زهره مختاری
ارتباط تلفنی مردمی با مدیرکل بهزیستی استان سرکار خانم کریمی
زمان: يكشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۴ از ساعت ۹ الی ۱۰
سامانه ارتباط مردم با دولت (سامد) به نشانی 111.ir و با هدف پاسخگویی مستقیم دستگاه ها و سازمان های کشور از طریق سامانه الکترونیکی و تلفنی، این امکان را به مردم می دهد تا بتوانند کلیه پیشنهادات، انتقادات و دیدگاه های خود را از دولت و سازمان های وابسته در این سامانه ثبت نمایند.
حضور مدیرعامل و مدیران ارشد در «HSE Tour» واحد کنترل ۳
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی و بینالملل شرکت پالایش نفت اصفهان، در راستای تداوم فرهنگ HSE و نظارت مستقیم بر استانداردهای عملیاتی، برنامه ماهانه «HSE Tour» با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ارشد و رؤسای ادارات پالایشگاه اصفهان برگزار شد.
این برنامه به میزبانی واحد «کنترل ۳» انجام شد و تیم مدیریتی در جریان آن، با حضور میدانی در بخشهای مختلف واحد، شاخصهای HSE را بهصورت دقیق مورد ارزیابی قرار دادند. در این بازدید، فرمهای تخصصی ممیزی ایمنی توسط مدیران تکمیل و ریسکهای احتمالی شناسایی و تحلیل شد.
غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت در حاشیه این بازدید، هدف از برگزاری منظم «HSE Tour» را شناسایی نقاط قابل بهبود از نگاه مدیریتی و تقویت ارتباط مستقیم میان صف و ستاد در حوزههای ایمنی و حفاظتی عنوان کرد.
وی افزود: نتایج حاصل از این بازدیدها و فرمهای تکمیلشده، بهصورت دورهای برای ارتقای استانداردهای ایمنی به واحدهای مربوطه ابلاغ میشود.
بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به مراکز فرهنگی، هنری استان اصفهان
سید مهدی سیدین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گزارشی با اشاره به آسیبهای گسترده واردشده به مراکز فرهنگی در حوادث اخیر گفت : وحوش اغتشاشگر با حمله به اماکن فرهنگی، هنری و مذهبی خسارتهایی جدی و در مواردی جبرانناپذیر برجای گذاشتند.
وی افزود:در شاهینشهر چند ساختمان فرهنگی از جمله ساختمان نگارستان، تالار شیخ بهایی، سینما یاسمن و یک کتابخانه به آتش کشیده و بطور کامل تخریب شد که مجموع خسارت وارد به آنها برای احداث مجدد بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود .
وی ادامه داد:در فلاورجان نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان خسارت دید و مزدوران یک انبار کتاب در سده لنجان را به آتش کشیدند.
سیدین، در اشاره به دیگر خسارتهای واردشده در شهر اصفهان افزود: در جریان این حوادث تلخ، آشوبگران با حمله به انجمن خوشنویسان واقع در مجموعه فرهنگی فرشچیان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده و یک مؤسسه قرآنی در رهنان را بطور کامل تخریب کردند.
وی با اشاره به تحمیل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به اماکن فرهنگی، هنری و مذهبی استان گفت: در این حوادث ۱۲ مسجد در سطح استان هتک حرمت شد که از ۳۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیدهاند.
وی در پایان با گرامیداشت نام شهدای مظلوم و معظم نبرد مقاومت ملی از حضور شکوهمند مردم غیرتمند و میهن دوست استان اصفهان در تشییع پیکر مطهر شهدا و محکومیت جنایات وحوش اغتشاشگر در فتنه آمریکایی اسرائیلی ، تقدیر کرد.
رأی بدوی برخی از اغتشاشگران استان اصفهان صادر شد
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:
با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و انتظارات بهحق مردم، همه هماهنگیهای لازم در این زمینه با نظارت مستقیم دادستانها به صورت ویژه و خارج از نوبت و حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری، رسیدگی میشود.
در برخی از شهرستانها با تکمیل مراحل تحقیق، پروندهها به محاکم مربوطه ارجاع شده و رأی بدوی نیز صادر شده که با ثبت اعتراض متهمان در محاکم تجدید نظر نیز مراحل رسیدگی به سرعت انجام خواهد شد.
در برخی پروندههایی که مرتبط با لیدرها و افرادی است که اقدامات آنان منجر به شهادت ماموران و مردم شده است، مرحله تحقیقات و جمعآوری مستندات باید با سرعت بیشتر و دقت انجام شود و سپس با صدور کیفرخواست پرونده به محاکم کیفری صالح ارجاع شود.
رونمایی از کتاب " درس آموخته های خبرگان شرکت برق منطقه ای اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان؛ کتاب مذکور در مرحله نخست با تیراژ ۵۰۰ جلد و در ۳۰۰ صفحه به اهتمام دکتر"حسین رضاپور" گردآوری و چاپ شده ودر اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
دکتر رضاپور در این باره گفت : نسخه الکترونیک کتاب آموخته های خبرگان برق نیز بزودی تهیه و در اینترانت برق منطقه ای اصفهان منتشر خواهد شد.
وی افزود: گردآوری و تدوین نظام مند تجارب و آثار فرهیختگان دو سال به طول انجامیده است.
دکتر رضاپور ضمن فراخوان خبرگان صنعت برق برای نگارش تجارب کاری تصریح کرد: تجارب سایر خبرگان صنعت برق هم در دست جمع آوری است و در جلدهای آتی منتشر خواهد شد.
تمدید مهلت بارگذاری دفاتر الکترونیکی تا 20 اسفند سال جاری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار و همراهی با فعالان اقتصادی، اصلاح مواعد زمانی مربوط به ارسال اطلاعات برخی دوره های مالی جهت دریافت اطلاعات دفاتر تجاری مودیان، بارگذاری دفاتر تجاری الکترونیکی تمدید شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مهلت بارگذاری دفاتر الکترونیکی، قبلا تا پایان دی ماه سالجاری بوده است، گفت: این مهلت تا 20 اسفند 1404 تمدید شد.
گفتنی است مهلت بارگذاری برای سال مالی که شروع آن در سال 1404 باشد، برای شش ماهه اول تا تاریخ 20 اسفند 1404 و برای شش ماهه منتهی به پایان سال مالی تا قبل از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع مواد 100 و 110 قانون، خواهد بود.
همچنین مهلت بارگذاری برای سال مالی که بازه زمانی یکساله و شروع آن تا 30 اسفند 1403 باشد، تا پایان بهمن ماه سال 1404 و یا چهار ماه پس از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع مواد 100 و 110 قانون مالیاتهای مستقیم هر کدام که موخر باشد، خواهد بود.
خسارت اغتشاشگران به بخشهای مختلف شبکه برق کشور
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در حوادث اخیر صنعت برق متحمل خساراتی در بخشهای مختلفی شد که در حال ترمیم آنها هستیم و این خدمات به صورت بی وقفه برای مشترکان در حال ادامه است.
سهم معاملات خارج از بازار برق ایران به ۵۶ درصد رسید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، سهم معاملات خارج از بازار برق ۳۵ درصد کل معاملات برق (معادل بیش از ۱۰۵ میلیارد کیلوواتساعت) بوده که سهم بورس انرژی حدود ۲۷ درصد و سهم معاملات دوجانبه حدود ۸ درصد از کل معاملات برق است.
شایان ذکر است، حجم کل معاملات برق از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۳۰۰ میلیارد کیلوواتساعت و در آذرماه سال جاری ۲۷ میلیارد کیلوواتساعت بوده است.
تمدید و پایان مهلت ثبتنام «برنامه تربیت ۵۰۰ مدیر جوان و کارآمد» تا ۴ بهمنماه
ثبتنام در برنامه حداکثر تا ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه، مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۰۴ اعلام میشود.
از آنجا که مهلت یادشده تمدید نخواهد شد، داوطلبان میتوانند در بازه زمانی مقرر، با مراجعه به سامانه آزمونهای مرکز به نشانی زیر نسبت به ثبتنام یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند:
https://azmoon.smtc.ac.ir
با توسعه فناوریهای كوانتومی و لیزر بومی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرنگار فولاد، علیاکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، در آیین امضای تفاهمنامه میان گروه فولاد مبارکه و مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران با اشاره به اعجاز آیه ۳۵ سوره نور اظهار کرد: این آیه به نوری اشاره دارد که بدون شعله میتابد؛ امروز دانش بشر با فناوریهای نوین، همان نور مستقل را در محیطهای پیچیده و حساس ایجاد کرده است، دقیقاً همان کاری که لیزر و فناوری کوانتومی در صنایع ما انجام میدهند.
وی در ادامه به آغاز برنامههای ملی فناوری کوانتومی در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اشاره کرد و افزود: این مسیر با تدوین نقشه راه علمی و همکاری میان مراکز تحقیقاتی، دانشگاهها و صنایع کشور آغاز شد و امروز دستاوردهای عملی آن در صنایع مادر و پروژههای صنعتی مشهود است. توسعه فناوریهای کوانتومی و لیزر بومی، نه یک آرمان صرف، بلکه ضرورتی حیاتی برای ایران در قرن ۲۱ است و جایگاه فناورانه کشور را در منطقه و جهان تثبیت خواهد کرد.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با مرور تاریخچه تحولات علمی ایران گفت: از پیش از انقلاب تا امروز، ایران مسیر علمی و فناورانهای حیرتانگیز را پیموده است. در دوران جنگ، دانشگاهها و مراکز علمی با تولید تجهیزات جنگی و پژوهشهای بنیادین، پایههای این تحولات را بنا نهادند. امروز با دستاوردهایی چون پرتاب ماهواره، توسعه سامانههای پیشرفته راداری و موشکی، ایران در مرز دانش قرار دارد.
وی در پایان با اشاره به کاربردهای فناوری کوانتومی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: کامپیوترهای کوانتومی، انجام میلیاردها محاسبه در کسری از ثانیه و توانایی شبیهسازی صنعتی و علمی پیچیده و حسگرهای کوانتومی، امکان اندازهگیری دقیق میدانهای جاذبه و نقشهبرداری منابع معدنی با دقت بسیار بالاتر از حسگرهای معمول؛ و همچنین مخابرات کوانتومی، افزایش امنیت دادهها و زیرساختهای حیاتی کشور را منجر خواهند شد. این فناوریها موجب افزایش دقت محصول، کاهش ضایعات و بهینهسازی مصرف انرژی میشوند و استقلال فنی کشور را در صنایع مادر تضمین میکنند.
