زهره مختاری
استقبال از نقش آفرینی همکاران بازنشسته برای بهبودشرایط سازمان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در این نشست با استقبال از نظرات و دیدگاههای همکاران بازنشسته گفت: همکاران بازنشسته سالها در بخشهای مختلف سازمان به بیمهشدگان خدمت کردهاند و دارای تجربیات خوبی هستند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی در ادامه با تشریح منابع و مصارف سازمان در سالجاری افزود: تراز منابع و مصارف برای یک سازمان بیمهگر یک ضرورت حیاتی است که متأسفانه در طول سالهای گذشته برخی تصمیمات و مصوبات و اقدامات و یا عدم تصمیم و اراده جدی برای انجام اصلاحات ضروری موجب شده که منابع و مصارف سازمان دستخوش ناترازی شود.
سالاری در ادامه، بازنشستگیهای پیش از موعد، ارسال دستمزدهای غیرواقعی و مشاغل سخت وزیانآور را از چالشهای سازمان دانست و گفت: از هر تلاش و اقدامی که در داخل یا در ارتباط با سایر مراجع بوده است کوتاهی نکردیم و با همکاری خوب دولت و مجلس با سازمان و توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمند و مشارکت شرکای اجتماعی، مسیر اصلاحات در این سازمان با قدرت پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط همکاران بازنشسته، گفت: حساسیت، دلسوزی و تعهد همکاران بازنشسته بیانگر عمق اشراف و تعلق خاطر آنها به سازمان است و در این مسیر از نقشآفرینی و همراهی آنان برای بهبود و اصلاح شرایط سازمان استقبال میکنیم.
در ابتدای این نشست، اعضای کانون ملی همکاران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی به بیان مطالبات و دغدغههای خود پرداختند.
بازرسی بیطرفانه و منصفانه، سرمایهساز و اعتمادآفرین است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل بازرسی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور جمعی از مدیران سازمان تأمین اجتماعی و مدیران کل بازرسی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بر لزوم حرکت به سمت نظارت پیشگیرانه، بیطرفی در بازرسی و استفاده حداکثری از تحول دیجیتال برای کاهش خطاهای انسانی و افزایش اثربخشی خدمات تأکید کرد.
سالاری با اشاره به گستردگی خدمات دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون به ویژه سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این سازمان به تنهایی به حدود 50 میلیون نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خدمات ارائه میدهد؛ به طوری که ماهانه به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری پرداخت و هزینه درمان تمام بیمهشدگان را تقبل میکند.
سالاری در ادامه با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت الکترونیکی کردن فرایندها بیان کرد: اگر تصمیمگیری به ماشین و سیستمهای هوشمند سپرده شود،خطاهای انسانی به حداقل میرسد و سلامت و شفافیت عملکردی ارتقا پیدا می کند.
وی با اشاره به تجربه موفق تأمین اجتماعی در حذف دفترچههای کاغذی از بهمنماه ۱۳۹۹، گفت: امروز به راحتی میتوان آمار مصرف دارو، سرانه درمان و تعداد اقلام تجویزی در هر نسخه را در مقاطع مختلف زمانی مشاهده کرد و در پی آن اشتباهات سهوی و یا عمدی را نیز شناسایی و رسیدگی کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با معرفی سامانه «رسا» برای رسیدگی الکترونیکی به اسناد پزشکی، گفت: در این سامانه، اگر پزشکی بیش از استاندارد تعیینشده (با در نظر گرفتن حاشیه اطمینان) تجویز کند، ابتدا اخطار دریافت میکند و در صورت اصرار، هزینه آن از سوی تأمین اجتماعی پرداخت نخواهد شد. این روش دقت نظارتی را به شدت افزایش میدهد.
سالاری با تأکید بر حمایت از رویکرد «تحول دیجیتال» در تمامی لایههای اجرایی و نظارتی، اضافه کرد: با این روش، زحمات همکاران بازرسی اثربخشتر میشود و میتوانیم با شناسایی نقاط کور و اصلاح فرایندها، گام مؤثری در کاهش تخلفات و ارتقای رضایت مردم برداریم.
در پایان این جلسه همچنین سجاد سنگسری، مشاور و رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علیاکبر ربیعزاده،مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی، در ارتباط با حوزه بازرسی صحبتهایی را مطرح کردند.
بهرهبرداری از پروژه فیبر نوری شهرک صنعتی خمینیشهر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، حجت الاسلام نقدعلی، نماینده مردم خمینیشهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز جهانی مخابرات با شعار تقویت تابآوری در دنیای متصل اظهار داشت: زیرساخت فیبر نوری در این شهرک سالها پیش آماده بود اما مشکل اتصال باقی مانده بود. برآورد اولیه این پروژه یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بود که با احتساب گرانیهای اخیر اکنون به حدود دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: پیشرفت فناوری ایران در شرایط تحریم و بسته بودن درهای فروش نفت و تبادلات بانکی محقق شده است.
محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه عبور فیبر نوری از خطوط انتقال نفت نیازمند رعایت ضوابط سختگیرانه وزارت نفت بود، خاطرنشان کرد: با همکاری همه دستگاهها این مشکل حل شد.
وی تأکید کرد: اتصال فیبر نوری به صنایع هایتک، برق و الکترونیک و صنایع غذایی صادراتمحور که برترین برند کشور را در این شهرک دارند، کمک خواهد کرد.
فارقلیطیان، مدیر مخابرات استان اصفهان نیز توضیح داد: این پروژه از سال ۱۳۹۴ طراحی و از سال ۱۳۹۵ در شهرک آغاز شد. مشکل اصلی، اتصال فیبر اصلی شهر از مرکز منظریه تا شهرک بود.
مدیرعامل مخابرات استان اصفهان عبور از دل کوه و خطوط لوله را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: بدون کمک شرکت عملیات گاز، این پروژه اجرایی نمیشد.
اصغر هدایت، فرماندار خمینیشهر نیز گفت: پیگیری این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود و امروز به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: بدون فیبر نوری و اینترنت، زندگی امروزی غیرممکن یا بسیار دشوار است.
فرماندار خمینیشهر همکاری دستگاههایی از جمله خطوط نفت و گاز را در رفع موانع اجرایی مؤثر دانست.
خانی، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی خمینیشهر تصریح کرد: این پروژه ۹ ساله با همکاری فرمانداری، نمایندگی مجلس، مخابرات، خطوط لوله نفت و گاز و شرکت شهرکهای صنعتی به سرانجام رسید. عبور فیبر از زیر اتوبان و حفاری در کوه با کمک ماشینآلات شرکت گاز ممکن شد و اکنون فیبر نوری به داخل شهرک منتقل شده است.
کاهش ۱۱ برابری ضایعات با هوش مصنوعی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، ابوترابی، نماینده مردم شهرستان نجفآباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: این دستگاه از نظر کاهش مصرف برق، آب و ضایعات زیستمحیطی یک کار الگو برای تمام سنگبریهای کشور است.
وی افزود: صنعتگران علاوه بر منفعت اقتصادی، مسئولیت اجتماعی نیز بر عهده دارند.
وی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی رضوانشهر گفت: باید در هفته آینده تصمیم نهایی برای خرید پساب فاضلاب، الحاق اراضی ۸۰ هکتاری منطقه کارگاهی به شهرک و فعال کردن تعهد ۶ پلاک زمین به شهرداری رضوانشهر گرفته شود.
ابوترابی، همچنین خواستار واگذاری مدیریت هزینههای شهرکها به شرکتهای خدماتی منتخب صنعتگران شد.
محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه این واحد نخستین شهرک تخصصی سنگ در کشور است، ابراز امیدواری کرد که روزی به اولین شهرک تخصصی سنگ در خاورمیانه و غرب آسیا تبدیل شود.
وی با تأکید بر ارزش کار این مجموعه صنعتی در واردات تکنولوژی روز، گفت: این دستگاه ۵۰ درصد در مصرف برق، حدود ۹ برابر در مصرف آب و ۱۱ برابر در کاهش ضایعات صرفهجویی دارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در تشریح فنی تکنولوژی یادآور شد: این دستگاه مجهز به سیمهای برش سیلیکونی است که قطر سیم برش را از ۵ میلیمتر به حدود نیم میلیمتر کاهش داده است. این تکنولوژی که در کشور چین توسعه یافته، مصرف آب را به یکدهم کاهش داده و ضایعات زیستمحیطی ناشی از برش سنگ را به میزان چشمگیری کم میکند.
بگی افزود: اگر صنعت سنگ کشور از معدن تا فرآوری و نصب ارتقا یابد، بر اساس دادههای ۲۰ سال پیش، میتوان از صادرات نفت بینیاز شد.
وی خواستار حمایت دولت در ثبت سفارش و تخصیص ارز برای تجهیز واحدهای سنگبری استان به این تکنولوژی شد.
عزیزی، مدیرعامل شرکت سنگبری جام جم در تشریح ویژگیهای این دستگاه گفت: بزرگترین حسن دستگاه، کاهش ۱۱ برابری ضایعات برش است و صرفهجویی ۵۰ درصدی در مصرف برق دارد.
وی افزود: تمام سیستم این دستگاه با هوش مصنوعی کنترل میشود. عزیزی با اشاره به ظرفیتهای مغفولمانده صنعت سنگ ایران تأکید کرد: کشور ترکیه با ۲۶۰۰ کارخانه فرآوری، دومین صادرکننده سنگ جهان شده، در حالی که ایران با این همه پتانسیل فنی و نیروی انسانی متخصص به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
وی تصریح کرد: دولت نباید کمکی به ما بکند، بلکه ما صنعتگران هستیم که با تولید ثروت به دولت کمک میکنیم.
جلسه کارگروه موضوع بنده (خ) ماده ۴۸ قانون توسعه کشور
بیست و پنجمین جلسه کارگروه موضوع بنده (خ) ماده ۴۸ قانون توسعه کشور در خصوص تعیین تکلیف قراردادهای منعقده اراضی راکد در شهرکهای متقاضی محور استان اصفهان برگزار و تعداد ۱۵ پرونده از آنها مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.
حمایت صنایع کوچک ازواحدهای تولیدی باارائه بستههای حمایتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان،عابدی در جریان بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی منتظریه نجف آباد و دیدار با هیأت مدیره این شهرک، اظهار داشت: این حمایت ها در حوزههای مختلف از جمله مسائل مربوط به مالی و نقدینگی، تامین اجتماعی، مالیات، ارزش افزوده و ... ارائه می شود.
وی با اشاره به برگزاری کلینیکهای سیار در استان، برای رفع مشکلات صنایع افزود: این کلینیک ها فرصت مناسبی برای توانمندسازی واحدهای مستعد و آمادهسازی مدیران برای مقابله با شرایط سخت فراهم کرده است.
در ادامه این بازدید، مسئول کلینیک کسبوکار استان گفت: خدمات حمایتی این کلینیک با هدف ایجاد ارزش افزوده بالا طراحی شده است.
به گفته البرزیان، معاونت صنایع کوچک تا ۷۰ درصد هزینه عارضهیابی واحدها را تقبل میکند و واحدهای تولیدی میتوانند از توانمندیهای موجود در دورههای آموزشی بهره ببرند.
مشاوران حاضر در این دیدار نیز با اشاره به ظرفیتهای بالای صنعتی استان اصفهان، خاطرنشان کردند: متأسفانه استان اصفهان با وجود این ظرفیت ها بهره کمی را از تسهیلات دانش بنیان کشور برده است، سیستمسازی و افزایش بهرهوری بدون تعدیل نیرو، در شرایط بحران میتواند بسیار مؤثر و کمککننده باشد.
نصر، رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی منتظریه، نیز با بیان مشکلات ناشی از جنگ، افزایش حقوق و گرانی افسارگسیخته مواد اولیه، گفت: واحدهای صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی برای پرداخت حقوق کارکنان و همچنین مشکلات خرید مواجه هستند.
به گفته وی، در حال حاضر ۱۵۰ واحد صنعتی فعال در این شهرک مستقر است.
همکاری انجمن سازندگان تجهیزات نفت با شرکت شهرکهای صنعتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان در این جلسه، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره به وجود 8 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک، آمادگی این معاونت را برای همراهی و حمایت همهجانبه از واحدهای تولیدی اعلام کرد.
یزدی بر نقش شرکتهای دانشبنیان در شناسایی و رفع نیازهای نوآورانه تأکید کرد و گفت: در شرکت شهرکها قابلیت هایی وجود دارد که میتواند با ایجاد ارزش افزوده، کمککننده باشد.
یزدی خدمات حمایتی شرکت شهرکهای صنعتی را شامل کمک به دانشبنیان کردن شرکتها، رفع نیازهای فناورانه، خدمات کلینیک کسبوکار، برشمرد و افزود: حمایتها از مسیر عارضهیابی شکل میگیرد.
به گفته وی، ۷۰ مشاور متخصص در این زمینه فعالیت دارند و شرکت شهرکها حدود ۵۰ درصد هزینه عارضهیابی را تقبل میکند. همچنین، بازدیدهای صنعتی از واحدها نیز در دستور کار قرار دارد و هدف نهایی، ایجاد ارزش افزوده برای واحدهای صنعتی است.
در ادامه، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت استان، از احداث شیمی پارک در اصفهان به عنوان یک فرصت بسیار خوب نام برد و گفت: تعریف طرحهای پاییندستی پتروشیمی و جذب سرمایهگذار میتواند بسیار سودآور باشد و بهترین روش برای ایجاد اشتغال، بدون ورود مستقیم به حوزه پتروشیمیهاست.
رضا خیامیان با اشاره به پتانسیلهای خوب شرکت شهرکهای صنعتی، خواستار پیگیری برای گرفتن مصوبه از ستاد تسهیل و اخذ مجوز از استانداری به منظور حضور اصفهان در شورت لیستهای پتروشیمی شد.
در این جلسه، موضوعات مرتبط با SPXبه طور تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
صدور و آمادهسازی 329فقره سند مالکیت درشهرستان اردستان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان این اقدام با هدف تکمیل فرآیند تفکیک اراضی الحاقی مهاباد انجام و گامی مؤثر در جهت بهروزرسانی بانک اطلاعات املاک دولتی، پیشگیری از تعارضات و کاهش دعاوی حقوقی محسوب میشود که در چارچوب تأکیدات ویژه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، مبنی بر تسریع در تعیینتکلیف اراضی دولتی و تکمیل فرآیند حدنگاری به انجام رسیده است.
ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اتخاذ رویکردی تعاملی، ساماندهی وضعیت ثبتی اراضی دولتی را بهعنوان یکی از اولویتهای اجرایی خود دنبال کرده و این قبیل اقدامات را بستری برای تسریع در اجرای طرحهای عمرانی و توسعهای استان و افزایش شفافیت حقوقی میدانند.
گام تحولی قوه قضائیه درمسیرارتقای امنیت حقوقی وعدالت ثبتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، همزمان با آغاز رسمی فعالیت «سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی» (موضوع ماده ۱۰ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول) از ابتدای خردادماه، همایش سراسری این طرح در روز شنبه دوم خردادماه با حضور و ریاست حجتالاسلام والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه قضائیه و حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از معاونین قوه قضائیه و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط در ستاد سازمان ثبت و بهصورت وبیناری با تمامی استانها برگزار شد.
🔺️در همین راستا، جلسه کمیته استانی هماهنگی اجرای قانون الزام در استان اصفهان نیز همزمان به ریاست حجتالاسلام والمسلمین جعفری، رئیسکل دادگستری استان اصفهان و با حضور دادستان مرکز استان، معاونین رئیسکل، مدیران کل و مسئولان دستگاههای اجرایی عضو کمیته، به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار و آخرین اقدامات برای بهرهبرداری کامل از این سامانه در استان بررسی گردید.
🔺️ماده ۱۰ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول (مصوب ۳۰ آذر ۱۴۰۳)، از مهمترین مواد این قانون است. بر اساس این ماده، هر شخصی که نسبت به مال غیرمنقولی دارای ادعا یا در تصرف آن باشد، مکلف است اطلاعات و مستندات مربوط را در «سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی» ثبت کند تا امکان جمعآوری، پالایش و تعیین تکلیف حقوقی املاک فراهم شود. همچنین طبق تبصره ۸ این ماده، دستگاههای دولتی موظف به ثبت اطلاعات اموال تحت مالکیت یا تصرف خود در این سامانه هستند.
🔺️سید مهدی میرنظامی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان و دبیر کمیته استانی قانون الزام، با اشاره به کارکردهای فنی و حقوقی این سامانه گفت: سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی، ابزار اجرایی و تحلیلی ماده ۱۰ برای مدیریت
نظاممند ادعاهای مرتبط با املاک است. در این سامانه، اطلاعات ابرازی بهصورت ساختاریافته ثبت میشود تا امکان بررسی، دستهبندی، تطبیق اولیه با سوابق ثبتی و نهایتاً تعیین تکلیف حقوقی میسر گردد. وی افزود: تحقق اهداف این سامانه مستلزم همکاری همهجانبه دستگاههای اجرایی استان و همچنین شهروندان است تا در فرجه زمانی قانونی نسبت به رسیدگی به تقاضای مورد ادعا و در نهایت صدور اسناد مالکیت اشخاص، اقدام نمود.
🔺️حجتالاسلام والمسلمین جعفری، رئیسکل دادگستری استان اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت راهبردی این سامانه خاطرنشان کرد: این رویداد، مهمترین گام تحولی قوه قضائیه در چند سال اخیر محسوب میشود که با انسداد منافذ فسادزا و سوءاستفادههای احتمالی، وضعیت حقوقی کشور را بهطور چشمگیری ارتقا خواهد داد. وی افزود: با توجه به اینکه بیش از یک سوم از حجم عظیم پروندههای ورودی به دستگاه قضایی، ریشه در اختلافات ملکی دارد، اجرای دقیق این قانون و بهرهگیری از سامانه مذکور، نقشی تعیینکننده در کاهش دعاوی، پیشگیری از وقوع جرم و تحقق عدالت ثبتی ایفا خواهد کرد.
تثبیت مالکیت اراضی راه و شهرسازی در میمه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، از مجموع اسناد صادره، ۶۷ فقره مربوط به تبدیل اسناد دفترچهای قدیمی به اسناد تکبرگ بوده و مابقی در چارچوب اجرای صورتجلسات تفکیکی و پس از طی تشریفات فنی و ثبتی صادر شده است.
اراضی واقع در محدوده شهر لایبید نیز از جمله موارد شاخص این فرآیند بوده که با پیگیریهای مستمر، همکاری و تعامل با اداره راه و شهرسازی شهرستان و انجام عملیات برداشت شمیم، بررسیهای کارشناسی و طی مراحل قانونی، در مسیر تثبیت نهایی مالکیت و صدور سند قرار گرفته است.
اجرای این فرآیند، ضمن بهروزرسانی بانک اطلاعات املاک دولتی و ارتقای دقت در مستندسازی مالکیتها، نقش مهمی در کاهش تعارضات احتمالی، پیشگیری از تداخلات ثبتی و ایجاد انسجام در مدیریت اراضی دولتی ایفا میکند.
صدور اسناد مذکور همچنین بستر لازم را برای تسریع در اجرای طرحهای عمرانی و توسعهای، تسهیل در تصمیمسازیهای مدیریتی و افزایش شفافیت حقوقی در حوزه اراضی راه و شهرسازی فراهم میسازد و زمینه هماهنگی مؤثرتر میان دستگاههای اجرایی استان را تقویت میکند.
این اقدام در چارچوب نتایج نشست مشترک اخیر دکتر سید مهدی میرنظامی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، و حمیدرضا فلاح، مدیرکل راه و شهرسازی استان، و در اجرای تأکیدات مدیرکل ثبت استان مبنی بر تسریع در تعیینتکلیف اراضی دولتی، تکمیل فرآیند حدنگاری و تبدیل اسناد دفترچهای به تکبرگ انجام شده است.
ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با رویکردی تعاملی و در راستای سیاستهای ابلاغی، ساماندهی وضعیت ثبتی اراضی و تثبیت مالکیتهای دولتی را بهعنوان یکی از اولویتهای اجرایی خود دنبال میکنند.
