زهره مختاری
پاسخ ایران در حمله دشمن به زیرساخت ها پشیمان کننده است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا حاجیبابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر دیدار جمعی از نمایندگان مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه با وزیر نیرو، گفت: گزارش خوبی در این دیدار ارائه شد که باعث آرامش خاطر بیش از پیش شد.
وی با اشاره به پای کار بودن وزارت نیرو با تمام نیروهای تلاشگر و ایثارگر خود در سراسر کشور، افزود: تعدادی شهید هم در این مسیر اهدا شده است که یاد و خاطره آنها را گرامی میداریم.
حاجیبابایی با بیان اینکه پایداری تاسیسات در حالت حداکثری است، از هماهنگی تزریق نقدینگی با سازمان برنامه و بودجه برای پیشبرد این مهم خبر داد.
نایب رئیس مجلس با تأکید بر تجربه بالا و دانش فنی مقبول وزارت نیرو و ایثارگری نیروها، تصریح کرد: در نهایت با این سطح از آمادگی که در بدنه وزارت نیرو دیده شد دغدغهای در زمینه آب و برق وجود ندارد.
وی با اشاره به پشتیبانی مجلس و کمیسیونهای تخصصی و سازمان برنامه و بودجه، گفت: دشمن به قانونی پایبند نیست، اما پاسخهای کشور نیز در حمله به زیرساختهای حیاتی سنگین و پشیمان کننده خواهد بود.
حاجیبابایی ضمن قدردانی از همراهی مردم در زمینه مدیریت مصرف، از آنان خواست تا در مصرف همانطور که تا کنون همراهی داشتند، همراه باشند تا در پایداری شبکه آب و برق به خدمترسانان خود یاری دهند.
وی با تأکید بر اینکه قسمتی از جنگ هم همین مدیریت مصرف است تا لطمهای به خدمترسانی وارد نشود، افزود: مردم در تمام زمینهها همراهی میکنند؛ باز هم هر چقدر در مصرف آب و برق مدیریت مصرف داشته باشند، کمک به کشور و کمک به جنگ خواهد بود.
در ادامه، محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به عدم پایبندی دشمن آمریکایی صهیونیستی به هیچ قانونی بینالمللی و حمله به زیرساختهای حیاتی، بر آمادگی کامل کارکنان وزارت نیرو در حوزه آب و برق تأکید کرد.
وی افزود: تا کنون با روحیه جهادی تمام مشکلات مرتفع شدهاند و این نشان از تخصص و سرعت عمل بالاست.
عسکری با بیان اینکه دشمن قدرت کشور را در حوزه انرژی دست کم گرفته بود، از تلاشگران وزارت نیرو در حوزه آب و برق تشکر و قدردانی کرد و این اطمینان را به ملت داد که تمام دولت پای کار مردم هستند.
رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه دشمن هر زیرساختی و بنا و سیستم برق رسانی را مورد هدف قرار دهد با پاسخ سهمگینتر مواجه خواهد شد، افزود: برق رسانی و آبرسانی در کشور ما متمرکز نیست، به طوری که دشمن از این نقطه بسیار آسیبپذیرتر است.
وی با اشاره به دانش فنی بالای نیروهای متخصص و فنی حوزه آب و برق و سرعت بازسازی و احیای تاسیسات توسط این نیروها، گفت: این در حالی است که دشمن برای بازسازی تاسیسات و زیرساختهای حیاتی خود نیاز به زمان دارد.
عسکری با قدردانی از تلاشهای مداوم نیروهای فعال در حوزه آب و برق و با اشاره به تجربه جنگ ۸ ساله، از مردم خواست تا همانطور که تا کنون مدیریت مصرف داشتهاند، صرفهجویی همانند زمان جنگ تحمیلی و روزهای گذشته سرلوحه کار خود کنند، قطعا میتواند کمک بزرگی به صنعت آب و برق باشد.
حجم معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت به ۲۷۷۶ مگاوات رسید
بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکنون ۱۳۶۴ معامله اوراق گواهی ظرفیت به ارزش ۱۰۳۴۴۵ میلیارد ریال با حداکثر قیمت حدود ۱۰۶ میلیون ریال به ازای هر کیلووات مورد معامله قرار گرفته است.
این گزارش میافزاید تاکنون ۴۳۴ مشترک بالای ۵ مگاوات با حجم ۵۵۰۷ مگاوات برای خرید اوراق گواهی ظرفیت به بورس انرژی معرفی شده اند و در سمت عرضه نیز به میزان ۱۷۴۱ مگاوات گواهی ظرفیت قابل عرضه در بورس انرژی وجود دارد.
بر اساس این گزارش در اسفند ماه ۱۴۰۴، تعداد ۲۷ اوراق گواهی ظرفیت با حجم ۱۳ مگاوات و با ارزش ۱۰۰۸ میلیارد ریال در بورس انرژی معامله شده است.
شایان ذکر است کمترین قیمت اوراق گواهی ظرفیت معامله شده در اسفند ماه ۱۴۰۴ برابر ۷۵ میلیون ریال به ازای هر کیلووات و بیشترین قیمت این اوراق نیز در ماه اسفند برابر ۷۸ میلیون ریال به ازای هر کیلووات ثبت شده است.
قدردانی از فعالان عرصه برق در استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان؛ رسول رمضانپور با اشاره به وظیفه همه پرسنل صنعت برق در حفظ پایداری شبکه گفت: پرسنل و فعالان برق درایام جنگ بصورت داوطلبانه و مضاعف در جایگاههای شغلی خود حاضر شدند و به مردم خدمت کردند.
رمضانپور افزود: ما کارمندان وظیفه داریم در هر پست و جایگاهی در شرایط سخت بیش از گذشته فعالیت کنیم.
وی همچنین به تلاش برای پرداخت اعتبارات هزینه های پیمانکاری اشاره کرد و گفت: حقوق و دستمزد پرسنل نیز طبق روال گذشته پرداخت خواهد شد.
بهینه سازی شبکه برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان فریدن، احمدی،کارشناس طرح و نظارت امور برق شهرستان فریدن در گفتگو با رسانه های محلی از تقویت شبکه برق روستای بادجان همزمان با ایام جنگ، خبر داد.
وی در تشریح جزئیات پروژه مذکور گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۸میلیارد ریال، نصب بیش از ده پایه جدید و احداث حدود ۱۵۰۰متر شبکه اجرایی شد.
احمدی هدف از اجرای طرح را افزایش قابلیت اطمینان شبکه عنوان کرد و خاطر نشان کرد، خادمان مردم در صنعت برق از هیچ تلاشی برای تامین برق پایدار و مطمئن جهت شهروندان معزز حتی در شرایط خاص جنگ دریغ نمی کنند.
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، با حضور مدیران برق شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و مدیریت اداره انتقال و فوق توزیع شمال استان و کارشناسان این سه مجموعه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی و مواجه با هر گونه موردی با موضوع برق به میزبانی مدیریت برق شهرستان کاشان برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی ظرفیت ها و توان موجود در صنعت برق در منطقه کلیه نقشه ها و برنامه های مربوط به موضوعات و رسیدن به پیک بار تابستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
مسئولین در این جلسه خاطر نشان کردند صنعت برق در محدوده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با آمادگی کامل در خدمت گذاری به مردم فعالیت نموده و از هیچ تهدیدی واهمه ندارند و نیروهای عملیاتی پای کار و آماده هستند.
مدیران صنعت برق مدیریت مصرف برق از سمت مردم را تنها راه کمک اقشار جامعه به صنعت برق دانسته و خاطر نشان کردند مردم می توانند تاثیر زیادی در پایداری شبکه های توزیع و انتقال برق داشته باشند و مطمئنا با همکاری ایشان هیچ خللی در خدمت رسانی ایجاد نخواهد شد.
مثل برق باش
هموطن سلام؛
امیدوارم هر جای این میهن پهناور که هستید سلامت و ایمن باشید.
در این روزهای حساس، صنعت برق با تمام توان در کنار شما ایستاده و با تلاش شبانهروزی کارکنانش پایداری شبکه را حفظ میکند.با وجود چالشها و فشارهای عملیاتی، اطمینان میدهیم؛ برای تأمین روشنایی خانهها و استمرار و پایداری خدمات برق، پای کار ایستادهایم تا پای جان
تنها خواهش ما همراهی همیشگی شماست؛
لطفاً با مدیریت مصرف و پرهیز از استفاده غیرضروری از وسایل پرمصرف، به پایداری شبکه برق کمک کنید.
برای اطلاع از آخرین وضعیت و برنامههای صنعت برق در روزهای آینده، منتظر پیامهای بعدی ما باشید.
هر ترانس، یک گنج
ما هستیم تا ایران روشن بماند
ما بچه های ایران
همه برای این خاک
با این که کودکیم ما
میشیم سفیر میهن
با صرفه جویی هامون
همراه صنعت برق
با هم کمک می کنیم
به حفظ نور میهن
وطن روح من
هم وطن جان من
حماسه همدلی و شور
پالایشگاه اصفهان، همراه ملت و در مسیر سربلندی ایران!
در اقدامی زیبا و نمادی از همدلی و اتحاد، مردم انقلابی اصفهان با حضور پرشور و حماسی شبانه خود در سطح شهر و ایجاد تصویر شور و شعور وصفناپذیری از شعور و ادراک وسیع شان از شرایط کنونی کشور، ضمن بیعت با رهبر انقلاب، در میدانگاه شعار و شعور و پیوند اراده و همت خوش می درخشند.
به دنبال این استقبال بینظیر، خانواده بزرگ شرکت پالایش نفت اصفهان با درک عمیق از احساسات و دغدغههای مردم، با برپایی ایستگاههای صلواتی در سه راه فردوسی شاهین شهر و میدان شهید علیخانی اصفهان، از این عزیزان انقلابی و پرشور پذیرایی شایسته و مناسبی به عمل میآورد. این ایستگاهها، نمادی از صمیمیت و ارتباط نزدیک پالایشگاه با مردم خونگرم اصفهان است.
همزمان با این رویداد، تجمعات شبانه مردم در سراسر کشور در خیابانها و میدانها و روستاها، آوردگاهی مردمی است که بی محابا مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فریاد میزنند و برای پیروزی کشورشان بر آمریکای صهیونی متجاوز دعا میکنند.
همراه با این اقدام خداپسندانه، کاروان خودرویی باشکوه هر شب ساعت ۲۰ از مقبره شهید گمنان شهرک منتظری به سمت ایستگاههای صلواتی حرکت میکند و زمینه را برای تجلی عشق و ارادت به شهدا و شهدای گمنکینی فراهم میآورد.
لازم به ذکر است که غلامرضا باقری دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با حضور در این ایستگاههای صلواتی، از نزدیک با مردم دیدار کرده و از زحمات پرسنل و دستاندرکاران این ایستگاهها قدردانی نمود. این حضور، بار دیگر نشاندهنده تعهد و دغدغه مدیرعامل پالایشگاه نسبت به اهمیت رضایت مردم حاضر در صحنه است.
در میدان نبرد مردم، هر شب میدان را ترک نمیکنند تا تجلی کامل این معنا باشد که خیابانها با ما و میدان جنگ با سپاه مقدس پاسداران است. این اقدام، نه تنها نشاندهنده وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بلکه فرصتی است برای تجدید پیمان با آرمانهای انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام.
