زهره مختاری

زهره مختاری

زهره مختاری_به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل هم اکنون افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری استان اصفهان (ایزینکس) در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور استاندار اصفهان، رئیس شورای اسلامی اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و سرپرست صنعت، معدن و تجارت اصفهان و رئیس اتاق بازرگانی و مسئولان اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است.

 

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان: در پروژه نشان دار کردن مالیات ظرفیت بسیارخوبی درراستای همراهی و همیاری مردمی در عمران و آبادانی شهری بوجود آمده است که امیدوارم همراهی مطلوب در راستای اطلاع رسانی صاحبان مشاغل در استفاده از تسهیلات تبصره 100 بوجود آید.

 

نخستین «اکسپو بین‌المللی سرمایه‌گذاری اصفهان» با نام ISINEX 2025 («ایزینکس») ۲۸ و ۲۹ خرداد ۱۴۰۴ (فردا چهارشنبه و پنجشنبه) با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تسهیل ارتباط بین سرمایه‌گذاران و صاحبان پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری و تلاش برای فرهنگ‌سازی حوزه سرمایه‌گذاری، بهبود شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌پذیری استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شود.

از همکاران علاقه مند دعوت می‌گردد در جلسه روز پنجشنبه این همایش که مختص میز انرژی و توسعه انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر با حضور مسئولین ارشد وزارت خانه های نفت و نیرو خواهد بود شرکت فرمایید.

 

فرشاد اسدی افزود: ایستگاه پمپاژ شاپورآباد با استفاده از اعتبارات عمرانی احداث شده و تکمیل آن گامی مؤثر در مسیر تقویت زیرساخت‌های آبرسانی شهرستان برخوار محسوب می‌گردد.

وی گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه، علاوه بر افزایش توان انتقال آب در شبکه، نوسانات فشار کاهش یافته و پایداری تأمین آب شرب در مناطق جنوبی شهرستان برخوار ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیر امور آبفای برخوار در ادامه سخنانش از آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن پیش‌ساخته ۵۰۰ مترمکعبی در شهر سین خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در این شهر در حال اجرا است و با بهره‌برداری از آن، بخشی از ناترازی موجود در تأمین آب شهر سین برطرف خواهد شد.

اسدی به تکمیل عملیات اصلاح و توسعه شبکه‌های آبرسانی به طول ۵ هزار متر در نقاط مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب بهبود ظرفیت انتقال و عدالت توزیع آب در مناطق شهری و روستایی شده و ضمن کاهش نشتی‌ها، سطح بهره‌وری و رضایت‌مندی مشترکین را افزایش می‌دهد.

مدیر امور آبفای برخوار در خصوص توسعه شبکه فاضلاب نیز گفت: اجرای خطوط جمع‌آوری فاضلاب به طول ۳۵۰۰ متر و واگذاری ۶۰۰ فقره انشعاب جدید به متقاضیان در شهرهای حبیب‌آباد و شاپورآباد و روستاهای محسن‌آباد و علی‌آباد ملاعلی با هدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی و در چارچوب سیاست‌های توسعه پایدار انجام شده و گامی مؤثر در حفاظت از محیط زیست و ارتقای رفاه عمومی محسوب می‌شود.

 

مدیر آبفای تیران و کرون گفت: این طرح با هدف حذف آبرسانی سیار و تامین آب شرب پایدار مردمان ساکن در روستاهای کردسفلی، کردعلیا، دره‌بید، دولت‌آباد، گنهران و تقی‌آباد با جمعیتی بالغ بر ۵۵۰۰ نفر به اجرا در‌می‌آید.

مسعود مقدسی افزود: در این طرح ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب از جنس چدن داکتیل و پلی‌اتیلن با قطرهای ۱۲۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر اجرا می‌شود.

وی نیاز آبی این ۶ روستا را ۲۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: تاکنون علاوه بر احداث یک ایستگاه پمپاژ و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب، در حدود ۲ کیلومتر از مسیر لوله‌گذاری، حفاری شده است.

 

ناصر اکبری که در ششمین نشست کارگروه منطقه‌ای مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت‌های آبفای شرق و مرکز کشور سخن می‌گفت افزود: کیفیت آب شرب خط قرمز مطلق صنعت آب و فاضلاب است و هیچ بهانه فنی، مالی و اداری نمی‌تواند توجیه‌گر کاهش کیفیت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که استان اصفهان با داشتن 34 تصفیه‌خانه فاضلاب فعال، یکی از پیشرو‌ترین استان‌های کشور در زمینه بازیافت و مدیریت پساب به‌شمار می‌رود افزود: امروز علاوه بر توجه به حفظ و ارئقاء موضوع ایمنی آب، کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز شرط اول برای خدمت‌رسانی مطلوب و پایدار به مردم محسوب می‌شود زیرا تصفیه‌خانه‌ها، نقش موثری در کاهش آلودگی محیط زیست بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: دستگاه‌های نظارتی، با ابزارهای روز و پایش مستمر، بسیار دقیق عمل می‌کنند و ما باید پیش از نظارت دیگران و با رعایت تمام استانداردها، خودمان را ناظر کیفیت خدمات بدانیم.

 وی همچنین بر مستندسازی تمامى اقدامات مراكز پايش كنترل كيفى شرکت‌های آبفا به‌منظور ارتقاء دانش و تجارب صنعت آب و فاضلاب تاکید کرد.

اضافه می‌شود در ششمین نشست کارگروه منطقه‌ای مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت‌های آبفای شرق و مرکز کشور، مدیران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت‌های آب و فاضلاب گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، مرکزی، قم و چهارمحال و بختیاری، مشهد و کاشان حضور دارند.

در این نشست دوروزه که از روز سه‌شنبه 25 شهریورماه جاری به میزبانی آبفای استان اصفهان آغاز شده گزارش های عملکردی، چالش‌های فنی و راه‌کارهای بهبود کیفیت آب مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

 

شاهرخ شریفی افزود:  این مرکز درمانی با هدف مدیریت بهینه منابع آبی و مقابله با بحران کم‌آبی، برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف بیمارستان پیاده‌سازی کرده است که از جمله می‌توان به استفاده از پساب تصفیه شده بخش دیالیز در آبنمای مرکز و آبیاری گیاهان، جایگزینی فلاش تانک‌های کم مصرف به جای فلاش تانک‌های قدیم و رعایت الزامات ایمنی کولرهای آبی و سیستم‌های تأسیساتی اشاره کرد.

وی همچنین انتخاب گیاهان مقاوم به کم‌آبی برای فضای سبز بیمارستان مانند رزماری، حذف چمن و گل‌های فصلی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای، تغییر سیستم‌های سرمایش از آب چرخشی به هوای خنک، نصب شیرآلات کاهنده مصرف در بخش‌های مختلف بیمارستان، عایق‌کاری لوله‌ها و مخازن و همچنین تعمیر یا تعویض به‌موقع لوله‌های فرسوده را از دیگر موارد اجرا شده توسط بیمارستان گلدیس با هدف مدیریت مصرف بهینه آب عنوان کرد.

شریفی با بیان این‌که بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر در قالب پویش «اصفهان منهای ۲۰» مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی و آموزشی را برای کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن به اجرا گذاشته است افزود: از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این بیمارستان هم می‌توان به آگاه‌سازی کارکنان درباره اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب و آموزش روش‌های صرفه‌جویی از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان بخش خدمات، کمک بهیاران و پرستاران اشاره کرد.

مدیر بیمارستان گلدیس نیز در خصوص برنامه‌های آینده این بیمارستان افزود: بازسازی رختشوی‌خانه و CRS  که مکان استریل با بخار است بر مبنای کاهش مصرف آب و همچنین تهیه مخازن مدیریت بحران و پنل خورشیدی نیز در دستور کار بیمارستان قرار دارد که به محض تامین بودجه، اجرایی می‌شوند.

رضا قاسمی خاطر نشان ساخت: هزینه اجرای این عملیات بیش از ۵۰ میلیارد ریال بوده و  اجرای آن علاوه بر کاهش مصرف روزانه آب، می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مراکز درمانی استان در مسیر مدیریت پایدار منابع آبی باشد.

 

ناصر اکبری که در ششمین نشست کارگروه منطقه‌ای مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت‌های آبفای شرق و مرکز کشور سخن می‌گفت افزود: کیفیت آب شرب خط قرمز مطلق صنعت آب و فاضلاب است و هیچ بهانه فنی، مالی و اداری نمی‌تواند توجیه‌گر کاهش کیفیت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که استان اصفهان با داشتن 34 تصفیه‌خانه فاضلاب فعال، یکی از پیشرو‌ترین استان‌های کشور در زمینه بازیافت و مدیریت پساب به‌شمار می‌رود افزود: امروز علاوه بر توجه به حفظ و ارئقاء موضوع ایمنی آب، کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز شرط اول برای خدمت‌رسانی مطلوب و پایدار به مردم محسوب می‌شود زیرا تصفیه‌خانه‌ها، نقش موثری در کاهش آلودگی محیط زیست بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: دستگاه‌های نظارتی، با ابزارهای روز و پایش مستمر، بسیار دقیق عمل می‌کنند و ما باید پیش از نظارت دیگران و با رعایت تمام استانداردها، خودمان را ناظر کیفیت خدمات بدانیم.

 وی همچنین بر مستندسازی تمامى اقدامات مراكز پايش كنترل كيفى شرکت‌های آبفا به‌منظور ارتقاء دانش و تجارب صنعت آب و فاضلاب تاکید کرد.

اضافه می‌شود در ششمین نشست کارگروه منطقه‌ای مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت‌های آبفای شرق و مرکز کشور، مدیران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت‌های آب و فاضلاب گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، مرکزی، قم و چهارمحال و بختیاری، مشهد و کاشان حضور دارند.

در این نشست دوروزه که از روز سه‌شنبه 25 شهریورماه جاری به میزبانی آبفای استان اصفهان آغاز شده گزارش های عملکردی، چالش‌های فنی و راه‌کارهای بهبود کیفیت آب مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان در این جلسه، مهندس فارقلیطیان بر لزوم ارائه راهکارهای عملی و سریع برای رفع چالش‌های اجرایی موجود در مسیر واگذاری تلفن و باندپهن در قالب FTTO/H تأکید کرده و افزود که تسهیل این فرایند، نقش بسزایی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان و پاسخگویی به نیازهای رو به‌ رشد متقاضیان خواهد داشت.

در ادامه، معاونین و مدیران حاضر در جلسه، با ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود، راهکارهایی جهت ارتقاء عملکرد پروژه و بهبود فرآیندهای اجرایی مطرح کردند.

این جلسه در راستای نظارت مستمر و بهبود کیفیت اجرای پروژه سوآپ و با هدف تقویت تعامل بین واحدهای مرتبط برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات و روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، طبق این طرح، تمامی مشترکان تلفن ثابت ــ اعم از خانگی و غیرخانگی ــ با پرداخت آبونمان ماهانه، از ۵۰۰۰ دقیقه مکالمه درون‌استانی رایگان بهره‌مند می‌شوند. به بیان ساده، حتی اگر خانواده‌ای روزانه بیش از دو ساعت مکالمه درون‌استانی داشته باشد، این میزان در چارچوب بسته رایگان محاسبه می‌شود و هزینه‌ای اضافی برای آن پرداخت نخواهد شد.

آبونمان در ازای خدمات پایدار

آبونمان تلفن ثابت مبلغی است که مشترکان برای حفظ خط تلفن خود حتی در صورت عدم استفاده از آن، به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند. این مبلغ صرف هزینه‌های مهمی همچون نگهداری شبکه، پشتیبانی فنی، حقوق کارکنان و تأمین برق و تجهیزات مراکز مخابراتی می‌شود. در سال‌های گذشته با توجه به رشد دستمزد نیروی انسانی و افزایش هزینه تجهیزات و انرژی، مبلغ آبونمان نیز متناسب با شرایط اقتصادی روز تغییر کرده است.

چرا به‌صرفه است؟

بررسی ساده نشان می‌دهد که هزینه مکالمه در تلفن همراه به مراتب بیشتر از تلفن ثابت است. یک خانواده متوسط اگر همین حجم مکالمه رایگان تلفن ثابت را از طریق تلفن همراه انجام دهد، باید چندین برابر هزینه پرداخت کند. از منظر اقتصادی، مقایسه ساده میان هزینه‌های مکالمه تلفن همراه و تلفن ثابت نشان می‌دهد که یک خانواده متوسط با استفاده از تلفن ثابت می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های ماهانه خود را کاهش دهد. به عنوان نمونه، هزینه ۵۰۰۰ دقیقه مکالمه در شبکه تلفن همراه معادل چند صد هزار تومان خواهد بود، در حالی که همین میزان مکالمه در تلفن ثابت، بدون پرداخت هزینه اضافی و تنها در قالب آبونمان پوشش داده می‌شود این طرح عملاً به معنای کاهش فشار مالی بر مشترکان و بهینه‌سازی هزینه‌های ارتباطی است و به این ترتیب، تلفن ثابت نه تنها هزینه‌های ارتباطی را کنترل می‌کند، بلکه امکان مدیریت بهتر بودجه خانوار را فراهم می‌آورد.

گامی به‌سوی آینده پایدار

شرکت مخابرات ایران تأکید کرده است که اجرای طرح‌های این‌چنینی با هدف ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مشترکان و فرهنگ‌سازی استفاده از تلفن ثابت انجام می‌شود. همچنین این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شبکه و سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور باشد.

 
  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
چهارشنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی ویژگی حائز اهمیت این اقدام برگزاری جلسات به صورت تفکیک‌شده، اختصاصی و مجزا برای هر شعبه به همراه کارگزاری تحت نظارت آن شعبه با حضور مدیرکل، معاونین بیمه ای و رؤسای ادارات تخصصی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
پنج شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا همزمان با چهارم تیرماه، همگام با «هفته صرفه‌جویی انرژی» و در فضای معنوی عاشورای حسینی، صنعت برق با تأکید بر شعار «اندکی از آسایش من، روشنایی برای همه»، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
پنج شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب