چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  07 ارديبهشت 1405  22

    با کاهش مصرف برق یا نصب سامانه خورشیدی؛

    تخفیف تا ۳۰ درصدی در قبض برق مشترکان خانگی

معاون برق و انرژی وزارت نیرو از اجرای بسته جدید مشوق‌های مدیریت مصرف برق تابستان در بخش خانگی خبر داد و گفت: مشترکان خانگی که مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند یا نسبت به نصب سامانه‌های خورشیدی اقدام کنند، *تا ۳۰ درصد تخفیف در بهای برق مصرفی دریافت خواهند کرد*.

 

مصطفی رجبی‌مشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، با اعلام جزئیات بسته مشوق‌های تابستانی مدیریت مصرف برق بخش خانگی اظهار کرد: در راستای تشویق مشترکان خانگی به مدیریت مصرف و افزایش مشارکت مردم در عبور از دوره اوج بار تابستان، مشوق‌های تخفیفی در تعرفه برق برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، تمامی مشترکان برق خانگی که مصرف برق خود را از *ابتدای خرداد تا پایان شهریور حداقل ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند*، مشمول ۳۰ درصد تخفیف در بهای برق مصرفی خواهند شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو در ادامه به مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: *مشترکان خانگی که به صورت داوطلبانه نسبت به نصب نیروگاه خورشیدی* دارای استاندارد معتبر و مورد تأیید وزارت نیرو اقدام کنند، نیز از تخفیف در بهای برق بهره‌مند می‌شوند.

به گفته رجبی‌مشهدی، در صورت نصب نیروگاه خورشیدی تا ظرفیت ۵ کیلووات با تأیید رویت‌پذیری، مشترکان خانگی در ماه‌های گرم سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مشمول ۲۰ درصد تخفیف در بهای برق مصرفی خواهند شد.