زهره مختاری
افزونه رشد 47 درصدی تسهیم عوارض ارزش افزوده
افزونه رشد 47 درصدی تسهیم عوارض ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها، امور عشایر و پارکهای علم و فن آوری
همراهی امروز، ضامن پایداری شبکه
در روزهایی که تأمین سوخت نیروگاهها با محدودیتهایی همراه است، مدیریت هوشمندانه مصرف برق، نقشی مؤثر در حفظ پایداری شبکه ایفا میکند. مصرف بهینه، تنها یک انتخاب فردی نیست؛ بلکه اقدامی مسئولانه برای حفظ آرامش، تداوم خدمترسانی و عبور ایمن از روزهای سرد سال است.
با همراهی همه مشترکان، میتوان از بروز خاموشیهای ناخواسته جلوگیری کرد و پایداری شبکه برق را برای همه حفظ نمود.
هر گام کوچک در صرفهجویی، گامی بزرگ برای آیندهای روشنتر است.
این کانال، مرجع رسمی اطلاعرسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان است و آخرین اطلاعیهها و توصیههای مدیریت مصرف از این طریق منتشر میشود.
گام بلند استان اصفهان در ارتقای خدمات سلامت رضوی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ره آورد اخبار: استان اصفهان با بهرهگیری از ظرفیت کانونهای خدمت رضوی، گام مؤثری در ارتقای خدمات سلامت رضوی برداشته است. در همین راستا، سفر سهروزه حسین سنجری، نماینده دارالشفای حرم مطهر رضوی و معین کانونهای تخصصی سلامت شبکه خادمیاری کشور، با هدف تقویت زیرساختهای خدمترسانی سلامت و همافزایی میان فعالان این عرصه برگزار شد.
در جریان این سفر، بازدید از کانونهای تخصصی سلامت، برگزاری نشست مشترک با مدیریت کانونهای خدمت رضوی استان اصفهان و دبیر تخصصی عرصه سلامت، و بررسی ظرفیتهای نوین توسعه خدمات سلامت رضوی در دستور کار قرار گرفت؛ برنامههایی که بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت بیش از ۴۱۰ خادمیار سلامت استان تمرکز داشت.
نماینده دارالشفای حرم مطهر رضوی در جمع مسئولان کانونهای تخصصی سلامت استان، با تأکید بر ضرورت برنامهریزی هدفمند و ارائه خدمات نظاممند، بر حرکت منسجم در چارچوب رویکرد سلامت رضوی تأکید کرد.
شهرستان نجفآباد نیز بهعنوان یکی از مقاصد اصلی این سفر مورد توجه قرار گرفت و کانون تخصصی سلامت این شهرستان با حضور مسئولان، بهعنوان کانون برتر تخصصی سلامت استان مورد تجلیل قرار گرفت.
در این آیین، سیدمحمدحسین امامی، مدیر کانونهای خدمت رضوی استان اصفهان، با اشاره به ثبت بیش از ۲۴۰ هزار گزارش خدمت رضوی در استان، اعلام کرد: بیش از ۱۷ هزار خدمت از این میزان مربوط به شهرستان نجفآباد است که این شهرستان را در زمره مناطق فعال استان قرار داده است.
وی همچنین ثبت دقیق گزارشها در سامانه خادمیاری را عامل شفافیت عملکرد کانونها دانست و افزود: کانون تخصصی سلامت نجفآباد موفق به کسب رتبه برتر خدمت در کشور شده است.
امامی چهار شاخص مستمر بودن، عمیق بودن، جریانساز بودن و کرامتمحور بودن را مؤلفههای اصلی خدمات سلامت رضوی برشمرد و بر ضرورت هدفمندی فعالیتها و گسترش آموزشهای سلامتمحور در مدارس تأکید کرد.
بخش پایانی این سفر به بازدید از مراکز درمانی خیریهای و برگزاری نشست مشترک با حاج سید حسین رضازاده، رئیس مجمع خیرین سلامت استان اصفهان اختصاص داشت؛ نشستی که با هدف همافزایی ظرفیتهای مردمی و تخصصی برای توسعه خدمات سلامت رضوی برگزار شد.
این برنامهها با اهدای هدایای متبرک و تقدیر از خادمیاران رضوی کانون تخصصی سلامت به کار خود پایان داد.
بازدید از غرفه صنعت برق اصفهان در نمایشگاه فناوریهای سبز و انرژی پاک
طرح ملی سبا که مخفف «سفیران بهینهسازی انرژی» است، بهمنظور ترویج مصرف بهینه انرژی در کشور و با هدف آموزشهای مدیریتی برای خانوادهها و جامعه بهمنظور کاهش مصرف انرژی در سطح ملی و محلی آغاز شده است.
این طرح، در راستای برنامههای دولت برای تحقق توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی، بهویژه در بخش انرژی، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
دکتر عراقچی در سخنانی با اشاره به اهمیت همافزایی و همکاریهای بیندستگاهی در مدیریت بهینه انرژی، گفت: پیوستن به چنین طرحهایی می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک میکند.
این حرکت نمادین وزیر امور خارجه کشورمان، بهعنوان نمادی از تعهد به طرحهای سبز و پایدار، میتواند الگویی برای سایر مسؤولان و مردم در سراسر کشور باشد.
پالایشگاه اصفهان نخستین صنعتی که برداشت آب از زایندهرود را قطع کرد
برداشت آب این پالایشگاه از زایندهرود به صفر رسیده است.
پالایشگاه اصفهان نخستین صنعت استان است که با انتقال آب از ایستگاه جهادآباد به مخازن استراتژیک پالایشگاه از این طرح بهرهمند شد.
تعهد به بهینهسازی مصرف انرژی در راستای توسعه پایدار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، این بازدید که با استقبال مسؤولان صنعت برق اصفهان همراه بود،
دکتر عراقچی ضمن آشنایی با دستاورد های این صنعت در استان اصفهان، به طرح ملی سبا پیوست.
دکتر سمیه کریمی، مدیر برگزیده فعال در حوزه پژوهش و فناوری استان اصفهان شد
در جریان برنامههای هفته پژوهش استان اصفهان، دکتر سمیه کریمی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، به دلیل عملکرد مؤثر در توسعه رویکرد پژوهشمحور و بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و فناوری در مدیریت اجتماعی، بهعنوان مدیر برگزیده فعال در حوزه پژوهش و فناوری انتخاب و معرفی شد.
این انتخاب با توجه به اهتمام مدیریت بهزیستی استان اصفهان به تقویت پژوهشهای کاربردی، استفاده از یافتههای علمی در تصمیمگیریها، و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی و توانبخشی صورت گرفت؛ رویکردی که نقش قابلتوجهی در بهبود برنامهریزیها و سیاستگذاریهای اجتماعی استان داشته است.
پیوستن وزیر امور خارجه و استاندار اصفهان به رویداد ملی سبا در اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشور و دکتر مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان با رونمایی و امضای میثاق نامه رویداد ملی سبا در بازدید از غرفه صنعت برق در نمایشگاه تخصصی فناوریهای سبز و انرژی پاک رسما به جمع سفیران بهینه سازی انرژی پیوستند.
بنابراین گزارش دکتر عراقچی پس از امضای میثاق نامه سبا در اصفهان گفت: با توجه به چالش ناترازی انرژی؛ محیط زیست و آلودگی هوا در کشور؛ توسعه انرژی های پاک و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی جایگزین مناسبی برای انرژی فسیلی است.
دکتر عراقچی با قدردانی از ابتکار صنعت برق اصفهان در اجرای تفاهم نامه و میثاق نامه رویداد ملی سبا گفت: علاوه بر استفاده از تکنولوژی برای کاهش مصرف و بهینه سازی مصرف باید فرهنگ آن هم در کشور باب شود.
شایان ذکر است: نمایشگاه تخصصی فناوریهای سبز و انرژی پاک اصفهان از چهارم تا هفتم دیماه برای بازدید علاقمندان در محل دائمی نمایشگاههای استان اصفهان دایر است.
اصفهان انرژی خورشیدی را به خط مقدم مقابله با ناترازی برق تبدیل میکند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اکوانرژی، داوود قاسمی، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان، در حاشیه نخستین نمایشگاه فناوریهای سبز و انرژیهای پاک گفت: «اصفهان با ظرفیت فعلی ۳۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی، رتبه اول کشور را دارد و این ظرفیت در مسیر رسیدن به ۶۰۰ مگاوات تا پایان سال و ۵۳۰۰ مگاوات تا سال ۱۴۰۷ قرار گرفته است.
او افزود: این برنامه شامل توسعه شبکههای برق، هوشمندسازی کنترل مصرف و اتصال نیروگاههای خورشیدی به شبکه است. این اقدامات به کاهش خاموشیها و افزایش پایداری شبکه کمک میکند و صنایع استان را در مسیر تولید پایدار و کاهش ناترازی انرژی قرار میدهد.
استراتژی مقابله با ناترازی انرژی
قاسمی اعلام کرد: صنعت برق اصفهان با شناسایی ۲۰۰۰ مگاوات ناترازی، دو محور اصلی را برای مدیریت آن در نظر گرفته است: توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و بهینهسازی مصرف انرژی.
وی افزود: «این اقدامات بهویژه در دوره اوج بار سال ۱۴۰۵، با ابلاغ ۱۴ پروژه کلیدی توسط شرکت توانیر، در حال اجراست.»
این پروژهها شامل ارتقای زیرساختها، دیجیتالسازی شبکه، مدیریت بار و اتصال نیروگاههای خورشیدی به شبکه است. سخنگوی صنعت برق تأکید کرد: استفاده از فناوریهای نوین در شبکه، به کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی و افزایش قابلیت صادرات برق کمک خواهد کرد.
انرژی پاک و توسعه اقتصادی
قاسمی همچنین به دفتر جذب سرمایهگذاری انرژیهای خورشیدی اشاره کرد و گفت: «تا کنون بیش از ۸۰۰۰ مگاوات تفاهمنامه سرمایهگذاری با صنایع مختلف امضا شده و قراردادهای فروش انرژی در بورس سبز اجرا شده است.» او تصریح کرد که استان اصفهان در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی تجدیدپذیر و نمونه ملی در حوزه انرژی پاک قرار دارد و بهرهگیری از این ظرفیت، شرایط اشتغال و توسعه صنایع را نیز بهبود میبخشد.
نمایشگاه فناوریهای سبز؛ فرصتی برای تبادل تجربه
نمایشگاه فناوریهای سبز و انرژیهای پاک بستری برای ارائه دستاوردهای صنعت برق، تبادل تجربه میان فعالان فناوری و صنایع و معرفی پروژههای انرژی پاک است. قاسمی افزود: «حضور شرکتهای بزرگی همچون فولاد مبارکه و برق منطقهای، فرصت خوبی برای آشنایی شهروندان با فناوریهای سبز فراهم کرده و دورههای بعدی نمایشگاه بینالمللی برگزار خواهد شد.»
زمستان؛ از ولادت تا میهمانی خدا
به قلم: زهره مختاری
مادر مهربانم. چهارم دی بهانهای بود برای چیدن دستهگلهای رُز و پنهان کردن غافلگیریهایی که میدانستم اشک شوق را روی چشمانت مینشاند.
سرمای زمستان با وجود تو، گرم و دلنشین بود و با لبریز مهر تو، حتی سردترین روزها عطر تو را داشتند و دلهایمان را گرمای امید میبخشید.
اولین کسی که جرات پرواز را به من داد، تو بودی.
اولین کسی که یادم داد از شکستهایم درس بگیرم و اشکهایم را پاک کنم، تو بودی.
قدمهایم را صبورانه شمردی، پشت هر گامم ایستادی و آرام در گوشم نجوا کردی: "دخترم، نترس… قله نزدیک است…"
من امروز به قله رسیدم،
مادر! میخواستم تو را در آغوش بگیرم و برای موفقیتهایم جشن شادیهایمان بگیریم اما تقدیر یک ماه بعد از آخرین جشن میلادت، تو را با فرشتگان به میهمانی خدا برد.
مادر مهربانم بعد از رفتنت، سرمای زمستانها را با تمام وجود درک میکنم.
سرمای بیرحم و زمهریر دنیایی که وجود تو را برای ما بسیار دید و هر بار که به تقویم قلبم نگاه می کنم ناخودآگاه به دنبال بهانه هایی برای دیدنت همیشه میگردم.
ای کاش بودی و پرواز جسورانه فرزندانت را از نزدیک میدیدی.
ای کاش بودی و باز هم از پشت در خانه، غافلگیرانه لبخندت را به ما هدیه میکردی.
ای کاش بودی و اشکهایم را در روز تولدت پاک میکردی.
مادر مهربانم، تولد دوباره ات مبارک.
دوستت دارم.
همیشه و در هر لحظه، برای ما در دعاهایت یادی کن تا حس کنیم هنوز با ما هستی.
شاید در نسیمی که روی گونه هایمان مینشیند، دست مهربانت را لمس بنماییم.
مادر عزیزم بهترین من غمگینم که تبریک تولدت را در فقدان حضورت تبریک میگوییم امیدوارم روحت همیشه شاد باشد و دلت از ما راضی باشد.
ارادتمند همیشه عاشق تو
