زهره مختاری
برآورد ۲۱۰ همت ماهانه برای مصارف و تعهدات تامین اجتماعی در سالجاری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دهدشتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با حضور معاون استاندار و مقامات محلی و مدیران سازمان، ضمن تأکید بر پرداخت بهموقع تمامی تعهدات در سال گذشته بویژه در جریان جنگ تحمیلی، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای عمومی غیردولتی، نقشی حیاتی در پایداری امنیت اجتماعی کشور ایفا میکند.
وی با اشاره به اهمیت پرداختهای ماهانه سازمان افزود: در حال حاضر حدود ۵میلیون و۲۰۰ هزار مستمریبگیر تحت پوشش این سازمان هستند که معیشت آنها به پرداختهای بههنگام مستمریها گره خورده است و با برنامهریزیهای صورت گرفته و تلاشهای مدیریت و کارکنان سازمان در سراسر کشور، حتی در روزهایی که کشور درگیر جنگ بود نیز وقفهای در انجام تعهدات سازمان در قبال این عزیزان ایجاد نشد و این انضباط مالی در روزهای پایانی ماه، اولویت اصلی است.
دهدشتی با اشاره به بودجه پیشبینی شده سازمان در سال جاری گفت: در بودجه ارائه شده به هیات امنا، مبلغ ۲۱۰ همت ماهانه در بخش مصارف دیده شده است که از این میزان، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به پرداخت مستمری بازنشستگان و متناسب سازی اختصاص دارد و حدود ۵۰ همت نیز صرف هزینههای بخش درمانی و مابقی نیز مربوط به سایر تعهدات ماهانه میشود.
قائممقام سازمان تأمین اجتماعی به تشریح برنامههای راهبردی سازمان پرداخت و تصریح کرد: عبور از نظامات سنتی به سمت الگوهای نوین مدیریتی یک ضرورت است؛ در همین راستا، استقرار نظام مالی تعهدی،بیمه متمرکز، تعمیم پوشش بیمهای و اصلاح قوانین و مقررات از مجموعه طرحهای توسعهای و تحولی سازمان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
دهدشتی با اشاره به وصول بیسابقه مطالبات سازمان از دولت در سال گذشته تاکید کرد: با پیگیریهای وزیر محترم، مدیرعامل محترم سازمان و همراهی و حمایت دولت و مجلس محترم، و همه دستاندرکاران، حدود ۲۰۰ همت از مطالبات سازمان از دولت در قالب اوراق و سهام دریافت شد و همچنین در نیمه دوم سال و با مساعدت سران قوا، بانک رفاه کارگران مجدداً به سازمان تأمین اجتماعی بازگشت و این موضوع امکان ایجاد نقدینگی را برای سازمان فراهم کرد.
وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ نیز دولت پیشنهاد پرداخت ۲۷۷ همت از بدهیهای خود به سازمان تأمین اجتماعی را ارائه کرده است که در صورت تحقق، میتواند بخش مهمی از ناترازی منابع و مصارف را جبران کند.
دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژههای عمرانی-درمانی استان بوشهر اشاره کرد و از جزئیات ساخت پلی کلینیک تخصصی مبعث خبر داد و گفت: فرآیند طراحی این مرکز نهایی شده و با طی سایر مراحل قانونی، پیشبینی ما برای تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه درمانی، طی دو سال آینده است که با بهرهبرداری از این مرکز، تحولی در ارائه خدمات به بیمهشدگان استان ایجاد خواهد کرد و در جنوب استان نیز برنامه توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه در دست اجراست.
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از تلاشهای «محمدجواد بازدرهوا» مدیرکل قبلی تأمین اجتماعی استان بوشهر، «محمد صادق قیصری» به عنوان مدیرکل جدید استان معرفی شد.
ایجاد پارک فناوری فولاد در فولاد مبارکه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، با حضور در اجتماع مردم شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی کشور گفت: یکی از دغدغههای همیشگی قدرتهای خارجی این بوده که کشورهایی مانند ایران به فناوری و صنعت پیشرفته دست پیدا نکنند. این مسئله فقط مربوط به امروز نیست و در طول تاریخ نیز وجود داشته است.
وی با اشاره به تاریخچه شکلگیری فولاد مبارکه افزود: در سالهای گذشته حتی برخی کشورهای اروپایی معتقد بودند ایران نیازی به احداث کارخانه فولاد ندارد و پیشنهاد میدادند ایران بهجای تولید محصولات فولادی، سهامدار شرکتهای خارجی شود یا فولاد مورد نیاز خود را از آنها تأمین کند.
با این حال، اراده ملی باعث شد این مجموعه صنعتی در دوران جنگ تحمیلی ۸ساله شکل بگیرد و به تدریج در اقصی نقاط کشورمان گسترش پیدا کند.
زرندی تأکید کرد: احداث فولاد مبارکه در دوران جنگ تحمیلی و با نگاه به پیشرفت آینده کشور انجام شد؛ نگاهی که بر اساس آن باید برای دوران پس از جنگ و توسعه صنعتی کشور آماده میشدیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به حملات اخیر به این مجتمع اشاره و تصریح کرد: در دو مقطع هفتم و یازدهم فروردین، بیش از دهها موشک و بمب به این مجموعه شلیک شد که خساراتی مهم را وارد کرد.
با این حال، به دلیل برنامهریزیهای قبلی و مدیریت بحران که چندین ماه در این مجموعه دنبال شده بود، تلاش شد این شرایط با کمترین آسیب برای کارکنان و مردم منطقه مدیریت شود.
وی با اشاره به شهادت یکی از کارکنان این مجموعه افزود: در این حادثه همکار عزیزمان شهید عباس بهرامی کرکوندی به شهادت رسید که یاد و نام این شهید عرصه صنعت و خودکفایی را گرامی میداریم.
زرندی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، برنامهریزی برای بازیابی و بازسازی مجموعه آغاز شد. اگرچه خسارات وارد شده گسترده بود، اما با تلاش کارکنان، روند مدیریت و بازسازی با سرعت آغاز شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین درباره وضعیت کارکنان گفت: در مدت حدود دو ماه توقف فعالیتها تلاش شد خللی در وضعیت معیشتی کارکنان ایجاد نشود و می توان گفت بیش از ۹۸ دصد افرادی که با فولاد مبارکه همکاری دارند، حقوق و بخش عمده مزایای خود را دریافت کرده اند.
وی از برنامههای آینده این مجموعه صنعتی نیز خبر داد و گفت: با حضور معاون علمی و فناوری رئیسجمهور، ایجاد یک مرکز علم و فناوری در جوار فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفته است.
این مرکز با هدف شکلگیری پارک فناوری فولاد راهاندازی خواهد شد و میتواند به توسعه فناوریهای نوین در صنعت فولاد کشور کمک کند.
زرندی در ادامه به اقدامات زیستمحیطی این مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پروژههای مهم، انتقال آب از دریا بوده است.
وی همچنین در ادامه به دستاوردهای این مجموعه در حوزه مصرف بهینه آب و جوایز بین المللی کسب شده در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه در این عرصه ها همواره مسئولانه عمل کرده و به همین دلیل است که در برخی از این عرصه ها مانند مصرف آب رتبه های جهانی به دست آورده ایم.
وی همچنین از ادامه حمایتهای اجتماعی فولاد مبارکه در شهرستان خبر داد و افزود: کمک به تجهیز بیمارستان محمد رسولالله، خرید تجهیزات مورد نیاز و اجرای برخی پروژههای عمرانی در شهرستان از جمله برنامههایی است که پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ابراز امیدواری کرد: با تکیه بر توان متخصصان و دانشمندان ایرانی، این مجموعه صنعتی قویتر از گذشته بازسازی شده و همچنان در خدمت توسعه صنعتی کشور و مردم منطقه باشد.
هماندیشی برای عبور از چالش های شرایط جنگی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، در این نشست تعاملی، مدیران دو مجموعه با بررسی آخرین وضعیت شبکه برق منطقه و نیازهای انرژی صنایع بزرگ، درباره مهمترین چالشهای پیشرو در تأمین پایدار برق و راهکارهای مدیریت شرایط ناشی از وضعیت جنگی گفتوگو کردند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای اصفهان، در این نشست با اشاره به حساسیت شرایط کنونی گفت: تداوم تولید در صنایع مادر، نیازمند همافزایی و همکاری نزدیک میان صنعت برق و صنایع بزرگ است و در شرایط ویژه کنونی، هماهنگی و برنامهریزی مشترک نقش تعیینکنندهای در مدیریت چالشها دارد و قطعا فولاد مبارکه در این مسیر تنها نیست و صنعت برق برای رفع چالش های ناشی از شرایط جنگی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
مهندس امین مقدس، همچنین بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی، افزایش تابآوری شبکه برق و تقویت سازوکارهای همکاری میان صنعت برق و بخش صنعت تأکید کرد.
در ادامه، مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه نیز ضمن قدردانی از تعامل و تلاشهای مجموعه برق منطقهای اصفهان در رفع مشکلات بوجود آمده در جنگ تحمیلی سوم، بر اهمیت تعامل مستمر میان صنعت و بخش زیرساختی برق تأکید کردند.
دربخش دیگری از این نشست، موضوعاتی ازجمله پیشنهادات مدیریت شرایط اضطراری، هماهنگیهای لازم برای مرتفع سازی چالش های ناشی از شرایط جنگی در این صنعت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تاکید بر بسیج همگانی برای گذر از پیک بار تابستان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقهای اصفهان، در آستانه روزهای داغ تابستان و تنشهای حاصل از بحرانهای انرژی، استاندار اصفهان پرچم همدلی را برافراشت و از تمامی مدیران و فعالان حوزههای برق، گاز و آب خواست تا در سایه برنامهریزی و همبستگی، دیوارهای مقاومت را در برابر پیک مصرف تابستان مستحکمتر کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به چالشهای پیشروی بخش انرژی، بر بسیج همه ظرفیتهای حوزههای برق، گاز و آب برای عبور از پیک مصرف تابستان تأکید کرد.
مهدی جمالینژاد در حاشیه نشست شورای برنامهریزی استان با اشاره به شرایط حساس حوزه انرژی، بهویژه در بخش گاز، افزود: با توجه به چالشهای موجود و شرایط ناشی از جنگ در حوزه انرژی، لازم است تمامی بخشها با برنامهریزی منسجم و هماهنگی بیشتر برای مدیریت پیک بار تابستان آماده باشند.
وی با قدردانی از تلاشهای شبانهروزی فعالان صنعت برق و انرژی در ایام جنگ تحمیلی سوم افزود: مدیران باید با تقویت تیمهای عملیاتی و تدوین برنامههای منسجمتر، برای مواجهه با شرایط خاص و چالشهای پیشرو آمادگی بیشتری داشته باشند تا با تدبیر، استقامت و افزایش تابآوری از این مقطع عبور کنیم.
استاندار اصفهان همچنین با قدردانی از خدمات مدیرعامل پیشین شرکت برق منطقهای اصفهان، توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و احداث نیروگاههای خورشیدی را یکی از سه اولویت مهم اجرایی استان برشمرد و گفت: با وجود شرایط خاص کشور، اقدامات مؤثری در زمینه توسعه انرژی خورشیدی در استان انجام شده است.
در ادامه این نشست، امین مقدس، سرپرست شرکت برق منطقهای اصفهان با اشاره به توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۸۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان ایجاد شده است.
وی افزود: پیشبینی میشود تا پایان تیرماه سال جاری ظرفیت تولید نیروگاههای خورشیدی اصفهان به ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد و با تکمیل زیرساختهای مربوطه، این ظرفیت در ادامه دو برابر شود. به گفته وی، افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر میتواند نقش مهمی در مدیریت مصرف و عبور از پیک بار تابستان ایفا کند.
در این نشست همچنین موضوعاتی از جمله حفظ اشتغال واحدهای آسیبدیده، توسعه گردشگری، تسریع در مولدسازی داراییهای راکد استان، ارتقای فرآیند تصویب طرحها و تقویت نقش مدیران در تصمیمسازی مورد بررسی قرار گرفت.
اصلاح و بهینه سازی شبکه برق و روشنایی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا_ به نقل از امور برق شهرستان نایین اسماعیل محمدی نصیری مدیر امور برق شهرستان نایین در تشریح این طرح گفت: تعویض پایه های فرسوده؛ تعویض سیمهای مسی به کابل خودنگهدار؛ جابجایی شبکه و رفع حریم، تقویت ترانسفورماتور، توسعه روشنایی و تبدیل چراغهای معمولی به LED؛ از اقدامات اجرایی این طرح و با هدف ارتقای قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق، کاهش تلفات و کاهش مصرف روشنایی، آزادسازی املاک عمومی و خصوصی از حریم تاسیسات برق، افزایش ظرفیت شبکه برق و تقویت روشنایی و جلوه بصری است.
مدیر امور برق نایین در ادامه گفت این طرح در روستاهای حسین آباد عاشق، خاروان، بلان، قلی آباد، اوشن، ماندگی، حسن آباد توکلی، مردوید، آرند، برزو و فیض آباد حاج کاظم اجرا می شود.
آغاز فرآیند برگزاری جشنواره تعاونیهای برتر سال ۱۴۰۵
روح الامین امیری مدیر تعاون ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، از آغاز فرآیند برگزاری جشنواره تعاونیهای برتر ملی و استانی سال ۱۴۰۵ خبر داد. وی گفت: این جشنواره فرصتی ارزشمند برای تجلیل از تعاونیهای موفق و پیشرو در سطح استان و کشور است و امسال نیز با جدیت تمام برگزار خواهد شد.
امیری با اشاره به اهمیت ارزیابی دقیق تعاونیها، افزود: شاخصهای کمی و کیفی ارزیابی تعاونیها از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ در سامانه جامع و هوشمند تعاون به آدرس www.taavoni.mcls.gov.ir بارگذاری شده و تا تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۵ در دسترس خواهد بود. کلیه تعاونیها و اتحادیههای تعاونی استان اصفهان موظف هستند در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.
وی بر لزوم همکاری و مشارکت فعال تمامی فعالان حوزه تعاون در این جشنواره تأکید کرد و گفت: انتظار داریم با همکاری و همت جمعی، شاهد برگزاری باشکوه و اثربخش این جشنواره در استان اصفهان باشیم و بتوانیم تعاونیهای برتر را معرفی و از زحمات آنان تقدیر نماییم.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین بیان داشت: اطلاعات و اخبار تکمیلی در خصوص فرآیند برگزاری جشنواره و نحوه انتخاب تعاونیهای برتر، از طریق رسانههای رسمی و شبکههای اجتماعی ادارهکل اطلاعرسانی خواهد شد.
ارتباط تلفنی مردمی با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان
ارتباط تلفنی مردمی با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جناب آقای برزوئیان
از طریق سامانه تلفنی سامد(۱۱۱)
زمان: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ از ساعت ۱۱ الی ۱۲
سامانه ارتباط مردم با دولت (سامد) به نشانی 111.ir و با هدف پاسخگویی مستقیم دستگاه ها و سازمان های کشور از طریق سامانه الکترونیکی و تلفنی، این امکان را به مردم می دهد تا بتوانند کلیه پیشنهادات، انتقادات و دیدگاه های خود را از دولت و سازمان های وابسته در این سامانه ثبت نمایند.
تمدید پذیرش رسید کارتخوانهای بانکی بهعنوان صورتحساب تا پایان سال
رییسکل سازمان امور مالیاتی کشور با ابلاغ بخشنامهای از تمدید احتساب رسید کارتخوانهای بانکی و درگاههای پرداخت الکترونیکی بهعنوان صورتحساب الکترونیکی تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.
تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل زمستان سال ۱۴۰۴
در راستای تسهیل فضای کسبوکار در شرایط جنگ تحمیلی صورت گرفت؛
رییسکل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامهای از تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل زمستان سال ۱۴۰۴ تا پایان اردیبهشت سالجاری خبر داد.
بررسی چالشهای پیمانکاران با انبار مرکزی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در این نشست که با حضور مسئولان مرتبط و نمایندگان پیمانکاران تشکیل شد،
مهمترین چالشهای موجود در فرآیندهای تأمین، تحویل و مدیریت اقلام انباری مورد بررسی قرار گرفت. حاضران در جلسه ضمن طرح دیدگاهها و دغدغههای خود، بر ضرورت بهبود هماهنگیها و تسهیل روندهای اجرایی تأکید کردند.
بر اساس گزارش ارائهشده، در این جلسه راهکارهای متعددی با هدف افزایش سرعت، دقت و شفافیت در فرآیندهای مرتبط با انبار مرکزی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین بر تعامل سازنده میان بخش انبار و پیمانکاران به عنوان یکی از ارکان اصلی پیشبرد پروژههای عملیاتی تأکید شد.
گفتنی است، در این نشست ابراز امیدواری کردند با اجرای راهکارهای پیشنهادی، زمینه تسریع در انجام امور و ارتقای کیفیت خدماترسانی فراهم شود.
