدفمند خدمات الکترونیک دانست و گفت: سامانه ۱۵۲۲ با هدف حذف مراجعات حضوری، افزایش شفافیت، تسریع در رسیدگی به درخواستها و ارتقای رضایتمندی مشترکین راهاندازی شده و امروز به یکی از مؤثرترین ابزارهای تحقق دولت هوشمند در حوزه آب و فاضلاب تبدیل شده است.
وی همچنین از ثبت ۲۳ هزار و ۱۶۱ درخواست غیرحضوری از طریق سایر درگاههای الکترونیکی از جمله پرتال شرکت آب و فاضلاب و اپلیکیشن همراه آبفا خبر داد و گفت: توسعه خدمات غیرحضوری، علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا، نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی، کاهش هزینههای اجتماعی و افزایش بهرهوری سازمانی ایفا میکند.
یه عایق کوچولو!
حالا که خدا را شکر برف اومده و خوشحالین کنتور آب را ول نکنین به امان خودش!
اگه یخ بزنه، هم آب قطع میشه، هم خرج میتراشه!
یه کار کوچیک انجام بدین تا یلداتون، هم گرم بمونه هم شیرین!
این ویدئو رو ببینین و جدی بگیرین
اصفهان منهای 20| پویشی برای مصرف بهینه آب
20 لیتر کمتر برای تابآوری بیشتر
خدمتی داوطلبانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان با نقل از پایگاه خبری ندای فردا در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، ماندگاری با اشاره به اجرای طرح سفیران خادمیار در حوزه دانشآموزی اظهار داشت که این طرح مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت متناسب با ادراک، زبان و دغدغههای نسل نو منتقل میکند.
او همچنین با تأکید بر اهمیت نظام آموزش و پرورش بهعنوان یکی از اصلیترین بسترهای اصلاح نگاه اجتماعی در این زمینه افزود رویداد شهدا در نگاه نسل نو، با مشارکت فعالانه بیش از ۲۵۰۰ دانشآموز و تولید آثار خلاقانه، ثابت کرد در صورت انتخاب روایت درست، نسل جدید نهتنها همراه، بلکه پیشتاز این جریان خواهد بود.
مدیر خادمیاران شهدای کشور با انتقاد از نگاههای جناحی به مقوله شهادت خاطرنشان کرد که شهدا به هیچ جناح یا جریان سیاسی خاصی تعلق نداشتند.
آنان فراتر از مرزبندیهای ارتشی و سپاهی یا چارچوبهای سیاسی چپ و راست بودند.
این نگاههای دوگانه نیازمند بازنگری است، چرا که جوهره ایثار بر اساس همبستگی ملی تعریف میشود و نباید ارزش فداکاری شهدا قربانی ظاهرگرایی یا اغراق شود.
او با اشاره به شبهات مطرحشده درباره جامعه ایثارگری عنوان کرد که در سالهای اخیر موجی از باورهای نادرست مربوط به خانوادههای شهدا، بهویژه در موضوعاتی نظیر سهمیهها و حداقل حمایتهای قانونی، گسترش یافته است.
این شرایط نیازمند پاسخ مبتکرانه و اقدامات هدفمند رسانهای است.
در ادامه این نشست خبری، مهدی حاجیان قائممقام خادمیاران شهدای کشور، از نقش تاثیرگذار رسانهها در گسترش و ملی شدن رویداد شهدا در نگاه نسل نو سخن گفت و بیان کرد که همکاری رسانهها امکان توزیع این رویداد در سطح ملی را فراهم کرد.
او افزود که بیش از ۲۷۸۰ اثر با محوریت مفهوم ایثار و شهادت، همراه با بهرهگیری از هوش مصنوعی، به دبیرخانه ارسال شده است.
حاجیان همچنین اظهار داشت که برای نخستین بار، نتیجه بهرهگیری از هوش مصنوعی در چنین رویدادی، آثار ارزشمندی در حوزه ایثار و شهادت بوده است.
افراد بااستعداد و برگزیده در حوزه هوش مصنوعی شناسایی میشوند و حمایت خواهند شد.
بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حمایت قاطع خود را از این اقدامات اعلام کرده است.
او خاطرنشان کرد که فعالیت خادمیاران امروز گسترهای ملی دارد و در همه استانها با ۱۶ محور اصلی شامل تولید محتوای رسانهای، فعالیتهای فرهنگی، جهادی و خدمات اجتماعی در گلزارهای شهدا مشغول به فعالیت هستند.
سید محمدجواد میرباقری، مسئول روابط عمومی خادمیاران شهدای کشور نیز با تأکید بر نقش کلیدی رسانهها در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد که بدون نقشآفرینی رسانهها، ترویج این فرهنگ ممکن نیست.
او گفت حفظ یاد و خاطره شهدا مسئولیت بزرگی است که خبرنگاران و فعالان رسانهای در خط مقدم آن قرار دارند و رسانهها بازوی اصلی خادمیاران شهدای کشور برای گسترش این فرهنگ به شمار میروند.
او اضافه کرد که ساختار سازمانی، شرح وظایف و طرح جامع ساماندهی گلزارهای شهدا با افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.
هماکنون شعب فعال خادمیاران در تمام استانها در حال فعالیتاند و همکاری عمیقتر رسانهها با این مجموعه هدف اصلی نشست فعلی است.
همچنین اصحاب رسانه بهعنوان خادمیاران افتخاری میتوانند نقش مؤثرتری در برنامهها و رویدادهای ملی داشته باشند.
اهدای حکم خادمیاری افتخاری به خبرنگاران نیز نشاندهنده نیاز واقعی به همراهی آنان در این مسیر است.
مسئول روابط عمومی خادمیاران شهدای کشور تأکید کرد که فعالیتهای این مجموعه تحت مجوزهای رسمی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت میگیرد.
مدیریت کلان آن نیز توسط شورای عالی سیاستگذاری متشکل از مقامات ارشد کشور انجام میشود.

دمای آسایش ۲۰ درجه سانتیگراد
تفاهمنامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روستای تودشک کوهپایه امضا شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تفاهمنامه احداث یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای تودشک کوهپایه امضا شد.
این پروژه آموزشی با زیربنای ۴۷۵ متر مربع، ۱۱۰۰ مترمربع محوطه سازی و ۱۶۰ متر دیوار کشی در زمینی به مساحت تقریبی ۱۶۰۰ مترمربع برای دانش آموزان دختر روستای تودشک کوهپایه و در مقطع ابتدایی احداث خواهد شد.
این سومین مدرسه ای است که با مشارکت خیرمدرسه ساز مسعود جعفری و اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود و این پروژه به نام زندهیاد حاج محمدعلی جعفری نامگذاری خواهد شد.
این نشست با حضور فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ذاکران معاون مشارکت های مردمی، فضلی فرماندار شهرستان کوهپایه، حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه و جمعی از خیرین و مسئولان در اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان برگزار شد.
ارزیابی و پایش الزامات HSE
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس حسینعلی اکبری مجری پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و (HSE) این شرکت گفت: این ارزیابی با هدف بهبود وضعیت ایمنی؛ ارتقا سطح نظارت بر اساس آیین نامهها و افزایش آگاهی کارکنان در زمینه پیشگیری از حوادث و ارتقا سطح ایمنی و نظارت عالیه به مدت ۳ روز برگزار شد.
مهندس اکبری افزود: ناظران عالیه توانیر دراین نشست ها پس از بررسی شاخصها و آیتم های ارزیابی بهام (بهداشت حرفهای، ایمنی و محیط زیست) در مدت سه روز ایمنی دفاتر تخصصی و تاسیسات و زیر ساخت های صنعت برق را در زمینه اچ.اس. ای ارزیابی و سنجش کردند.
مجری پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و (HSE برق منطقه ای اصفهان تصریح کرد: شاخص های بهداشت، ایمنی و محیط زیست در حوزه های روابط عمومی، حقوقی و رسیدگی به شکایات و حقوقی؛ مالی و منابع انسانی؛ انبارها؛ دیسپاجینگ و پست های برق امروز بررسی، بازنگری و تشریح شد.
وی درادامه به اهمیت اجرای شاخصهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت برق اشاره کرد و افزود: آموزش و اشتراک گذاری تجربیات در راستای استفاده از روشهای علمی و تجربی جدیدتر برای جلوگیری از حوادث و بهبود وضعیت ایمنی امری ضروری است.
اکبری تاکید کرد: نظارت عالیه، به حفظ سلامت و پایداری کارکنان و ارتقای سطح ایمنی در حوزه صنعت برق کمک خواهد کرد. وی در ادامه به همکاری و تبادل اطلاعات در این جلسات تأکید کرد و افزود: تمامی فعالان این حوزه وظیفه دارند تا نقاط قوت و راهکارهای بهبود را ثبت کنند چرا که هدف اصلی این جلسات جمعآوری تجربیات موفق و راهکارهای عملی برای بهبود عملکرد اچ. اس. ای (HSE) صنعت برق است.
درادامه مهندس شیرازی؛ همکار اچ .اس. ای (hse)برق باختر و ناظر عالیه توانیر هم گفت: نظارت عالیه HSE در صنعت برق، با اولویت بررسی و پایش دقیق استانداردهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در عملیات و تجهیزات برق انجام می شود.
مهندس شیرازی افزود: این نظارت شامل ارزیابی خطرات مرتبط با برق، اطمینان از رعایت پروتکلهای ایمنی و همچنین آموزش کارکنان برای پیشگیری از حوادث است و در واقع به خاطر حفظ ایمنی و جلوگیری از حوادث ضروری و جدی است.
شیرازی تصریح کرد: برق به دلیل ماهیت خطرناکش، میتواند باعث آسیبهای جسمی یا حتی مرگ شود، بنابراین نظارت دقیق، به کاهش ریسکها، بهبود شرایط کاری و حفاظت از محیط زیست کمک میکند و باعث افزایش کارایی و جلوگیری از خرابیهای گرانقیمت میشود.
تقویت زیرساختهای برق شهری با اجرای پروژه ۲۲ میلیارد ریالی در کاشان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا)، در ادامه برنامههای کلان توسعه و پایدارسازی شبکه توزیع برق کشور و با هدف ارتقای تابآوری زیرساختهای انرژی، پروژه نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ کیلوولتآمپر و تابلو ۴۰۰ آمپر، بههمراه احداث یک کیلومتر شبکه فشار متوسط در بلوار حرم محله راوند کاشان، با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد ریال با موفقیت اجرا و به بهرهبرداری رسید.
اجرای این پروژه در پاسخ به رشد مصرف برق، توسعه فیزیکی شهرها و ضرورت تأمین برق مطمئن برای مشترکان خانگی، تجاری و خدماتی انجام شده و نقش مؤثری در ارتقای پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان تأمین برق در مناطق شهری ایفا میکند. این طرح زیرساختی، ضمن رفع محدودیتهای شبکه و پیشگیری از بروز افت ولتاژ و خاموشیهای ناخواسته در فصلهای اوج مصرف، ظرفیت شبکه را برای پاسخگویی به نیازهای فعلی و توسعههای آتی افزایش داده و زمینهساز ارائه خدمات پایدارتر و باکیفیتتر به شهروندان شده است.
از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه میتوان به افزایش تابآوری شبکه توزیع، کاهش تعداد و مدت خاموشیهای احتمالی، بهبود شاخصهای کیفیت برق و ارتقای سطح رضایتمندی مشترکان اشاره کرد؛ اقدامی که در چارچوب سیاستهای توسعهای صنعت برق کشور و برنامه نوسازی شبکههای توزیع در نقاط مختلف در حال اجراست.
۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر خط و بیش از ۱۱ هزار مگاولت آمپر پست انتقال
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، مدیرکل دفتر برنامهریزی و توسعه شبکه انتقال توانیر تعداد طرحهای حیاتی برای گذر از اوج بار تابستان آینده را ۱۶۴ طرح شامل ۱۰۸ طرح جدید و ۵۶ طرح باقیمانده از سال گذشته عنوان کرد که در مجموع ۱۴ طرح در حوزه بهبود شبکه ، ۸۲ طرح افزایش ظرفیت پستهای برق به میزان ۱۱ هزار و ۳۴۰ مگاولت آمپر و ۶۸ طرح احداث خطوط انتقال به طول ۲۳۶۹ کیلومتر مدار را شامل میشود.
هاشم علیپور با اشاره به پیگیری مستمر گزارشهای این حوزه و دریافت هفتگی عملکرد شرکتهای برق منطقهای از طریق سامانه سمپا، از بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای ۴۱ طرح حیاتی شبکه انتقال برق در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین از مجموع طرحهای حیاتی، تاکنون ۲۸ طرح بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۲۶ طرح بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۶۹ طرح کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گفتنی است تاکنون ۲ طرح از ۱۶۴ طرح حیاتی شبکه انتقال به بهرهبرداری رسیده و طبق برنامه زمان بندی، تا خرداد ۱۴۰۵ تعداد طرحهای بهرهبرداری شده به ۱۵۱ طرح میرسد.
گزارش دفتر برنامهریزی و توسعه انتقال توانیر حاکی است طی ماههای آتی و به تدریج ۶ طرح در آذر ماه جاری، ۳ طرح در دی ماه، ۶ طرح در بهمن ماه آتی و ۱۰ طرح در فروردین سال آینده برقدار میشود و بیشترین حجم بهرهبرداری از طرحهای حیاتی، طی اسفند ۱۴۰۴ تا خرداد ۱۴۰۵ خواهد بود.
تشکیل یگان ویژه جلب محکومان و متهمان متواری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دادگستري کل استان اصفهان: سیدمحمد موسویان بیان کرد: مصوبات قرارگاه جلب استان باید تا مرحله اجرایی شدن پیگیری شود تا بتوانیم با ابزارهای قانونی موجود مجرمان حرفهای و سابقهدار را کنترل و امنیت را در جامعه برقرار کنیم.
وی افزود: تمامی اقدامات قضایی پرونده در واحد اجرای احکام خلاصه میشود و تا زمانی که احکام صادره اجرا نشود پرونده قضایی هم به نتیجه نخواهد رسید و بر همین اساس ضروری است معاونین دادستان مرکز استان، دادستانهای شهرستانها و دستگاههای انتظامی و امنیتی نهایت تعامل و اهتمام را داشته باشند تا متهمان و محکومین متواری شناسایی و دستگیر شوند.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات موثر انجام شده همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و معاونین دادستان و دادستانهای حوزههای قضایی سراسر استان در خصوص پایش مجرمان حرفهای و دارای سوابق متعدد اهتمام بیشتری داشته باشند.
موسویان در پایان ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری مستمر اجرای احکام جلب صادر شده از ضابطین خاص و عام، دستور داد با اجرای طرح جلب محکومان و متهمان متواری در اصفهان، هر ماه طرحهایی تنها با هدف جلب متهمان و محکومان متواری، اجرا و نتیجه اقدامات انجام شده به دادستانی گزارش شود.
کشف و ضبط ۶۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در کاشان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، در این عملیات موفقیتآمیز ۶۲ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.
این ماینرها مصرفی معادل ۶۰۰ منزل مسکونی داشتند که تهدیدی جدی برای پایداری شبکه برق و منابع انرژی کشوراست.
لازم به ذکر است، همکاری موثر امور برق و نیروهای انتظامی کاشان منجر به دستگیری متخلفان و تحویل آنها به دستگاههای قضائی شد و مجازاتهای سنگین، هم از جنبه مالی و هم غیرمالی در انتظارشان است.
شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ پایداری شبکه برق، از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده یا اطلاع از فعالیت دستگاههای مشکوک استخراج رمزارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱، وبسایت www.tavanir.org و یا ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۵۱۲۱ گزارش دهند.
