چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   جامعه  07 ارديبهشت 1405  27

    معاینه فنی؛ فقط یک برگه کاغذ نیست!

خیلی از راننده‌ها گرفتن برگه معاینه فنی را فقط یک اجبار قانونی برای جریمه نشدن می‌دانند، اما واقعیت فراتر از این حرف‌هاست.

 

چرا معاینه فنی برای شما سودمند است؟

🔹 کاهش هزینه‌ها: در معاینه فنی، ایرادات جزئی موتور مشخص می‌شود که اگر رفع شوند، مصرف سوخت شما به شدت پایین می‌آید.
🔹 تست ترمز و جلوبندی: دستگاه‌های مکانیزه، ایراداتی را در سیستم ترمز پیدا می‌کنند که راننده عادی متوجه آن‌ها نمی‌شود.
🔹 تنفس شهر: تنظیم بودن موتور یعنی آلایندگی کمتر و هوای پاک‌تر برای فرزندانمان. 🌳🌬️

⚠️ یادآوری: طبق قانون، دوربین‌های هوشمند پلیس به صورت روزانه نداشتن معاینه فنی را ثبت و جریمه صادر می‌کنند. پس قبل از اینکه جریمه شوید، از سلامت ماشینتان مطمئن شوید.