زهره مختاری

زهره مختاری

 

این نشست با حضور جمعی از سمن ها و انجمن‌ های شهرستان برخوار و نیز آقای اسدی مدیر آبفا، اقای هفت برادران معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی و خانم عبدالوهاب کارشناس سمن های فرمانداری برخوار در محل سالن جلسات اداره منابع آب شهرستان برخوار برگزار گردید.

قادری رئیس اداره منابع آب ضمن خیرمقدم به مدعوین گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی شهرستان و مهم ترين اقدامات صورت گرفته در طی چهار سال اخیر در اداره منابع اب ارائه داد و گفت با نصب بیش از 530 دستگاه کنتور هوشمند و نیز برنامه های فرهنگ سازی و اموزشی افت شدید آب از متوسط 94 سانتیمتر در سال (از سال 1361 تا 1400) پس از تاسیس اداره به کمتر از 30 سانتیمتر در سال (متوسط چهار سال از 1400 تا 1404) رسیده است.

ایشان همچنین کاهش و مدیریت مصرف اب در بخش کشاورزی، کشت محصولات کم آب‌بر و آموزش کشاورزان را ضروری دانستند.

در ادامه جلسه مدیر ابفای شهرستان گزارشی از فعالیت‌های شرکت ابفا در رابطه با مدیریت مصرف آب شرب در ماه‌های های اخیر و سناریوهای مختلف برای ماه‌های پیشرو در شهرستان ارائه دادند.

آقای هفت برادران هم ضمن بیان اثربخشی برنامه های احیا و تعادل بخشی اداره منابع آب شهرستان و نصب کنتورها در کاهش و مدیریت مصرف آب، برنامه های ترویجی و اموزشی در کشت محصولات کم اب بر مانند زعفران و زرشک، افزایش آبیاری های تحت فشار و کم فشار، و برگزاری دوره‌های آموزش‌های برای کشاورزان را از مهم ترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان برخوار اعلام کردند.

خانم عبدالوهاب هم در رابطه با ضرورت تشکیل سمن ها در حوزه آب، انرژی و کشاورزی مباحثی را بیان کردند و افزودند فرمانداری از این سمن ها حمايت می‌کند.

در این جلسه و در ادامه جمعی از نمایندگان سمن های شهرستان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود وضعیت آب و کشاورزی بیان نمودند و مقرر گردید طی فراخوانی از سوی اداره منابع آب شهرستان افراد علاقه‌مند در این حوزه شناسایی و جلسات تکمیلی دیگری برگزار شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت با رویکردی جدی، برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی؛ مسیر رشد پایدار بخش کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، همایون حایری در همایش نقد و بررسی عملکرد صنعت برق در تابستان سال جاری و ارائه برنامه‌های سال ۱۴۰۵ که با حضور وزیر نیرو و مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور در محل سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد، با اشاره به شرایط سخت صنعت برق در سال گذشته گفت: تابستان امسال در حالی سپری شد که صنعت برق هم‌زمان با فشارهای ناشی از ناترازی، کاهش منابع آبی و محدودیت‌های سوخت، با اجرای دقیق برنامه‌های مدیریت مصرف توانست عملکردی قابل دفاع ثبت کند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف، اولویت نخست صنعت برق بوده و خواهد بود، افزود: در کنار برنامه‌های عمومی مدیریت مصرف، تمرکز ویژه‌ای بر شناسایی و کنترل مصرف‌های غیرمتعارف و غیرمنطقی انجام شد؛ چرا که بدون اصلاح این الگوی مصرف، امکان اجرای موفق برنامه‌های مدیریت بار وجود ندارد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با ارائه آمار عملکرد شرکت‌ها تصریح کرد: در تابستان ۱۴۰۴، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع در مجموع موفق شدند اوج مصرف برق کشور را حدود ۲۵۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش دهند؛ رقمی که معادل جلوگیری از احداث نزدیک به ۲۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی است. در این میان، تهران با بیش از ۱۳۲۰ مگاوات کاهش مصرف، رتبه نخست را به خود اختصاص داد و پس از آن خوزستان، فارس و اصفهان عملکرد قابل توجهی ثبت کردند.

حایری ادامه داد: اگر تمامی شرکت‌هایی که با افزایش بار مواجه بودند نیز به اهداف مدیریت مصرف دست می‌یافتند، امکان کاهش پیک مصرف تا حدود ۴۲۰۰ مگاوات و رسیدن پیک کشور به حدود ۷۳ هزار مگاوات فراهم می‌شد که نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش ناترازی داشت.

وی با اشاره به مقایسه وضعیت تولید و مصرف برق در تابستان امسال و سال گذشته گفت: با وجود کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کم‌آبی، ناترازی برق کشور از حدود ۱۸ هزار مگاوات در سال گذشته به حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات کاهش یافت و اگر شرایط آبی مشابه سال قبل بود، این عدد می‌توانست به حدود ۱۱ هزار مگاوات برسد.

معاون وزیر نیرو همچنین از کاهش حدود ۲۰ تا ۲۵ روزه دوره ناترازی و خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: اجرای دقیق برنامه‌های ۱۴ مگاپروژه‌ای، که با دستور وزیر نیرو و با همکاری شرکت توانیر، برق حرارتی، ساتبا و سایر بخش‌های صنعت آب و برق تدوین شده، نقش مؤثری در بهبود وضعیت پایداری شبکه داشته است.

حایری با تأکید بر اینکه تجدیدپذیرها بخشی از راهکار مدیریت تقاضا هستند، گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌ویژه در سطح استان‌ها باید در اولویت شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع قرار گیرد، چرا که این بخش می‌تواند فشار مصرف را در اوج بار تابستان کاهش دهد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های تابستان ۱۴۰۵ خاطرنشان کرد: برش استانی ۱۴ مگاپروژه آماده شده و با تأکید رئیس‌جمهور، این برنامه‌ها با مشارکت استانداران اجرا خواهد شد تا صنعت برق بتواند با افتخار و اطمینان بیشتر از اوج بار تابستان سال آینده عبور کند.

 

همایش نقد و بررسی عملکرد صنعت برق در اوج بار تابستان ۱۴۰۴ و برنامه‌ریزی برای اوج بار تابستان ۱۴۰۵ با حضور عباس علی‌آبادی وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران این وزارتخانه، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر و معاونان و مدیران ارشد صنعت برق کشور در سالن همایش های برق منطقه‌ای تهران*

بررسی چهارده مگاپروژه (۲) از مهمترین مباحث این همایش بوده اند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، مصطفی رجبی‌مشهدی، در نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور اظهار داشت: تابلوی برق آزاد به‌عنوان یکی از ابزارهای نوین عرضه انرژی، مورد استقبال فعالان بخش خصوصی قرار گرفته و مسیر جدیدی برای مشارکت مستقیم در تأمین برق کشور گشوده است.
وی افزود: نیروگاه‌های مقیاس کوچک نیز مجاز شده‌اند تا ۵۰ درصد برق تولیدی خود را در این تابلو عرضه کنند. این اقدام منجر به افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کوچک در سال گذشته شد و به توسعه تولید پراکنده و کاهش ناترازی کمک کرد.
رجبی‌مشهدی با تأکید بر نقش صنایع در تقویت ظرفیت تولید برق کشور گفت: بر اساس ماده (۴) قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پایان سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است. تاکنون حدود ۲۷۰۰ مگاوات از این هدف محقق شده و ۶۳۰۰ مگاوات دیگر در حال اجراست.
وی تصریح کرد: صنایعی که برق موردنیاز خود را از تابلوی برق آزاد تأمین کرده یا با احداث نیروگاه‌های خودتأمین به تولید برق پرداخته‌اند، بدون محدودیت خواهند بود؛ اما صنایعی که اقدامی نکرده باشند، در دوره‌های اوج مصرف با محدودیت تأمین روبه‌رو می‌شوند.
سخنگوی صنعت برق در پایان خاطرنشان کرد: با رویکرد جدید وزارت نیرو، مسیر سرمایه‌گذاری در صنعت برق بیش از گذشته برای بخش خصوصی باز و شفاف شده است و توسعه این همکاری‌ها، زمینه‌ساز پایداری تولید و تعادل شبکه برق کشور خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، هدف از این همکاری، تولید بار اول سرکابل‌ها و مفصل‌های فشار قوی خشک در داخل کشور و کاهش وابستگی به واردات این تجهیزات استراتژیک است.

ر اساس مفاد تفاهم‌نامه، شرکت توانیر به عنوان کارفرما، شرکت پارس مفصل آسیا به عنوان مجری تولید، و معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان نهاد پشتیبان مالی و فناورانه در اجرای این پروژه مشارکت دارند.

این اقدام، ضمن صرفه‌جویی ارزی قابل توجه، زمینه‌ساز توسعه فناوری‌های بومی و تأمین پایدار لوازم یدکی شبکه‌های انتقال برق کشور خواهد بود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور مبنی بر تغییر مسیر صنعت برق از بحران به تعادل، گفت: در شرایطی که در آغاز دولت با ۲۰ هزار مگاوات کمبود برق مواجه بودیم و بخش قابل‌توجهی از نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار خارج شده بودند، امسال توانستیم ۲۱ روز زودتر از سال گذشته به پایان ناترازی برسیم و خاموشی‌های خانگی نیز ۱۵ روز زودتر پایان یافت.
وی افزود: امسال رشد تقاضای برق به‌جای پیش‌بینی ۸۹ هزار مگاوات، در سطح ۷۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات تثبیت شد که حاصل همراهی شرکت‌های توزیع، مدیریت مصرف و کنترل مصارف نامتعارف است.

جهش در هوشمندسازی و کنترل هوشمند مصرف

رجبی‌مشهدی با اشاره به اجرای گسترده طرح‌های هوشمندسازی در بخش توزیع برق کشور گفت: در سال گذشته بیش از دو میلیون کنتور هوشمند نصب شد و برای نخستین‌ بار سامانه محدودکننده مصرف (لیمیتر) به‌صورت عملیاتی در کشور فعال شد. این سامانه‌ها با ارسال پیامک هشدار و قطع خودکار بار، موجب کاهش سه‌هزار مگاواتی پیک مصرف نسبت به سال قبل شدند.
وی افزود: توسعه مراکز پایش و کنترل مصرف در ۴۰ شرکت توزیع، راه‌اندازی سامانه مردمی ۳۰۰۰۶۱۲۱ برای معرفی برق‌های غیرمجاز، و همکاری مردم در گزارش مصارف غیرعادی، مدلی از حکمرانی هوشمند در صنعت برق ایران را شکل داده است.

کاهش شدید تولید برق‌آبی و رشد ۷۶ درصدی تجدیدپذیرها

مدیرعامل توانیر با اشاره به شرایط کم‌آبی کشور گفت: در حالی‌که ذخایر مفید سدهای نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته، بخش تولید حرارتی و تجدیدپذیر توانست این ناترازی را جبران کند. تنها در یک سال اخیر، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۷۶ درصد افزایش یافت و بیش از ۱۰۰۰ مگاوات واحد جدید وارد مدار شد.

برخورد قاطع با مزارع غیرمجاز رمزارز و انشعابات غیرمجاز

رجبی‌مشهدی با اشاره به برنامه‌های توانیر برای صیانت از شبکه برق گفت: در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که رشد سه‌ برابری نسبت به سال قبل دارد. همچنین ساماندهی ۶۳ هزار انشعاب غیرمجاز در سراسر کشور انجام شده است.
وی افزود: طرح جرم‌انگاری استخراج رمزارز با برق غیرمجاز و ممنوعیت سه‌ساله استخراج مجاز برای تصویب به هیئت دولت ارسال شده است تا از حقوق عمومی مردم در برابر مصارف غیرمولد حفاظت شود.

برنامه توانیر برای عبور از اوج بار ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه ماموریت‌های اصلی شرکت‌های توزیع برق را برای سال آینده تشریح کرد و گفت: طبق مصوبه بند ب ماده ۴۳ برنامه هفتم، تعرفه یارانه‌ای فقط به اقامتگاه اصلی تعلق خواهد گرفت و سقف مصرف جایگزین الگوهای قبلی می‌شود. همچنین تعداد کنتورهای هوشمند تا پیش از تابستان ۱۴۰۵ به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه افزایش می‌یابد و برای مشترکان بسیار پرمصرف، تعرفه‌های پلکانی جدید اعمال خواهد شد.
او افزود: در کنار این اقدامات، تامین برق صنایع طبق ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از صنعت برق و نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نگاهی به آینده برق ایران

رجبی‌مشهدی با اشاره به روند جهانی برقی‌سازی و رشد مصرف انرژی در بخش حمل‌ونقل، ساختمان و صنعت گفت: در حالی‌که تقاضای جهانی برق رو به افزایش است، صنعت برق ایران با تکیه بر هوشمندسازی، مدیریت داده و عدالت در مصرف، مسیر پایداری را در پیش گرفته است.
او در پایان از حمایت‌های وزیر نیرو، معاونان وزارتخانه و مدیران صنعت برق در تحقق اهداف اوج بار ۱۴۰۴ قدردانی کرد و افزود: برای عبور مطمئن از اوج بار ۱۴۰۵، توانیر با همکاری شرکت‌های توزیع و مشارکت مردم، برنامه‌ای منسجم و داده‌محور را در دستور کار دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه برق و انرژی، هیأتی از بخش برق و انرژی کشور ترکمنستان به سرپرستی «الیاسوف» مدیرعامل شرکت ترکمن انرگو ترکمنستان، وارد تهران شدند و در نشستی مشترک با مدیران شرکت توانیر، زمینه‌های جدید همکاری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست با هدف توسعه همکاری‌های بخش برق بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و با حضور مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد و دو طرف درباره گسترش ظرفیت‌های مشترک در حوزه تولید و انتقال برق و همچنین احداث خطوط ارتباطی جدید برای افزایش تبادلات برقی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.
در این جلسه همچنین موضوع ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در صورت احداث و تکمیل خطوط ارتباطی جدید، توسعه ظرفیت ترانزیت برق از طریق شبکه ایران در دستور کار طرفین قرار گیرد.
در ادامه، دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه صدور تجهیزات و کالاهای برقی و خدمات فنی–مهندسی نیز مذاکراتی انجام دادند. به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، طی سال گذشته ترانسفورماتورهای ساخت ایران با کیفیت بالا به ترکمنستان صادر شده که مورد تأیید و استقبال طرف ترکمنی نیز قرار گرفته است.
بر اساس توافق صورت‌گرفته، مقرر شد از ظرفیت‌های شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه ساخت و تداوم و گسترش صادرات تجهیزات برق و انرژی، برای پاسخگویی به نیازهای بازار ترکمنستان استفاده شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در ابتدای نشست، مصطفی رجبی‌مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با قدردانی از عملکرد موفق ایران‌ترانسفو در تأمین ترانسفورماتورهای مورد نیاز شبکه در سال گذشته گفت: شرکت ایران‌ترانسفو در اوج بار ۱۴۰۴ همراهی مؤثر و قابل‌تحسینی با صنعت برق کشور داشت و نقش مهمی در تأمین به‌موقع تجهیزات حیاتی شبکه ایفا کرد. از تلاش‌ها و همکاری صمیمانه مدیران و کارکنان این مجموعه صمیمانه تشکر می‌کنم.

تأکید بر تسریع در تحویل و پایش تعهدات 
وی با اشاره به لزوم آمادگی کامل برای اوج بار سال ۱۴۰۵ افزود: ضروری است روند تولید و تحویل ترانس‌ها با سرعت بیشتری دنبال شود تا در زمان‌بندی مقرر در اختیار شرکت‌های برق منطقه‌ای قرار گیرند. همچنین انتظار داریم قراردادها و مناقصات مربوط به تأمین ترانسفورماتورها در کوتاه‌ترین زمان ممکن نهایی شوند.
رجبی‌مشهدی پیشنهاد طراحی داشبورد مدیریتی مشترک میان توانیر و ایران‌ترانسفو برای رصد مستمر پیشرفت کار را داد و اظهار داشت: این داشبورد به‌صورت هفتگی به‌روزرسانی شود تا وضعیت اجرای تعهدات و روند تأمین مالی طرحها برای دو طرف شفاف و قابل پایش باشد.

ارتقای فناوری و کاهش تلفات
در ادامه جلسه، موضوع توسعه ترانس‌های نسل جدید C-core (سی‌سیپرین) با بازدهی بالاتر و تلفات کمتر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شرکت ایران‌ترانسفو روند طراحی و ساخت این تجهیزات را تسریع کند تا از ابتدای سال آینده در شبکه‌های فوق‌توزیع و انتقال به کار گرفته شوند.
همچنین تولید ترانس‌های شیفت‌فاز (Phase Shifter) برای افزایش ظرفیت انتقال توان در شبکه سراسری، و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه ترانس‌های آمورف با تلفات بسیار پایین، از دیگر مصوبات این نشست بود.
این اقدامات با هدف کاهش تلفات انرژی، ارتقای فناوری ساخت تجهیزات کلیدی و افزایش پایداری شبکه برق کشور تا پیش از اوج بار تابستان ۱۴۰۵ دنبال می‌شود.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی معاون سلامت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارزیابی وضعیت سلامت روان در جامعه و شناسایی به‌هنگام مشکلات و چالش‌های روان‌شناختی در سطح کشور در حال اجراست و نتایج آن ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوالات و تماس‌های مکرر مودیان در خصوص مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اعلام کرده است: درخواست تمدید مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی به مراجع قانونی ذی‌صلاح ارایه شده است و قطعا این مهلت تمدید خواهد شد.
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اقتصاد بازار او در ادامه خطاب به استاندار اصفهان گفت: حضرت‌عالی بنده را می‌شناسید؛ نه اهل اغراق هستم و نه اهل تملق، اما بر اساس تجربه شخصی خود و فعالیت در استان‌های دیگر از جمله تهران، با رسانه‌هایی مواجه شده‌ام که در ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه رفع موانع احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را با هدف تسهیل فرآیند ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب