زهره مختاری
با هدف تامین آب با خلوص بالا (آب DM) محقق شد
با بهرهبرداری از این واحد، نیاز پالایشگاه جنوبی به آب با درجه خلوص بسیار بالا به طور کامل مرتفع شده است. این امر همچنین سبب کاهش چشمگیر بار عملیاتی واحد تصفیه آب DM در پالایشگاه شمالی شده است.
برگزاری کمیته راه اندازی پست مدولار شهید توکلی ۲
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس محمود احمدی رئیس کمیته راه اندازی ایستگاههای شرکت گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مدولار شهید توکلی ۲ به ظرفیت ۲۲/۵ مگاولت آمپر در کنار پست شهید توکلی یک قرار دارد که در این جلسه با توجه به ضعف ولتاژ و نیاز شدید این منطقه صنعتی بر اقدامات در حال اجرا جهت راه اندازی پست مذکور و تکمیل موارد باقیمانده در اسرع وقت تاکید گردید.
مهندس سید مهران حسینی مجری طرح پست و ارتباطات معاونت طرح و توسعه نیز گفت: پست مذکور دارای چهار فیدر ۲۰ کیلوولت ریکلوزری خروجی بوده که جهت تامین بار مصرفی صنایع شهرک صنعتی سه راهی مبارکه احداث شده است .
مهندس حسینی افزود: مدت زمان انجام پروژه مذکور ۵ ماه بوده و هزینه ای بالغ بر ۸/۵ میلیارد تومان شامل مبلغ قرارداد پیمانکار وخدمات مهندسی و نظارت در نظر گرفته شده است
گفتنی است در این پروژه مجری طرح پست و ارتباطات معاونت طرح و توسعه به عنوان کارفرما ، شرکت پژوهش نیروی تابان به عنوان مشاور و شرکت سپاهان آریا سان به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت می باشند.
تحول زیرساختی در پالایشگاه اصفهان
تعدادی از واحدهای کلیدی یوتیلیتی بخش جنوبی پالایشگاه اصفهان همزمان با دهه فجر به صورت آزمایشی به بهرهبرداری می رسند که نقش مؤثری در کاهش ریسکهای عملیاتی و ارتقای پایداری تولید دارند.
واحدهای RO/DM پالایشگاه جنوبی اصفهان یکی از این پروژه ها بود که ۱۳ بهمن ماه همزمان با ایام الله فجر با حضور غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل و مدیران ارشد پالایشگاه اصفهان،راه اندازی شد.
این واحدها به منظور تصفیه آب در حد DM برای استفاده در دیگهای بخار و واحدهای پالایشی که نیاز به آب DM دارند، طراحی شدهاند.
با راهاندازی این واحد، نیاز پالایشگاه جنوبی به آب DM مرتفع شده و بار تصفیه واحد DM شمالی به میزان ۲۵۰ متر مکعب کاهش یافته است. همچنین، امکان راهاندازی بویلرهای جنوبی فراهم شده و در نتیجه بار بویلرهای شمالی کاهش یافته است.
این واحد در حال حاضر شامل دو واحد UF، چهار رک RO و دو دستگاه MIXBED با ظرفیت ورودی ۳۸۰ متر مکعب و خروجی ۲۵۰ متر مکعب است.
افتتاح ۴۹۶ طرح در بهزیستی همزمان با ایام الله دهه فجر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، عباس توفیقی با اشاره به تقارن چهل و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعیاد مبارک ماه شعبان گفت: پروژهها و برنامههای این اداره کل در دهه فجر۱۴۰۴، شامل ۴۹۶ پروژه، در قالب ۴۳۹ طرح خود اشتغالی، ۴۱ واحد مسکونی مددجویی، دو مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان مردان، تعداد ۸ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، مرکز آموزشی اداره کل بهزیستی اصفهان، قابل بهرهبرداری است.
وی ادامه داد: افتتاح خانه کودک و نوجوان، خانه سالمندان، مرکز توانبخشی آموزشی فراغتی افراد با اختلالات طیف اتیسم بالای ۱۴ سال، کارگاه آموزشی، تولیدی حمایتی، مرکز شبانهروزی اعصاب و روان از دیگر طرحهای قابل افتتاح در حوزههای مختلف توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و پشتیبانی است.
توفیقی افزود: ارائه خـدمات غربالگری بینایی و شـنوایی، مشاوره و غربال اضـطراب کودکان در ایامالله دهه فجر در کلیه شهرستانها و ارائه خدمات مشاورهای به نیازمندان با در نظر گرفتن یاری برگ، انجام میشود.
مشاور مدیرکل در امور روابط عمومی و رسانه بهزیستی استان اصفهان در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه مددجویان تحت پوشش و کارکنان، اهدای خون توسط پرسنل، برگزاری میز خدمت در واحدهای بهزیستی در شهرستانها از دیگر برنامههای ایام مبارک ده فجر میباشد.
پست هوایی جدید ظرفیت برقرسانی در مرکز شهر را متحول کرد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان شاهینشهر و میمه، پروژه نصب پست هوایی جدید با ظرفیت ۲۰۰ کیلوولتآمپر در محدوده ۱۱ غربی خیابان شهید بهشتی (مخابرات) با موفقیت به بهرهبرداری رسید و شبکه برق این منطقه را متحول کرد.
این پروژه زیرساختی با هزینهای بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال اجرا شده و شامل نصب ترانسفورماتور ۲۰۰ کیلوولتآمپر، اجرای ۱۵۰ متر خط خودنگهدار و ۲۵۰ متر خط فشار متوسط است که با همت کارشناسان و نیروهای فنی امور برق شاهینشهر و میمه محقق شد.
مزایای این پروژه عبارتند از:
✅افزایش پایداری و اطمینان شبکه برق در مرکز شهر
✅پاسخگویی به نیاز فزاینده مصرفکنندگان مسکونی و اداری
✅کاهش چشمگیر قطعیهای برق به ویژه در ساعات پیک
✅پشتیبانی از توسعه آتی منطقه و جذب سرمایهگذاریهای جدید
مدیر امور برق شهرستان شاهینشهر و میمه در این خصوص گفت: «این پروژه گامی اساسی در راستای تحول شبکه توزیع برق منطقه است و خدماترسانی با کیفیتتر و پایدارتر به شهروندان را تضمین میکند. اولویت بعدی ما توسعه مشابه در دیگر نقاط نیازمند شهرستان خواهد بود.»
گامی بلند برای تأمین برق پایدار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان نجفآباد، پروژه احداث شبکه و نصب ترانسفورماتور جدید در امیرآباد، شهرک آزادگان، بلوار بسیج، نبش کوی ایثار ۴ با سرمایهگذاری ۱۱.۶ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید.
این طرح با هدف ایجاد ظرفیت لازم برای برقرسانی مطمئن و پایدار به ساکنان منطقه و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد متقاضیان انشعاب برق اجرا شد و با تکمیل آن، مشکلات ناشی از نوسان یا کمبود ظرفیت برق در این محدوده مرتفع شده است.
اجرای این پروژه گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساختهای برقرسانی شهرستان و ارتقای کیفیت خدمات به مشترکان محسوب میشود.
اجرای پروژه روشنایی بلوار آیتالله ناصری دولتآباد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان برخوار، پروژه روشنایی بلوار آیتالله ناصری شهر دولتآباد با نصب ۱۸۰ دستگاه چراغ LED کممصرف در طول ۳ کیلومتر از این بلوار و با همکاری شهرداری دولتآباد به بهرهبرداری رسید.
محمدرضا معینی، مدیر امور برق شهرستان برخوار، با اعلام این خبر گفت: «این پروژه با هزینهای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و در چارچوب توافقات میان امور برق شهرستان و شهرداری دولتآباد در دو فاز اجرایی انجام شد.»
وی با تأکید بر نقش مؤثر چراغهای LED در صرفهجویی انرژی و توسعه زیرساختهای شهری افزود: «تأمین و نگهداری روشنایی معابر از دغدغههای اصلی شرکتهای توزیع برق است و در این زمینه، همکاری شهرداریها اهمیت ویژهای دارد.»
مدیر امور برق شهرستان برخوار همچنین ضمن تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر دولتآباد گفت: «این طرح با هدف بهینهسازی مصرف انرژی، ارتقای کیفیت روشنایی، کاهش هزینههای نگهداری و بهبود جلوه شهری اجرا شده و با افزایش سطح روشنایی معابر، موجب ارتقای ایمنی و تسهیل عبور و مرور شهروندان شده است.»
افتتاح ۲۴۳ طرح صنعت برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و یه نقل از خبرگزاری توانیر، ابوالفضل اسدی،به تشریح اقدامات این شرکت در توسعه شبکه سراسری برق با اولویت رفع محدودیتهای شبکه پرداخت و گفت: در جهت ارائه بخشی از کارنامه دولت چهاردهم، همزمان با دهه فجر امسال ۲۴۳ طرح صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه سه محور جلوگیری از حبس تولید، بهبود ولتاژ شبکه و رفع پرباری تأسیسات شبکه راهبردهای اصلی بخش توسعه شبکه انتقال و فوقتوزیع را تشکیل میدهد، افزود: در همین چارچوب، تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۱۳۰ طرح حیاتی آغاز شده و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرحها پیشبینی شده است.
اسدی با اشاره به محدودیتهای منابع مالی و مشکلات ناشی از تحریمها تصریح کرد: با وجود این چالشها، بهواسطه همت و تلاش کارکنان صنعت برق، پیشرفتهای قابل توجهی در توسعه شبکه انتقال و فوقتوزیع کشور حاصل شده است؛ بهگونهای که در قالب ۲۴۳ طرح آماده افتتاح، افزایش ظرفیت پستهای انتقال به میزان ۴۳۸۵ مگاولتآمپر و ۳۳۲۸ مگاولتآمپر در بخش فوقتوزیع و همچنین احداث ۱۳۲۵ کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوقتوزیع بهرهبرداری میشود.
معاون برنامهریزی و امور اقتصادی توانیر در پایان با ابراز امیدواری نسبت به نتایج این اقدامات گفت: با اجرای طرحهای گسترده در بخش توسعه شبکه انتقال و فوقتوزیع، انتظار میرود در تابستان سال آینده، وضعیت شبکه برق کشور از نظر گلوگاهها و محدودیتها بهمراتب بهتر از امسال باشد.
جلسه هفتگی هماهنگی و پیگیری امور وصول مطالبات و پروژههای هوشمندسازی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا)، جلسه هفتگی هماهنگی و پیگیری حوزههای وصول مطالبات، پروژههای هوشمندسازی، قراردادهای تأمین کنتور و مدیریت بار در بخشهای صنعتی و کشاورزی به صورت کنفرانس ویدئویی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران و کارشناسان حوزههای مرتبط برگزار شد.
در این نشست، مدیرعامل با توجه به روزهای باقیمانده تا پایان سال، بر اهمیت وصول مطالبات تأکید و اهتمام ویژه خواستند. همچنین پیگیریهای لازم طبق روال انجام و تصمیمات مرتبط اتخاذ شد.
برگزاری جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ،این نشست به منظور پیگیری مسائل و مشکلات بیمهای کشاورزان در شرایط خشکسالی و بحرانهای جاری بخش کشاورزی تشکیل گردید.
این جلسه باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت بانک کشاورزی و مدیر کل بحران استانداری حضور داشتند و درباره راهکارهای عملی برای حمایت از کشاورزان و رفع موانع بیمهای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
از مهمترین مصوبات و محورهای مورد تأکید این نشست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
توجه ویژه به شرایط ویژه کشاورزی استان اصفهان در پی خشکسالیهای اخیر
تسریع در پرداخت خسارت و غرامت بیمهای به کشاورزان، به ویژه در مناطق آسیبدیدهای مانند شهرستانهای شرقی استان
پیگیری مشکلات از طریق تشکلها و اصناف کشاورزی
افزایش پاسخگویی و شفافیت در فرایند پرداختهای بیمهای.
