چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  06 اسفند 1404  145

    حذف گلوگاه فنی در کریدور ریلی اصفهان؛

    اشک از مدار خارج شد

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از راه‌آهن اصفهان‌ - روابط‌عمومی - مدیرکل راه‌آهن اصفهان از حذف کامل ایستگاه اشک پس از اخذ مجورات ستاد مرکزی راه آهن ج.ا.ا، خبر داد و اعلام کرد: در ادامه برنامه راهبردی حذف ایستگاه‌های دارای گلوگاه فنی و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش زمان سیر قطارها و افزایش بهره‌وری شبکه ریلی، همزمان با بهره‌برداری از خط دوم ریلی در مسیر عقدا–ساسان، سوزن‌های این ایستگاه جمع‌آوری و عملاً ایستگاه اشک از مدار بهره‌برداری خارج شد.
به گفته وی، با اجرای این اقدام فنی-عملیاتی، بلاک عقدا–ساسان به‌منظور افزایش ایمنی سیر، جلوگیری از توقف‌های غیرضروری، کاهش زمان سیر و کاهش احتمال سوانح ایجاد شده و شرایط برای افزایش سرعت سیر بازرگانی در این محور فراهم آمده است.
مدیرکل راه‌آهن اصفهان تأکید کرد: حذف ایستگاه‌های فاقد کارکرد عملیاتی، در کنار توسعه خطوط دوم، نقش مستقیمی در بهینه‌سازی جریان حرکت قطارها، کاهش استهلاک تجهیزات و ارتقای سطح ایمنی شبکه ریلی منطقه دارد و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.