زهره مختاری
برداشت کمتر از ۱.۵ درصدی فولاد مبارکه از حوضه آبریز زاینده رود به نزدیک صفر میرسد
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بازدید میدانی از پروژه انتقال آب از دریای عمان: اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، جزو اولویتهای گروه فولاد مبارکه است و ما نیز وعده داده بودیم که هرچه سریعتر به سرانجام برسد؛ خط شمالی انتقال آب به پالایشگاه اصفهان متصل و ۱۳۵ کیلومتر از خط ۱۶۸ کیلومتری جنوبی آن نیز لولهگذاری و عمده حفاریهای لازم انجام شده است. براساس فرایندهایی که در حال انجام است، امیدواریم تا تابستان امسال، شاهد اتصال کامل خط انتقال آب دریای عمان به فولاد مبارکه باشیم؛ همچنین مذاکراتی با تأمینکننده آب در خط واسکو صورت گرفته و قرارداد اولیه انجام و آبگیری آغاز شده است. با توجه به قانون برنامه هفتم توسعه که شرکتهای صنعتی را ملزم به خودتأمینی آب از این طریق کرده است، در حال فراهم کردن فرصتی هستیم تا دیگر صنایع نیز بتوانند از ظرفیت مازاد آب انتقالی دریای عمان بهرهمند شوند؛ آب انتقالی از دریای عمان فقط برای مصارف صنعتی استان اصفهان پیشبینی شده که بخشی از آن برای شرکتهای بزرگ و بخش دیگر نیز برای مابقی صنایع در نظر گرفته شده است. فولاد مبارکه طبق برنامهریزیهایی که انجام داده در تابستان امسال برداشت آب ازحوضه آبریز زایندهرود را به نزدیک صفر میرساند و تقریبا از رودخانه بینیاز خواهد شد؛ اجرای این پروژه بزرگ، کمک به حفظ آب رودخانه زایندهرود و عمل به وعدهای است که به مردم اصفهان داده بودیم و امیدواریم با زمانبندی و تزریق مالی لازم از سوی فولاد مبارکه و سایر سهامداران، پروژه انتقال آب از دریای عمان سریعاً به نتیجه برسد.
تهدیدی جدی برای پایههای چوبی برق در کاشان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان(پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، در روزهای اخیر برخی پایههای چوبی در سطح شهر بهدلیل نفوذ موریانه سقوط کرده و موجب قطعی برق برای تعدادی از مشترکین شدهاند. بررسیهای میدانی نیروهای عملیاتی نشان میدهد که موریانهها با تخریب تدریجی پایهها، استحکام آنها را تضعیف کردهاند. این موضوع علاوهبر تهدید پایداری شبکه، خطری جدی برای ایمنی نیروهای عملیاتی در هنگام صعود بر روی پایهها محسوب میشود. با وجود هزینههای بالای جابهجایی و تعویض پایهها، مدیریت برق شهرستان کاشان مصمم است نسبت به بهسازی و جایگزینی پایههای فرسوده با پایههای نسل جدید اقدام نماید. از شهروندان گرامی تقاضا میشود در صورت مشاهده نشانههای فرسودگی یا نفوذ موریانه در پایههای برق، محل مورد نظر را به اداره برق اطلاع دهند. گفتنی است در برخی محلههای کاشان هنوز پایههایی با تاریخ نصب از دهه ۱۳۴۰ مشاهده میشود که نشان از قدمت بالای شبکه برق این شهرستان دارد.
شرکت توانیر نخستین لیگ سراسری نظام پیشنهادها را برگزار می کند
شرکت توانیر نخستین لیگ نظام پیشنهادها را با موضوع "روشهای شناسایی ماینرهای غیرمجاز" به منظور بهره گیری از ایده های خلاقانه کارکنان توانیر و شرکتهای تابعه و زیرمجموعه از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ تیر امسال برگزار میکند.
پایان عملیات آبرسانی به واحدهای نهضت ملی مسکن تودشک پایان عملیات آبرسانی به واحدهای نهضت ملی مسکن تودشک
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، مدیر آبفای منطقه کوهپایه گفت: در این عملیات بیش از ۳ هزار متر لوله پلیاتیلن با قطر ۹۰ و ۱۱۰ میلیمتر به صورت امانی اجرا شد.
مرتضی جمشیدی افزود: اجرای این طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت که از محل منابع داخلی و مشارکت شهرداری تودشک تامین شد.
وی با بیان این که عملیات آبرسانی به واحدهای نهضت ملی مسکن تودشک در کمتر از یک هفته اجرا شد گفت: با اجرای سریع و هماهنگ این طرح، گام مهمی در تامین خدمات زیرساختی مورد نیاز ساکنان آینده این واحد ها برداشته شد.
*کشف و ضبط ۱۱۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در پی اجرای نخستین طرح سراسری مبارزه با مزارع غیرقانونی استخراج رمزارز*
نخستین طرح سراسری مبارزه با مزارع غیرقانونی استخراج رمزارز و قاچاق ماینرهای غیرمجاز به مدت ۳ روز در سراسر کشور اجرا و طی آن ۱۱۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و برای ۱۵۳ نفر پرونده تشکیل و تحویل مقامات قضایی شدند.
برگزاری دور پنجم گفتگوهای ایران-آمریکا در روز جمعه
بقائی با اشاره به پیشنهاد مطرحشده از سوی عمان و رایزنیهای این کشور برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات ایران-آمریکا در روز جمعه در شهر رم پایتخت ایتالیا، از موافقت جمهوری اسلامی ایران با این پیشنهاد خبر داد.
بقائی تصریح کرد: هیات مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق و منافع عالیه ملت ایران برای بهرهمندی از انرژی هستهای صلحآمیز، به شمول غنیسازی، و رفع تحریمهای ظالمانه، مصمم و ثابتقدم بوده و از هیچ کوشش و ابتکاری در این زمینه فروگذار نمیکند.
قطع مکرر برق به سیستمهای مخابراتی و اپراتورها آسیب میرساند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایسنا، جعفر مطلبزاده در پاسخ به این سؤال که دلیل قطع شدن اینترنت و آنتن گوشیهای همراه بعد از قطعی برق چیست؟ اظهار کرد: تقریباً تمام سایتهای موبایل باتریهای پشتیبان دارند، اما کاربرد این باتریهای پشتیبان برای مواقع اضطراری است و در تمام دنیا این استاندارد برای مواقع اضطراری طراحی شده است، یعنی برای وقتی که به هر علتی چند دقیقه یا در حد نیم ساعت برق یک سایت قطع شد، این باتری بتواند در آن مدت زمان انرژی سایت را تامین کند، اما در حال حاضر کشور دچار ناترازی انرژی است و قطع برق را بهصورت گسترده و تقریبا هر روز به مدت دو ساعت در روز داریم.
وی افزود: سایتهای موبایل بهخاطر تجهیزات فنی، فرستندهها، گیرندهها و تهویههایی که در سایت است، مصارف انرژی بسیار بالایی دارند و وقتی به مدت دو ساعت برق قطع میشود این باتری بهطور کامل دشارژ (خالی شدن ذخیره الکتریکی) میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: عمر یک باتری براساس تعداد دفعات شارژ و دشارژ مشخص میشود و بیشتر از آن را کارخانه سازنده باتری توصیه نمیکند و تضمینی برای آن نیست.
مطلبزاده اظهار کرد: به دلیل ناترازی و قطعی هرروزه برق به مدت دوساعت، باتری سایت کاملا دشارژ و مجدد شارژ میشود و یک باتری که براساس استاندارد باید چندسال عمر کند ممکن است عمرش به چند ماه کاهش پیدا کند.
وی تصریح کرد: هزینه این باتریها بسیار زیاد است و با اینکه اپراتورها بهطور دائم باتریها را بهروز و تعویض میکنند، اما باز کفاف این اتفاق را نمیدهد و ضرر بسیار زیادی هم از این نظر به اپراتورها وارد میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان افزود: باتریهایی که در حال حاضر در این سایتها استفاده میشود، جزء مرغوبترین باتریهای داخلی هستند، اما کاربری باتری و تعریفی که برای یک سایت شده با این اتفاقهای جاری، متفاوت است.
مطلبزاده ادامه داد: در مورد اینکه آیا باتریهای خارجی بهتر از داخلی هستند، اطلاعات خاصی ندارم، ولی آنها هم استاندارد خاص خود را دارند و برای شرایطی که تعداد زیاد شارژ و دشارژ داریم طراحی نشدهاند و عمر مفید دارند. مدت زمان تعویض باتریها بستگی به خود باتری، محلی که در آن قرار میگیرد و میزان قطعی برق دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار سایت در کل استان وجود دارد، اظهار کرد: برای حل این مشکل، شرکت برق باید به نحوی قطعیها را مدیریت کند که سایت قطع نشود و یا با قطع شدن یک مسیر بتواند از مسیر دیگر برق را تأمین کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از نیروگاههای خورشیدی و انرژی خورشیدی برای حل این معضل می تواند کمک کننده باشد؟ خاطرنشان کرد: فضای زیادی برای نصب پنل خورشیدی سایت موبایل نیاز است، همچنین خود پنل نمیتواند انرژی سایت را تامین کند و فقط باتری را شارژ میکند تا بعد از قطع برق باتری وارد مدار شود و برق را تأمین کند، اما همانطور که مشاهده میکنیم در بسیاری مواقع هنگام غروب برق قطع میشود، یعنی همچنان با وجود پنل حتی اگر فضای سایت اجازه دهد این مشکل را خواهیم داشت.
مطلبزاده اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مدت زمان قطع برق که حدود دو ساعت است، در یک سایت برق داشته باشیم، باید در هر سایتی یک دیزل ژنراتور سوختی چند کیلوواتی بگذاریم تا به محض اینکه برق قطع میشود این دیزل روشن شود و برق سایت را تأمین کند که این هم عملاً غیرممکن است.
وی درباره استراتژیهای قطعی آنتن و اینترنت در زمان بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی گفت: بحران و استانداردهای زمان بحران از قبل مشخص شده است و مکانهایی که باید در موقع بحران ارتباط داشته باشند مثل یکسری دستگاههای حاکمیتی و خدمترسان از قبل تعیین شده و برای آنها تمهیدات لازم اندیشیده شده و سریع دیزل ژنراتور منتقل میشود و نگرانی برای هنگام بحران از نظر قطعی اینترنت و آنتن نداریم، اما اینکه انتظار داشته باشید که در شرایط بحران تمام مردم اینترنت و آنتن داشته باشند، چنین چیزی امکانپذیر نیست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: این قطع و وصلیهای مکرر به سیستمهای مخابراتی، سیستمهای تهویه و... آسیب میرساند و ضرر زیادی برای اپراتورها به دنبال دارد.
مطلبزاده تصریح کرد: قطعی اینترنت و آنتن در هنگام قطعی برق ارتباطی به نوع اپراتور ندارد و بستگی به منطقه تحت پوشش دارد، یعنی ممکن است در منطقهای تعداد سایتهای یک اپراتور بیشتر باشد و بعضی سایتها هاب هستند یعنی یک سایت ارتباط سایت بعدی را برقرار میکند.
پیش بینی افزایش ۹۴۲ میلیون دلاری درآمد صادراتی کشور و ۱۸۷ میلیون دلاری سود خالص فولاد مبارکه پس از راه اندازی پروژه نورد گرم ۲
تامین منابع ارزی مورد نیاز پروژه «نورد گرم ۲» از محل عرضه اوراق مرابحه ارزی، منجر به بهرهبرداری از آن در سال ۱۴۰۶ میشود. ظرفیت تولید سالانه پروژه نورد گرم ۲ پس از راهاندازی، ۲.۴ میلیون تن کلاف گرم است که از محل این تولید، سالانه مبلغ ۹۴۲ میلیون دلار به درآمد صادراتی کشور و ۱۸۷ میلیون دلار به سود خالص فولاد مبارکه اضافه خواهد شد.
اوراق مرابحه ارزی فولاد مبارکه با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قبولی سمت عاملیت فروش و دریافت و پرداخت، ضمانت و تعهد پذیرهنویسی توسط بانک ملت و با مشارکت تأمین سرمایه بانک ملت بهعنوان مشاور، عرضه میشود. همچنین منابع مالی مورد نیاز جهت ایفای تعهد پذیرهنویسی توسط صندوق توسعه ملی تأمین شده است؛ این در حالی است که نرخ سود این اوراق ۶ درصد و مدت زمان آن ۴ سال خواهد بود.
این اوراق ارزی اولین نوع از اوراق ارزی است که فرایند عرضه آن با مشارکت صندوق توسعه ملی و در راستای اجراییسازی تفاهمنامه همکاری بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با هدف توسعه ابزارهای تامین مالی ارزی انجام میشود.
دوره نقل و انتقال وجوه ارزی از ابتدای روز کاری ۷ خرداد آغاز و تا پایان وقت اداری روز ۲۷ خرداد ادامه دارد؛ لازم به ذکر است، در صورت نیاز، امکان تمدید این دوره برای ۱۵ روز کاری دیگر نیز وجود دارد. در این دوره متقاضیانی خریدی که در دوره پذیرهنویسی اوراق، اقدام به سفارشگذاری خرید کردهاند، باید مبلغ خرید اوراق را به حسابهای معرفیشده عامل فروش و دریافت و پرداخت اوراق واریز کند.
اوراق ارزی فولاد مبارکه پس از اوراق مرابحه ارزی شرکتهای پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس(طی دو مرحله)، پتروشیمی سروش مهستان و پتروشیمی نگین مهستان، پنجمین اوراق ارزی است که با مشارکت بانک ملت و شرکت تامین سرمایه بانک ملت، فرایند عرضه آن انجام میگیرد.
صکوک بینالمللی به عنوان یک ابزار تامین مالی اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در بازارهای مالی اسلامی و برخی مراکز مالی بینالمللی معامله میشوند. کشورهای مالزی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، قطر، کویت، بحرین، پاکستان و عمان مهمترین کشورهای اسلامی است که اقدام به انتشار صکوک کردهاند. کشورهای غیراسلامی با بازار صکوک شامل بریتانیا، آلمان، هنگ کنگ، سنگاپور و آفریقای جنوبی هستند.
شایان ذکر است، اوراق صکوک در بازارهای بین المللی مانند بورس لندن و لوکزامبورگ نیز معامله میشود.
اعضای هیات مدیره سپاهان را بشناسید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، باشگاه سپاهان با انتصاب اعضای جدید هیات مدیره، فصل تازهای را در مدیریت خود آغاز کرد.
مجتبی لطفی
لطفی دارای دکترای مدیریت ورزشی بوده و سابقه طولانی در عرصه ورزش بهعنوان ملیپوش هندبال و عضو تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان را دارد. وی بیش از ۱۵ سال ریاست امور ورزش شرکت فولاد مبارکه و مدیریت هلدینگ ورزش کارگری و صنعت فولاد را بر عهده داشته و همچنین عضو کارگروه ورزش شرکت ایمیدرو بوده و سابقا عضویت در هیات مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را هم داشته است.
مهدی مدرسیفر
سالهای متمادی است که او مدیر HSC (سلامت، ایمنی و محیط زیست) در شرکت فولاد مبارکه محسوب شده و در حال حاضر معاون سازماندهی و نیروی انسانی این شرکت است. مدرسیفر با حوزه ورزش آشنایی کامل دارد و به همین دلیل هم به عنوان رییس جدید هیات مدیره باشگاه برگزیده شده است.
حامد حسین ولی بیک
با سابقه طولانی در معاونت مالی شرکت فولاد مبارکه، او برای سر و سامان دادن به بیلانهای مالی باشگاه به ترکیب هیات مدیره اضافه شده و به نظر میرسد وظایف مالی از سوی مدیریت کارخانه به عهده او گمارده شده است.
هومن فیروزی
با بیش از دو دهه تجربه اجرایی و مدیریتی در باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، فیروزی از سال ۱۳۸۴ تاکنون در پستهای مختلف، نقش موثری در توسعه و پیشرفت این باشگاه ایفا کرده است. وی در حال حاضر علاوه بر معاونت اجرایی و پشتیبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، مدیرعامل باشگاه سپاهان نوین نیز هست و قرار است نقش پررنگی در هیات مدیره ایفا کند. فیروزی با تسلط بر استراتژیهای مدیریت ورزشی، بازاریابی و جذب اسپانسر، سهم بسزایی در ارتقای برند باشگاه داشته و به نظر وظایف مهمی در حوزه بازرگانی به او گمارده خواهد شد. از دیگر نقاط قوت فیروزی میتوان به توانایی در ایجاد محیطی پویا و انگیزشی برای کارکنان و ورزشکاران اشاره کرد که نشاندهنده مهارتهای مدیریتی و رهبری موثر اوست.
احمد یوسف زاده
مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان هم سمت خود را حفظ کرده و قرار است همچنان به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر اصلی باشگاه فعالیت کند. البته که عملکرد یوسف زاده هم با فراز و نشیبهای زیادی همراه بوده و تجمع امروز طرفداران اصفهانی جلوی استانداری در واکنش به مدیریت ضعیف باشگاه، شاید سبب شود اتفاقات دیگری در راس بدنه مدیریتی رخ دهد.
برای اولین بار دو معاون شرکت فولاد مبارکه به عضویت هیات مدیره باشگاه سپاهان منصوب شدهاند. این انتخاب نشاندهنده توجه ویژه به ترکیب مدیران با تجربه در ساختار جدید مدیریتی باشگاه است و انگار آنها زودتر از همه، صدای اعتراض مردم در تجمع امروز را شنیدهاند! به هرحال باید دید انتصابات جدید که هنوز هم تمام شده به نظر نمیرسد، میتواند منتج به قهرمانی سپاهان پس از یک دهه در لیگ برتر شود یا خیر./
تداوم صدرنشینی روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان در ارزیابی کشوری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، براساس آخرین اعلام نتایج ارزیابی دوره ای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران از طریق معاونت راهبرد، روابط عمومی مخابرات اصفهان با کسب امتیاز کامل و عملکردی ممتاز، در شاخصهایی ازجمله امتیاز مدیریتی، تولید محتوا، بازنشر اخبار در رسانهها، مسئولیت اجتماعی، یکپارچه سازی وبسایت، محتوای بصری، مدیریت تبلیغات و همکاری درونگروهی در ارسال اطلاعات استراتژیک و سایر شاخص های ارزیابی، برای سومین بار پیاپی در بین روابط عمومی های مناطق، رتبه اول را از آن خود کرد.
این موفقیت ارزشمند را به مدیریت و کارکنان مخابرات منطقه اصفهان و به ویژه همکاران روابط عمومی تبریک گفته و امید است که در سایه تعهد و تلاش مجموعه کارکنان، این افتخارات برای استان، تداوم داشته باشد.
