زهره مختاری
پیام حضرت آیتالله سیّدمجتبیٰ حسینی خامنهای رهبر انقلاب اسلامی
رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در پیامی با اشاره به جایگاه راهبردی این پهنه آبی و تنگه هرمز در امنیت و اقتصاد منطقه، بر نقش تعیینکننده ایران در حفظ ثبات آن تأکید کردند.
ایشان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با «شکر عملیِ نعمت اعمال مدیریت بر تنگه هرمز» مسئولانه در مسیر تأمین امنیت منطقه گام برمیدارد، تصریح کردند ایران اجازه نخواهد داد دشمنان متخاصم از این آبراه حیاتی برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کنند و امنیت و منافع ملتهای منطقه را به خطر اندازند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسمالله الرّحمن الرّحیم.
یکی از نعمتهای بیبدیل خداوند متعال برای ملتهای مسلمان منطقهی ما خصوصاً مردم شریف ایران اسلامی، موهبت «خلیج فارس» است. نعمتی فراتر از یک پهنهی آبی که بخشی از هویت و تمدنمان را شکل داده و علاوهبر نقطه اتصال ملتها، مسیر حیاتی و منحصربهفرد اقتصاد جهانی را در تنگه هرمز و پس از آن دریای عمان ایجاد کرده است.
این سرمایهی راهبردی، طمع شیاطین بسیاری را در قرنهای گذشته برانگیخته و سابقهی تجاوزهای مکرّر بیگانگان اروپایی و امریکایی، ناامنیها، ضررها و تهدیدهای متعدد برای کشورهای منطقه، تنها گوشهای از نقشههای شوم مستکبران جهان علیه ساکنان منطقهی خلیج فارس میباشد که تازهترین نمونهی آن قدّارهکشیهای اخیر شیطان بزرگ بود.
ملت ایران که دارای بیشترین ساحل خاکی خلیج فارس است، بیشترین جانفشانیها را در راه استقلال خلیج فارس و مقابله با بیگانگان و متجاوزان داشته است؛ از اخراج پرتغالیها و آزادسازی تنگه هرمز که مبنای نامگذاری دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس شده است، تا مبارزه علیه استعمار هلند و نیز حماسههای مقاومت در مقابل استعمار انگلیس و... اما انقلاب اسلامی، نقطه عطف این مقاومتها در کوتاه کردن دست مستکبران از منطقهی خلیج فارس بود و امروز با گذشت دو ماه از بزرگترین لشکرکشی و تجاوز زورگویان دنیا در منطقه و شکست مفتضحانهی امریکا در نقشهی خود، فصل نوین خلیج فارس و تنگه هرمز در حال رقم خوردن است.
ملتهای منطقه خلیج فارس که سالهای متمادی به سکوت و ذلّتپذیریِ حاکمان در برابر زورگویان و تجاوزکاران عادت کرده بودند، در شصت روز گذشته جلوههای زیبای صلابت، هوشیاری و مجاهدت دلاورمردان نیروهای دریایی ارتش و سپاه را در کنار غیرت و سلحشوری مردم و جوانان خطّهی جنوب ایران عزیز در نفی سلطهی بیگانگان به چشم خود دیدند.
امروز به عنایات حضرت حق جَلَّوعَلا و به برکت خون شهدای مظلوم جنگ تحمیلی سوم علیالخصوص رهبر عظیمالشان و دوراندیش انقلاب اسلامیاعلیاللهمقامهالشریف، نه فقط در میان افکار عمومی جهان و ملتهای منطقه، حتی برای سلاطین و حاکمان کشورها نیز ثابت شد که حضور بیگانگان امریکایی و لانهگزینی و آشیانهکردن آنها در سرزمینهای خلیج فارس، مهمترین عامل ناامنی در منطقه است و پایگاههای پوشالی امریکا تاب و توان تامین امنیت خود را نیز ندارد، چه رسد به اینکه امیدی به تامین امنیت وابستگان و امریکاپرستان منطقه توسط امریکا باشد.
به حول و قوّه الهی آیندهی درخشان منطقهی خلیج فارس، آیندهای بدون امریکا و در خدمت پیشرفت، آسایش و رفاه ملتهایش خواهد بود. ما با همسایگانمان در پهنهی آبی خلیج فارس و دریای عمان «همسرنوشت» هستیم و بیگانگانی که از هزاران کیلومتر دورتر، طمعکارانه در آن شرارت میکنند، جایی در آن ندارند مگر در قعرِ آبهایش؛ و زنجیرهی این ظفر که به لطف پروردگار تبارک و تعالی در سایهی تدابیر و سیاستهای مقاومت و راهبرد ایران قوی محقّق شده است، طلیعهی نظم جدید منطقه و جهان خواهد بود.
امروز برانگیختگی معجزهگون ملت ایران، منحصر در دهها میلیون جانفدای مبارزه با صهیونیسم و امریکای خونریز نمانده و پیشاپیش صفوف به هم پیوسته امّت مبعوث شدهی اسلامی؛ نود میلیون هموطن غیور و شریف ایرانی داخل و خارج از کشور، تمامی ظرفیتهای هویتی، معنوی، انسانی، علمی، صنعتی و فناوریهای پایهای و نوین ـ از نانو و بیو تا هستهای و موشکی ـ را سرمایهی ملی خود فرض کرده و همچون مرزهای آبی، خاکی و هوایی پاسدار آن خواهند بود.
ایران اسلامی با شُکر عملی نعمت اِعمال مدیریتبر تنگه هرمز، منطقهی خلیج فارس را ایمن خواهد کرد و بساط سوء استفادههای دشمن متخاصم را از این آبراه برخواهد چید.
قواعد حقوقی و اِعمال مدیریت جدید تنگه هرمز، آسایش و پیشرفت را به نفع همهی ملتهای منطقه رقم خواهد زد و مواهب اقتصادی آن، دل ملت را شاد خواهد کرد؛ بِاِذنِ الله وَلَو کَرِهَ الکافرون.
سیدمجتبی حسینی خامنهای.
۱۰/اردیبهشت/۱۴۰۵.
حسن سیفی کفشگری سرپرست بانک ملی ایران شد
سرپرست جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد
دکتر سید علی مدنی زاده در حکمی، موسی رضایی را به عنوان سرپرست جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
راهنما زدن، نشانهی قدرت است، نه ضعف!
چند قانون نانوشته برای راهنما:
پیشبینیپذیر باشید: حداقل ۱۰۰ متر قبل از تغییر مسیر یا دور زدن، راهنما بزنید تا رانندگانِ پشت سر غافلگیر نشوند.
فقط برای پیچیدن نیست: هنگام خروج از پارک یا تغییر لاین در بزرگراه، حتماً از راهنما استفاده کنید.
راهنما، مجوز نیست: زدن راهنما به این معنا نیست که بقیه "باید" راه را برای شما باز کنند؛ بلکه فقط اعلام نیت شماست. اول ایمنی، بعد تغییر مسیر.
فراموش نکنید: استفاده از این اهرم کوچک کنار فرمان، میتواند از نیمی از تصادفات شهری جلوگیری کند.
یک قطره روغن، یک جاده لغزنده!
خطرات نشت روغن در سطح اسفالت:
برای موتورسواران: ریختن حتی مقدار کمی روغن روی آسفالت، باعث لغزندگی شدید چرخ موتورسیکلتها و زمین خوردنهای خطرناک میشود.
در زمان بارندگی: با اولین بارش باران، روغنهای کف جاده بالا میآیند و جاده را به یک پیست اسکی تبدیل میکنند! ⛈️
خطر آتشسوزی: نشت بنزین در هوای گرم یا در اثر اصطکاک، میتواند باعث حوادث جبرانناپذیری شود.
مسئولیت ما: اگر لکهای زیر ماشینتان دیدید، آن را جدی بگیرید. تعمیر یک واشر ساده، شاید جان یک نفر را نجات دهد.
کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه «شجره طیبه میناب» در گلپایگان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، مراسم کلنگزنی مدرسه ۶ کلاسه «شجره طیبه میناب» روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان و خیران مدرسهساز، با هدف توسعه زیرساختهای تعلیم و تربیت و همچنین ارتقای سطح کیفی آموزش در گلپایگان، برگزار شد.
این مدرسه در زمینی با مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و با زیربنای ۷۱۰ مترمربع، با مشارکت خیران نیکاندیش به مرحله اجرا خواهد رسید.
مدرسه یاد شده، دخترانه و در مقطع ابتدایی خواهد بود که زمین آن توسط خیر والامقام مهدی جوادی به آموزش و پرورش اهدا و عملیات ساخت آن را خانواده گرانقدر منتظری به عهده گرفته است.
فرماندار گلپایگان در حاشیه مراسم مذکور ، گفت: مدرسهسازی صرفاً احداث یک بنای فیزیکی نیست، بلکه فراهمسازی بستر مناسب برای تربیت نسل آینده و سرمایهگذاری بلندمدت در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه محسوب میشود.
علی اکبر رضایی همچنین نامگذاری این مدرسه با عنوان «شجره طیبه میناب» را اقدامی معنادار و هوشمندانه برشمرد و افزود: این اقدام میتواند یاد و خاطره مظلومیت دانشآموزان و کودکان این سرزمین را که در پی حملات وحشیانه آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیدند، در اذهان نسلهای آینده زنده نگه دارد.
آغاز یک حرکت ماندگار آموزشی در شهرستان خمینیشهر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در روز فرخنده ولادت حضرت امام رضا علیهالسلام، شمیم مهربانی و خدمت، فضای شهرستان خمینیشهر را معطر ساخت و در اقدامی ارزشمند و امیدآفرین، تفاهمنامه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه به همت خیر نیکاندیش، پروفسور سید ریحان ظهیرمیردامادی به امضا رسید.
این مدرسه در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان پسر، با ۱۲ کلاس درس و زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.
این اقدام خداپسندانه که به برکت این ایام مبارک انجام شد، تداوم همان مسیر خیرخواهانهای است که پیشتر نیز، زمینه رشد و شکوفایی دانشآموزان را فراهم کرده بود. اکنون نیز با حمایت این نیکنام، گامهای تازهای برای ارتقای زیرساختهای آموزشی، افزایش ظرفیت مدارس و بهبود کیفیت محیطهای یادگیری برداشته میشود.
پروفسور میردامادی، از چهرههای علمی و فرهنگی برجسته و از افتخارات خمینیشهر است که با تعهدی مثالزدنی، عشق به تعلیم و تربیت را در قالب اقدامی ماندگار به تصویر کشید.
پایبندی چنین نیکنامانی به خدمت در زادگاه خویش، چراغ امید را در دل دانشآموزان و فرهنگیان روشنتر میکند.
پیام تبریک معاون برق و انرژی وزارت نیرو به مناسبت روز صنعت برق
متن پیام ایشان به شرح ذیل است:
دهم اردیبهشتماه، روز صنعت برق، فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاشهای صادقانه و مسئولانه خانواده بزرگ صنعت برق کشور است.
مجموعهای گسترده از مدیران، مهندسان، متخصصان و کارکنانی که با دانش، تعهد و روحیه جهادی،امنیت و پایداری یکی از حیاتیترین زیرساختهای کشور را تضمین میکنند.
صنعت برق ایران امروز به پشتوانه سالها تلاش متخصصان داخلی، از توانمندی قابل توجهی در حوزه طراحی، ساخت و بهرهبرداری از تجهیزات و تأسیسات برخوردار است و به خودکفایی رسیده است. این دستاورد ارزشمند در کنار سرمایه انسانی توانمند و متعهد، موجب شده است شبکه برق کشور در برابر چالشها و شرایط دشوار، از تابآوری قابل توجهی برخوردار باشد.
در سالهای اخیر وبه ویژه ماههای گذشته کشور با شرایط و بحرانهای مختلفی از جمله جنگ تحمیلی مواجه بوده است؛ در چنین شرایطی تلاش بیوقفه، حضور میدانی و مسئولانه کارکنان صنعت برق در سراسر کشور، نقش مهمی در حفظ پایداری شبکه برق و استمرار خدمترسانی به مردم را تا پای جان ایفا کرده است؛ تلاشهایی که منجر به جانفشانی و شهادت این عزیزان شده اما در بسیاری از مواقع دور از دید عموم اما بسیار اثرگذار و حیاتی بوده است.
اینجانب ضمن تبریک روز صنعت برق به همه تلاشگران این عرصه و قدردانی از مجاهدتهای ارزشمند آنان و همراهی خانوادههای محترمشان، امیدوارم با تداوم همدلی، دانشافزایی و اتکا به توان داخلی، مسیر توسعه، ارتقای تابآوری و پیشرفت صنعت برق کشور بیش از پیش هموار شود.
نشستهای مستمر «مدیریت کار» در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی شرکت، سلسله نشستهای تخصصی «مدیریت کار» با محوریت یکپارچهسازی فرآیندهای اجرایی و افزایش هماهنگی میان واحدهای ستادی و مناطق عملیاتی، در محل شرکت برگزار گردید. این نشستها با میزبانی مجری راهبری مدیریت دارایی فیزیکی و با حضور مدیر دفتر نظارت بر بهرهبرداری، رؤسای ادارات مناطق، ناظرین بهرهبرداری و کارشناسان دفتر نظارت بر بهرهبرداری انجام شد.
در این جلسات، بر اهمیت نگهداشت اصولی داراییهای فیزیکی بهعنوان سرمایههای ملی تأکید شد و موضوعاتی نظیر آموزش مستمر نیروهای عملیاتی، استانداردسازی فرآیندهای اجرایی، پایش مداوم پروژهها و بهینهسازی بهرهبرداری از تجهیزات شبکه مورد بررسی قرار گرفت.
از مهمترین محورهای مطرحشده و خروجیهای این نشستها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:**
توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزشهای هدفمند و بهروزرسانی دانش فنی تیمهای عملیاتی جهت افزایش دقت و سرعت اجرای مأموریتها
استانداردسازی فرآیند «تعریف پروژهها» و تدوین چارچوب علمی مدیریت کار در فعالیتهای اجرایی
پایش و ارزیابی مستمر پروژهها برای سنجش میزان انطباق عملیات با استانداردهای مصوب و تحقق اهداف سالانه
مدیریت بهینه داراییهای فیزیکی و اجرای پروژههای پیشگیرانه با هدف افزایش پایداری شبکه و صیانت از سرمایههای ملی
برگزاری این نشستها نشاندهنده اهتمام شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به بهکارگیری رویکردهای نوین مدیریت دارایی و حرکت در مسیر ارتقای کیفیت خدماترسانی به مشترکین است.
کسب رتبه «خیلی خوب» در ارزیابی اجلاس سراسری نماز سال ۱۴۰۳
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به دلیل اقدامات اثرگذار در گسترش و نهادینهسازی فرهنگ اقامه نماز در محیط کاری و جامعه، در ارزیابیهای مرتبط با اجلاس سراسری نماز سال ۱۴۰۳ موفق به کسب رتبه «خیلی خوب» شد.
بر همین اساس، لوح تقدیری با امضای آیتالله سید یوسف طباطبایینژاد، نماینده ولیفقیه و امام جمعه اصفهان، و دکتر مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان، به این شرکت اهدا شد.
در متن این لوح، «گام برداشتن در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه اسلامی» یکی از بزرگترین افتخاراتی عنوان شده که انبیاء و اولیای الهی توفیق آن را از خداوند متعال مسئلت داشتهاند.
در این لوح با استناد به دعای حضرت ابراهیم(ع) در آیه ۴۰ سوره ابراهیم که میفرماید:
«رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ»
از تلاشهای مدیرکل، دبیر اقامه نماز و کلیه همکاران شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ نورانی نماز کوشش کردهاند، تقدیر و تشکر شده است.
در بخش دیگری از این پیام، توفیق این مجموعه در کسب رتبه «خیلی خوب» در ارزیابی اجلاس سراسری نماز سال ۱۴۰۳، حاصل همت جمعی و مشارکت فعال کارکنان در برنامههای نماز و فعالیتهای فرهنگی مرتبط توصیف شده است؛ توفیقی که مسئولیت مضاعفی برای استمرار و تعمیق این حرکت معنوی در سالهای آینده بر دوش دستاندرکاران میگذارد.
در پایان این تقدیرنامه، استمرار عنایات الهی و موفقیت روزافزون دستاندرکاران اقامه نماز در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در مسیر اعتلای ارزشهای دینی و معنوی، از خداوند متعال مسئلت شده است.
