زهره مختاری
کمک به رعایت الگوی مصرف
محمد اللهداد، سرپرست شرکت توانیر:
با وجود آسیب دیدگی بیش از دو هزار نقطه از شبکه برق کشور طی حملات دشمن با تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی صنعت برق پایداری شبکه حفظ شد.
کاهش مصارف غیرضروری و مدیریت استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات اوج بار و رعایت الگوی مصرف میتواند نقش تعیین کننده در حفظ پایداری شبکه داشته باشد.
در خط اول تولید، نیروگاه اصفهان تمام قد ایستاده است
نیروگاههای برق اصفهان با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه در تمام ایان جنگ تحمیلی صهیونی_ آمریکایی کارکنان این مجموعه با حضور حداکثری به تولید تمام ظرفیت برق کمک کرده اند.
مهندس هاشمیان افزود: امسال مهمترین اولویت نیروگاه تولید بیشترین میزان برق در کنار کاهش مصرف آب است.
وی گفت: در حال حاضر بخشی از آب مصرفی نیروگاه از بازچرخانی و آب تصفیه شده تامین می شود
هاشمیان تصریح کرد: با وجود نیروگاههای متعدد در مناطق مختلف، در صورت بروز حادثه در هر نقطه، امکان جبران کمبود برق از طریق سایر خطوط یا نیروگاهها وجود دارد.
وی گفت:در حال حاضر نیروهای متخصص، آموزشدیده و با تجربه صنعت برق در حالت آمادهباش هستند .
هاشیمیان تاکید کرد: در نیروگاه برق اصفهان، هیچچیز متوقف نشده است و فعالیت مضاعف ادامه دارد.
به گفته مدیرعامل نیروگاه، مجموعه همچنان با تمام ظرفیت فعال است و این پایداری نتیجه تلاش بیوقفه صدها نفر است؛ کسانی که شغلشان را نه فقط یک وظیفه، بلکه یک تعهد میدانند.
ضرورت همراهی مردم در مدیریت مصرف
محمد الهداد، با اشاره به شرایط جنگی و حساسی که کشور با آن مواجه بود:
در روزهایی که میهن عزیزمان در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفت، ملت بزرگ ایران با ایستادگی، همبستگی و روحیهای مثالزدنی از سرزمین خود دفاع کردند و بار دیگر نشان دادند که در لحظات حساس، وحدت و مقاومت ملی بزرگترین سرمایه این کشور است.
افزایش ظرفیت به ۱۱ هزار مگاوات
ساتبا اعلام کرد با نیروگاههای که تا پایان تابستان وارد مدار میشوند، مجموعا ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور به ۱۱ هزار مگاوات خواهد رسید.
بررسی قراردادهای متأثر از جابهجایی تالارهای ارزی
دفتر بررسیهای فنی بازرگانی قراردادها و پشتیبانی شرکت توانیر در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران و با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تأمینکنندگان صنعت برق، فرآیند جمعآوری و بررسی اطلاعات قراردادهایی را که از جابهجایی بین تالارهای اول و دوم ارز متأثر شدهاند، آغاز کرد.
بازدید از ایستگاههای انتقال و فوق توزیع امور انتقال
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقهای اصفهان، مهندس سعید محسنی، مدیرعامل این شرکت به همراه کارشناسان این امور ، از ایستگاه انتقال ۴۰۰کیلو ولت جهانبین و ۶۳کیلو ولت فرادنبه در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.
مهندس محسنی در این بازدیدها در جمعی صمیمانه، ضمن تبریک سال نو ، از جانفشانی و مسئولیتپذیری همکاران اپراتور و حراست و همکاران ستادی امور در تأمین پایدار برق قدردانی کرد. وی با اشاره به شرایط حساس کنونی اظهار داشت: «از نخستین روزهای تجاوز دشمن آمریکایی-صهیونیستی به خاک کشور، کلیه کارکنان در بخشهای عملیاتی، اپراتوری، حراست و انتظامات در آمادهباش کامل به سر میبرند. حس وطندوستی و تعهد همکاران ما باعث شده تا علیرغم تمامی تهدیدها، خللی در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود.»
مدیرعامل برق منطقهای اصفهان تأکید کرد که کارکنان صنعت برق بدون هیچ هراسی از تهدیدهای دشمن، تا پای جان برای حفظ پایداری شبکه و امنیت انرژی کشور تلاش خواهند کرد.
🔹 در جریان این دیدارها، اپراتورها وهمکاران انتظامات و حراست حاضر در ایستگاهها،ضمن عرض خیرمقدم به مدیرعامل بر تداوم و انسجام فرآیند تأمین و انتقال برق به شبکه سراسری با تأکید بر وفاداری به اصل «پای کار بودن» و اولویت دادن به منافع ملی بر منافع فردی، تأکید کردند.
می مانیم پای کار این مردم
پیام قدردانی معاون برق و انرژی وزارت نیرو
متن پیام ایشان به شرح زیر است:
در روزهایی که زیرساختهای حیاتی کشور در معرض تهدید و حملات دشمن قرار گرفت، صنعت برق ایران با تکیه بر تلاشهای شبانهروزی نیروهای متخصص و عملیاتی خود توانست پایداری شبکه برق کشور را حفظ کند؛ اما بیتردید این موفقیت تنها حاصل تلاش کارکنان این صنعت نبود و همراهی ارزشمند مردم شریف ایران و حمایتهای معنوی جامعه فرهنگی و هنری کشور نقش مهمی در عبور از این شرایط حساس ایفا کرد.
در این مقطع دشوار،شهروندان مسئولیتپذیر با درک اهمیت زیرساختهای انرژی، با هوشیاری و همراهی خود در صیانت از تأسیسات و تجهیزات صنعت برق، یاریگر خادمان این حوزه بودند و با حفظ آرامش و همکاری با توصیههای ایمنی و تخصصی، زمینه تداوم خدمترسانی پایدار را فراهم کردند.
از سوی دیگر، مشارکت آگاهانه مردم در مدیریت و مصرف بهینه انرژی برق، نشان از مسئولیتپذیری اجتماعی بود که نقش مهمی در حفظ پایداری شبکه و استمرار تأمین برق ایفا کرد.
این همراهی ارزشمند نشان داد که مدیریت مصرف انرژی، در کنار اقدامات و تلاشهای فنی، یکی از مهمترین ارکان تابآوری شبکه برق کشور در شرایط بحرانی و خاص است.
در مسیر افزایش ظرفیت و اجرای پروژه های کلان
وی با اشاره به ماهیت پروژهمحور بودن پالایشگاه اصفهان، گفت: "حفظ تداوم تولید و اجرای پروژههای خرد و کلان، دو وظیفه ذاتی اساسی است که در این مسیر با رفع تنگناها و شناسایی حوزههای بهبودی، ظرفیت تولید را افزایش دادهایم و همزمان، پروژههای متعددی را در دست اجرا داریم."
رکوردشکنی پالایشگاه اصفهان در تولید و تأمین سوخت
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در بخش دیگری از این نشست گفت: این پالایشگاه با رفع گلوگاههای عملیاتی موفق شد ظرفیت پالایشی خود را از حدود ۳۷۰ هزار بشکه در روز به ۴۴۰ هزار بشکه و در مقاطعی تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
همچنین در جنگ ۴۰ روزه ، تأمین بنزین این پالایشگاه به ۱۸ میلیون لیتر در روز رسید و با تأمین روزانه حدود ۸ میلیون لیتر بنزین برای تهران، نقش مهمی در جبران کمبود سوخت پایتخت ایفا کرد. در حال حاضر ظرفیت تثبیتشده پالایشگاه حدود ۳۸۰هزار بشکه در روز با تولید ۱۳.۵ میلیون لیتر بنزین است.
مسئولیت های اجتماعی در کنار تولید
باقریدیزج با اشاره به پروژههای در دست اجرا از جمله RHU و RFCC از تلاشهای همکاران پالایشگاه و هدایتهای مهندس دادور معاون مدیرعامل پالایش و پخش قدردانی کرد و گفت: از زمانی که مدیریت شرکت نیز به من محول شده، طبق گزارش های موجود روند پروژههای پالایشی رشد چشمگیری یافته است.
وی همچنین با اشاره به شرایط جنگ و دستورالعملهای ستاد بحران، اظهار داشت: "برای حفظ امنیت و آمادگی، بخش اجرایی پروژهها را تعطیل کردیم و برخی واحدهای کیفیسازی را از سرویس خارج کردیم تا تمرکز بر پالایشگاه شمالی باشد. همچنین، خطوط لوله و پخش به عنوان خط مقدم در برابر تهدیدات احتمالی، در حالت آمادهباش قرار گرفتند. مدیریت پالایشگاه در راستای مسئولیت های اجتماعی نیز با هماهنگی مسئولین استانی کمک های لازم را داشت و به منظور کاهش دغدغه های مالی کارکنان شرکت حقوق و مزایای کارکنان را پیش از ۱۵ اسفندماه پرداخت کرد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه ضمن ابراز تاسف از شهادت رهبر قائد انقلاب بر اهمیت حفظ آمادگی و تمرکز در شرایط کنونی تاکید کرد.و بر رشد روند پروژههای پالایشی تاکید نمود.
از پایداری شبکه سوخت کشور تا رکوردشکنی تولید
محمدصادق عظیمیفر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این نشست با قدردانی از تلاشهای کارکنان صنعت پالایش و پخش، عملکرد آنان را در جنگ ۴۰ روزه نمونهای از «مجاهدت اقتصادی» توصیف کرد و گفت: امروز خط مقدم جبهه اقتصادی کشور در میدان تأمین بنزین و گاز قرار دارد و کارکنان صنعت نفت با ارادهای مثالزدنی توانستند هرگونه تلاش برای اختلال در شبکه تأمین و توزیع سوخت کشور را ناکام بگذارند.
عظیمی فر در سخنان خود گفت: "هدف از بازدیدهای اخیر از پالایشگاههای اصفهان، شیراز، لاوان و بندرعباس فرصتی است تا از تلاش شبانهروزی شما عزیزان به ویژه همکاران پالایشگاه اصفهان که اجازه ندادند مشکلی در سوخت کشور ایجاد شود، تشکر نماییم.
وی افزود: "در شرایط جنگ با آمریکای صهیونی که متاسفانه ما رهبر عزیزمان را از دست دادیم، همکاران ما، در خط مقدم جبهه تولید و توزیع، با وجود چالشها و تهدیدها، وظیفه خطیر خود را به بهترین نحو انجام دادهاند."
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اهمیت ناترازی انرژی و هشدار در مورد سوءاستفاده دشمنان از هرگونه تلاطم در شبکه سوخت، بر لزوم هوشیاری و انسجام همگانی تاکید کرد و گفت: "پایداری شبکه بنزین، امنیت ملی است و ما باید با تمام توان از آن محافظت کنیم."
وی همچنین با تأکید بر اهمیت آرامش مردم به عنوان خط قرمز وزارت نفت و با اشاره به ضرورت حفظ روحیه و اراده همکاران، آنها را "لوکوموتیو حرکت جامعه" خواند و افزود: "ما در صورت نیاز، تمام امکانات را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهید."
در پایان، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران نظارت دقیق بر توزیع سوخت را بسیار مهم تلقی نمود و خواستار همکاری و همیاری همه عوامل اجرایی برای حفظ ثبات و امنیت شبکه بنزین شد.
