زهره مختاری
گام تاثیر گذار فولاد مبارکه در توسعه انرژی پایدار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اکوانرژی، توسعه ناهمگون صنعت با به بوجود آمدن بحران انرژی موضوعی بود که سالها گریبان صنعت ایران بخصوص صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه را گرفته بود و باعث شده بود تا راندمان و توان این صنایع به طور محسوسی کاهش پیدا کند.
این ناترازی ها که ریشه در برخی کاستی های گذشته داشت همچنان ادامه دارد اما با این تفاوت بر خلاف گذشته که دولت تنها برای ایجاد و توسعه تامیرن انرژی پایدار به میدان می آمد این بار دیگر نهادها بخصوص صنایع بزرگ در قالب مشارکت اجتماعی یا خود تامینی درصدد ایجاد یا توسعه بخش های تامین انرژی خود یا جتی شبکه توزیع شدند.
سعید محسنی مدیرعامل شرکت برق منطقه ایی اصفهان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار اکوانرژی سال جاری را یکی از سالهای تاثیر گذار در کاهش ناترازی انرژی دانست و در ادامه گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در منطقه بخصوص استان اصفهان در راستای پایداری شبکه در قالب ایجاد و یا توسعه شبکه های توزیع و فوق توزیع برداشته شد که اثرات مطلوبی به دنبال دارد.
وی همچنین تصریح کرد: به دنبال ایجاد پایداری در شبکه و کاهش ناترازی که در سالهای گذشته همچنین سال جاری مشکلاتی عدیده را در تولید پدیدآورده بود در بخش ایجاد و توسعه نیروگاههای تولید برق اقداماتی خوبی انجام شد که می توان استان اصفهان را از شاخص ترین استانهای ایجاد و توسعه نیروگاههای فسیلی و خورشیدی دانست.
مدیرعامل برق منطقه ایی اصفهان با اشاره به نیروگاه خورشیدی آفتاب شرق تاکید کرد: ابر پروژه آفتاب شرق که در نوع خود در کشور بی نظیر است توسط شرکت فولاد مبارکه سال گذشته کلید خورد و هم اکنون 120 مگاوات آن وارد مدار شده است و امیدواریم با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال این توان به 240 مگا وات در قالب بهره برداری فاز دوم برسد.
وی تاکید کرد: غیر از شرکت فولاد مبارکه که الگوی بسیاری خوبی در توسعه نیروگاه برق یا خود تامینی محسوب می شود صنایع دیگر در مقیاس های مختلف برای خودتامینی و ایجاد نیروگاهای متمرکز وارد میدان شدند که به همین منظور می توان سال 1404 را سالی هدفمند و تاثیر گذار در توسعه تجدید پذیر ها و نیروگاههای فسیلی و همچنین ایجاد و توسعه شبکه برق منطقه اصفهان و همچنین کشور برشمرد.
وی در پایان صحبت های خود با اشاره به 14 مگا پروژه وزارت نیرو اظهار کرد: در سال جاری وزارت نیرو با کلید زدن 14 مگا پروژه توانست قدمهای مثبتی در کاهش ناترازی در بخشهای مختلف نیرو بخصوص برق بردارد که سهم استان اصفهان بسیار چشمگیر بوده و می توان امید وار بود با نهایی شدن برخی از فازهای پروژه ها همانند فاز دوم پروژه آفتاب شرق توان تولید از 350 مگاوات عبور کند.
۳۵۰ کیلومتر ریلگذاری در یک سال با ریل ذوب آهن اصفهان
کریدور ریلی چابهار–زاهدان بهعنوان یکی از مهمترین طرحهای ریلی شرق کشور، با تکیه بر توان فنی متخصصان و نیروهای داخلی در حال اجراست و طبق برنامهریزی انجامشده، تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید. در چارچوب اجرای این پروژه، بیش از ۳۵۰ کیلومتر عملیات ریلگذاری در مدت زمانی کمتر از یک سال انجام شده است که بیانگر شتاب مناسب در پیشرفت اجرایی طرح است.
ریل مورد استفاده در این پروژه، همانند سایر طرحهای ملی ریلی کشور، توسط شرکت ذوبآهن اصفهان تأمین شده و تاکنون 67 هزار و 500 تن ریل به این پروژه تحویل داده شده است؛ موضوعی که نشاندهنده اتکای پروژههای زیربنایی کشور به ظرفیت تولید داخلی و حمایت از صنایع مادر است.
بازدید از روند احداث باند دوم محور ترانزیتی چابهار–ایرانشهر بهعنوان بخشی از کریدور شرق به غرب کشور، همچنین بهرهبرداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بندر چابهار، از دیگر محورهای این سفر به شمار میرود؛ سفرى که با هدف تسریع در تکمیل زیرساختهای حملونقل و توسعه متوازن مناطق جنوب شرق کشور انجام شد.
مشاور مـدیر کل در امور روابط عمومی و رسـانه منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزستی استان، دکتر سمیه کریمی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، طی حکمی " عباس توفیقی" را به عنوان مشاور مـدیر کل در امور روابط عمومی و رسـانه منصوب کرد. متن حکم بدین شرح است:
جناب آقای عباس توفیقی زواره
با سلام و احترام
احترامـا با عنایت به تجربه و تعهـد جنابعالی، به عنوان مشاور مـدیر کل در امور روابط عمومی و رسـانه، حوزه مـدیریت(دفتر روابـط عمومی) اداره کل بهزیستی اسـتان اصـفهان منصوب میگردید. امیـد است با توکل برخداونـد متعال و زیر نظر مسـئول مربوطه امور محوله را به نحو احسن به انجام برسانید.
سمیه کریمی
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان
تاكید مدیرعامل توانیر بر رفع مشكلات شركتهای تولیدكننده كنتور هوشمند
در این جلسه که به منظور رفع موانع سازندگان کنتورهای هوشمند برگزار شد، شرکتهای تولیدکننده به بیان مشکلات خود پرداخته و طولانی بودن روند ثبت سفارش کالا، تخصیص ارز، تامین نقدیندگی و انتقال پول برای تامین مواد اولیه را از مهمترین چالشهای خود برشمردند.
در ادامه، مدیرعامل توانیر اظهار داشت: مسیر خوبی برای توسعه هوشمندسازی ایجاد شده که در حال توسعه است و ظرفیت بسیار ارزشمندی هم چه به لحاظ دانشی و چه به لحاظ فنی ایجاد شده است که صنعت برق باید از آن بهره ببرد و این اندوخته برای سالهای بعد نیز مفید واقع خواهد شد.
مصطفی رجبی مشهدی از تخصیص ارز برای توسعه تولید کنتورهای هوشمند طی هفتههای آتی خبر داد و افزود: در همین زمینه جلسهای هم با مدیرعامل بانک تجارت به منظور ارائه تسهیلات برای شرکتهای کنتورسازی داشتیم که مقرر شد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به این منظور تخصیص دهند و به زودی تفاهمنامه این موضوع هم به امضای شرکت توانیر و بانک تجارت خواهد رسید.
مدیرعامل توانیر با تأکید بر اینکه انتظار می رود شرکتهای کنتورسازی با پیگیریهای مستمر و مداوم هر چه سریعتر تسهیلات را دریافت کرده و به تولید محصول سرعت ببخشند تا بتوانیم بیش از ظرفیت سال گذشته نصب کنیم.
به گفته مدیرعامل توانیر، مجوز لازم برای تامین کنتور بیشتر در حال اخذ بوده و موضوع تسهیل در روند ثبت سفارش از سوی تولیدکنندگان نیز توسط وزارت صمت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده کنتور هوشمند در سال گذشته ۲ میلیون کنتور هوشمند بوده است، اظهار داشت: سرمایهگذاریهای بسیار خوبی برای توسعه هوشمندسازی صنعت برق انجام شده که افزایش تولید را به اندازهای بالا ببریم که بتوانیم بیش از ظرفیت سال گذشته نصب کنیم تا بتوانیم گام مهمی که در جهت کاهش ناترازی برق برداشتهایم موفق عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه توسعه هوشمندسازی از اولویتهای اصلی وزارت نیرو و توانیر است، شورای عالی هوشمندسازی هفتهای یکبار در این شرکت تشکیل خواهد شد تا با به روزرسانی آمار به صورت هفتگی این مهم را رصد کنیم.
تقدیر از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان به پاس تلاشهای جهادی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا)، محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، به پاس تعهد انقلابی، روحیه جهادی، صداقت سازمانی و تلاش مستمر در مسیر خدمترسانی صادقانه به مردم و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی، مورد تقدیر قرار گرفت.
در متن پیام تقدیر صادرشده از سوی سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحبالزمان(عج) و سرتیپ دوم پاسدار محمد محرابی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، با اشاره به نقش اثرگذار مدیران متعهد و جهادی، بر اهمیت تلاشهای مدیریتی در ارتقای سلامت اداری، تحقق مدیریت جهادی و توسعه خدمترسانی مردمی تأکید شده است.
در این پیام، اخلاص، مجاهدت و رویکرد مسئولانه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، الگویی الهامبخش برای کارکنان و نسلهای آینده عنوان شده و در پایان، برای وی توفیق، سلامتی و سرافرازی روزافزون مسئلت شده است.
کاشان پیشتاز توسعه انرژی خورشیدی در استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، مدیر امور برق این شهرستان اعلام کرد: کاشان با اجرای برنامهریزی هدفمند در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، رتبه نخست توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
حدادیپور با بیان اینکه تا پایان سال آینده حدود ۲۵ درصد برق مصرفی شهرستان از انرژی خورشیدی تأمین خواهد شد، افزود: توسعه نیروگاههای خورشیدی نقش مؤثری در پایداری شبکه، جلوگیری از خاموشی صنایع سرمایهگذار و کاهش مصرف سوختهای فسیلی دارد.
تاكید مدیرعامل توانیر بر رفع مشكلات شركتهای تولیدكننده كنتور هوشمند
در این جلسه که به منظور رفع موانع سازندگان کنتورهای هوشمند برگزار شد، شرکتهای تولیدکننده به بیان مشکلات خود پرداخته و طولانی بودن روند ثبت سفارش کالا، تخصیص ارز، تامین نقدیندگی و انتقال پول برای تامین مواد اولیه را از مهمترین چالشهای خود برشمردند.
در ادامه، مدیرعامل توانیر اظهار داشت: مسیر خوبی برای توسعه هوشمندسازی ایجاد شده که در حال توسعه است و ظرفیت بسیار ارزشمندی هم چه به لحاظ دانشی و چه به لحاظ فنی ایجاد شده است که صنعت برق باید از آن بهره ببرد و این اندوخته برای سالهای بعد نیز مفید واقع خواهد شد.
مصطفی رجبی مشهدی از تخصیص ارز برای توسعه تولید کنتورهای هوشمند طی هفتههای آتی خبر داد و افزود: در همین زمینه جلسهای هم با مدیرعامل بانک تجارت به منظور ارائه تسهیلات برای شرکتهای کنتورسازی داشتیم که مقرر شد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به این منظور تخصیص دهند و به زودی تفاهمنامه این موضوع هم به امضای شرکت توانیر و بانک تجارت خواهد رسید.
مدیرعامل توانیر با تأکید بر اینکه انتظار می رود شرکتهای کنتورسازی با پیگیریهای مستمر و مداوم هر چه سریعتر تسهیلات را دریافت کرده و به تولید محصول سرعت ببخشند تا بتوانیم بیش از ظرفیت سال گذشته نصب کنیم.
به گفته مدیرعامل توانیر، مجوز لازم برای تامین کنتور بیشتر در حال اخذ بوده و موضوع تسهیل در روند ثبت سفارش از سوی تولیدکنندگان نیز توسط وزارت صمت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده کنتور هوشمند در سال گذشته ۲ میلیون کنتور هوشمند بوده است، اظهار داشت: سرمایهگذاریهای بسیار خوبی برای توسعه هوشمندسازی صنعت برق انجام شده که افزایش تولید را به اندازهای بالا ببریم که بتوانیم بیش از ظرفیت سال گذشته نصب کنیم تا بتوانیم گام مهمی که در جهت کاهش ناترازی برق برداشتهایم موفق عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه توسعه هوشمندسازی از اولویتهای اصلی وزارت نیرو و توانیر است، شورای عالی هوشمندسازی هفتهای یکبار در این شرکت تشکیل خواهد شد تا با به روزرسانی آمار به صورت هفتگی این مهم را رصد کنیم.
تبدیل ۱۸۰۰ متر از شبکههای سیمی به کابل خودنگهدار در بلوار حافظ غربی شهرضا
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان شهرضا، علی جوهری از اجرای عملیات بهسازی و ایمنسازی شبکه برق در حد فاصل کوی خوارزمی تا خیابان حکیم فرزانه خبر داد.
وی اظهار داشت: در این طرح، بیش از ۱۸۰۰ متر از شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل و پایههای فرسوده و مزاحم معبر تعویض شد که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و با هدف افزایش ایمنی، پایداری شبکه و کاهش خاموشیها به اجرا درآمد.
شتابدهنده لجستیک معکوس در توزیع برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، رضا کفیلی در همایش لجستیک معکوس صنعت برق با اشاره به یکی از چالشهای مشترک سازمانها اظهار داشت: در بسیاری از مجموعهها، آنچه در اسناد و جلسات برنامهریزی میشود با واقعیتهای میدان عمل فاصله دارد و کاهش این شکاف، نیازمند واگذاری مأموریتها، اعتماد به نیروهای اجرایی و مشارکت فعال بدنه عملیاتی است.
وی با بیان اینکه تیم حاضر در توانیر و کمیته عالی مدیریت دارایی های فیزیکی درک لازم از دغدغه های مجریان در شرکتهای توزیع می باشد افزود: در ماههای اخیر تلاش شده با تشکیل کارگروهها، برگزاری جلسات تخصصی و واگذاری مسئولیتها، این فاصله کاهش یابد و لجستیک معکوس از سطح تصمیمگیری به متن عملیات وارد شود.
مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توزیع شرکت توانیر با دعوت از همکاران شرکتهای توزیع برای همراهی بیشتر تصریح کرد: لجستیک معکوس متعلق به خود شرکتهای توزیع است و هر اتفاق مثبتی که در این حوزه رقم بخورد، مستقیماً به تسهیل و تسریع کار نیروهای اجرایی و ارتقای کیفیت خدمترسانی به مردم منجر خواهد شد.
کفیلی یکی از نقاط ضعف گذشته را موازیکاری و جزیرهای عمل کردن در شرکتهای توزیع دانست و گفت: در بسیاری از استانها، متخصصان توانمند و نخبه بهصورت مستقل روی مسائل مشابه کار کردهاند، در حالی که با اشتراکگذاری دانش و تجربه، میتوان مسیرهای چندماهه را در مدت کوتاهتری طی کرد.
وی با اشاره به هدفگذاری همایش لجستیک معکوس خاطرنشان کرد: این رویداد با تمرکز بر نیروهای عملیاتی و کارشناسان فنی طراحی شده و تلاش شده، بستر گفتوگو، یادگیری متقابل و ارتباط مستمر میان فعالان این حوزه فراهم شود.
مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توزیع توانیر با تأکید بر ضرورت تداوم ارتباطات پس از همایش افزود: اگر ارتباط حرفهای میان متخصصان شرکتهای توزیع شکل بگیرد و این شبکه انسانی حفظ شود، تحولی جدی در سرعت و کیفیت اجرای لجستیک معکوس در سطح کشور رخ خواهد داد.
کفیلی در پایان ابراز امیدواری کرد این همایش نقطه آغاز مسیری جدید در همکاری، همافزایی و نهادینهسازی لجستیک معکوس باشد و با حمایت مدیران عامل شرکتهای توزیع و پیگیری مستمر، نتایج آن در بهبود خدمات صنعت برق به مردم نمایان شود.
انعقاد تفاهم نامه های ساخت ۳ مدرسه در شهرستان برخوار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان خیرین و مسئولین شهرستان برخوار با انعقاد تفاهم نامه های سه مدرسه بار دیگر از عزم راسخ خود برای ایجاد آینده ای روشن برای دانش آموزان این مرز و بوم گفتند.
این مراسم با حضور مدیرکل و معاون اداره کل نوسازی مدارس استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان برخوار، و البته خیرین نیکاندیشی که دلشان برای آیندهی دانشآموزان منطقه برخوار میتپد، برگزار شد.
بر اساس این تفاهم نامه، قرار است دو مدرسه ۶ کلاسه و یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرهای دولت آباد و شاپورآباد ساخته شوند تا نیازهای آموزشی این منطقه به بهترین شکل ممکن برآورده شود.
این اقدام خیرخواهانه، نه تنها امکانات آموزشی بیشتری را برای دانشآموزان فراهم میکند، بلکه به رشد و شکوفایی استعدادهای آنها نیز کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است که در این جلسه، اساتید برجسته هنر و فرهنگ از جمله حسن اکلیلی (سفیر مدرسه سازی استان)، عابدی و طباطبایی (هنرمندان محبوب استان و کشور) نیز حضور داشتند و با حمایت خود، اهمیت هنر و فرهنگ را در آموزش و پرورش یادآوری کردند.
