زهره مختاری
اشک از مدار خارج شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از راهآهن اصفهان - روابطعمومی - مدیرکل راهآهن اصفهان از حذف کامل ایستگاه اشک پس از اخذ مجورات ستاد مرکزی راه آهن ج.ا.ا، خبر داد و اعلام کرد: در ادامه برنامه راهبردی حذف ایستگاههای دارای گلوگاه فنی و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش زمان سیر قطارها و افزایش بهرهوری شبکه ریلی، همزمان با بهرهبرداری از خط دوم ریلی در مسیر عقدا–ساسان، سوزنهای این ایستگاه جمعآوری و عملاً ایستگاه اشک از مدار بهرهبرداری خارج شد.
به گفته وی، با اجرای این اقدام فنی-عملیاتی، بلاک عقدا–ساسان بهمنظور افزایش ایمنی سیر، جلوگیری از توقفهای غیرضروری، کاهش زمان سیر و کاهش احتمال سوانح ایجاد شده و شرایط برای افزایش سرعت سیر بازرگانی در این محور فراهم آمده است.
مدیرکل راهآهن اصفهان تأکید کرد: حذف ایستگاههای فاقد کارکرد عملیاتی، در کنار توسعه خطوط دوم، نقش مستقیمی در بهینهسازی جریان حرکت قطارها، کاهش استهلاک تجهیزات و ارتقای سطح ایمنی شبکه ریلی منطقه دارد و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.
عزم جدی راهآهن برای ارتقای بهرهوری و خدمات نوروزی
جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن با تأکید بر اینکه تأخیر در سیر قطارها بهویژه در بخش مسافری پذیرفتنی نیست، اعلام کرد: هدف اصلی راهآهن، کاهش تأخیر قطارهای مسافری به صفر و افزایش بهرهوری شبکه ریلی کشور است.
کلاس درس در ایستگاه کاشان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایانهریلیکاشان - روابطعمومی - بازدید آموزشی دانشآموزان پایه پنجم دبستان پسرانه سما کاشان از ایستگاه راهآهن کاشان با هدف آشنایی میدانی با صنعت حملونقل ریلی برگزار شد.
در این برنامه، دانشآموزان با استقبال و شور قابل توجه، از بخشهای مختلف ایستگاه بازدید کردند و در جریان توضیحات کارشناس پایانه ریلی کاشان، با ساختار راهآهن، تنوع مشاغل تخصصی، انواع قطارها، خطوط ریلی و نقش راهبردی این صنعت در توسعه پایدار کشور آشنا شدند.
این بازدید آموزشی، در فضایی تعاملی و پرسشمحور، تلاش داشت مفاهیم نظری را به تجربه عینی پیوند دهد و زمینه تقویت شناخت نسل آینده از مشاغل فنی، زیرساختی و ملی را فراهم سازد؛ رویکردی که آموزش کاربردی را از کلاس درس به متن جامعه منتقل میکند.
نظارت جدی بر حسابهای دولتی و لزوم ارتقای سواد رسانهای کارکنان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، ناصر یارمحمدیان، در شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل که با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد با اشاره به عملکرد این ادارهکل، اعلام کرد: با وجود اینکه این دستگاه بیشتر نقش سیاستگذاری دارد و ارباب رجوع مستقیم کمتری نسبت به دستگاههای اجرایی مانند راه و شهرسازی یا امور مالیاتی دارد، برای تکریم ارباب رجوع، کدهای QR و اسامی مسئولان بر درب اتاقها نصب شده و درخواست ثبت رضایتمندی نیز از مراجعان میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر حسابهای دولتی اشاره کرد و گفت: این ادارهکل واحد نظارت مالی دارد که تنها در سال جاری بیش از ۶۰ بازرسی از یک حساب انجام داده است.
یارمحمدیان تأکید کرد: این بازرسیها باید جدی، بدون رودربایستی و بدون تعارف باشد و در صورت مشاهده هرگونه مورد، بلافاصله انعکاس داده شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه ذیحسابان این اداره در دستگاههای دیگر مستقر هستند، افزود: خوشبختانه بازخوردهای دریافتی از دستگاهها حاکی از رضایت از عملکرد حوزه ذیحسابها است و تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است.
یارمحمدیان در ادامه با اشاره به جلسه شورای امر به معروف، مهمترین معروف اداری را «دلسوزی و تعهد کارکنان در انجام وظایف» دانست و گفت: متأسفانه در جامعهای که به گفته وی «اینستاگرامزده» شده و سواد رسانهای پایین است، برخی فضای محدود مجازی را کل جامعه میپندارند.
وی از معاون توسعه و منابع اداره کل خواست برنامهای غیرمستقیم و مؤثر برای ارتقای سواد رسانهای کارکنان و خانوادههای آنان طراحی و اجرا کنند.
وی در پایان از پیشنهادات مطرحشده در حوزه مشاوره فرهنگی و تقدیر از بانوان محجبه تقدیر کرد و بر پیگیری تفاهمنامههای مشورتی تأکید نمود.
در این جلسه همچنین مهدی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع و خانم رفیعی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل به بیان گزارشی از اقدامات شورا در سال جاری پرداختند.
افزایش نرخ جریمه برخی تخلفات رانندگی
تقدیر از همکاری مؤثر در توسعه انرژیهای تجدیدپذیر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در پی تلاشهای مستمر در حوزه گسترش استفاده از انرژیهای پاک و تحقق مأموریتهای توسعهای در بخش تجدیدپذیر، مهندس مهرداد دادخواه به پاس همکاریهای مؤثر و حمایتهای سازنده در مسیر راهاندازی و بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی تجمیعی حمایت بانوان بنیاد برکت مورد قدردانی قرار گرفت.
در متن لوح اهداء شده به امضای فرماندار جرقویه آمده است: ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش ارزشمند مهندس دادخواه در ترویج انرژیهای تجدیدپذیر، ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی بانوان تجلیل شده است.
در این پیام آمده است: «بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاشها، حمایتها و همکاریهای ارزنده جنابعالی در مسیر تحقق و بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی تجمیعی حمایت بانوان بنیاد برکت با ظرفیت ۳۰۰ کیلووات ابراز میدارم. بیتردید همراهی مؤثر شما نقش بسزایی در توسعه اشتغال پایدار، توانمندسازی بانوان و گسترش استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر ایفا نموده است.»
در پایان این پیام با آرزوی تداوم عزت، سلامت و توفیق برای ایشان تأکید شده است: امید است در پرتو الطاف الهی، همواره در مسیر خدمترسانی، آبادانی و پیشرفت کشور موفق و مؤید باشید.
نفس تازه ورزش در روستای عباسآباد نطنز
در سفر مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان، به شهرستان نطنز، آیین افتتاح و بهرهبرداری از زمین چمن مصنوعی شهید امیر خسرو احمدی در روستای عباسآباد با حضور جمعی از مسئولان و اهالی برگزار شد.
زمین چمن شهید فیروزیزاده کلنگ زنی شد
در جریان حضور مهدی جمالینژاد در شهرستان نطنز، آیین کلنگ زنی زمین چمن شهید فیروزی زاده با حضور استاندار اصفهان و همراهی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
جلسه پیگیری تفاهمنامههای بیمهای و نشستهای هماندیشی
عادل دهدشتی، قائممقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان برگزار شد، بر پیگیری مجموعه اقدامات پیرامون تفاهمنامههای سازمان به ویژه تفاهمنامه بیمهای با معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سالجاری تأکید کرد.
در جلسه مذکور جزییات اقدامات، تصمیمسازی و تسهیلگری اجرایی درخصوص تفاهمنامههای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی با وزارت ورزش و جوانان و صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی مطرح شد.
در پایان جلسه پیگیری تفاهمنامههای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی، موضوعات مربوط به نشست هماندیشی با اتاق تعاون نیز مطرح و بررسی شد.
درخشش فولادمبارکه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایراسین، حسین مدرسیفر، معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد با اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس و جایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اظهار کرد: در نهمین دوره این رویداد ملی، ۲۳۱ سازمان در فرآیند خودارزیابی مدل ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی شرکت کردند که پس از طی ارزیابیهای تخصصی و چندمرحلهای، تنها ۴۱ شرکت موفق به دستیابی به سطح جایزه شدند.
شرکت فولاد مبارکه نیز که برای نخستینبار در این ارزیابی حضور یافته بود، توانست نشان سطح پیشرفته سیمین استاندارد B1 (بالاترین امتیاز اعطاشده در این دوره ارزیابی) را کسب نماید.
وی این موفقیت را حاصل رویکرد تحولمحور فولاد مبارکه در حوزه سرمایه انسانی دانست و افزود: در فولاد مبارکه، سرمایه انسانی محور اصلی خلق ارزش، بهرهوری پایدار و مزیت رقابتی سازمان محسوب میشود.
طی سالهای اخیر با تمرکز بر استقرار نظامهای نوین مدیریت منابع انسانی، توسعه شایستگیهای حرفهای، جانشینپروری، ارتقای فرهنگ سازمانی، بهبود تجربه کارکنان و تقویت یادگیری سازمانی، تلاش کردهایم زیرساختهای تعالی پایدار را در سازمان نهادینه کنیم.
معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه ادامه داد: کسب این نشان ملی نشان میدهد همراستایی سرمایه انسانی با راهبردهای کلان شرکت بهصورت عملیاتی تحقق یافته و کارکنان فولاد مبارکه بهعنوان سرمایههای دانشی سازمان، نقش کلیدی در پیشبرد برنامههای تحول، نوآوری و رقابتپذیری صنعت فولاد کشور ایفا میکنند.
مدرسی فر با تأکید بر نقش کارکنان در این دستاورد خاطرنشان کرد: این موفقیت، نتیجه تلاش، تخصص، تعهد و همدلی تمامی کارکنان شرکت فولاد مبارکه است؛ خانوادهای حرفهای که با مسئولیتپذیری و روحیه مشارکت، مسیر تعالی سازمانی را هموار ساختهاند.
وی در پایان تصریح کرد: فولاد مبارکه مسیر آینده خود را با تمرکز بر توسعه سرمایه انسانی هوشمند، پرورش رهبران آینده، تحول دیجیتال در مدیریت منابع انسانی و ارتقای سرمایه اجتماعی سازمان ادامه خواهد داد تا همچنان بهعنوان الگوی ملی در حوزه مدیریت سرمایه انسانی ایفای نقش کند.
