چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   شهر و کلانشهر  12 خرداد 1404  133

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

    پایش هفتگی محلات شهر اصفهان/ بودجه سالانه برای ۹۰ محله کم‌برخوردار نصف‌جهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شعار «توجه به مناطق و محله‌های کم‌برخوردار» در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان در قالب کمیته‌های نظارتی که روزهای یکشنبه در چهار منطقه شهرداری فعال است، بازدیدهای متعددی از این محله‌ها انجام می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، به نقل از ایمنا، محمد نورصالحی اظهار کرد: با توجه به شعار «توجه به مناطق و محله‌های کم‌برخوردار» در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان در قالب کمیته‌های نظارتی که روزهای یکشنبه در چهار منطقه شهرداری فعال است، بازدیدهای متعددی از این محله‌ها انجام می‌شود، علاوه‌بر آن هر زمان که ضرورت ایجاب کرده است، در مناطق کم‌برخوردار حاشیه‌ای، به‌طور شخصی حاضر شدم.

وی افزود: بعضی محرومیت‌ها ریشه چندده‌ساله دارد و نمی‌توان انتظار داشت طی دو یا سه سال همه فاصله‌ها جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۹۰ محله کم‌برخوردار از میان ۲۲۰ محله اصفهان شناسایی شده است و هر سال برای بخشی از آن‌ها در بودجه اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم؛ البته هنوز رضایت کامل نداریم و تلاش می‌کنیم اقدامات بیشتری برای کاهش فاصله میان محلات انجام شود.

نورصالحی با اشاره به تلاش مدیریت شهری اصفهان برای برقی‌شدن حمل‌ونقل اصفهان گفت: در حال حاضر تولید اتوبوس برقی در کشور محدود است و بیشتر مواقع مونتاژ برندهای خارجی است، حتی تولید اتوبوس‌های دیزلی نیز کاهش یافته و قیمت‌ها بسیار بالا رفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته قرار بود نخستین اتوبوس‌های برقی وارد شهر شود، اما به‌دلیل بدعهدی در تأمین سهم ۳۰ درصدی توسط سازمان شهرداری‌ها، این برنامه کمی به تعویق افتاد، با این حال مصوب شد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری و ۵۰۰ تاکسی برقی نیز به ناوگان اضافه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم همچون ایستگاه‌های شارژ برای خودروها و اتوبوس‌ها در حال آماده‌سازی است و سال جاری شاهد ورود نخستین سری اتوبوس‌های برقی خواهیم بود.

نورصالحی اظهار داشت: در زمینه تاکسی‌های برقی نیز تسهیلات خوبی ارائه داده‌ایم؛ ۵۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی شهرداری، ۶۰۰ میلیون تومان وام کم‌بهره از سوی تولیدکننده و ۲۰۰ میلیون تومان نیز آورده رانندگان متقاضی تاکسی‌های برقی بوده است، اما این حمایت برای مردم عادی نیز باید توسعه پیدا کند که نیازمند حمایت‌های دولتی و بانکی است.