چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   علم و پیشرفت  29 مهر 1404  187

    تامین اجتماعی، محکوم به تحول دیجیتال

تامین اجتماعی، محکوم به تحول دیجیتال سالاری: سازمان تامین اجتماعی محکوم به تحول دیجیتال است و هیچ راهی جز حرکت به سمت خدمات غیرحضوری و هوشمند وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از دنیای اسرار: مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ، در جمع خبرنگاران و بازدیدکنندگان ضمن ارائه دیدگاه‌های خود درباره تحول دیجیتال در این سازمان، به اهمیت همکاری با استارتاپ‌ها و نوآوران تاکید کرد.

به گزارش تامین ۲۴، وی با اشاره به ضرورت دیجیتالی شدن خدمات سازمان تأمین اجتماعی گفت: «سازمان ما محکوم به تحول دیجیتال است و هیچ راهی جز حرکت به سمت خدمات غیرحضوری و هوشمند وجود ندارد. بخش عمده خدمات بیمه‌ای و درمانی ما قابلیت ارائه غیرحضوری دارند که هم موجب کاهش هزینه و زمان می‌شود و هم رضایت اجتماعی را افزایش می‌دهد».
سالاری توضیح داد که یکی از اهداف سازمان، تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات است. او افزود: «تعداد سرویس‌هایی که سازمان به یک فرد ارائه می‌دهد محدود نیست، اما می‌توان بیش از ۶۰ درصد این خدمات را از طریق گوشی و بدون مراجعه حضوری ارائه کرد. این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود، بلکه امکان استفاده بهینه از منابع سازمان را نیز فراهم می‌کند».
وی همچنین بر نقش استارتاپ‌ها در این تحول تأکید کرد و گفت: «مشارکت استارتاپ‌ها و کارآفرینان نوآور به ما کمک می‌کند خدمات بیمه‌ای و درمانی را بهتر و سریع‌تر ارائه دهیم. این همکاری می‌تواند به شکل شراکت باشد و نه فقط پیمانکاری، به گونه‌ای که بخشی از صرفه‌جویی ناشی از راه‌حل‌های نوآورانه به خود خالق آن تعلق گیرد».
در حوزه خدمات درمانی، سالاری به تجربه نظام ارجاع هوشمند اشاره کرد و گفت: «با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ارجاع بیماران به پزشکان متخصص یا مراکز درمانی سطح دوم فراهم می‌شود. این سیستم می‌تواند سردرگمی بیماران را کاهش دهد و کیفیت خدمات را ارتقا دهد، ضمن آنکه ریسک بالایی برای سلامت افراد ندارد».
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: «امروزه ظرفیت‌های زیادی در کشور برای توسعه فناوری و نوآوری وجود دارد و اگر به درستی از استارتاپ‌ها و فناوری‌های نوین بهره ببریم، می‌توانیم بسیاری از مسائل سازمان را حل کنیم. استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها زمینه رقابت سالم و تسریع پروژه‌ها را نیز فراهم می‌کند».
وی در پایان با تشکر از حضور استارتاپ‌ها و فعالان حوزه فناوری، یادآور شد: «سازمان تأمین اجتماعی آماده همکاری با تمامی افرادی است که صاحب ایده، خلاقیت و نوآوری هستند. با تقسیم کار دقیق بین شرکت‌های آی‌تی سازمان، حوزه بیمه و خدمات عمومی و حوزه سلامت دیجیتال، تلاش می‌کنیم خدمات به شکل تخصصی و کارآمد ارائه شود».