زهره مختاری
مولدسازی داراییهای بلااستفاده؛ برطرف کننده نیازهای دستگاههای اجرایی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، ناصر یارمحمدیان در حاشیه جلسه کمیته تخصصی مولدسازی اموال مازاد دولت و با اشاره به برگزاری منظم این جلسات گفت: تعیین تکلیف املاک، تکمیل اسناد مالکیت و استفاده بهینه از داراییهای بلااستفاده، از مهمترین اولویتهای این کمیته است.
وی گفت: در این کمیته اموال مازاد ادارات کل دامپزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهادکشاورزی استان و شرکت آب منطقه ای جهت فرآیند مولدسازی مورد بررسی قرار گرفت.
یارمحمدیان با بیان اینکه مباحث مرتبط با اموال مازاد اداره کل دامپزشکی استان نیز در جلسه مطرح شد، گفت: مقرر شد پیگیریهای لازم برای اخذ اسناد املاک گلپایگان و بوئینمیاندشت انجام شود. همچنین مدارک مورد نیاز برای مولدسازی ملک واقع در خور و بیابانک، به محض اخذ سند تکبرگ، به دبیرخانه مولدسازی استان ارسال گردد و اقدامات لازم برای اخذ سند تفکیکی املاک واقع در فریدن و فریدونشهر نیز صورت گیرد.
وی افزود: در خصوص اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان نیز موضوع تهاتر ملک این سازمان در کارگروه استانی مولدسازی مطرح و تصویب میشود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان همچنین درباره مباحث مطرحشده پیرامون شرکت آب منطقهای استان گفت: مقرر شد برای اخذ سند زمین واقع در مجاورت شهرک صنعتی اشترجان، مکاتبه لازم با اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام شود.
یارمحمدیان با اشاره به موضوعات مربوط به اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: برآورد اولیه ارزشگذاری املاک مازاد این اداره کل انجام خواهد شد و رایزنیهای لازم با مدیرکل اموال و داراییهای دولت و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان برای نحوه تبدیل اسناد دفترچهای به اسناد تکبرگی و شیوه مولدسازی و انتقال املاک تاریخی صورت میگیرد.
وی در پایان از معرفی سه ملک جدید اداره کل دامپزشکی استان برای مولدسازی خبر داد و گفت: این املاک در شهرستان های خور و بیابانک، فریدن و فریدونشهر واقع شده اند که پس از مولدسازی به تکمیل پروژه های نیمه تمام دامپزشکی در این شهرستانها انجام خواهد شد.
راهنمای جامع انجام فرایند پیش ثبت نام الکترونیکی
از عطر گلها تا هنر دست ایرانی؛ همه در یک نمایشگاه
زمان برگزاری: ۱۱ تا ۱۶ خردادماه ۱۴۰۵
⏰ ساعات بازدید: ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰
🚍 سرویس ایاب و ذهاب (اتوبوس رایگان):از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۲:۳۰ هر یک ساعت یکبار از محل پل بزرگمهر، ابتدای خیابان مشتاق دوم، ایستگاه باغ گل ها برقرار میباشد.
📍 محل برگزاری:کمربندی شرق، بزرگراه استاد پرورش، شهر نمایشگاهی اصفهان
🌸 فرصتی برای آشنایی با جدیدترین محصولات گل و گیاه، گیاهان دارویی، سوغات اقوام، صنایع دستی، هدایا و توانمندیهای مشاغل خانگی در فضایی سرشار از طراوت، رنگ و زیبایی.
🔰 منتظر حضور گرم شما هستیم.
22 هزار کارت ملی آماده در اصفهان رسوب شده است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایرنا محمد عباسی درباره وضعیت متقاضیانی نیز که پس از سال ۱۴۰۲ ثبتنام کردهاند، اظهار داشت: کارتهای سال ۱۴۰۲ به این طرف نیز بر اساس اولویت در حال صادر شدن است، اما اگر کسی از سال ۱۴۰۲ به قبل ثبتنام کرده و هنوز خبری نشده است، حتماً مدارکش نقصی داشته که باید با مراجعه به ثبت احوال آن را رفع کند و بقیه مواردِ در نوبت نیز تا پایان پاییز امسال کارت خود را دریافت میکنند.
وی افزود: برای این افراد چندین بار در سالهای مختلف پیامک اطلاعرسانی ارسال شده است؛ لذا از همشهریان عزیز خواهش میکنم پیامکهای خود را بررسی و به ایستگاه، دفتر پیشخوان یا اداره ثبت احوالی که در متن پیامک مشخص شده مراجعه کنند و کارتهای خود را تحویل بگیرند تا از حجم بار ترافیکی ادارات کاسته شود.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ادارهکل ثبت احوال استان اصفهان در تشریح علت طولانی شدن روند صدور برخی کارتهای ملی هوشمند اظهار داشت: واقعیت این است که کارتهای مربوط به سال ۱۴۰۰ و حتی ۱۴۰۱ تقریباً به طور کامل صادر و تحویل داده شدهاند و به صورت قاعدهمند، کارت صادرنشدهای از سال ۱۴۰۰ در سیستم وجود ندارد.
وی افزود: اگر شهروندی از سال ۱۴۰۰ تا کنون کارت خود را دریافت نکرده، قطعاً پرونده یا مدارکش دچار نقص یا مشکل خاصی بوده است؛ لذا این دسته از هموطنان حتماً باید به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند تا مشکل پرونده آنها بررسی و مرتفع شود.
معاون فناوری اطلاعات ادارهکل ثبت احوال استان اصفهان با تایید گلهمندیهای مردم در خصوص تاخیرهای به وجود آمده، تصریح کرد: در کل، ما در بحث تأمین بدنه کارتها به دلیل وابستگی به واردات و مواجهه با تحریمها، با یک وقفه و عقبماندگی روبرو شدیم که گلایه مردم در این خصوص کاملاً درست و بجاست.
آغاز چاپ انبوه کارتهای ملی با فناوری صد درصد بومی
عباسی از رفع مشکل تامین بدنه کارتها خبر داد و گفت: با پیگیریهای ویژه ریاست جدید ادارهکل ثبت احوال روند بومیسازی بدنه و فناوری کارتهای ملی هوشمند کلید خورد و با موفقیت انجام شد.
وی افزود: با دستور ویژهای که صادر شده، روند چاپ انبوه آغاز گردیده به طوری که تنها در ۱۰ روز گذشته، هفت هزار کارت ملی فقط برای استان اصفهان چاپ و ارسال شده و این آمار روزبهروز در حال افزایش است.
عیاسی خاطرنشان کرد: طبق برنامهریزیهای فشرده صورت گرفته، تمامی معوقات و کارتهای صادر نشده در سطح کشور، تا پایان پاییز سال جاری (۱۴۰۵) صادر و تحویل متقاضیان خواهد شد.
باززندهسازی مرکز چاپ شناسنامه در «پست نشاط» پس از حادثه موشکی
وی همچنین علت عقبماندگی در صدور شناسنامههای استان اصفهان را آسیب شدید مرکز تجمیع چاپ در جریان حملات موشکی اخیر اعلام کرد و از باززندهسازی این مرکز در محل اداره پست نشاط خبر داد.
عباسی تاکید کرد: مجموعه ثبت احوال در برابر این حادثه تمام تلاش خود را برای راهاندازی یک اداره جدید به کار بست که این مرکز اکنون در محل «اداره پست نشاط» باز زندهسازی و راه اندازی شده است و نزدیک به ۲۰ روز است که روند چاپ شناسنامههای عقبافتاده در این محل با سرعت در حال انجام است و به زودی این مشکل همشهریان به طور کامل حل میشود.
به گزارش ایرنا در سطح کشور حدود ۷۰ میلیون درخواست کارت ملی ثبت شده که از این تعداد ۶۵ میلیون کارت صادر شده است و پنج میلیون نفر در صف تحویل هستند. در استان اصفهان حدود ۵۰۰ هزار نفر هنوز کارت خود را دریافت نکردهاند که نزدیک به ۱۰ درصد از آمار ملی را تشکیل میدهد. همچنین حدود ۴۰ هزار کارت آماده تحویل داشتیم که ۲۲ هزار نفر از متقاضیان هنوز برای دریافت آن مراجعه نکردهاند.
مجموع ثبتنامها در استان ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار نفر است که حدود ۵۰۰ هزار کارت هنوز صادر نشده و بقیه در اختیار مردم قرار گرفته است.
فرصت تازه دانشبنیانها در پروژههای شهری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست بر ضرورت ایجاد نظام منسجم ارجاع پروژههای فناورانه، تجمیع نیازهای شهری و توسعه بازار شرکتهای دانشبنیان تأکید شد و مسئولان شهری و فعالان حوزه فناوری، ظرفیتهای اصفهان را برای تبدیلشدن به الگوی مدیریت هوشمند شهری مورد توجه قرار دادند.
فناوری، ابزار اصلی مدیریت بحران شهری
وحید فولادگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دانشبنیان و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: شهرداریها در خط مقدم مقابله با حوادث و مدیریت شرایط شهری قرار دارند و به همین دلیل، نیاز به بهرهگیری از ظرفیت فناوری و توان شرکتهای دانشبنیان بیش از گذشته احساس میشود.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد تعامل و تبادل نظر میان مدیران شهری و فعالان حوزه فناوری برای شناسایی نیازهای نرمافزاری، سختافزاری و راهکارهای نوآورانه در مدیریت شهری است تا از ظرفیت شرکتهای فناور برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات شهری استفاده شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد دانشبنیان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از ظرفیت بالایی در حوزه فناوری و اقتصاد دانشبنیان برخوردار است، گفت: برخی پروژههای فناورانه ممکن است برای یک شهر بهتنهایی توجیه اقتصادی نداشته باشد، اما اگر این نیازها در سطح کلانشهرها و شهرهای بزرگ تجمیع شود، اجرای آنها از نظر اقتصادی کاملاً قابل توجیه خواهد بود.
فولادگر همچنین با اشاره به چالشهای تجاریسازی و بازار شرکتهای فناور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل شرکتهای دانشبنیان، موضوع بازار و فروش محصولات است و صرف حمایتهای محدود نمیتواند پاسخگوی نیاز این شرکتها باشد.
توسعه بازار فناوری با تجمیع ظرفیتها
فرید نجاتبخش، رئیس کمیته تامین فناوری و توسعه تقاضا کمیسیون اقتصاد دانشبنیان اتاق بازرگانی اصفهان از تدوین و اجرای برنامههای تخصصی برای توسعه بازار فناوری و ساماندهی ارتباط میان فناوران و متقاضیان خبر داد.
وی با اشاره به فعالیتهای این کمیته اظهار کرد: کمیته تأمین فناوری و توسعه تقاضا به عنوان یکی از کمیتههای تخصصی کمیسیون اقتصاد دانشبنیان، برنامههای خود را در چهار محور اصلی دنبال میکند که شامل توسعه و ترویج بازاریابی فناوری، ارائه راهکارهای جامع ارتباطی برای توسعه بازار فناوری، توسعه نمایشگاههای اقتصاد دانشبنیان و اجرای مدل بومی انتقال فناوری است.
نجاتبخش افزود: در این راستا همکاریهای متعددی از طریق اتاق بازرگانی با مجموعههایی نظیر سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، بخش کشاورزی استان اصفهان و سایر نهادهای مرتبط شکل گرفته است.
وی همچنین از طراحی یک سامانه جامع برای تجمیع نیازها و ظرفیتهای فناورانه کشور خبر داد و گفت: یکی از مشکلات فعلی، تعدد سامانههای دستگاههای مختلف است؛ بهگونهای که فعالان حوزه فناوری برای شناسایی فرصتها ناچارند دهها سامانه مختلف را بهصورت روزانه بررسی کنند.
رئیس کمیته تامین فناوری و توسعه تقاضا کمیسیون اقتصاد دانشبنیان اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامهها، زمینه توسعه بازار فناوری، ارتقای نقش کارگزاران تجاریسازی و تقویت ارتباط میان شرکتهای دانشبنیان و دستگاههای اجرایی بیش از گذشته فراهم شود.
ضرورت اصلاح نظام ارجاع پروژههای دانشبنیان
مسعود باطنی، رئیس کمیته مالکیت معنوی و ارزشگذاری داراییهای نامشهود کمیسیون اقتصاد دانشبنیان اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت اصلاح نظام ارجاع کار به شرکتهای دانشبنیان و استفاده از ظرفیتهای تخصصی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تأکید کرد..
باطنی ادامه داد: درخواستها، فراخوانها و نیازهای دستگاههای اجرایی میتواند از طریق این مرجع تخصصی متمرکز شود تا شرکتهای توانمند و دارای صلاحیت به مجموعههای متقاضی معرفی شوند و در ادامه نیز نظارت مؤثری بر اجرای پروژهها صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی چالشها و آسیبهای موجود در اجرای پروژهها گفت: در صورت نبود نظام ارجاع صحیح، برخی مشکلات و ناهماهنگیها که امروز در سطح استان و کشور مشاهده میشود، تکرار خواهد شد.
رئیس کمیته مالکیت معنوی و ارزشگذاری داراییهای نامشهود کمیسیون اقتصاد دانشبنیان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این مسئله تنها محدود به حوزه مدیریت شهری نیست، تصریح کرد: همین چالش با شکلهای مختلف در صنایع بزرگ کشور نیز وجود دارد؛ بهویژه در شرایط فعلی که کشور وارد دوره بازسازی و نوسازی شده است.
باطنی تأکید کرد: اصلاح فرآیند ارجاع پروژهها، استفاده از ظرفیت نهادهای تخصصی و اعتماد به شرکتهای دانشبنیان میتواند ضمن کاهش ریسک پروژهها، به توسعه فناوری و ارتقای بهرهوری در بخشهای مختلف کشور کمک کند.
شهرداری اصفهان آماده خرید تضمینی فناوری است
مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از نیاز جدی این مجموعه به توسعه فناوریهای نوین و همکاری با شرکتهای دانشبنیان در حوزههای آتشنشانی، فضای سبز، پسماند و زیباسازی شهری خبر داد.
وی بر ضرورت استفاده از فناوریهای نوین در حوزه فضای سبز و آبیاری هوشمند تأکید کرد و گفت: استفاده از حسگرهای رطوبت خاک، توسعه کشتبافت گیاهان و فناوریهای نوین هرس و نگهداری درختان از جمله نیازهای مدیریت شهری است.
بقایی با اشاره به ظرفیت اقتصادی گیاهان شهری افزود: امکان عصارهگیری از گیاهانی مانند رزماری و اکالیپتوس میتواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهر کمک کند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین از آمادگی شهرداری اصفهان برای انعقاد قراردادهای خرید تضمینی با شرکتهای فناور و دانشبنیان خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از این نیازها تنها محدود به اصفهان نیست و قابلیت توسعه در سطح کشور را دارد.
مستندسازی تجربههای بحران برای آینده شهر
سعید ابراهیمی، معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بر ضرورت مستندسازی تجربیات مدیریت شهری در شرایط بحران و توسعه زیستبوم فناوری شهری تأکید کرد و گفت: تجربههای بهدستآمده در شرایط جنگ و بحران، ظرفیت ارزشمندی برای درسآموختههای مدیریتی و توسعه فعالیتهای جدید در مدیریت شهری ایجاد کرده است.
ابراهیمی با اشاره به نقش فناوری در حل مسائل شهری تصریح کرد: مدیریت فناوری شهرداری تلاش میکند میان نیازهای فناورانه و ظرفیت شرکتهای فناوری و دانشبنیان ارتباط مؤثر ایجاد کند.
وی همچنین به توسعه اکوسیستم نوآوری شهری اشاره کرد و افزود: مرکز نوآوری شهری و مرکز داوری تخصصی راهاندازی شده و شهرداری در تلاش است با شبکهسازی میان شرکتها و مجموعههای فناور، اثربخشی پروژههای شهری را افزایش دهد.
خبر خوب برای بازدیدکنندگان نمایشگاه
از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۲:۳۰ هر یک ساعت یکبار از محل پل بزرگمهر، ابتدای خیابان مشتاق دوم، ایستگاه باغ گل ها برقرار میباشد.
روشناییِ هوشمند؛ فصل جدید شهر نمایشگاهی
پروژههای ما در شهر نمایشگاهی، زنجیرهای از تغییرات برای ایجاد فضایی استاندارد، ایمن و درخورِ رویدادهای بزرگ است. قدم به قدم، در حال تکمیلِ پازلِ بزرگِ شهر نمایشگاهی هستیم.
۴۱ پروژه × شهرنمایشگاهی = اصفهان به توان دو.
راهبرد کلان پالایش نفت اصفهان در مسیر توسعه پایدار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی و بینالملل شرکت پالایش نفت اصفهان، مدیریت انرژی و کاهش مصرف سوخت همواره بهعنوان یکی از سیاستهای راهبردی و اولویتهای اصلی این شرکت مورد توجه قرار داشته و در سالهای اخیر با اجرای مجموعهای از پروژههای تخصصی و دانشمحور، گامهای مؤثری در مسیر بهینهسازی مصرف انرژی، ارتقای بهرهوری و صیانت از محیط زیست برداشته شده است.
🔹رضا بهرامی، مدير انرژي شركت پالايش نفت اصفهان با اشاره به برنامهها و اقدامات انجامشده در حوزه مدیریت انرژی اظهار کرد: اجرای پروژههایی نظیر مدیریت تلههای بخار، کاهش نشتی بخار، بهبود فرآیند احتراق در کورههای واحدهای عملیاتی، نصب اکونومایزر بر روی بویلرهای پالایشگاه و همچنین پایش و کاهش گازهای ارسالی به شبکه مشعل از واحدهای عملیاتی، از مهمترین اقداماتی بوده که نتایج مطلوبی در کاهش مصرف سوخت و افزایش بهرهوری انرژی به همراه داشته است.
🔹وی افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان در راستای تحقق اهداف کلان توسعه پایدار و حرکت به سمت پالایشگاهی هوشمند و کممصرف، اجرای پروژههای مهم دیگری را نیز در دستور کار قرار داده است که از جمله آن میتوان به پروژه افزایش راندمان کورههای تبدیل کاتالیستی یک و دو (CRU WHB) و همچنین پروژه راهبردی بازیابی گازهای سوزاندهشده در مشعل (Flare Gas Recovery) اشاره کرد؛ پروژهای که علاوه بر کاهش اتلاف انرژی، نقش مهمی در کاهش آلایندههای زیستمحیطی و حفظ منابع ملی ایفا خواهد کرد.
🔹مدیر انرژی شرکت پالایش نفت اصفهان با تأکید بر اهمیت مدیریت دانشمحور در صنایع پالایشی تصریح کرد: بهرهگیری از دانش فنی، فناوریهای نوین و توان تخصصی کارکنان، زمینهساز ارتقای بهرهوری، کاهش مصرف انرژی و دستیابی به استانداردهای نوین زیستمحیطی در این مجموعه شده و در نهایت، کیفیت زندگی بهتر و محیط زیستی سالمتر را برای شهروندان ایرانی به ارمغان خواهد آورد.
🔹بهرامي خاطرنشان کرد: تداوم اجرای پروژههای بهینهسازی انرژی و توسعه زیرساختهای زیستمحیطی، بخشی از رویکرد کلان شرکت پالایش نفت اصفهان در مسیر مسئولیتپذیری اجتماعی، حفظ سرمایههای ملی و تحقق اهداف صنعت سبز به شمار میرود.
گرد و غبار چگونه شکل میگیرد؟
با خشک شدن زمین، ریشه گیاهان توان کمتری برای حفظ خاک دارند و در نتیجه، سطح خاک بیش از پیش در معرض باد قرار میگیرد.
در چنین شرایطی، باد ذرات ریز خاک را از سطح زمین جدا کرده و به هوا منتقل میکند که حاصل آن وقوع گرد و غبار است؛ پدیدهای که علاوه بر تهدید سلامت مردم، به خاک، کشاورزی، تالابها، زیرساختها و کیفیت زندگی نیز آسیب میزند.
🔹 عوامل انسانی نیز در افزایش خطر تولید گرد و غبار نقش مؤثری دارند.
برداشت بیرویه آب، چرای بیش از ظرفیت مراتع، تخریب پوشش گیاهی، کشاورزی ناپایدار و خشک شدن تالابها و اراضی مرطوب از جمله مهمترین عوامل تشدیدکننده این بحران عنوان شدهاند.
🔹 ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار اعلام کرد، برای کاهش این پدیده، حفاظت همزمان از خاک، منابع آب و پوشش گیاهی ضروری است.
مدیریت گرد و غبار نیازمند اجرای برنامههای پیشگیرانه، احیای سرزمین، پایش علمی و همکاری دستگاههای اجرایی و مردم است.
🔹 در پیام آموزشی این گزارش آمده است: «هر جا خاک مرطوبتر، پوشش گیاهی مناسبتر و باد کنترلشدهتر باشد، خطر تولید گرد و غبار کمتر خواهد بود.»
1 ژوئن مصادف با 11 خرداد روز جهانی شیر گرامی باد
اهمیت روز جهانی شیر
اهمیت مصرف شیر:
این روز به منظور اهمیت مصرف شیر به عنوان یک منبع غذایی مغذی و مهم برای انسان، به ویژه برای کودکان و زنان باردار و شیرده، برگزار میشود.
افزایش آگاهی:
روز جهانی شیر به منظور افزایش آگاهی جامعه در مورد اهمیت شیر بعنوان بخشی از تغذیه سالم و پیشگیری از کمبودهای غذایی و بیماریهای مرتبط با آن، برگزار میشود.
