زهره مختاری
دما در خور و بیابانک اصفهان به ۴۰ درجه رسید
مینا معتمدی، کارشناس مسئول پیشبینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، ایستگاه شهرستان خور و بیابانک با ثبت دمای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر، گرمترین نقطه استان اصفهان است.
بیشینه دمای شهر اصفهان (مرکز استان) در گرمترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنکترین ساعات بامداد جمعه به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر میرسد.
نفوذ گردوخاک از کشور عراق در بیشتر مناطق استان طی امروز تداوم دارد.
تأکید بر نقش راهبردی ذیحسابان در شرایط بحرانی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ناصر یارمحمدیان در جمع ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاههای اجرایی استان و در بخش اول سخنان خود با اشاره به شرایط خاص ناشی از تحولات اخیر و جنگ رمضان افزود: این رویداد، بخشی از ظرفیتها و نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته آشکار کرد.
به گفته وی، یکی از مهمترین پیامدهای این شرایط، آشکار شدن قدرت بالفعل نظامی ایران بود؛ ظرفیتی که پیش از این برای برخی صرفاً در حد ادعا تلقی میشد، اما اکنون ابعاد واقعی آن برای افکار عمومی و ناظران بینالمللی روشن شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، موقعیت راهبردی ایران را از دیگر مؤلفههای قدرت کشور برشمرد و تصریح کرد: جایگاه ژئوپلیتیکی ایران، بهویژه در ارتباط با تنگه هرمز، نشان داد که کشور از ظرفیتهای مهم و تأثیرگذاری در معادلات منطقهای و بینالمللی برخوردار است.
یارمحمدیان همچنین با اشاره به عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت نیروها و گروههای همسو با ایران، بدون درخواست رسمی و بهصورت خودجوش، یکی دیگر از جلوههای قدرت کشور بود. این در حالی است که برخی قدرتهای جهانی با وجود برخورداری از شبکه گستردهای از متحدان، در جلب همراهی عملی با محدودیتهایی مواجه شدند.
وی با تأکید بر اینکه نباید صرفاً در سطح تحلیل تحولات باقی ماند، خاطرنشان کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد، شناخت درست وظایف و مسئولیتها در شرایط خاص است. هر بخش و هر دستگاه باید متناسب با وضعیت موجود، در روشها و تصمیمگیریهای خود بازنگری کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ادامه داد: در شرایط بحرانی، از جمله جنگ، حوادث طبیعی یا سایر موقعیتهای اضطراری، نمیتوان همه امور را دقیقاً با همان الگوها و رویههای زمان ثبات و آرامش پیش برد. طبیعی است که مدیریت بحران، اقتضائات خاص خود را دارد و در چنین وضعیتی، انعطاف در اجرای برخی فرایندها و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و مدیریتی، ضرورتی اجتنابناپذیر است.
وی با بیان اینکه واحدهای مالی دستگاههای اجرایی در این میان مسئولیتی سنگینتر بر عهده دارند، گفت: تصمیمات این بخش میتواند مستقیماً بر سرعت، کیفیت و اثربخشی اقدامات اجرایی اثر بگذارد؛ از این رو انتظار میرود مدیران و ذیحسابان، شرایط جدید را بهدرستی درک کرده و متناسب با آن عمل کنند.
یارمحمدیان افزود: گاهی در شرایط بحرانی لازم است برای جلوگیری از توقف امور، راهکارهایی اتخاذ شود که شاید در وضعیت عادی کمتر مورد توجه قرار گیرد. البته این رویکرد باید در چارچوب مصالح عمومی، اختیارات قانونی و با هماهنگی لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی مصوبات و تفویضهای انجامشده در سطوح بالادستی در خصوص مدیریت شرایط جنگی تصریح کرد: ادارهکل امور اقتصادی و دارایی و مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش کردهاند هر آنچه در این زمینه ابلاغ شده را با حداکثر ظرفیت اجرایی کنند تا دستگاهها در مسیر انجام وظایف خود با مانع کمتری مواجه باشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان از ذیحسابان و مدیران مالی خواست در مواجهه با مسائل و ابهامات، ارتباط مستمر و هماهنگی لازم را با این ادارهکل حفظ کنند و گفت: انتظار ما این است که همکاران با همین رویکرد، مسائل موجود را از مسیر تعامل، مشورت و پیگیری حل کنند تا بتوانیم در این شرایط نیز وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از سیاستهای مرتبط با ساختمانهای دولتی اشاره کرد و گفت: امکان واگذاری موقت ساختمانهای مازاد بر نیاز دستگاههای اجرایی به دستگاههایی که ساختمانهایشان در مناطق جنگی آسیب دیده است، تا سقف سه ماه پیشبینی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن فرایندهای اداری و اجرایی، در صورت تحقق توافق میان دستگاه اجرایی و طرفهای ذیربط، امکان «معاوضه ساختمانهای دولتی با بخش خصوصی» با موافقت وزیر اقتصاد و دارایی فراهم است. از جمله مزایای این روش، کاهش زمان و تسهیل اجرای طرحهای بازسازی و احداث و نیز جلوگیری از طولانی شدن پروژهها به دلیل افزایش قیمتها است.
ایثار و پایداری صنعت برق
قاسم شهابی مشاور مدیرعامل توانیر در امور مجلس شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در این مراسم از خدمات و تلاشهای مسعود معینپور در دوره تصدی مسئولیت مشاور امور مجلس توانیر قدردانی شد و نقش او در مدیریت تعاملات با نمایندگان مجلس و پیگیری مطالبات استانی و ملی مورد تقدیر قرار گرفت.
مدیرعامل توانیر، در این مراسم با تبریک به قاسم شهابی قدردانی از زحمات معینپور، تعامل مؤثر با مجلس را از اولویتهای توانیر عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس همراهان اصلی صنعت برق هستند و ارتباط منظم، دقیق و کارشناسانه با آنان میتواند مسیر اجرای پروژههای زیربنایی را هموارتر کند.
محمد الهداد افزود: تعامل قوی با مجلس به انسجام بیشتر میان دولت و مجلس کمک میکند و زمینه را برای رفع موانع و سرعتبخشی به برنامههای توسعهای صنعت برق فراهم میسازد.
وی با اشاره به اهمیت توانایی در ایجاد ارتباط مؤثر با نمایندگان تأکید کرد: مشاور امور مجلس باید درک دقیقی از نیازها، چالشها و محدودیتهای صنعت برق داشته باشد و بتواند این موارد را با زبان کارشناسی و اقناعی به نمایندگان منتقل کند.
آرش کردی معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو نیز در این مراسم گفت: بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد موضوعات برق کشور به توانیر مرتبط است و به همین دلیل این شرکت در خط مقدم پاسخگویی به مطالبات حوزه برق قرار دارد.
وی با تقدیر از عملکرد کارکنان صنعت برق در شرایط بحرانی اخیر افزود: زحمات این مجموعه در حفظ پایداری شبکه بهخوبی دیده شد و سرمایه اجتماعی مهمی برای صنعت برق ایجاد کرد.
کردی در ادامه خواستار مدیریت هوشمندانه رابطه با مجلس شد و گفت: باید از تشدید رقابتهای محلی پرهیز کرد و پروژههای شبکه نیز بر اساس بررسی دقیق کارشناسی و هزینهفایده تعریف شوند.
وی در پایان از حسن همراهی و تعامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با صنعت برق تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است؛ قاسم شهابی، متولد ۱۳۴۷ در گرگان و دانشآموخته رشته برق قدرت، از مدیران باتجربه صنعت برق کشور است و سابقه مدیریت در سه شرکت توزیع بزرگ کشور را در کارنامه دارد.
او پیش از این در سمتهای مدیرعاملی شرکتهای توزیع نیروی برق استان گلستان، مازندران و تهران فعالیت داشته است و پیش از این نیز قائم مقام معاونت هماهنگی توزیع توانیر بود.
گامی مؤثر در مسیر توسعه، پایداری و خدمترسانی بهتر به شهروندان
جلوهای از تلاش بیوقفه همکاران گروه ویژه در احداث شبکه در محدوده برق منطقه ۸ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان؛ گامی مؤثر در مسیر توسعه، پایداری و خدمترسانی بهتر به شهروندان میباشند.
.طرح مهتاب( مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق )
در راستای اهداف راهبردی شرکت توانیر در جهت ارتقای بهرهوری شبکه و کاهش تلفات انرژی، «کمپین مهتاب» با تمرکز بر مدیریت هوشمند و پایش مستمر اقدامات اجرایی طراحی و اجرا شده است.
این کمپین بر پایه استانداردهای دقیق مستندسازی، پایش نقاط هدف و ارزیابی کیفیت گزارشهای ارسالی از مناطق اجرایی استوار است تا از طریق شناسایی دقیق و اصلاح تجهیزات، به هدف «نجات انرژی پنهان» دست یابد.
هنگام فروش کالا مراقب کلاهبرداری با رسید جعلی باشید
کلاهبرداران سایبری با ارسال تصویر رسید جعلی، از فروشنده تقاضای دریافت کالا را می کنند.
برای جلوگیری از این کلاهبرداری:
1⃣ فقط به رسیدهای ارسالی اکتفا نکنید.
2⃣ حتما حساب بانکی را مستقیما چک کنید.
3⃣ پیامک واریز و برداشت حساب فعال باشد.
4⃣ در صورت تردید کالا را تحویل ندهید.
برگزاری آزمون پایان دوره آموزش متقاضیان اپراتوری سامانه ۱۲۱
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، با پایان دوره آموزشی متقاضیان اپراتوری سامانه ۱۲۱، آزمون کتبی این دوره برگزار شد. این دوره آموزشی با هدف بهرهگیری از ظرفیت نیروهای موجود در شرکت و تأمین نیازهای تخصصی سامانه ۱۲۱ طی ۸ روز کاری و در مجموع به مدت ۴۰ ساعت برگزار شد.
🔸در این دوره، شرکتکنندگان با مباحث تخصصی و مهارتهای مورد نیاز برای فعالیت در سامانه ۱۲۱ آشنا شدند و در پایان، برای ارزیابی میزان آمادگی و توانمندی آنان، آزمون کتبی برگزار شد.
🔸بر اساس این گزارش، پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، نفرات برتر برای انجام مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد و در نهایت افراد منتخب برای طی مراحل بعدی گزینش به واحد منابع انسانی شرکت معرفی میشوند.
پیام مدیرکل به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر
بیتردید جمعیت هلالاحمر به عنوان نهادی انساندوستانه و خدمتمحور، همواره نماد ایثار، تعهد اجتماعی و خدمت داوطلبانه در عرصههای امدادی و حمایتی بوده است. کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و خیرین این مجموعه، با حضور مؤثر و مسئولانه در حوادث و سوانح، نقش ارزندهای در کاهش آلام آسیبدیدگان و ارتقای امنیت و آرامش اجتماعی ایفا میکنند.
هفته هلالاحمر فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به تلاشهای شبانهروزی و خدمات خالصانه این عزیزان است؛ خدمتگزارانی که با روحیهای سرشار از نوعدوستی و فداکاری، همواره در کنار مردم و در خط مقدم خدمترسانی حضور دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت ارزشمند، فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلالاحمر را به مدیران، اعضای شورای اجرایی، امدادگران، داوطلبان، جوانان و خیرین جمعیت هلالاحمر استان اصفهان تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، سلامتی، توفیق و سربلندی روزافزون آنان را مسئلت مینمایم.
امید است با تداوم همافزایی میان دستگاههای خدمترسان و تقویت سرمایه اجتماعی، شاهد کاهش آسیبها و ارتقای فرهنگ مسئولیتپذیری و همیاری در سطح جامعه باشیم.
بازار برق ایران در مسیر اصلاح و شفافیت
معاون برق و انرژی وزارت نیرو:
بازار برق ایران با تکیه بر اصلاحات ساختاری، شفافیت بیشتر و توسعه معاملات در بورس انرژی، امروز در مسیر تازهای از کارایی و اعتماد قرار گرفته است.
با اجرای آییننامه بند ب ماده ۴۳ شاهد افزایش رقابت پذیری و سهم معاملات شفاف و بهبود کارایی صنعت برق کشور خواهیم بود.
