زهره مختاری
بازدید معاون گردشگری استان اصفهان از شهرک سلامت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، در راستای تقویت ظرفیتهای گردشگری سلامت در استان، دکتر آبیان معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان از شهرک سلامت اصفهان بازدید کرد.
در این بازدید، مسعود صرامی بنیان گذار شهرک سلامت، ضمن ارائه توضیحات درباره امکانات تخصصی، خدمات درمانی، و زیرساختهای گردشگری این مجموعه، به معرفی طرحهای توسعهای جدید در حوزه جذب گردشگران سلامت منطقهای و بینالمللی پرداخت.
دکتر آبیان ضمن تأکید بر جایگاه اصفهان بهعنوان قطب نوظهور گردشگری سلامت خاورمیانه، بر هماهنگی میان بخش درمان و گردشگری برای ارائه تجربهای جامع، امن و استاندارد برای گردشگران خارجی بهویژه از کشورهای همسایه بهویژه عراق، تأکید کرد.
این بازدید در ادامه سیاستهای معاونت گردشگری برای معرفی ظرفیتهای درمانی و سرمایهگذاری استان انجام شد و با هدف تقویت همکاری میان بخش خصوصی و دولت در مسیر شکلگیری اکوسیستم گردشگری سلامت در اصفهان صورت گرفت.
سامانههای پر مراجعه
به اطلاع میرساند، سامانههای پر مراجعه سازمان با آدرس مستقیم در دسترس کاربران است.
پرتال اطلاعرسانی
tamin.ir
سامانه خدمات غیرحضوری
es.tamin.ir
پرتال درمان
darman.tamin.ir
نوبتدهی مراکز درمانی
nobat.tamin.ir
نسخهنویسی الکترونیک
ep.tamin.ir
مرکز ارتباطات و نظارت مردمی
1420.tamin.ir
کانال رسمی تأمین اجتماعی:
@Tamin_Media
ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در مدارس اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، در قالب اجرای طرح ملی «سبا» و با هدف توسعه آگاهیهای انرژیمحور در میان نسل جوان، یک دوره آموزش جامع مدیریت مصرف برق در مدرسه شاهدجناب ویژه ۳۵۰ دانشآموز متوسطه پسرانه برگزار گردید.
در این برنامه، کارشناسان حوزه مدیریت مصرف با بهرهگیری از روشهای آموزشی تعاملی و محتوای فرهنگی – آموزشی، دانشآموزان را با مفاهیم بنیادی انرژی، اهمیت مصرف بهینه برق در زندگی روزمره و راهکارهای کاربردی کاهش هدررفت انرژی آشنا کردند.
مسئولان مدرسه شاهدجناب در حاشیه این برنامه با اشاره به اثرگذاری آموزشهای تجربی و مشارکتی برای دانشآموزان، بیان کردند: «برگزاری این گونه دورهها نقش بسزایی در شکلگیری عادات صحیح مصرف انرژی، تقویت روحیه مسئولیتپذیری اجتماعی و تربیت سفیران کوچک انرژی دارد.»
این برنامه با همکاری دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار شد و بخشی از سلسله آموزشهای طرح ملی «سبا» برای نهادینهسازی فرهنگ صرفهجویی در میان آیندهسازان کشور به شمار میرود.
فاز نخست جایگزینی سیم مسی با آلومینیومی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، با هدف کاهش خسارات ناشی از سرقت و افزایش پایداری شبکه الکتریکی، عملیات تبدیل کابلهای رابط ترانسفورماتورها در ۶ پست توزیع تحت نظارت واحد بهرهبرداری امور برق منطقه یک با موفقیت عملیاتی شد.پ
این پروژه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان در فاز نخست به اجرا درآمد. یکی از دستاوردهای مهم این عملیات، جمعآوری سیم های مسی از پستهای مذکور و بازگرداندن آن به انبار مرکزی شرکت توزیع برق بود که علاوه بر شفافیت در مدیریت منابع، موجب صیانت از سرمایههای عمومی در برابر آسیبهای احتمالی و سرقتهای تجهیزات شبکه شده است.
استفاده از کابلهای آلومینیومی به جای مسی، علاوه بر کاهش جذابیت برای سارقان به دلیل تفاوت قیمت بازار، موجب کاهش هزینههای نگهداری و ارتقای امنیت فیزیکی پستهای توزیع میگردد. کارشناسان بهرهبرداری بر این باورند که اجرای این اقدام تأثیر بسزایی در کاهش خاموشیهای ناخواسته ناشی از دستبرد به تجهیزات و افزایش ضریب اطمینان شبکه برق اصفهان خواهد داشت.
🔸گفتنی است این طرح در قالب برنامههای جامع شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برای بهینهسازی مدیریت داراییها و ارتقای تابآوری شبکه در برابر تهدیدات محیطی و فیزیکی ادامه خواهد یافت تا پایداری خدماترسانی به مشترکین در بالاترین سطح ممکن حفظ گردد.
رفع عیوب روشنایی معابر اتوبان فرودگاه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، در راستای افزایش ایمنی تردد شهروندان و بهبود کیفیت روشنایی معابر شهری، طرح جهادی رفع عیوب روشنایی معابر اتوبان فرودگاه با برنامهریزی منسجم و حضور مستمر نیروهای عملیاتی امور منطقه ۷ اجرا شد.
در این طرح، اکیپهای عملیاتی با شناسایی نقاط دارای نقص، نسبت به اصلاح شبکه، تعویض تجهیزات معیوب و بهسازی سیستم روشنایی اقدام کردند که در نتیجه آن، تمامی عیوب شناساییشده ظرف مدت یک هفته برطرف و روشنایی این محور پرتردد به وضعیت پایدار و مطلوب بازگشت.
پیشنهاد بررسی ایجاد خط تولید کود اوره در اصفهان مطرح شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان
در دیدار مهندس رضا نژاداحمدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان با دکتر رسول بخشی نماینده مردم شریف اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند در مجلس شورای اسلامی، موضوع ایجاد خط تولید کود اوره در استان اصفهان در قالب یک پیشنهاد اولیه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
نژاداحمدی در این نشست با اشاره به اهمیت راهبردی کود اوره در افزایش بهرهوری مزارع و پایداری تولید محصولات کشاورزی، پیشنهاد داد امکانسنجی و بررسیهای کارشناسی برای ایجاد خط تولید این محصول در استان انجام شود. وی تأکید کرد این موضوع در حال حاضر در حد طرح و گفتوگو بوده و نیازمند بررسی دقیق ابعاد فنی، اقتصادی و زیرساختی است.
وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و طی مراحل کارشناسی، ایجاد خط تولید اوره میتواند علاوه بر تأمین پایدار و بهموقع نیاز کشاورزان استان، به کاهش هزینههای حملونقل، کوتاه شدن زنجیره تأمین، تثبیت قیمت برای بهرهبرداران و جلوگیری از نوسانات احتمالی بازار کمک کند. همچنین این اقدام ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و تقویت صنایع وابسته را نیز به همراه خواهد داشت.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اطمینان از تأمین کامل کود مورد نیاز کشاورزان استان تصریح کرد که هیچگونه مشکلی در حوزه تأمین و توزیع نهادهها وجود ندارد و نیاز بهرهبرداران بهطور کامل پوشش داده میشود.
در ادامه، نماینده مردم اصفهان نیز با استقبال از طرح موضوع، بر ضرورت انجام مطالعات دقیق کارشناسی و هماهنگیهای لازم در صورت ورود به مراحل بعدی تأکید کرد.
در پایان این دیدار، بر تداوم تعامل و همفکری برای حمایت از کشاورزان و توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی استان تأکید شد
عملیات اجرایی پروژههای عمرانی شهرکها و نواحی صنعتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژههای عمرانی شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان نطنز با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، با حضور استاندار اصفهان، نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، امام جمعه و فرماندار شهرستان نطنز و جمعی از صنعتگران این شهرستان در شهرک صنعتی بادرود برگزار شد.
این پروژه ها شامل: تکمیل محوطه سازی ، آسفالت معابر و اصلاح ورودی و خروجی شهرک، تکمیل شبکه برق و روشنایی، تکمیل شبکه آب کارگاهی، فیبر نوری، احداث ساختمان اداری و آتش نشانی می باشد.
.بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز؛
یادآور میشود؛ تنها مرجع رسمی اطلاعرسانی اخبار و موضوعات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی، اداره کل روابط عمومی است، لذا به کلیه مخاطبین گرامی توصیه میشود موضوعات را از طریق وبسایت Tamin.ir و یا کانالها و صفحات رسمی سازمان که در کلیه شبکههای اجتماعی با نشانی مشترک Tamin_Media@ در دسترس است، دنبال نمایند.
کانال رسمی تأمین اجتماعی:
@Tamin_Media
افزایش ۶۶ درصدی نرخ گاز چه بر سر صنایع میآورد؟
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اقتصاد آنلاین پیشلرزه در پتروشیمی، آوار در فولاد
اثر دومینویی این سیاست، ابتدا در دیماه گلوی صنعت پتروشیمی را فشرد. پرواز نرخ خوراک پتروشیمی از ۱۱,۳۶۳ تومان به ۱۸,۹۲۰ تومان (جهش ۶۶ درصدی در یک ماه)، تیر خلاصی بر قدرت رقابت در برابر غولهایی نظیر «سابیک» عربستان بود.
پس از این ضربه، قرعه به نام صنعت فولاد افتاد.
بهای گاز مصرفی فولادیها که در دیماه ۶,۸۱۸ تومان بود، با یک جهش ۶۶ درصدی دیگر، در بهمنماه به ۱۱,۳۵۲ تومان رسید.
در صنعت فولاد ایران، گاز طبیعی صرفاً یک منبع حرارتی نیست؛ بلکه در فناوری احیای مستقیم (DRI)، گاز متان به عنوان عامل احیا کننده برای تولید آهن اسفنجی، نقش یک ماده اولیه و خوراک اصلی را ایفا میکند.
بنابراین، این افزایش قیمت با اعمال ضرایب بدون سقف، میتواند به بیش از ۱۵,۰۰۰ تومان نیز برسد که نتیجهای جز فرسایش شدید سودآوری نخواهد داشت.
محاسبه ضرر مستقیم صنایع
بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، ترکیب مصرف گاز برای صنایع مختلف بورسی از نظر ارزش و مقدار به شرح ذیل است:

برای درک عمق این فاجعه در سطح خرد، بار مالی تحمیلشده ناشی از این جهشهای قیمتی را برای شرکتهای ذکر شده در گزارش سازمان بورس محاسبه میکنیم.

1) شرکت فولاد مبارکه (نماد: فولاد)
بر اساس دادههای آذرماه کدال، میزان مصرف ماهانه فولاد مبارکه برابر با ۱۱۳,۷۱۶,۴۸۵ متر مکعب است.
با فرض ثبات حجم مصرف، بار مالی افزایش نرخ سوخت (از دی به بهمن) بدین شرح است؛ قیمت گاز به ازای هر مترمکعب، ۴۵۳۴ تومان افزایش یافته که ضربدر میزان مصرف ماهانه فولاد مبارکه (۱۱۳۷۱۶۴۸۵ مترمکعب) برابر با بار مالی ۵۱۵ میلیارد تومانی است.
تنها همین یک تصمیم ارزی، هزینههای عملیاتی فولاد مبارکه را در یک ماه، بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان (نیم همت) افزایش میدهد.
2) شرکتهای نیروگاهی (دماوند)
اگرچه بر اساس توضیحات تصاویر، نیروگاهها دارای تعرفههای حمایتی و متفاوتی نسبت به فولاد و پتروشیمی هستند (۲۶۷ تومان به ازای هر متر مکعب)، اما اگر فرض کنیم این زنجیره افزایش قیمت (رشد ۶۶ درصدی) دامنگیر این شرکتهای ارائهدهنده یوتیلیتی (Utility) نیز بشود، اعداد به شدت بحرانی خواهند بود:
● دماوند: با مصرف ۱۵۴۹۴۳۰۱۷ متر مکعب بار مالی معادل ۲۷ میلیارد تومان در ماه را تجربه خواهد کرد و قطعا با این افزایش نرخ گاز، شاهد جهش نرخ برق خانگی نیز خواهیم بود.
3) صنعت پتروشیمی
برای محاسبه بار مالی کل صنعت پتروشیمی ناشی از جهش دیماه نیز به گزارش سازمان بورس رجوع میکنیم. حجم مصرف گاز طبیعی گروه «محصولات شیمیایی» در این نمودار رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب (معادل ۲۲۰۰ میلیارد تومان) در ماه را نشان میدهد و باید تاکید کرد که این عدد صرفا، گاز طبیعی مصرفی در قابل سوخت را ذکر کرده و شامل خوراک واحدهای گازی نمیشود.
با فرض رشد ۶۶ درصدی نرخ، ۱۴۵۲ میلیارد تومان به بهای تمام شده پتروشیمیها افزوده خواهد شد که این عدد مستقیما از سود آنها کسر میشود؛ منابعی که میتوانست صرف تحقیق و توسعه (R&D) یا نفوذ در بازارهای جدید شود.

پایان بازی
در شرایطی که بازار داخلی درگیر رکود است و بازارهای جهانی نیز تحت فشار دامپینگ چین و روسیه قرار دارند، صنایع ما امکان تحمیل این افزایش هزینهها را به مصرفکننده نهایی ندارند.
نتیجه این پدیده که در ادبیات مالی به آن فشار بر حاشیه سود میگویند، توقف طرحهای توسعهای، واگذاری بازارهای صادراتی و کاهش اشتغال خواهد بود.صنعت فولاد و پتروشیمی نیازمند رانت نیستند؛ بلکه نیازمند تعیین یک سقف قیمتِ شفاف و پایدار هستند تا بتوانند استراتژیهای بلندمدت خود را بازیابی کنند.
در غیر این صورت، میلیاردها دلار سرمایهگذاری انجام شده در این بخشها، به زودی توجیه اقتصادی خود را از دست خواهند داد.
عقدا–ساسان زیر پوشش کامل CTC
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از راهآهن اصفهان – روابطعمومی - مدیرکل راهآهن اصفهان از علائمیشدن بلاک ریلی عقدا–ساسان بهصورت دوخطه و ورود رسمی این محور به شبکه کنترل متمرکز ترافیک (CTC) خبر داد؛ اقدامی راهبردی که پس از حذف ایستگاه اشک، این مسیر را بهطور کامل تحت پوشش سامانههای پیشرفته علائم و ارتباطات الکتریکی قرار داد و نقطه عطفی در مدیریت هوشمند سیر قطارها در محور ریلی اصفهان رقم زد.
این پروژه تخصصی با اتکا به توان مهندسی داخلی و تلاش فشرده کارشناسان اداره علائم و ارتباطات الکتریکی راهآهن اصفهان، تنها در ۴۸ ساعت به بهرهبرداری رسید؛ رکوردی کمنظیر که با پشتیبانی ادارهکل علائم و ارتباطات الکتریکی، زیرساختهای کنترلی، ایمنی و نظارتی محور عقدا–ساسان را بهصورت بنیادین ارتقا داد.
علائمیشدن دوخطه این محور، ضمن کاهش وابستگی به نیروی انسانی و هزینههای عملیاتی، موجب افزایش ضریب ایمنی، دقت فرماندهی ترافیک، سرعت سیر قطارها و بهبود شاخصهای بهرهبرداری و بازرگانی در شبکه ریلی منطقه اصفهان خواهد شد.
