زهره مختاری

زهره مختاری

یکشنبه, 12 ارديبهشت 1405 10:18

بررسی وضعیت اجتماعی کاشان

 

در این جلسه که در فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گزارشی جامع از وضعیت اجتماعی شهرستان ارائه و بر ضرورت تقویت هم‌افزایی دستگاه‌ها، توسعه خدمات توان‌بخشی و حمایت هدفمند از اقشار آسیب‌پذیر تأکید شد.

دکتر معینی، نماینده مجلس، در این نشست با اشاره به نیازهای اجتماعی شهرستان، پیشنهادهایی از جمله رد شدن بیمه زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک‌هزینه مسکن و دانشجویی، برقراری حق پرستاری برای معلولان ضایعه نخاعی، اختصاص اعتبارات ویژه آسیب‌های اجتماعی به شهرستان، اختصاص تجهیزات توان‌بخشی، تسهیلات ازدواج، پرداخت مراقبت از خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو، افزایش ظرفیت مراکز مثبت زندگی، ایجاد شهرک سلامت اجتماعی سالمندان کاشان و ارتقای سطح اورژانس اجتماعی را مطرح کرد.

وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از معلولین، خواستار پیگیری جدی جهت اختصاص زمین به افراد دارای معلولیت شد.

در پایان، رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم پیگیری پیشنهادات مطرح‌شده و تقویت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقای وضعیت اجتماعی شهرستان کاشان تأکید کرد.

یکشنبه, 12 ارديبهشت 1405 10:12

از تغییر جیره تا کلاس‌های آموزشی

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه دامداران استان اصفهان،در پی بروز چالش‌های اقتصادی و غیراقتصادی شدن تولید #شیر_خام، جلسه #هم‌اندیشی مهمی با حضور دامداران استان اصفهان در ساختمان اتحادیه دامداران این استان برگزار شد. این نشست با هدف بررسی قیمت شیر، میزان تولید و ارائه راهکارهای عملیاتی برای گذر از دوران رکود و اقتصادی شدن تولید برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، نماینده دامداران استان ضمن تبریک روز معلم به اساتید و حاضران، به مسئله #غیراقتصادی شدن تولید شیر خام و افزایش قیمت تمام شده تولید اشاره کرد و خواستار پیگیری و حل این مشکلات توسط #اتحادیه_دامداران شد.

در ادامه، مدیرعامل اتحادیه گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط تشکل‌ها و اتحادیه ارائه داد. وی بر لزوم مدیریت تولید شیر خام، از جمله کاهش هدفمند تولید، به دلیل مازاد عرضه و عدم جذب کافی توسط صنایع شیرخشک و همچنین همکاری مگافارم‌ها در این زمینه تأکید کرد.

مدیرعامل اتحادیه همچنین با توجه به شرایط آبی کشور و فراوانی #علوفه‌های_خشبی، #تغییر_جیره_غذایی دام‌ها و تمایل به مصرف بیشتر علوفه به جای کنسانتره را با توجه به قیمت نهاده‌ها، راهکاری برای #مدیریت_هزینه‌ها دانست. برگزاری #کلاس‌های_آموزشی با محوریت استفاده بهینه و اقتصادی از نهاده‌ها و علوفه نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

این جلسه با مشارکت فعال دامداران و مسئولان اتحادیه، گامی مهم در جهت یافتن راه‌حل‌های پایدار برای چالش‌های اقتصادی بخش #تولید_شیر در استان اصفهان محسوب می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمد اله‌داد در گفت‌وگوی تلویزیونی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، هفته کارگر و روز معلم، از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کارکنان صنعت برق به‌ویژه در دوره جنگ ۴۰ روزه قدردانی کرد و گفت: همکاران ما در نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال، توزیع و سایر بخش‌ها با وجود اصابت مستقیم حملات، خسارات و حتی تقدیم شهید، شبکه برق کشور را پایدار نگه داشتند

وی با اشاره به گستردگی کم‌نظیر شبکه برق ایران افزود: امروز فراگیرترین و گسترده‌ترین شبکه خدماتی کشور در اختیار صنعت برق است.

ما ۴۲ میلیون مشترک داریم، بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه اصلی، بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر کابل سرویس، حدود ۹۱۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور و نزدیک به ۱۰ میلیون چراغ معابر شهری و روستایی که تأمین روشنایی و برق کل کشور را بر عهده دارند.

در بیش از ۱۲۰۰ نقطه تولید بزرگ شامل نیروگاه‌های گازی، بخاری، سیکل ترکیبی، خورشیدی، اتمی و تولید پراکنده فعال هستیم

اله‌داد با اشاره به دستاورد مهم پایداری شبکه طی سال‌های اخیر یادآورشد: ۴۳ سال است که در کشور دچار بلک‌اوت یا فروپاشی سراسری شبکه برق نشده‌ایم؛ این برای ما یک افتخار ملی است، به‌خصوص وقتی می‌دانیم شبکه برق، زیرساختِ همه زیرساخت‌هاست؛ از درمان و امنیت و خدمات اجتماعی گرفته تا صنعت، کشاورزی و تجارت

مدیرعامل توانیر با اشاره به جنگ ۴۰ روزه اخیر و حملات دشمن به زیرساخت‌های برق اظهار کرد: در این دوره، هرجا دشمن آمریکایی–صهیونیستی حمله می‌کرد، ما مستقیم یا غیرمستقیم درگیر می‌شدیم.

حدود ۳۰ هزار نیروی واکنش سریع در کشور داریم؛ از سیمبان و اپراتور گرفته تا نیروهای مناطق و مراکز فوریت‌های برق. کار این همکاران، در شرایط عادی هم سخت است؛ چه برسد به شرایط جنگی.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف، بلافاصله بعد از تخریب، همکاران ما در ارتفاع بالا روی شبکه حاضر می‌شدند؛ در حالی که احتمال حمله مجدد وجود داشت.
حتی مواردی داشتیم که پس از اولین تخریب و حضور نیروها، حمله دوم انجام شد و تعدادی از همکاران ما مصدوم شدند، اما باز هم کار را رها نکردند.
اله‌داد با بیان اینکه «میانگین زمان خاموشی‌ها در دوره ۴۰ روزه جنگ کمتر از یک ساعت بود» افزود: این عدد، در آن شرایط، یک افتخار بزرگ برای صنعت برق است.
در این دوره، بخش برق کشور هشت شهید و بیش از ۱۲۰ مجروح تقدیم کرد.
از جمله شهید سعید جلالی در کاشان که بعد از پایان شیفت کاری و در زمان استراحت، دوباره برای کمک و رفع خرابی‌ها به محل خدمت باز می‌گشت.
وی همچنین به تخریب مستقیم برخی تأسیسات اشاره کرد و گفت: در نقاطی پست‌های ما مورد اصابت مستقیم قرار گرفت، چندین ساختمان و انبار تخریب شد و خسارت‌های جدی داشتیم.
بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آسیب به شبکه وارد شد.
با این حال، فاز اول ترمیم موقت خرابی‌ها به پایان رسیده و شبکه به شرایط نرمال بازگشته و بازسازی اساسی در نقاط آسیب‌دیده در حال انجام است.
اله‌داد در بخش دیگری از سخنانش یاد شهید دکتر زندی‌نسب، از همکاران نخبه صنعت برق را گرامی داشت و تأکید کرد: باید راه این شهدا را ادامه دهیم؛ اقتدار کشور با تداوم خدمت‌رسانی صنعت برق گره خورده است.
وضعیت محدودیت‌ها و برنامه تابستان ۱۴۰۵
مدیرعامل توانیر با اشاره به وضعیت مدیریت مصرف در سال گذشته اعلام کرد: سال گذشته از ۱۶ فروردین، محدودیت‌هایی در بخش‌های صنعتی با همکاری خود صنایع اعمال شد.
امسال اما تا ۱۰ اردیبهشت‌، هیچ محدودیتی برای صنایع نداریم و تا ۲۰ اردیبهشت می‌توانند حتی بیش از دیمند خریداری‌شده مصرف کنند بدون اینکه مشمول جریمه شوند؛ در حالی که در شرایط عادی، مصرف بالاتر از دیمند با جریمه همراه است.
وی با اشاره به برنامه‌های آماده‌سازی شبکه برای تابستان توضیح داد: ۱۴ مگاپروژه برای ورود به تابستان تعریف کرده‌ایم که در سه محور اصلی دنبال می‌شود: ۱. افزایش تولید ۲. افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی خطوط و شبکه انتقال و توزیع ۳. مدیریت و بهینه‌سازی مصرف
در حوزه نیروگاه‌های حرارتی، سه هزار مگاوات ظرفیت جدید اضافه خواهد شد.
در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه خورشیدی، یکی از افتخارات ما افزایش ظرفیت تولید است؛ در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی داریم و این عدد در حال افزایش است.
هم‌زمان، تعمیرات نیروگاه‌ها و پست‌ها و بهینه‌سازی شبکه برای رفع محدودیت‌های تبادل و انتقال برق در حال انجام است.
اله‌داد تأکید کرد: بدون کمک مردم، موفقیت در مدیریت مصرف ممکن نیست. در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی نیازمند همکاری مردم هستیم.
مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه‌های خاص برای مشترکان خانگی گفت: برای مشترکان خانگی، هم برنامه‌های محدودسازی برای پرمصرف‌ها داریم و هم برنامه‌های تشویقی. تعرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که کسانی که در سقف الگوی مصرف هستند، حداقل مبلغ را در قبض می‌پردازند.
اما مشترکانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند، صورت‌حساب سنگین‌تری خواهند داشت.
وی افزود: هم‌اکنون حدود هفت میلیون مشترک زیر کنترل هوشمند هستند. ۲ درصد مشترکان خانگی، ۱۰ درصد کل مصرف خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.
اینجا بحث عدالت مطرح است؛ ما برق یارانه‌ای با سوبسید ارائه می‌کنیم و منطقی است که مشترکان پرمصرف، هزینه واقعی‌تری بپردازند تا یارانه‌ها عادلانه توزیع شود.
اله‌داد از استفاده از فیوزهای دیجیتال و هوشمند برای کنترل مشترکان پرمصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: فیوزهای دیجیتالی و هوشمند این امکان را می‌دهند که مشترکان پرمصرف را بهتر کنترل کنیم و مدیریت مصرف را دقیق‌تر و عادلانه‌تر انجام دهیم.
وضعیت مصرف کشاورزی و اداری
وی درباره بخش کشاورزی تصریح کرد: مصرف کشاورزی تا ۲۰ اردیبهشت بدون محدودیت است. از آن به بعد، مدیریت مطابق پروانه بهره‌برداری انجام خواهد شد.
برای حفظ سفره‌های آب زیرزمینی و پایداری شبکه، مصرف کشاورزی باید در بازه‌های مشخص در شبانه‌روز مدیریت شود.
اگر کشاورزی ۸۰ درصد دیمند یا تقاضای خود را رعایت کند، از مدیریت مصرف معاف خواهد شد.
اله‌داد با اشاره به الگوی مصرف در بخش دولتی و اداری اظهارداشت: همکاران ما در دستگاه‌های دولتی و اداری هم مکلف به مدیریت مصرف هستند.
تغییرات احتمالی در ساعات اداری برای کمک به کاهش مصرف در ساعات اوج، در اختیار مجلس و مراجع ذی‌صلاح است، اما این نوع اقدامات در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می‌شود و می‌تواند به کاهش بار شبکه در ساعات گرم کمک کند.
پاسخ به نگرانی‌ها درباره کاهش ظرفیت تولید برق
اله‌داد در پاسخ به این پرسش که با توجه به حملات اخیر به زیرساخت‌ها، آیا ظرفیت تولید برق کشور به‌طور جدی تضعیف شده است یا خیر، گفت: با وجود خسارت‌ها و دشمنی‌ها، اگر مردم همکاری کنند، وضعیت ما نسبت به تابستان سال گذشته بهتر خواهد بود.
ما با جمعیت ۹۰ میلیونی، مصرفی داریم که از مجموع مصرف ۶ کشور همسایه دارای مرز خشکی با ایران – پاکستان، افغانستان، عراق، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان – با جمعیت حدود ۳۵۰ میلیون نفر بالاتر است؛ این هم فرصت است و هم نشانه ضرورت اصلاح الگوی مصرف.
وی افزود: بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان خسارت به شبکه وارد شده، اما همکاران ما شبانه‌روز برای ترمیم و پایداری شبکه تلاش می‌کنند.
علاوه بر آن، پروژه مهتاب (مدیریت هوشمند تلفات انرژی) را تعریف کرده‌ایم تا هرجا مصرف غیرمجاز و بدون اندازه‌گیری وجود دارد، شناسایی و کنترل شود.
برخورد با برق‌های غیرمجاز و استخراج رمزارز
مدیرعامل توانیر با اشاره به مصرف‌های غیرمجاز گفت: هرجا مصرف غیرمجاز بدون تجهیزات اندازه‌گیری باشد، حتماً باید جمع‌آوری و با آن برخورد شود.
مجوزهایی گرفته‌ایم تا در ساختمان‌های مسکونی که سکونت دارند ولی انشعاب رسمی ندارند، از شمارشگرهای موقت برای کنترل مصرف استفاده کنیم؛ کسی که پول برق نمی‌دهد و کنترل نمی‌شود، مصرفش مهارناشدنی خواهد بود.
وی از راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه برای گزارش مردمی خبر داد و افزود: سامانه ۳۰۰۰۶۲۱ را راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم موارد برق غیرمجاز، به‌خصوص مصارف بزرگ صنعتی و کشاورزی را گزارش کنند.
اگر کسی پیام بدهد، حتماً رسیدگی می‌شود.
در حوزه استخراج غیرمجاز رمزارز هم همچنان با کمک مردم و دستگاه‌های انتظامی و قضایی در حال برخورد هستیم.
همین روزها در تهران یک مزرعه با ۱۱۰ دستگاه کشف شد؛ این نوع مصرف‌ها در شبکه‌های مسکونی، حتماً موجب افت ولتاژ، نوسان و سوختن وسایل مردم می‌شود.
اله‌داد از همراهی مردم تشکر و اضافه کرد: از گزارش‌ها و همکاری‌های مردمی بسیار متشکریم؛ این کمک‌ها در کاهش تلفات و جلوگیری از آسیب به حقوق سایر مشترکان مؤثر است.
برنامه «مهتاب» و افزایش تاب‌آوری
مدیرعامل توانیر با اشاره به پروژه «مهتاب» گفت: پروژه مهتاب (مدیریت هوشمند تلفات انرژی) با هدف اصلاح مصرف، کاهش تلفات و شناسایی مصارف غیرمجاز طراحی شده است.
تلاش ما این است که با مصرف هوشمند و عادلانه، بتوانیم تاب‌آوری شبکه و جامعه را بالا ببریم.
وی همچنین بر ضرورت افزایش آمادگی نقاط حساس تأکید کرد و ادامه داد: برخی مشاغل و مراکز مثل مطب‌های دندان‌پزشکی، داروخانه‌ها، سردخانه‌ها و نانوایی‌ها که قطع چندساعته برق برایشان خسارت جدی ایجاد می‌کند، باید حتماً ژنراتور یا باتری و ذخیره‌ساز داشته باشند.
این کار، تاب‌آوری ما را در برابر حوادث احتمالی بالا می‌برد.
توصیه‌ها به مردم برای تابستان و نقش بخش خانگی
اله‌داد درباره نقش مردم در عبور از پیک تابستان تاکید کرد: ما فکر نمی‌کنیم مردم ندانند مظاهر بد مصرفی چیست.
مثال روشن، استفاده از کولر و تجهیزات سرمایشی در زمان‌هایی است که کسی در منزل حضور ندارد و فقط برای خنک نگه داشتن فضای خالی استفاده می‌شود.
همان‌طور که در زمستان، منطقی نیست همه اتاق‌ها را بی‌دلیل بیش از حد گرم کنیم، در تابستان هم باید از مصرف بی‌رویه پرهیز کنیم.
وی با اشاره به مجتمع‌های تجاری، مراکز پذیرایی و اماکن غیرمولد با مصرف بالا هشدار داد: مصارف بسیار بالا در برخی مجتمع‌ها و مراکز پذیرایی، در حالی که بخشی از صنعت ما آسیب دیده، قابل توجیه نیست.
اگر می‌خواهیم چرخ صنعت که دشمن می‌خواست آن را زمین‌گیر کند بچرخد، باید در بخش‌های غیرمولد و خانگی، مدیریت مصرف جدی‌تری انجام شود تا برق کافی برای بخش‌های مولد، اشتغال و اقتصاد کشور تأمین شود.
رشد ۴ برابری تجدیدپذیرها در دولت فعلی
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در دوره دولت آقای دکتر پزشکیان، رشد ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر چهار برابر مجموع سال‌های قبل بوده است.
پیش‌بینی ما این است که ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پیک بار امسال به حدود ۷۰۰0 مگاوات برسد؛ یعنی حدود ۲۵۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد. این یک افتخار است، هرچند هنوز در این حوزه جای کار زیادی داریم.
وی با قدردانی از زحمات کارکنان صنعت برق و همراهی مردم تأکید کرد: اسکلت و ساختار شبکه برق کشور، ساختار خوبی است.
اگر مصرفمان منطقی و همراه با همکاری مردم باشد، می‌توانیم همچنان شبکه برق پایدار و قابل اتکایی داشته باشیم و تابستان را با شرایطی بهتر از سال گذشته پشت سر بگذاریم.
 
یکشنبه, 12 ارديبهشت 1405 09:59

هوشمندسازی شبکه برق

 

مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو: هوشمندسازی شبکه برق برای آینده صنعت برق ایران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و چند برنامه مهم در این زمینه در حال اجراست:

نصب ۹ میلیون کنتور هوشمند تا تابستان

وزارت نیرو قصد دارد تا تابستان حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند در شبکه برق نصب کند.

این کنتورها امکان پایش لحظه‌ای مصرف و مدیریت دقیق‌تر بار شبکه را فراهم می‌کنند.

استفاده از ظرفیت مولدهای اضطراری

اجرای طرح فیدر روشن

در این رویکرد جدید اعمال محدودیتهای مصرف مشترکان هوشمند خواهد شد.

 

در نشست مشترک «مصطفی رجبی مشهدی» معاون برق و انرژی وزارت نیرو با مدیران عامل شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق، آخرین وضعیت شبکه سراسری و الزامات مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال بررسی شد.

رجبی مشهدی با تشریح شرایط ویژه شبکه در سال جاری گفت: «تامین سوخت مورد نیاز نیروگاهی و و همچنین تأمین برق صنایع آسیب‌دیده و واحدهای نیروگاهی مرتبط با صنایع و پتروشیمی، نیازمند هماهنگی دقیق‌تر و هم‌افزایی بین همه بخش‌های صنعت برق است.»

وی افزود: «طبق گزارش‌های تراز تولید و مصرف، از نیمه اردیبهشت تا پایان شهریورماه، کنترل اوج بار و مدیریت بار مهم‌ترین اولویت صنعت برق خواهد بود و انتظار داریم تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، برنامه‌های مصوب را بدون تأخیر اجرا کنند.

 

در آیینی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، مهندس سید مجتبی باطنی بعنوان مدیر برق منطقه ۴ و مهندس امیر سلجوقی به عنوان مدیر برق منطقه ۶ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان معرفی شدند.

 

در این دیدار صمیمانه، آقایان منصور گلناری و بهمن توکلی‌فرد، از چهره‌های شناخته‌شده‌ی رسانه‌ای استان با آقای اصغر فارقلیطیان مدیر مخابرات منطقه اصفهان، ملاقات و گفتگو کردند.

این نشست که در فضایی سرشار از احترام متقابل و همدلی برگزار شد، فرصتی مغتنم برای تبادل نظر پیرامون مسائل روز حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان و همچنین بررسی نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف این صنعت فراهم آورد.

 طرفین در این دیدار بر اهمیت همکاری‌های مشترک میان سازمان‌های خدمات‌رسان مانند مخابرات و جامعه رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی شفاف و ارتقای سطح دانش عمومی در خصوص خدمات نوین مخابراتی و ارتباطی تأکید نمودند و در بخشی از این نشست درخصوص موضوعات کارکنان و سازمان و شرایط محیطی حاکم بر فضای کسب‌و‌کاری گفتگو شد.

در ادامه‌ی این دیدار، تقدیر رسمی دبیر هشتمین انجمن فرهنگی رسانه‌ای از مدیر مخابرات استان بود.
ایشان با اهدای لوح سپاس، از همراهی، حمایت‌های سازنده و نگاه دغدغه‌مندانه مدیر مخابرات منطقه اصفهان در برگزاری موفقیت‌آمیز هشتمین دوره جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان استان اصفهان قدردانی کردند. گلناری در این خصوص بیان داشت: «حمایت‌های بی‌دریغ مجموعه مخابرات منطقه اصفهان، به‌ویژه شخص آقای فارقلیطیان، نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت و گستره برگزاری این جشنواره داشت و به ما یاری رساند تا بتوانیم با شکوه بیشتری این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای را برگزار کنیم.»

فارقلیطیان مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیز در پاسخ، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از تلاش‌های ارزشمند فعالان رسانه‌ای در انعکاس اخبار و دستاوردهای حوزه ارتباطات، بر تعهد مجموعه مخابرات منطقه اصفهان به حمایت از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کنند، تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، این برنامه به همت پایگاه مقاومت بسیج مخابرات برنامه‌ریزی و اجراشد و همراه با حضور اصغر فارقلیطیان مدیر مخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مدیران و بسیجیان مخابرات در محل میدان حج برگزار شد.

در این برنامه که با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار اصفهان همراه بود علاوه بر ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات مشترکین، درخصوص هوشیاری مردمی و اقدامات کنترلی در موضوع سرقت‌ تجهیزات مخابراتی که پدیده‌ای رو به رشد و معضل‌آفرین شده است ، توضیحاتی ارائه شد.

شایان ذکر است سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی بعنوان یکی از معضلات روبه رشد اجتماعی، اخیرا علاوه بر ایجاد خسارت و صدمات مالی به مجموعه مخابرات، موجبات ایجاد خدشه در روند خدمات پایدار و بهینه مردم و لذا نارضایتی بخشی از مشترکین را به همراه داشته است که بدلیل گستره جغرافیایی این موضوع، علاوه بر کنترل‌های حراستی و انتظامی، مشارکت جمعی و مردمی را نیاز دارد.

 

سامانه تخصصی قوانین و مقررات تأمین اجتماعی به نشانی law.tamin.ir در راستای افزایش شفافیت و تعامل با جامعه ذینفعان و شرکای اجتماعی و دسترسی آزاد به اطلاعات قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آرای مرتبط با تأمین اجتماعی که حقوق و تکالیفی را برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان مقرر می‌دارند، راه‌اندازی شده است.

قابلیت جستجو در عنوان و متن و به‌روزرسانی قوانین، آیین‌نامه‌ها و تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، آراء مرتبط با تأمین اجتماعی با آخرین اصلاحات از دیگر امکانات سامانه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی است.
این سامانه علاوه بر درگاه مذکور، از طریق اپلیکیشن «تأمین من» نیز در دسترس مخاطبان قرار دارد.

 

رئیس زاده مدیر باغبانی سازمان در این خصوص گفت: استان اصفهان با سطح زیرکشت بیش از 4300 هکتار ومیزان تولید حدود15000تن گل محمدی درحال حاضر مقام اول در میزان تولید و مقام سوم در سطح زیر کشت گل محمدی در کشور می باشد.

شایان ذکر است، پیش بینی می گردد در سال جاری 15000 تن گل محمدی از گلستانهای باروراستان برداشت و در واحدهای صنعتی وسنتی گلاب گیری که تعداد آنها به بیش از 2000 واحد می رسد به گلاب، اسانس و سایر فرآورده ها تبدیل گردد.

محصول عمده گل محمدی گلاب است و از هر تن گل محمدی یک تا سه تن گلاب به دست می آید ،بخش کمتری از محصول نیز به تولید اسانس گل ( 3000تن گل تر یک لیتر اسانس) اختصاص داده می شود .

هر دو محصول تولید شده جایگاه ویژه ای در بخش صادرات غیر نفتی داشته وگلاب کاشان معروفیت جهانی دارد. بیشترین سطح کاشت گل محمدی و واحدهای فر آوری این محصول در شهرستان کاشان واقع گردیده و درشهرستانهای شاهین شهر و گلپایگان، فریدونشهر و برخی شهرستانهای دیگر استان نیز با میزان کمتر، گلستانهای پرورش گل محمدی وجود داشته و رو به توسعه است.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
چهارشنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی ویژگی حائز اهمیت این اقدام برگزاری جلسات به صورت تفکیک‌شده، اختصاصی و مجزا برای هر شعبه به همراه کارگزاری تحت نظارت آن شعبه با حضور مدیرکل، معاونین بیمه ای و رؤسای ادارات تخصصی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
چهارشنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر ا صیل و به نقل از پاتنا این منشور ضمن تبیین اهمیت شرعیِ مدیریت مصرف و تأکید بر اینکه «برق به مثابه حق‌الناس است»، راهکارهای عملیاتی ساده اما اثربخش شامل:✅ استفاده از تجهیزات روشنایی LED✅ تنظیم دمای آسایش کولرها (۲۵ درجه)✅ و اجرای قانون ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین و به نقل از مدیریت ارتباطات فولادمبارکه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و به یاد رهبر شهید حضرت آیت الله سید ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب